عمومیمطالب کسب و کار

اسکراب جوش سر سیاه رو میبره

جوش سر سیاه زمانی ایجاد می شود که که فولیکول مو در پوست مسدود شود. هر فولیکول حاوی یک مو و غده چربی به نام سبوم است که به سلامت و نرمی پوست کمک می کند. سلول های مرده و چربی های اضافی در فولیکول جمع شده و منجر به تشکیل یک جوش می شوند. اگر پوست روی جوش بسته بماند باعث ایجاد جوش سرسفید شده و اگر باز شود با قرار گرفتن در معرض هوا تبدیل به جوش سر سیاه می شود.

عوامل ایجاد جوش های سر سیاه:

  • ایجاد چربی بیش از حد روی پوست
  • افزایش باکتری ها روی پوست
  • از بین نبردن سلول های مرده پوست با شوینده یا اسکراب
  • تغییرات هورمونی بر اثر سن، عادت ماهانه و یا استفاده از قرص های ضد بارداری
  • استفاده از داروهای خاص
  • خوردن غذاهای حاوی قند مصنوعی
  • ننوشیدن اب به میزان کافی
  1. لایه برداری پوست با لایه بردار و اسکراب حاوی اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی

لایه برداری گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد جوش یا تحریک جوش ها و ایجاد التهاب و قرمزی شود. اما در مورد جوش های سر سیاه این مورد برعکس است و استفاده از کرم های لایه بردار می تواند علاوه بر درمان جوش سر سیاه باعث خالی شدن منافذ پوست شود. اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند گلیکولیک اسید و اسیدهای بتا هیدروکسی مانند سالیسیلیک اسید برای لایه برداری پوست و درمان جوش های سرسیاه در لایه بردار ها، اسکراب یا ماسک های پیل آف استفاده می شوند و برای انواع پوست مناسبند. و انواع محصولاتی هستند که گلیکولیک اسید در ترکیات آنها بکار رفته است.

  1. استفاده از فیس براش برای شستشوی صورت

براش های شوینده صورت که به شکل های مختلف برقی، باتری خور، دستی و … تولید می شوند می توانند مانند اسکراب ها باعث لایه برداری پوست هنگام شستشو شوند. با لایه برداری منظم پوست با استفاده از براش به تدریج جوش های سر سیاه کاهش یافته و از بین می روند. بسته به نوع پوست و بودجه خود می توانید نوع خاصی از براش را انتخاب کرده و استفاده کنید. استفاده از فیس براش های شوینده صورت برای انواع پوست ها به صورت روزانه و برای پوست های حساس چند روز در میان توصیه می شود.

  1. استفاده از ماسک اسکراب لاکچری کوین صورت حاوی خاک رس یا زغال

ماسک خاک رس باعث تخلیه چربی از پوست و باز شدن منافذ می شود و یک ماده ضروری برای پوست چرب است. برخی ماسک های خاک رس حاوی سولفور نیز هستند که در از بین بردن سلول های مرده پوست و در نتیجه جوش های سر سیاه موثر است. ماسک زغال نیز عمیقا به منافذ پوست نفوذ کرده و روغن اضافی و سایر ناخالصی های پوست را از بین می برد. استفاده از این دو ماسک یک تا دو بار در هفته توصیه می شود. محصول معرفی شده به دلیل قرار گرفتن در لاین تی تری مناسب افرادی است که پوست چرب دارند.

  1. چسب های پاک کننده بینی

به دلیل اینکه بیشتر چربی پوست در ناحیه بینی جمع شده است، جوش های سر سیاه اکثرا روی پوست بینی نسبت به سایر قسمت های صورت دیده می شوند. یک راه آسان از بین بردن این جوش ها استفاده از چسب های پاک کننده بینی است که روی بینی چسبیده و با کندن آن جوش های سر سیاه نیز کنده می شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشت به دلیل باز شدن و خالی ماندن منافذ امکان پر شدن آنها با جوش های جدید نیز هست و برای جلوگیری از این مورد باید از محصولات مراقبت پوستی که گفته شد استفاده کنید.

هشدار: استفاده مداوم از چسب های بینی توصیه نمیشود. به این دلیل که هنگام کندن چسب به همراه این مواد، مواد دیگری مانند چربی های طبیعی و فولیکول های مو نیز ممکن است خارج شوند که وجود آنها برای پوست مفید است. از بین رفتن این عناصر به مرور زمان باعث خشکی و تحریک پذیری پوست می شود.

The scrub removes blackheads

بهترین محصولات و برندهای ضد جوش سر سیاه

در ادامه محصولاتی که به صورت تخصصی ضد جوش های سر سیاه هستند و هرساله در سراسر جهان فروش بالایی دارند را معرفی خواهیم کرد. برای از بین بردن همیشگی جوش های سر سیاه می توانید محصولاتی که در دسته بندی هستند را مشاهده کرده و بر اساس نوع پوست آن ها را انتخاب کنید. تمامی محصولات فروشگاه عسل بانو علاوه بر ضمانت کیفیت، با تضمین اصالت کالا و بهترین قیمت ممکن به فروش می رسند. از طریق لیست زیر میتوانید محصولات ذکر شده را خریداری نمایید.

یکی از جذابیت‌های سایه چشم گستردگی و تنوع در بافت و رنگ‌بندی گوناگون آن است. سایه چشم افزون بر داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ گرم و سرد، از لحاظ درخشش هم دارای تفاوت است. شما می‌توانید رنگ دلخواه را به شکل مات، براق، نیمه مات و متالیک تهیه کنید. در اینجا انواع مختلف سایه چشم را به صورت خلاصه معرفی می‌کنیم.

سایه پودری

استفاده از سایه چشم لاکچری کوین بسیار آسان است و برای کسانی توصیه می‌شود که به تازگی می‌خواهند کار با سایه چشم را شروع کنند. نکته جذاب دیگر این بوده که تنوع رنگی سایه پودری زیاد است. افزون بر همه این‌ها، این نوع سایه به با راحتی رنگ‌های دیگر ترکیب شده و محو کردن آن روی پوست کاملا آسان است. به همین دلیل از این نوع سایه برای کشیدن انواع مدل سایه چشم اسموکی استفاده می‌کنند.

برای پیشگیری از ایجاد جوش های سر سیاه چه کاری باید کرد؟

اگر تاکنون جوش سر سیاه روی پوست صورت خود مشاهده نکرده اید و یا درمان کرده اید و میخواهید در آینده این جوش ها را نبینید بهتر است که حتما این موارد را رعایت کنید:

  • شستشوی صورت با شوینده های مخصوص نوع پوست خود به صورت منظم و دو بار در روز علی الخصوص قبل و بعد از خواب
  • استفاده از و اویل فری (ترجیحا بر پایه آب)
  • پاک کردن آرایش به صورت کامل از پوست در پایان روز با استفاده از پاک کننده ها در کنار شوینده های صورت
  • کنترل چربی پوست با محصولاتی مانند تونر یا
  • استفاده به اندازه از محصولات پوستی یا آرایشی برای سبک نگه داشتن پوست
  • استفاده از اسکراب‌ و ماسک‌ های لایه بردار پوست
  • تعویض شستن مرتب روبالشتی
  • استحمام بلافاصله بعد از ورزش کردن
  • و تقلبی اجتناب کنید. از جمله خطرات و میتوان به ترشح چربی زیاد روی پوست اشاره کرد که باعث بروز جوش های سر سیاه روی پوست میشود.

محصولات ضد جوش سر سیاه باید حاوی چه موادی باشند؟

محصولاتی که حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید، خاک رس، زغال، عصاره درخت چای، رتینوئید و … هستند باعث کنترل چربی پوست، پاکسازی منافذ و از بین بردن جوش سر سیاه می شوند. این مواد در ها، ،  استفاده می شوند.

سریع ترین راه از بین بردن جوش های سر سیاه چیست؟

برای از بین بردن جوش سر سیاه به صورت کامل و همیشگی هیچ راه سریعی وجود ندارد. اما اگر به صورت موقتی می خواهید جوش های سر سیاه خود را در عرض چند روز سریعا از بین ببرید، می توانید از ماسک پیل اف یا اسکراب های ویژه جوش سر سیاه استفاده کنید.

محصولات کدام برندها برای از بین بردن جوش سر سیاه موثرند؟

از پرفروش ترین برندها در زمینه از بین بردن جوش به ویژه جوش سرسیاه می توان به برندهای ، ، گارنیه، اوردینری، و … اشاره کردجوش سر سیاه یکی از چیزهایی است که می‌تواند به راحتی زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این جوش‌ها با ظاهر تیره و نقطه‌ای خود اصلا احساس خوبی ایجاد نمی‌کنند و باید هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شد. در این مقاله علاوه بر معرفی دلایل ایجاد جوش سر سیاه، به هشت راه حل عالی برای از بین بردن آن می‌پردازیم.

جوش سر سیاه چطور ایجاد می‌شود؟

عوامل زیادی در تشکیل جوش سر سیاه نقش دارند. معمولا بروز این جوش‌ها در سن بلوغ، ایام عادت ماهانه و دوران بارداری بیشتر از دوران دیگر رایج است. همچنین کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند یا به هر دلیل دیگری دچار افزایش هورمون آندروژن می‌شوند، ممکن است بیشتر از دیگران در معرض بروز جوش‌های سر سیاه قرار بگیرند. ژنتیک نیز نقش موثری در ایجاد این جوش‌ها ایفا می‌کند؛ یعنی اگر پدر یا مادر شما منافذ پوستی باز داشته باشند، شما هم به احتمال زیاد منافذ باز در پوست‌تان خواهید داشت که امکان جمع کردن چربی پوست را بیشتر می‌کند. همین چربی‌های منافذ باز پوست در اثر اکسیده شدن تغییر رنگ داده و منجر به ایجاد جوش‌های سر سیاه می‌شوند.

آیا می‌توان از شر جوش‌های سرسیاه راحت شد؟

برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه روش‌های خانگی و محصولات مراقبتی زیادی وجود دارند که هر یک به نوبه خود می‌توانند نقش مهمی در از بین بردن این جوش‌ها ایفا کنند. در ادامه با روش‌های از بین بردن این جوش‌ها آشنا خواهید شد.

یکی از روش‌های طبیعی برای جوش سر سیاه که می‌توانید آن را در خانه هم انجام دهید، درست کردن ماسک خاک رس است. خاک رس یکی از بهترین ماسک‌ها برای پاکسازی پوست به ویژه پوست چرب و مختلط از انواع چربی‌های اضافه‌ای است که منجر به بروز آکنه و جوش سر سیاه می‌شود. در خانه می‌توانید مقدار مورد نیاز خاک را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به صورت خمیری در بیاید. سپس آن را روی پوست صورت، به ویژه نواحی بینی و اطراف آن بگذارید و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شدن، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید.

اگر هم به دنبال یک محصول تخصصی‌تر هستید، ماسک رسی لایه بردار هیدرودرم را به شما پیشنهاد می‌دهیم که یکی از بهترین انواع ماسک برای جوش سر سیاه به شمار می‌رود. کافی است این ماسک را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست شسته شده و تمیز قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. خیلی زود شاهد محو شدن جوش‌های سر سیاه خواهید بود.

ماسک کربن فعال یکی دیگر از انواع ماسک برای جوش سر سیاه است که تاثیری بسیار عالی روی پوست می‌گذارد. کربن فعال به عنوان یک ماده پاکسازی کننده عمیق شناخته می‌شود که می‌تواند با نفوذ به منافذ باز پوست، آن‌ها را از انواع چربی و آلودگی‌ها پاک کند. این ماسک همچنین اثر کوچک کننده منافذ پوستی را هم دارد.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از رژگونه لاکچری کوین آورده شده است:

  • رنگدانه بالا: رژگونه لاکچری کوین بسیار رنگدانه است، به این معنی که برای ایجاد رنگ مورد نظر خود نیازی به استفاده زیاد از آن ندارید.
  • ماندگاری طولانی: رژگونه لاکچری کوین تا 12 ساعت ماندگاری دارد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که در طول روز ظاهر خود را حفظ می کند.
  • کاربرد آسان: رژگونه لاکچری کوین را می توان به راحتی با استفاده از برس رژگونه اعمال کرد.
  • ظاهر طبیعی: رژگونه لاکچری کوین ظاهری طبیعی و درخشان ایجاد می کند.

در اینجا برخی از معایب استفاده از رژگونه لاکچری کوین آورده شده است:

  • گران: رژگونه لاکچری کوین از برخی رژگونه های دیگر موجود در بازار گران تر است.
  • می تواند خشک شود: رژگونه لاکچری کوین می تواند برای برخی از انواع پوست خشک کننده باشد.

در مجموع، رژگونه لاکچری کوین یک گزینه خوب برای کسانی است که به دنبال یک رژگونه با رنگدانه بالا، ماندگاری طولانی و کاربرد آسان هستند. با این حال، این رژگونه ممکن است برای برخی از انواع پوست خشک کننده باشد.

دکمه بازگشت به بالا