عمومی

طرح «زندگی با آیه ها» به دنبال تبدیل معارف قر: آنی به گفتمان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام یوسف پورآرین بعد از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای جهاد تبیین برای توده‌های مردم اقدام به طراحی یک طرح سه ساله با عنوان «زندگی با آیه‌های قران» کرده است.

وی افزود: در این طرح ۱۵۰ فراز و آیه قرآنی در طی سه سال برای عموم مردم تبیین شده و افرادی که مایل هستند این ۱۵۰ فراز را در این سال‌ها حفظ خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه در گام نخست در ماه مبارک رمضان امسال ۳۰ فراز در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مبنای این طرح فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در راستای گفتمان سازی و تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین توده‌های مردم است.

وی با بیان اینکه در این طرح معارف قرآنی باید تبدیل به یک گفتمان قرآنی در بین مردم شود، اضافه کرد: این فرازها باید اینقدر بین مردم تکرار می‌شود که به جملات جاری مردم تبدیل شود.

حجت الاسلام پورآرین ادامه داد: در این طرح بزرگ که در سطح ملی برگزار می‌شود، توسط مبلغین، مبلغات، فعالان قرآنی و همه افرادی که حس می‌کنند می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند محتوای در اختیار قرار داده شده به مردم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۴ سطح انجام می‌شود، گفت: سطح اول گفتمان کردن است و سعی می‌شود با استفاده از ابزار رسانه این ۳۰ فراز برای مردم بیان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: گفتمان سازی، دعوت به حفظ و در نهایت تبدیل شدن این فرازها به رفتار از دیگر سطوح این طرح بزرگ است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود، عنوان کرد: از ظرفیت کلیه محافل جزخوانی، مناجات خوانی، ائمه جماعات و جمعه، مبلغین و هرکسی که می‌تواند در این طرح همراه شود استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام پورآرین تاکید کرد: پشتوانه پژوهشی این طرح توسط یک تیم پژوهشگر قرآنی در یکسال با بررسی فرمایشات امامین انقلاب، علامه طباطبایی و شهید مطهری احصاء شده است.

وی در پایان یادآور شد: آیاتی که در این طرح انتخاب شده با موضوعات کاربردی و عملیاتی و آیاتی است که در اندیشه قرآنی جایگاه ویژه دارد.

دکمه بازگشت به بالا