دوره رایگان آموزش هشتگ گذاری
یکی از موثرترین روش ها افزایش میزان بازدید از پست ها و استوری ها در استفاده از هشتگ های صحیح و اصولی است که باعث بیشتر دیده شدن پیجتان می شود. اینستاگرام الگوریتم های مختلفی دارد که با استفاده از هشتگ گذاری صحیح می توانید ایمپرشن پست های خود را افزایش دهید و به دنبال آن لایک ها و کامنت های بیشتری دریافت کنید. البته خرید لایک از طریق سایت https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام به سادگی امکان پذیر است اما نیاز است که نحوه اصولی هشتگ گذاری را نیز آموزش ببینید.
هشتگ در اینستاگرام چیست؟
مهم ترین قسمت در اینستاگرام، هشتگ است. شما باید با روش صحیح هشتگ گذاری آشنا باشید و بتوانید برای پست های خود، از هشتگ های مناسب استفاده کنید. با هشتگ گذاری درست، افراد بهتر و راحت تر شما را پیدا می کنند، می توانید خدمات و محصولات خود را با روش صحیح تر به دیگران معرفی کنید و پیام خود را شفاف تر به دیگران منتقل خواهید کرد. اگر شما بتوانید برای پستهای اینستاگرام خود، هشتگ های درستی انتخاب کنید، مطمئن باشید که تغییرات مثبت را در صفحه اینستاگرام خود مشاهده خواهید کرد.
اما شما می دانید هشتگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ هشتگ گذاری، نوعی روش برای طبقه بندی پستها و مطالب هستند. وقتی به سایت های مختلف می روید، مشاهده می کنید که پستهای آنها در دسته بندی خاصی قرار می گیرد. مثلا در سایت بامیلو، مطالب و پست ها در دسته هایی چون مد و لباس، ابزار و خودرو، زیبایی و سلامت، سرگرمی و ورزش، لوازم خانه و… طبقه بندی شده است. در اینستاگرام نیز شما می توانید برای پست ها و مطالب خود، این دسته بندی را انجام دهید. مهم ترین مزیت هشتگها، نظم بخشیدن به محتوای اینستاگرام و کمک به کاربران برای پیدا کردن موضوعات مختلف است.
پستهای اینستاگرام به کمک هشتگ ها، موضوع خود را مشخص می کنند و در جستجوها به آسانی پیدا می شوند. هشتگ، شامل یه عبارت است که در کنار کاراکتر # قرار می گیرد. شما با قرار دادن کاراکتر # در ابتدای کلمات، می توانید آنها را دسته بندی کنید. اجازه دهید برای شما مثالی بیاورم. فرض کنید که شما می خواهید پستی درباره اهمیت لبخند زدن در اینستاگرام منتشر کنید. در این صورت، در انتهای توضیحات خود می توانید از هشتگ های فارسی و انگلیسی زیر استفاده کنید:#لبخند #Smile #لبخند_زدن
با این کار، افرادی که مثلا به دنبال راه هایی برای شاد زندگی کردن می گردند، شما را راحت تر پیدا می کنند. اگر افراد کلماتی مانند «لبخند» یا «Smile» را در قسمت جستجوی اینستاگرام وارد کنند، نام پیج شما را نیز مشاهده می کنند و در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار می گیرید.
چرا هشتگ گذاری اهمیت دارد؟
هشتگ گذاری، ارزش و اهمیت زیادی دارد که از جمله آنها به دلایل زیر اشاره می کنم:
میلیون ها عکس در فضای اینستاگرام وجود دارد و با هشتگ گذاری، می توانید عکس ها را خیلی سریع به مخاطبان هدف نشان داد. مثلا اگر شما روی عکس خود هشتگ #سفر را زده باشید، افرادی که به دنبال مقاصد گردشگری و تفریح هستند، با جستجوی این کلمه، شما را پیدا کرده و به صفحه شما می آیند.
هشتگ ها، سرعت عمل بالایی دارند. احتمالا مشاهده کرده اید که بسیاری از مسابقه ها و برنامه های تلویزیونی، هشتگ مرتبط با برنامه خود را معرفی می کنند. به کمک هشتگ ها، می توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. از این نظر، موتور جستجوی اینستاگرام به موتور جستجوی گوگل شبیه است. با کمک هشتگها، شما موضوع پست خود را به موتور جستجوی معرفی می کنید و سپس موتور جستجوی اینستاگرام، پست و پیج شما را به کاربران و مخاطبان زیادی نشان می دهد.
یکی از مهم ترین دلایل اهمیت هشتگ های اینستاگرام این است که با کمک هشتگ ها می توانید کمپین های مختلف را اجرا کنید. شما می توانید با کمک هشتگ ها، کمپین خود را اجرا کنید، مخاطبان جدیدی پیدا کنید و نظرات و عکسهای مخاطبان را جمع آوری کنید. با این کار، ارتباط شما با مخاطبانتان بیشتر می شود و برند و نام شما در ذهن آنها بیشتر ماندگار می شود.
چگونه به کمک هشتگ، موضوعات و پیج های موردنظر خود را پیدا کنید؟
همانطور که اشاره کردم، با کمک هشتگ گذاری شما می توانید پست های خود را در اینستاگرام طبقه بندی کنید. این موضوع باعث می شود تا جستجو کردن یک موضوع خاص در اینستاگرام، به آسانی برای کاربران امکان پذیر باشد. شما می توانید از هشتگهای فارسی و انگلیسی برای پیدا کردن موضوعات موردنظر خود استفاده کنید. برای این کار با جستجوی عبارت موردنظر خود در بخش هشتگ ها، موضوعات و پیج های مرتبط را مشاهده کنید.
اپلیکیشن اینستاگرام، به شما امکان فالو کردن هشتگ ها را نیز می دهد. مثلا فرض کنیم که شما می خواهید با تجهیزات مراسم عروسی در اینستاگرام آشنا شوید. حالا اگر شما هشتگ #Wedding را بزنید، تمام پیج های مرتبط با عروسی، مراسم عروسی و پستهای طبقه بندی شده با این هشتگ را مشاهده می کنید. اگر عبارت موردنظر شما، چند بخشی است، برای تایپ آن از کاراکتر آندرلاین «_» استفاده کنید؛ مثلا بنویسید: #کفش_پاشنه_بلند
هشتگ، یک ابزار جالب در اینستاگرام!
قابلیت هشتگ گذاری اینستاگرام، باعث شده است که هشتگ، بهترین و مهم ترین ابزار برای دسترسی سریع به اطلاعات تازه و جذاب باشد. اگر می خواهید خیلی سریع به اطلاعات موردنظرتان در اینستاگرام دسترسی داشته باشید، عبارت مرتبط به آن موضوع را با علامت # در قسمت جستجوی اینستاگرام تایپ کنید و با سیلی از محتواهای جالب درباره آن موضوع مواجه شوید.
نحوۀ دسته بندی هشتگ اینستاگرام
برای استفادۀ بهتر از هشتگ اینستاگرام لازم است تا با نحوۀ دسته بندی هشتگ در اینستاگرام آشنا شوید. نحوۀ هشتگ گذاری در اینستاگرام و ساخت هشتگ در اینستاگرام به صورت کلی در دو دسته قرار می گیرد که شامل موارد زیر است:
Branded Hashtags
به طورکلی اکثر هشتگ هایی که در اینستاگرام وجود دارد جزء این دسته هستند. حدود سه چهارم از هشتگ های اینستاگرام که شامل نام، معرفی محصول و یا تبلیغ کالای خاصی هستند در این دسته قرار می گیرند. هشتگ هایی که در این گروه قرار می گیرند اطلاعات کاربردی و بسیار خوبی در اختیار مخاطبان قرار می دهند. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک کسب وکار و تجارت آنلاین در اینستاگرام باشید به کمک هشتگ مرتبط خود می توانید به اطلاعات لازم برای تحلیل میزان محبوبیت خود دسترسی پیداکرده و با کمک ابزارهای آماری که برای تحلیل شبکه های اجتماعی به کاربرده می شوند آن را بررسی کنید. این دسته از هشتگ ها یکی از بهترین ابزارهایی هستند که برای صاحبان کسب وکار در اینستاگرام به کاربرده می شوند و فرصت لازم برای ایجاد کمپین و یا تبلیغات تخصصی را فراهم می کنند.
Community Hashtags
هشتگ های این دسته که معمولاً هشتگ های پرطرفدار اینستا نیز جزء آن هستند، هشتگ های عمومی بوده و برای تبلیغات یا بازاریابی کاربرد نخواهند داشت. هشتگ های عمومی همان هشتگ هایی هستند که افراد برای پست های شخصی و یا برای موضوعات مختلف از آن ها در پست هایشان استفاده می کنند و هدف از این هشتگ ها جذب دنبال کنندگان بیشتر است. استفاده از این هشتگ ها در موضوع برندینگ و برای معرفی خدمات بدون کاربرد است.
استفاده از هشتگ های خاص و ترند
یکی از موضوعاتی که همیشه مبحث داغ اینستاگرام است، مبحث هشتگ های ترند است که در یک بازۀ زمانی کوتاه و برحسب اتفاقی خاص به وجود می آیند و با سرعت بسیاری در یک جامعه به کار برده می شوند. تولید محتوا متناسب با این هشتگ ها و استفاده از این هشتگ ها می تواند نقش بسیار مهمی در نشان دادن شما و جذب بیشترتان نقش داشته باشد.
شادوبن، مجازات اینستاگرام برای خطاکاران در استفاده از هشتگ اینستاگرام
اینستاگرام برای کسانی که سعی می کنند از این اپلیکیشن با مقاصد سودجویانه استفاده کنند مجازاتی را در نظر گرفته است. در صورتی که مخاطبان از قوانین و الگوریتم های اینستاگرام پیروی نکنند آن ها را شادوبن می کند. شادوبن زمانی رخ می دهد که قوانین اینستاگرام اجرا نشود و از هشتگ های نامرتبط در پست های اینستاگرام استفاده شود و یا تعداد هشتگ ها بیش از حد مجاز باشد. شاید بپرسید شادوبن چیست و وقتی شادوبن می شوید چه اتفاقی می افتد؟ زمانی که اینستاگرام اکانت شما را شادوبن می کند هرچقدر هم که محتوای شما جذاب و دیدنی باید و از هشتگ های درست استفاده کنید اما پست شما در هشتگ نمایش داده نمی شود. به این حالت شادوبن گفته می شود و شما فرصت دیده شدن از طریق هشتگ را از دست می دهید.