عمومیمطالب کسب و کار

دوره سئو کاملا پروژه محور بر اساس تجربه در لرنووب

سئو چیست و چگونه یک سایت را سئو کنیم؟

بارها و بارها این سوال را شنیده ایم که چگونه یک سایت را سئو کنیم و به نتیجه دلخواه برسیم؟ مگر می شود پاسخ این سوال را بدون در نظر گرفتن مفاهیم سئو وب سایت داد و به نتیجه رسید؟ پس در قدم اول یک راست به سراغ مفاهیم سئو می رویم و از چیستی آن می گوییم.

سئو مخفف بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. این روش شامل افزایش کمیت و کیفیت ترافیک در وبسایت به‌وسیله‌ نتایج جستجوی ارگانیک است. اکتون برای درک معنای واقعی سئو سایت، نیاز داریم که این تعریف سئو را کمی واکاوی کنیم:

کیفیت ترافیک: فرض کنید سایتی دارید که لوازم خانگی می فروشد، اما کاربران با هدف خرید گوشی موبایل از سایت شما بازدید می کنند. مطمئنن نمی توان به این میزان بازدید از سایت، ترافیک باکیفیت گفت. حال به نظر شما چگونه افرادی را جذب کنیم که با هدف خرید محصول ما از سایت دیدن کنند؟

مقدار ترافیک: وقتی کاربران از طریق کلیک بر روی نتایج صفحات موتور جستجو به سایت شما دست پیدا می‌کنند، ترافیک سایت بیشتر می شود.

نتایج ارگانیک: تبلیغات بخش قابل توجهی از نتایج موتورهای جستجو است. ترافیک ارگانیک، ترافیکی است که شما در آن مجبور به پرداخت هزینه نیستید.

ترافیک‌های ارگانیک ارزشمندتر از ترافیکی است که به واسطه‌ پرداخت هزینه‌ به سایت ما روانه می‌شود.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجوی در نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها در هنگام جستجوی کلیدواژه‌های مختلف توسط کاربران، عملکرد متفاوتی دارند. این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شده‌است.

همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف زیادی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد.

عبارت‌های پرکاربرد در SEO

در ادامه شما را با عبارت‌های مختلف آشنا خواهیم کرد تا اگر زمانی با آن‌ها روبرو شدید، بتوانید به خوبی آن را درک کنید.

SEM: Search Engine Marketing

عبارت بعدی که با آن آشنا خواهیم شد SEM است، که مخفف شده Search Engine Marketing است. عبارت SEM با SEO تفاوت زیادی دارد. SEM در واقع به معنی انجام کارهایی است که ما بتوانیم در موتورهای جستجوگر بازاریابی کنیم. در کل ما با استفاده از روش SEO سعی می‌کنیم تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای سایت خود را در نتایج بهتر موتورهای جستجو نمایش دهیم. اما در روش SEM ما با پرداخت هزینه سایت را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنیم.

SMO: Social Media Optimization

عبارت دیگری که اخیرا مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد SMO است. این عبارت مخفف Social Media Optimization است. منظور از SMO بهینه‌سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است. مثل اینستاگرام، یوتیوب و توییتر و…. . برای مثال این روزها کاربران بسیار زیادی وب‌سایت خود را رها کرده‌اند و فقط روی پیج اینستاگرام خود فعالیت می‌کنند؛ که این کار یک اشتباه بزرگ است.

جهت دوره سئو با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا