علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

گن های مخصوص لیپوماتیک

اگر یکی از افرادی هستید که به تازگی عمل لیپوماتیک شکم پهلو یا ران پا انجام داده‌اید، احتمالاً بعد از عمل لیپوماتیک بازو یا ران پا، گن طبی به شما داده شده است تا به طور پیوسته از آن استفاده کنید. سؤالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که علت استفاده از گن بازو بعد از عمل لیپوماتیک چیست یا چرا باید از گن شکم و پهلو استفاده کرد؟ در ادامه این مقاله به تمامی سؤالات شما در رابطه با استفاده از گن بعد از عمل لیپوماتیک ران یا شکم و پهلو پاسخ داده خواهد شد. بنابراین حتماً این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

خلاصه‌ای از نکات مهم پوشیدن گن لیپوماتیک

موارد مهم پاسخ کوتاه
تا چه مدت باید از گن استفاده کرد؟ یک تا دو ماه
گن چه کمکی می‌کند؟ کاهش تورم، شکل‌گیری بهتر بدن و بهبود زخم‌ها
عوارض نپوشیدن گن لیپوماتیک طولانی شدن درمان، غیر طبیعی شدن ظاهر پوست
قیمت گن لیپوماتیک قیمت آن بسته به جنس و اندازه متفاوت است.
انواع گن لیپوماتیک گن شکم و پهلو، گن ران، گن بازو، گن جلیقه‌ای، گن شلواری
آیا در طول شب نیز باید گن پوشید؟ بله، توصیه می‌شود خصوصا در روز‌های اول این کار را بکنید.
میزان فشار گن گن باید تا حدودی بدن شما را تحت فشار بگذارد، اما نباید به حدی سفت باشد که موجب اذیت شما شود. هرچه زمان بیشتر گذشت می‌توانید آن را شل‌تر کنید.

گن طبی بعد از لیپوماتیک

معمولاً بلافاصله پس از مشاهده می‌کنید محل برش‌ها کبود، متورم و ملتهب شده است. علت ایجاد این تورم و التهاب این است که مقدار زیادی چربی از ناحیۀ مورد نظر خارج شده است و به جای آن، مایع میان بافتی یا ترکیبات دیگری از خون قرار گرفته است. این تورم ممکن است در صورت عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل لیپوماتیک تا مدت‌های طولانی از بین نرود. اگرچه بعد از گذشت ۷ الی ۱۴ روز درصد زیادی از تورم و التهاب از بین خواهد رفت. اما اگر بعد از عمل لیپوماتیک از گن استفاده نکنید، ممکن است همیشه مقداری ورم و برآمدگی در محل مورد نظر احساس شود.

بنابراین پزشکان به شما توصیه می‌کنند این لباس درمانی را بپوشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند ساعت گن طبی را در ناحیه مورد نظر ببندید. این ناحیه می‌تواند باسن، ران پا، شکم و پهلو یا بازوها باشد. پوشیدن این لباس یک مسئلۀ کاملاً ضروری است. زیرا به بافت‌های زیرین فشار وارد می‌کند و آنها را مجبور می‌کند مایع میان بافتی که بعد از خروج چربی‌ها در محل مورد نظر تجمع پیدا کرده است را تخلیه کرده و میزان التهاب و را کاهش دهند.

علت پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک

پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک بازو یا دیگر نواحی بدن دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین دلایل آن کاهش میزان تورم و التهاب در ناحیه مورد نظر است.  با خرید گن آنچری ، شما می‌توانید از آخرین فناوری‌ها در زمینه گن لاغری بهره‌مند شوید .

  • پوست بدن شما قبل از عمل، تمامی سلول‌های چربی را در بر گرفته بود و حالا که این سلول‌های چربی از ناحیه مورد نظر خارج شده‌اند، علاوه بر اینکه پوست چروکیده و افتاده به نظر می‌رسد، به دلیل ضربه و فشاری که لوله کانولا به بافت چربی و بافت اطراف آن ناحیه وارد کرده است، ورم نیز ایجاد شده است. پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک ران یا سایر بخش‌های بدن به شما کمک می‌کند این التهاب و تورم را تا حد زیادی کاهش دهید و سطح پوست را کاملاً یکدست و هموار کنید.
  • همچنین از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری کنید و باعث شوید مجدداً اندام شما زیبا دیده شود.
  • برش‌هایی که جراح روی ناحیه مورد نظر ایجاد کرده است، باعث ایجاد زخم‌هایی می‌شوند که ایجاد فشار روی آنها با استفاده از گن طبی، باعث درمان زودتر زخم‌ها خواهد شد.
  • به طور کل باید گفت شما نباید بدن خود را بعد از عمل لیپوماتیک رها کنید. فرقی نمی‌کند که را روی کدام ناحیه از بدن خود انجام داده‌اید، باید با استفاده از گن طبی از افزایش ورم و طولانی شدن دورۀ نقاهت خود جلوگیری کنید.

 گن های مخصوص لیپوماتیک

انواع گن‌هایی که برای بعد از عمل لیپوماتیک طراحی‌ شده‌اند، هر کدام مخصوص یک ناحیه از بدن هستند. مثلاً گن‌هایی که برای ناحیه شکم و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرند، با گن‌های لاغری ناحیه ران، بازو و باسن متفاوت هستند. همانطور که می‌دانید، میزان تجمع چربی در نواحی شکم و پهلو بیشتر از ران پا یا بازو می‌باشد. به همین دلیل افرادی که لیپوماتیک شکم و پهلو انجام داده‌اند، باید برای مدت طولانی‌تری از این گن‌های طبی استفاده کنند. شما بعد از عمل لیپوماتیک با توجه به دستور پزشک می‌توانید گن‌های مخصوص برای هر ناحیه را تهیه کرده و حدود چند ساعت در روز بپوشید تا به فرم بدنی دلخواه خود دست پیدا کنید.

تا چند وقت بعد از لیپوماتیک باید گن پوشید؟

مدت زمانی که برای پوشیدن گن لاغری برای زنان نیاز است، به وضعیت بدنی شما بستگی دارد. به طور کلی پیشنهاد می‌شود از یک تا دو ماه بعد از لیپوماتیک ران یا سایر نواحی بدن، پوشیدن گن را ادامه دهید و در صورتی که احساس کردید ورم و التهاب به طور کامل کاهش پیدا کرده است، پوشیدن گن‌های طبی را متوقف نکنید و تا زمانی که پزشک دستور داده است، پوشیدن گن را ادامه دهید. افرادی که میزان تجمع چربی در برخی نواحی بدن آنها بیشتر است، بدیهی است که پوست افتاده و شل شدۀ بیشتری خواهند داشت.

در نتیجه برای جلوگیری از چروک شدن پوست و افتادگی پوست در ناحیۀ مورد نظر، باید حتماً پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک بازو یا ران یا سایر نواحی را ادامه داد.  در روزهای اول بعد از عمل لیپوماتیک بهتر است از گن‌هایی استفاده کنید که سایز کوچک‌تری دارند و فشار بیشتری به زخم‌ها وارد می‌کنند. زمانی که تورم و التهاب التیام پیدا کرد، می‌توانید گن‌هایی با سایزهای بزرگتر را انتخاب کنید. نظر نهایی بابت مدت زمان استفاده از گن‌های طبی به پزشک بستگی دارد. اگر به دنبال بهترین دکتر لیپوماتیک تهران هستید، با ، مادر لیپوماتیک ایران، تماس بگیرید.

 عوارض نبستن گن بعد از لیپوماتیک

عدم درمان شل شدگی و افتادگی پوست یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از عمل لیپوماتیک برای شما به وجود بیاید، افتادگی و شل شدگی پوست است. هنگام تجمع چربی در زیر پوست و در نواحی مختلف بدن، به علت خاصیت ارتجاعی پوست، کشیدگی به وجود می‌آید و باعث می‌شود سایز پوست نسبت به حالت قبلی بیشتر شود. حالا با خارج کردن این سلول‌های چربی اضافی، پوست بدن شما ممکن است شل شده و افتاده به نظر برسد. همچنین به علت خالی بودن فضای زیر پوست، در برخی از موارد، چروکیده نیز به نظر خواهد رسید. اگر شما از گن طبی بعد از لیپوماتیک ران یا سایر نواحی بدن استفاده نکنید، شل شدگی و افتادگی پوست برای همیشه باقی خواهد ماند.

عدم کاهش ورم

همانطور که گفته شد، شما بعد از عمل لیپوماتیک برای مدتی التهاب و تورم خواهید داشت. در واقع این شما هستید که باید بعد از عمل لیپوماتیک با استفاده از گن‌های طبی و رعایت نکات گفته شده توسط پزشک، به کاهش میزان ورم کمک کنید. اگر ورم جراحی لیپوماتیک به شکل خود به خودی و بدون استفاده از گن‌‌های طبیعی بهبود پیدا کند، ممکن است مدت بسیار زیادی طول بکشد. یعنی شاید حدود ۳۰ الی ۶۰ روز، شما دارای ورم در ناحیه مورد نظر باشید. این موضوع برای شما بسیار آزاردهنده خواهد بود. چرا که اول از همه احساس می‌کنید به نتیجۀ دلخواه خود نرسیده‌اید و در مرحلۀ بعد نگران خواهید شد که چرا دورۀ درمان شما طولانی شده است.

افزایش کبودی گن لیپوماتیک برای کاهش میزان کبودی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه مقدار زیادی چربی از زیر سطح پوست خارج شده است، عوارضی مثل کبودی و التهاب کاملا طبیعی خواهد بود. برای کاهش میزان این عوارض می‌توان از گن لیپوماتیک استفاده کرد. با خرید گن آرتان ، شما می‌توانید از انعطاف پذیری و راحتی بالای گن‌های ارائه شده بهره‌مند شوید . در صورتی که از این گن طبی استفاده نکنید، ممکن است کبودی برای مدت طولانی روی سطح پوست باقی بماند و بر زیبایی اندام شما تاثیر گذار باشد.

عدم راحتی هنگام حرکت دادن بدن در صورتی که از گن لیپوماتیک استفاده نکنید، ممکن است بعد از جراحی قادر به حرکت دادن نواحی مختلف بدن نباشید. به عنوان مثال، اگر برای لیپوماتیک ران پا اقدام کرده‌اید، بعد از جراحی بلفاروپلاستی برای راه رفتن با مشکل مواجه خواهید شد. برای سهولت هنگام راه رفتن یا حرکت دادن اندام‌های مختلف بدن بهتر است از گن لیپوماتیک استفاده کنید. این گن طبی به طور کامل دور تا دور عضلات پوشیده می‌شود و مانع از تماس بخیه‌ها با لباس یا سایر عوامل خارجی خواهد شد.

عدم درمان زخم‌ها و تجمع عفونت و باکتری هنگام عمل لیپوماتیک در چند ناحیۀ مختلف از محل تحت جراحی، برش‌هایی ایجاد می‌شود که پس از جراحی بخیه زده می‌شود. شما باید بعد از جراحی این زخم‌ها را پیوسته تمیز و پاکیزه نگه دارید تا محلی برای تجمع عفونت و باکتری‌ها نباشد.  یکی دیگر از عواملی که به کمک می‌کند، پوشیدن گن‌های لاغری یا گن‌های طبی لیپوماتیک می‌باشد. این گن‌ها باعث می‌شود که زخم پوست جمع شده و در اثر فشاری که به آن وارد می‌شود، مراحل درمان و بهبودی آن زودتر صورت بگیرد. همچنین استفاده از گن‌های طبی لیپوماتیک از ورود باکتری به محل زخم‌ها جلوگیری می‌کند.

 قیمت گن مخصوص لیپوماتیک

قیمت گن مخصوص لیپوماتیک در بازار بسیار متفاوت است. اگر یک جستجوی ساده در صفحات گوگل انجام دهید، مشاهده می‌کنید که گن بعد از لیپوماتیک بازو یا سایر نواحی بدن بسیار متنوع است و هر کدام قیمت مربوط به خود را دارد‌. برخی از آنها تمامی بخش‌های بدن را پوشش می‌دهند و برخی دیگر فقط مخصوص ناحیۀ جراحی هستند.  جنس این گن‌ها و نحوۀ دوخت و همچنین اندازۀ آنها در بازار متفاوت است. قیمت این گن‌های مخصوص بعد از عمل لیپوماتیک، ممکن است از چند صد هزار تومان شروع شده و به چند میلیون تومان نیز برسد.

 اثرات پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک

زمانی می‌توانید تأثیرات حاصل از پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک بازو یا لیپوماتیک سایر نواحی بدن را مشاهده کنید که به صورت پیوسته و منظم از این لباس مخصوص استفاده کنید. اگر بخواهید به صورت نامنظم یا هر زمان که راحت هستید از این لباس استفاده کنید، نتایجی که می‌خواهید به دست نخواهید آورد. استفادۀ منظم و پیوسته از این گن‌های طبی در نهایت باعث می‌شود پوست بدن شما بعد از عمل لیپوماتیک چروکیده و افتاده نشود و سطحی یکدست و هموار پیدا کند. همچنین زخم شما خیلی سریع‌تر از حالت عادی التیام پیدا خواهد کرد و تورم و التهاب نیز کاهش خواهد یافت. در نهایت شما می‌توانید پس از گذشت چند ماه به اندام ایده آل خود برسید.

 مزایای بستن گن بعد از لیپوماتیک

  • پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک به شما کمک می‌کند فرم دلخواهی که بعد از عمل انتظار دارید را به دست آورید.
  • گن‌های طبیعی به طور کامل ناحیۀ مورد نظر را پوشش می‌دهند. در نتیجه هیچ گونه آلودگی و باکتری نمی‌تواند وارد این ناحیه شود. همین موضوع به ترمیم زخم نیز کمک خواهد کرد و باعث می‌شود بدون بروز عفونت، زخم‌ها با سرعت بالاتری التیام پیدا کنند.
  • از طرفی پوشیدن گن طبی به نواحی مختلف بدن شما فشار وارد می‌کند. این فشار در نهایت باعث می‌شود سرعت جریان خون افزایش پیدا کرده و تورم و کبودی نیز کاهش پیدا کند.

بستن گن هنگام خواب

یکی از سؤالات مهمی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که آیا باید از گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک هنگام خواب نیز استفاده کرد؟ در واقع در روزهای اول پس از عمل لیپوماتیک، استفاده از گن طبی، امری ضروری است که باید به شکل شبانه روزی انجام شود. شما باید ۲۴ ساعته طی چند هفتۀ اول گن طبی را بپوشید.  بنابراین باید گفت برای رسیدن به فرم بدنی دلخواه خود، باید به پوشیدن گن طبی در خواب عادت کنید. پس از گذشت چهار الی پنج هفته، دیگر نیازی به پوشیدن گن طبی هنگام خواب نیست. می‌توانید در طول روز از این لباس استفاده کنید و شب‌ها موقع استراحت آن را در بیاورید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا