علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

از راه‌های زیبا‌سازی چهره که دوستداران زیادی را در ایران و دیگر نقاط جهان، جذب خود نموده است، می‌توان به روش‌های یا زاویه‌سازی صورت و کانتورینگ صورت اشاره نمود. این تکنیک‌ها با اصلاح فرم صورت و ایجاد تناسبی زیبا در آن، زیبایی شما را دو چندان می‌نمایند. هر کدام از این روش‌ها با توجه به شیوه و ماده استفاده شده در آنها میزان ماندگاری متفاوتی دارند.  از دیگر عوامل تاثیر‌گذار در ماندگاری زاویه‌سازی صورت، مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق یا جراحی و رعایت دستورالعمل‌ها و نکات مطرح شده توسط پزشکتان است. اگر شما هم در فکر زاویه‌سازی فک و زیباتر نمودن چانه و گونه خود هستید بهتر است با ما همراه شوید و فیلم کانتورینگ صورت را نیز حتما مشاهده کنید تا بتوانید میزان ماندگاری هر یک از روش‌ها را با یکدیگر مقایسه و بررسی نمایید.

زاویه‌سازی صورت به چه معناست و چه کاربردی در زیبایی چهره دارد؟

افراد زیادی به خاطر نامتقارن بودن اجزای صورتشان یا نداشتن تناسب چهره یا به علت نقص‌های مادرزادی مانند چانه‌های عقب رفته یا کوچک، مشکلات استخوانی در آرواره‌ها، فک و چانه که گاهی در اثر یک سانحه به وجود آمده است. البته در این میان افرادی هم هستند که به دنبال زیبایی بیشتر و برجسته نمودن نقاط قوت چهره خود هستند یا افرادی که در اثر پیری زودرس و کاهش تولید کلاژن و لایه چربی زیر پوستشان در چانه و گونه، دچار فرورفتگی‌ها و چروک‌های ریز و درشت شده‌اند و برگرداندن جوانی و زیبایی‌شان جزو آرزوهایشان گردیده است.

کسانی که داوطلب مناسب برای زاویه سازی فک هستند، عبارتند از:

-افراد با فک پهن و فک مربعی
-افرادی که خط فکشان دارای زاویه نیست و چانه‌ی دایره‌ای شکل دارند.
-خانم‌هایی که آرواره‌ای شبیه به آرواره آقایان دارند.
-افراد با نقص مادرزادی در قسمت آرواره‌ها، فک و چانه (مانند چانه کوچک یا عقب رفته)
-افراد با گونه‌های چاق و غبغب یا گونه‌های لاغر

کسانی که داوطلب خوبی برای زاویه‌سازی صورت نیستند عبارتند از:

-افرادی که دارای صورت بسیار چاق یا لاغر هستند یا افرادی که قسمت بالایی صورتشان از بخش پایینی آن کوچک تر و باریک تر است یا کسانی که فرم صورت گرد و چاق دارند.
-زنان یا مردانی که پوستشان حالت آویزان پیدا نموده است.
-کسانی که گردنشان چاق است.
-افرادی که گونه‌های کوچک یا بینی بزرگ دارند.
-کسانی که فک پایینشان کوچک است.

بررسی ماندگاری زاویه‌سازی صورت در روش‌های دائمی و موقت

امروزه روش‌های بسیاری برای زاویه‌سازی صورت وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارا می‌باشند. میزان ماندگاری هرچه بیشتر و احتیاج به ترمیم کمتر هر کدام از این روش‌ها نسبت به بقیه، در واقع جز یکی از برتری‌های آنها محسوب می‌شود و برگ برنده‌ای در انتخاب آن روش توسط زیباجویان است. روش های زاویه‌سازی صورت بر اساس میزان ماندگاریشان به دو دسته دائمی و غیر دائمی تقسیم می‌شوند.

روش‌های دائمی زاویه‌سازی صورت

از روش‌های مانا در مادلینگ صورت می‌توان به اقسام مختلف جراحی استخوان فک و چانه اشاره نمود که نتیجه آنها همیشگی و غیر قابل بازگشت است و مانند دیگر روش‌ها احتیاجی به ترمیم مجدد ندارند.

زاویه‌سازی صورت با جراحی

پزشک، زمانی این روش را به شخص زیباجو پیشنهاد می‌دهد که فرد مورد نظر دچار نقص رشد استخوان فک به صورت مادرزادی یا وجود عدم تقارن در استخوان فک یک یا هر دو طرف صورت باشد یا فک و آرواره‌های مراجعه کننده با توجه به فرم صورتش مورد دلخواهش نیست و فرد به دنبال اصلاح دائمی زاویه فک خود است.

در نتیجه پزشک با انجام معاینات لازم و دقیق برای فرد زیباجو شرح می‌دهد که استخوان یا ماهیچه، کدام یک باعث به وجود آمدن این خصیصه در صورتشان شده و برای اصلاح آن، چه روشی مناسب است. از معمول‌ترینِ آن‌ها جراحی زیبایی استخوان فک پایین است که با برش عمودی و افقی و تراشیدن استخوان، فرم v شکل دلخواه را به فک و چانه می دهند. گاهی نیز این فرم‌دهی‌ها از طریق پروتز‌ها انجام می‌شود که انواع مختلفی با خصوصیات متفاوت دارند.

ماندگاری زاویه‌سازی صورت از طریق جراحی

جراحی فک با این که جزو روش‌های زاویه‌سازی صورت با ماندگاری بالاست اما هزینه بالاتری نسبت به روش‌های دیگر دارد و چون برگشت ناپذیر است، باید توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود، تا غیر از زاویه‌سازی در چانه و فک، تقارن هر دو سمت صورت شما را نیز برقرار نماید، به همین ترتیب می توان اطمینان حاصل کرد که چهره‌تان بعد از جراحی نیز ظاهری طبیعی و متناسب داشته باشد.

روش‌های موقت زاویه‌سازی صورت

افرادی که با کمی تغییر در زاویه فک به چهره دلخواهشان می‌رسند، از روش‌های موقت زاویه‌سازی صورت مانند تزریق فیلرها، چربی و ژل یا نخ های لیفت و بوتاکس استفاده می‌کنند. تزریق ژل‌ها و استفاده از نخ‌های لیفت برای مادلینگ صورت، موقتی بوده و بعد از مدتی احتیاج به ترمیم زاویه فک دارند. این روش‌ها مطلوب افرادی که دنبال برجستگی زاویه فک چشمگیر هستند، نیست.

زاویه‌سازی صورت با تزریق ژل

تزریق ژل را جزو روش‌های موقت در زاویه‌سازی صورت، عنوان نمودیم، اما ژل‌هایی با تاثیر دائمی نیز وجود دارند که به دلیل ترکیبات خطرناک و گاهی سرطان زا درون آنها، برای حفظ سلامت شما، این نوع از ژل‌ها را برای تزریق پیشنهاد نمی‌کند. اصلی‌ترین تفاوت ژل‌های موقت که بر پایه اسید هیالورونیک، در برندهای مختلف با ترکیبات مشابه به بازار عرضه می‌گردند، چگالی و ماندگاریشان است. از این نوع ژل‌ها غیر از زاویه‌سازی صورت برای اصلاح زاویه بینی، برجستگی گونه‌ها و تغییر فرم چانه نیز استفاده می‌نمایند.

میزان ماندگاری زاویه‌سازی صورت از طریق تزریق ژل

میزان ماندگاری زاویه‌سازی چهره در این روش، به نوع ژل مورد استفاده و پذیرش پوست صورت شما بستگی دارد که بین 6 الی 18 ماه می‌باشد. بعد از این زمان، ژل به آرامی جذب پوست شده و شما باید برای تمدید تزریق به کلینیک مراجعه فرمایید. از نکات مثبت استفاده از انواع ژل بر پایه اسید هیالورونیک در زاویه‌سازی صورت، این است که اگر زیباجو به هر دلیلی از نتیجه کار راضی نباشد، به راحتی پزشک با تزریق آنزیمی به نام هیالورونیداز (می‌تواند ژل تزریقی را در خود حل کند) قادر است چهره او را به حالت اولیه و طبیعی قبل از تزریق بازگرداند.

میزان ماندگاری زاویه‌سازی صورت از طریق تزریق چربی

از تزریق چربی برای فرم‌دهی و افزایش حجم در ناحیه‌های مختلف بدن مانند اجزا صورت، باسن، سینه و غیره استفاده می‌گردد. این روش، دوام بالاتری نسبت به دیگر روش‌های موقت زاویه‌سازی دارد، به همین دلیل فرد تا 2 سال و بالاتر از آن (با توجه به ویژگی‌های بدنی و پوستی خود) احتیاج به تزریق ندارد. از نکات مثبت این متد می‌توان به امکان نگهداری چربی تخلیه شده به مدت 6 ماه، اشاره نمود و از آن برای ترمیم یا تزریق به نواحی دیگر استفاده کرد. از آنجایی که این روش از چندین مرحله تشکیل شده که هر کدام تبحر خاص خود را می‌طلبد، پیشنهاد ما به شما انتخاب یک کلینیک معتبر و باسابقه موفقیت‌های بسیار در انجام این نوع از زاویه‌سازی است.

زاویه‌سازی صورت با نخ‌های لیفت

در این روش، از نخ‌هایی با جنسی مشابه نخ‌های بخیه قابل جذب، استفاده می‌شود که با ایجاد کشیدگی و لیفت قسمت‌های مختلف صورت مانند چانه، چشم‌ها و گونه‌ها و … زاویه مناسب و زیبایی را در چهره شما ایجاد می‌کنند. از مزایای زاویه‌سازی صورت با نخ‌های لیفت، این است که هنگام جذب نخ پنهان شده در زیر پوست، کلاژن الاستین توسط سلول‌ها ترشح می شود که خود باعث جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک در صورت می‌گردد.

میزان ماندگاری زاویه‌سازی صورت با نخ

گرفتن نتیجه مناسب و دلخواه از این روش، بستگی به دستان معجزه‌گر پزشک متخصصتان دارد و ماندگاری آن، بسته به سازگاری پوست شما با نخ‌های استفاده شده در این روش، بین 1 الی 2 سال متغیر می‌باشد. گاهی دیده شده که زاویه‌سازی در شرایط مساعد و سازگاری بالا تا 3 سال نیز دوام آورده است.

زاویه‌سازی صورت با بوتاکس

ترکیبی ساخته شده از سم بوتولینوم است، معمولا برای رفع چین و چروک‌های اطراف چشم، خط اخم و خنده، چروک‌های سطحی پوست صورت و گردن، برجسته‌سازی گونه و لب‌ها استفاده می‌شود. البته در زمانی که زیباجو دنبال ایجاد یک تغییر زاویه کم در فک و چانه خود می‌باشد، مانند کسانی که فک مربعی دارند یا کسانی که می‌خواهند قسمت تحتانی صورتشان کشیده‌تر به نظر بیاید، به صلاحدید پزشک می‌توانند به تزریق بوتاکس به عنوان یک راه نگاه کنند. درست است که این ماده، سمی می‌باشد اما کاملا برای بدن بی ضرر بوده و فقط با تزریقش به زیر پوست، باعث فلج موقت عضلات آن ناحیه می‌گردد، در نتیجه چروک‌ها و شکاف‌های عمیق را از بین برده و باعث زیبایی و جوانسازی پوست می‌شود.

میزان ماندگاری زاویه‌سازی صورت از طریق بوتاکس

با توجه به ناحیه‌ای از صورت که بوتاکس تزریق می‌شود و کاری که به واسطه تزریق آن، قرار است بر روی صورت انجام گیرد، میزان دفعات تزریق موردنیاز این روش نیز متفاوت است، مثلا برای چروک‌های سطحی و کم عمق، یک جلسه تزریق کافی است اما برای شکاف‌های دائمی و پر عمق باید سه جلسه مجزا با فاصله یک ماه تزریق انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. میزان ماندگاری زاویه‌سازی صورت از طریق بوتاکس نیز بین 6 الی 8 ماه می‌باشد، بعد از آن زیباجو باید برای تزریق مجدد به کلینیک مراجعه کند.

زاویه‌سازی صورت با تزریق فیلرها

برای ایجاد تقارن در صورت و زاویه‌سازی فک و چانه، از پرکننده‌های پوستی تزریقی به نام فیلرها هم می‌توان استفاده نمود. فیلرها انواع متفاوتی دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، چربی و ژل استفاده شده در تزریق چربی و تزریق ژل، خود نیز زیر مجموعه‌ای از فیلرها هستند. فیلرها غیر از زاویه‌سازی صورت، برای از بین بردن خطوط اطراف بینی و لب‌ها، تقویت حجم لب‌ها و گونه‌ها، همینطور رفع چین و چروک‌ها و … نیز به کار می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا