علمی و پزشکی

جنگنده‌های تازه‌نفس در راه این کشور آسیایی/ عکس

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان،در ۲۴ مارس ۲۰۲۴، اداره برنامه اکتساب دفاعی کره جنوبی (DAPA) بر تولید ۲۰ جت جنگنده KF-21 Boramae تا ژوئن ۲۰۲۴ نظارت خواهد کرد. متعاقبا، پس از تکمیل آزمایش های تأیید تسلیحات هوا به هوا، قراردادی برای خرید ۲۰ فروند دیگر منعقد خواهد شد. انتظار می رود ۲۰ فروند بعدی در اوایل سال آینده تولید شود و در مجموع ۱۲۰ فروند تا سال ۲۰۳۲ تحویل داده شود.

برنامه اولیه برای تولید KF-21 Boramae، تولید انبوه ۴۰ فروند تا سال ۲۰۲۴ بود. با این حال، به دنبال مطالعات انجام شده توسط موسسه تجزیه و تحلیل دفاعی (KIDA)، این تعداد به ۲۰ فروند کاهش یافت.به گفته این موسسه ناقص بودن آزمایش‌های ادغام راداری موشک هوا به هوا و رادار آرایه فازی اسکن الکترونیکی (AESA) می تواند مشکل ساز شود. این امر باعث نگرانی هایی در مورد شکاف های احتمالی در توانمندی های پدافند هوایی کشور به دلیل حذف تدریجی جنگنده های سری F-4 و F-5 و تاخیر در استقرار KF-21 شده است.

جنگنده‌های تازه‌نفس در راه این کشور آسیایی/ عکس

علاوه بر این، نگرانی های مالی مرتبط با کاهش تولید وجود دارد. هزینه هر فروند که در ابتدا حدود ۶۰ میلیون دلار تخمین زده می شد، در صورت نصف شدن برنامه تولید، می تواند به بیش از ۷۴ میلیون دلار افزایش یابد. این افزایش ممکن است بر قابلیت مالی پروژه و رقابت پذیری آن در بازار جهانی تأثیر بگذارد که در این رابطه کره ای ها در حال رسیدگی به اطمینان از استقرار به موقع KF-21 در عین مدیریت پیامدهای مالی برنامه جدید تولید هستند.

۲۲۷۲۲۷

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا