علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

خمیردندون برای کامپوزیت

روکش‌های کامپوزیت برای اصلاح شکل لبخند شما طراحی شده‌اند. هر گونه نقص در دندان‌های شما مانند لکه‌ها، ناهماهنگی و ساییدگی طبیعی با کامپوزیت پنهان می‌شود و دندان‌های جذاب و بادوام به شما هدیه خواهد داد. برای ماندگاری طولانی مدت کامپوزیت دندان، مراقبت‌های بعد از آن بسیار مهم است. هنگامی که کامپوزیت نصب می‌شود، باید تغییرات خاصی در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا برای بازه زمانی طولانی‌تری لبخند زیبا داشته باشید. این تغییر در سبک زندگی شامل رعایت بهداشت دهان و دندان، پرهیز از هر گونه عادت بد دندانی و نخوردن هر چیزی که ممکن است باعث فرسایش یا آسیب دیدن روکش‌ها شود، می‌شود.

یک دکتر متخصص برای کامپوزیت دندان اصفهان باید باتجربه و ماهر باشد؛ همچنین این کار به صبر و حوصله فراوانی احتیاج دارد و متخصصی که فاقد این ویژگی باشد، نتیجه کار او آن گونه که باید، نخواهد بود.

خمیر دندان مناسب کامپوزیت چه ویژگی هایی دارد؟

باید بدانید که هر نوع خمیر دندانی دارای ویژگی خاص خود می باشد، به همین منظور توصیه می شود تا برای دندان های کامپوزیت شده خود نوع مناسب را تهیه نمایید. در ادامه ویژگی هایی را که باید برای این خرید در نظر داشته باشید، برایتان مطرح می کنیم:

  1. حاوی مواد سفید کننده و ساینده نباشد.
  2. ضد حساسیت باشد.
  3. از انواع زغالی استفاده نشود.
  4. دارای ترکیبات سیلیکا باشد.
  5. حاوی جوش شیرین و هیدروژن پراکساید نباشد.
  6. سدیم کربنات نداشته باشد.

خمیر دندان مخصوص کامپوزیت دندان

این موارد عبارتند از:

  1. انواع ژله ای

زیرا سایشی برای دندان ها به همراه ندارند.

  1. انواع ضد حساسیت

این نوع خمیر دندان ها علاوه بر اینکه برای مفید می باشد، کمک موثری در کاهش علائم ابتدایی این درمان زیبایی خواهند بود.
خمیر دندان های ضد حساسیت، مواد خشن کمتری داشته که سبب ایجاد لطافت بیشتری روی مینای دندان می گردند.

  1. انواع حاوی فلوراید

فلوراید با جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، کمک موثری در افزایش طول عمر کامپوزیت ها می باشند.

بهترین مارک های خمیر دندان برای کامپوزیت

این موارد عبارتند از:

  1. محصولات شرکت اورال بی با کیفیت بسیار مطلوبی در بازار موجود هستند. در انواع مختلفی و در طعم ها و بوهای مختلف موجود می باشند.
  2. سنسوداین (Sensodyne)

این برند در فهرست بهترین انواع خمیر دندان قرار دارد و برای کسانی که دارای دندان های حساس می باشند، بسیار مناسب است. خمیر دندان های سنسوداین دارای پتاسیم نیترات، استرانسیوم استات و کلرید استرانسیوم می باشند که پتاسیم سبب تسکین درد دندان ها شده و می تواند فشار های وراد شده به اعصاب دندان ها را کنترل نماید.
ماده استرانسیوم نیز دارای این کاربرد است که به کمبود کلسیم کمک کرده و درد دندان های حساس را کاهش دهد.
این خمیر دندان ها با داشتن حجم و کیفیت مناسب، دارای قیمت مناسبی نیز می باشند.
باید این نکته را بدانید که خمیر دندان های سنسوداین در زمان شست و شوی دندان ها، کف زیادی ایجاد نکرده که این موضوع دلیلی بر نامطلوب بودن آن ها نخواهد بود.

  1. یکی از برند های بسیار باسابقه در زمینه تولید محصولات بهداشتی، کلگیت می باشد که خمیر دندان های آن در سراسر جهان شهرت دارند. مدل های کلگیت حاوی فلوراید می باشند که مانع از پوسیده شدن دندان ها است. همچنین مدل های متنوع آن بو و طعم خوبی دارند.
  2. مریدنت (Merident)

خمیر دندان های مریدنت با داشتن اثر ضدپوسیدگی و کمک به کاهش التهابات لثه، یکی از انواع برند های خوب خمیر دندان برای Dental composite شده می باشند.

  1. کرست (Crest)

این خمیر دندان دارای قدرت پاک کنندگی بالایی می باشد و می تواند مانع از عفونت های لثه و پوسیدگی دندان ها نیز باشد.
انواع متفاوتی از آن ها در بازار موجود است، اما می توان گفت که تنها برای افرادی که دارای دندان های حساس هستند، گزینه مناسبی می باشد.
این نوع خمیر دندان ها نیز کف زیادی ایجاد نکرده که البته نقطه ضعفی برای آن ها نیست. توجه داشته باشید که مواد مورد استفاده در خمیر دندان های کرست، برای کودکان زیر 6 سال مناسب نمی باشد و باید آن ها را از دسترس کودک خود دور نگه دارید.

بهترین مسواک برای کامپوزیت

نوع مسواک نیز در سلامت کامپوزیت های شما بسیار تاثیر گذار است. مسواکی که دارای موی سفت و سخت باشد، می تواند صدمات جدی به کامپوزیت وارد کرده و همچنین عوارضی را برای دندان ها و لثه ها به همراه داشته باشد.
بهترین نوع مسواک در این شرایط، نوعی از آن است که دارای موی نرم و سرکوچکی باشد که علاوه بر موثر بودن در زمینه بیان شده، این امکان را می دهد که بتوانید نقاط سخت درون دهان خود را به درستی تمیز کنید.

خمیر دندان های نامناسب برای کامپوزیت دندان

دو نوع خمیر دندان زیر برای افرادی که دندان های خود را کامپوزیت کرده اند، مناسب نمی باشند:

  1. خمیر دندان های ساینده

استفاده از این نوع خمیر دندان ها مشابه با این است که شما یک کاغد سنباده روی دندان هایتان می کشید. حتی نوعی ساینده بی خطر مانند جوش شیرین نیز می تواند سبب ایجاد تاثیر منفی روی کامپوزیت دندان گردد.

  1. خمیر دندان های سفید کننده

این نوع خمیر دندان ها که حاوی هیدروژن پراکسید می باشند، نه تنها سبب سفید شدن کامپوزیت ها نمی شوند، بلکه فرسودگی آن ها را در بلند مدت به دنبال خواهند داشت.
همچنین می توانند در نهایت را کاهش دهند.

سوالات متداول

  1. چرا نباید از خمیر دندان های ساینده برای تمیز نمودن کامپوزیت ها استفاده نمود؟

بسیاری از خمیر دندان ها حاوی مواد ساینده ای از جمله جوش شیرین، کربنات کلسیم، آلومینیوم هیدراته، کربنات منیزیم، نمک های فسفات و سیلیکات ها می باشند که استفاده از هریک از آن ها می تواند با آسیب رساندن به کامپوزیت ها سبب کاهش طول عمر و ماندگاری آن ها گردد.

  1. دلیل عدم استفاده از خمیر دندان های سفید کننده برای کامپوزیت ها چیست؟

کامپوزیت در برابر لک شدن مقاومت بسیار بالایی دارد، بنابراین مواد سفید کننده موجود در برخی از خمیر دندان ها نمی توانند تاثیری روی سفیدتر شدن آن ها داشته باشند.
با این حال مهمترین دلیل عدم استفاده از آن ها این است که حاوی هیدروژن پراکسید می باشند که مواد کامپوزیت را نرم کرده و آسیب سایندگی برای آن ها به دنبال خواهند داشت.

  1. آیا خرید یک خمیر دندان خوب تنها برای دوام کامپوزیت کفایت می کند؟

خیر، این کار به تنهایی نه تنها تاثیری در دوام کامپوزیت های دندان شما ندارد، بلکه سلامت دهان و دندان شما را نیز به خطر می اندازد.
شما باید به صورت اصولی و درست مسواک بزنید تا خمیر دندان تاثیر درست و مستقیم خود را داشته باشد. بنابراین بهترین اقدام این است که با یک خمیر دندان خوب دندان هایتان را به طور اصولی مسواک کنید.

  1. آیا مسواک برقی می تواند برای کامپوزیت عوارض به همراه داشته باشد؟

شاید این سوال بسیاری از افرادی است که دندان های خود را کامپوزیت کرده اند. باید بدانید که استفاده از مسواک برقی هیچ مشکلی برای کامپوزیت ها ایجاد نکرده و می تواند برای تقویت لثه ها نیز کارایی موثری داشته باشد.
مسواک برقی فضاهای بین دندان را به طور دقیق و کامل تمیز کرده و با از بین بردن میکروب های موجود در دهان کمک موثری برای سلامت دهان و دندان خواهد بود.

درمان ریشه دندان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های درمانی در زمینه دندانپزشکی است. این روش به دلیل مزایای فراوانی که دارد، از جمله مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. یکی از مزایای اصلی درمان ریشه دندان، این است که این روش بهبود و ترمیم دندانهای آسیب دیده را فراهم می‌کند. با انجام این روش توسط، بهترین دندانپزشکی اصفهان می‌توان بهبود علائم درد و تورم در ناحیه دندان را تجربه کرد و از بروز عفونت های دندانی جلوگیری نمود.

دکمه بازگشت به بالا