علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

بهترین مکمل برای پرپشت شدن موها چیست؟

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟

این سوال مهمی است که در حوزه سلامت و زیبایی بسیار مطرح می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو می‌شود، حتما این متن را بخوانید. اگر می‌خواهید برای همیشه با موهای نازک خود خداحافظی کنید، از بیوتین استفاده نمایید. بیوتین یا ویتامین B7 نقش موثری در رویش مو داشته و ریشه آن را محکم می‌کند. کارشناسان معتقدند، بیوتین در ساخت گلبول‌های قرمز مشارکت دارد. گلبول‌های قرمز نیز اکسیژن و مواد غذایی را به مو و ریشه آن می‌رسانند. کارشناسان برای داشتن موهای زیبا و محکم، مصرف بهترین قرص برای پرپشت شدن مو را توصیه می‌کنند. همانطور که می‌دانید، بیوتین از گروه ویتامین ب است که موهای حجیم و ضخیمی به مصرف کنندگان خود می‌بخشد.

حبوبات

شیر، ماست، پنیر و دیگر مواد لبنی

آووکادو

جگر

زرده تخم مرغ

موز

بروکلی

مغزها و آجیل‌ها

قارچ

به بانوان عزیز که در حال حاضر باردار هستند یا تصمیم به بارداری دارند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله روغن آرگان در بارداری را مطالعه کنند. اگر می‌خواهید بدانید که کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ کافی است با ما همراه شوید. این وب‌سایت با تایید و نظر کارشناسان حوزه سلامت تهیه و تنظیم شده است. یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری که برای درمان موهای نازک و ضعیف توصیه می‌شود، ویتامین E است. این ویتامین، حضور گسترده‌ای در صنایع آرایشی و بهداشتی دارد. ویتامین E خشکی مو را برطرف کرده و به ضخامت مو و حجم آن می‌افزاید. شما می‌توانید این خوراکی‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید

اگر با ما از ابتدای این متن همراه بوده باشید، حتما تاکنون به پاسخ این سوال رسیده‌اید؛ کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ خوب است بدانید، علاوه بر ویتامین‌های گروه ب و E، کمبود ویتامین آ نیز می‌تواند باعث نازک شدن مو شود. به گفته کارشناسان حوزه زیبایی و سلامت، در صورت فقر ویتامین آ، بدن املاح و مواد مغذی در اختیار ریشه مو نخواهد گذاشت. در نتیجه مو نازک، کم پشت شده و حتی ریزش پیدا می‌کند. این ویتامین به ضخامت مو می‌افزاید و نقش برجسته‌ای در رویش مجدد مو دارد. هندوانه، جگر گاو، هویج و … از جمله مواد غذایی هستند که می‌توان از طریق آنها به ویتامین آ مورد نیاز بدن دست یافت.

در پاسخ به سوال این که کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ باید خاطرنشان کرد، تنها مصرف ویتامین‌ها چاره کار نیست. شما برای درمان موهای ضعیف می‌باید در کنار مصرف ویتامین‌ها از روغن تراپی مو نیز استفاده کنید. روغن‌های کارآمد و مفیدی وجود دارند که می‌توانند مشکل موهای شما را رفع کنند. یکی از این روغن‌ها، روغن ماکادمیا است. این روغن گیاهی از فندقی به همین نام که در استرالیا کشت می‌شود، به دست می‌آید. روغن این فندق که در شمار گران‌ترین آجیل‌های دنیاست، باعث شادابی، ضخیم شدن و پرحجمی موها می‌شود. روغن آرگان مراکشی نیز می‌تواند موهای خشک و ضعیف را احیا کند. تنها کافی است این روغن را کمی گرم کرده و روی پوست و ساقه مو بریزید و حدود پنج دقیقه ماساژ دهید.

روغن مورینگا، روغن نارگیل و رروغن جوجوبا نیز در داشتن گیسوهایی بلند، ضخیم و سالم بسیار توصیه شده‌اند. با خرید روغن گیاهی و استفاده مداوم از آنها می‌توان موهایی سالم و پرپشت داشت. مقاله بهترین روغن گیاهی برای براق شدن مو را از دست ندهید. رشد مو بعد از شیمی درمانی چه زمانی اتفاق میافتد؟ رشد مو بعد از شیمی درمانی بعد از مدت کوتاهی مجددا اتفاق میافتد. این روند می تواند از سه تا شش ماه به طول بینجامد، با حدود 1 سانتی متر رشد مجدد در ماه. در بیشتر موارد، مو به همان شکلی که بود رشد می کند. گاهی اوقات مو ها می توانند متفاوت رشد کنند: نازک تر، سفید تر. رنگدانه و ضخامت پس از چند ماه به حالت عادی باز می گردد.

در طول رشد مجدد، حداقل به مدت شش ماه از رنگ های شیمیایی خودداری کنید. برای جلوگیری از تحریک و آلرژی، رنگ های گیاهی را انتخاب کنید. و اگر شک دارید، از انکولوژیست خود برای انتخاب محصولاتی که باید استفاده کنید، دریغ نکنید. نحوه رشد مو بعد از شیمی درمانی رشد مو بعد از شیمی درمانی عموماً یک رویداد برگشت پذیر است : در بیشتر موارد تقریباً 4/3 هفته پس از پایان درمان برطرف می شود و رشد مو بعد از شیمی درمانی اتفاق میافتد . این امر ممکن است زیرا فولیکول‌های مو ، مانند سایر سلول ‌های سالم بدن، حتی اگر در اثر شیمی ‌درمانی آسیب ببینند، به سرعت بهبود می ‌یابند و در نتیجه فعالیت تکثیری فیزیولوژیکی خود را دوباره به دست می ‌آورند.

از نظر ظاهری، موهایی که پس از شیمی درمانی رشد می کنند، تارهای نازکی دارند و همیشه همگن نیستند . اغلب اوقات، موهای جدید ممکن است نازک ‌تر، شکننده ‌تر و مجعد به نظر برسند و در برخی موارد ممکن است تغییرات رنگی جزئی داشته باشند. بعد از حدود 3-6 ماه، موها دوباره ضخیم می شوند و مانند همیشه یکدست به نظر می رسند. یک رژیم غذایی متنوع و سالم پر از غذاهای مغذی، همراه با هیدراتاسیون خوب و ورزش، از موثرترین اقداماتی است که باید برای حمایت از رشد مجدد و افزایش طول مو پس از شیمی درمانی اتخاذ کرد.

بیوتین یک ویتامین محلول در آب از خانواده ویتامین های گروه B است . همچنین به عنوان ویتامین B7 یا ویتامین H شناخته می شود، در غذا های متعددی مانند زرده تخم مرغ، جگر، گل کلم، قارچ، لوبیا، عدس، آجیل و غلات کامل یافت می شود. بیوتین هم در فرمولاسیون موجود است که می توان آن را مستقیماً به شامپو اضافه کرد و هم به صورت مکمل. بیوتین نقش کلیدی در رشد مو و همچنین ناخن ها دارد زیرا در سنتز کراتین ، پروتئین اصلی موجود در مو که به آن ساختار و مقاومت می دهد، شرکت می کند.

سایر ویتامین هایی که به تسریع رشد مجدد مو پس از شیمی درمانی کمک می کنند ویتامین های E و C هستند . هر دو ویتامین ‌هایی با فعالیت آنتی ‌اکسیدانی هستند ، یعنی می‌ توانند با رادیکال‌ های آزاد که می‌ت وانند به مو آسیب برسانند و آن را ضعیف و شکننده می ‌کنند، مقابله کنند. ویتامین‌ های E و C را می ‌توان مستقیماً برای درمان مو استفاده کرد یا از طریق معرفی مواد غذایی که حاوی مقادیر بالایی هستند، ترکیب شوند. ویتامین E در میوه های روغنی مانند زیتون، بادام زمینی، ذرت و در دانه های گندم وجود دارد. در عوض، غذاهای اصلی حاوی ویتامین C عبارتند از کیوی، پرتقال، فلفل، پاپایا، کلم بروکسل و غیره.

مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد به حساب می آید و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست. ریزش مو به دلایل متفاوتی در زنان و مردان اتفاق می‌افتد که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است به طاسی دائم تبدیل شود. عوامل بسیاری همچون وراثت، استرس، ابتلا به برخی بیماریها، سوء تغذیه و تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ مو و موارد بسیار دیگر باعث ضعیف شدن موی افراد میشود. امروزه علاوه بر مراقبت‌های روزانه، راهکارهای متعددی برای رشد و تقویت موهای سر در کلینیک‌ها ارائه می‌شود که قطعاً تأثیرگذار خواهند بود. روشهای غیر جراحی از جمله درمان هایی هستند که می توانید از آنها برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا