دانلود رایگان نرم افزار باشگاه مشتریان
ویژگی های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان
در بحث ویژگی های بهترین سیستم باشگاه مشتریان؛ اولین شرط انعطاف پذیر بودن است. منعطف بودن نرم افزار موجب می شود که نرما فزار با نیازهای شما و کسب و کارتان هماهنگ شود. طراحی خصوصی یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان ایران به حساب می آید. گذشته از منعطف بودن بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید ویژگی های دیگری هم داشته باشد که بررسی خواهیم کرد. از دیگر ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان، دسته بندی کردن مشتریان است. دسته بندی مشتریان کمک می کند که کار تجزیه وتحلیل رفتار مشتریان راحت تر انجام شود.
بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید هوشمند باشد و رفتار مشتریان را به طور دقیق دنبال کند. طبیعی است که اگر اطلاعات نرم افزار دقیق نباشد نمی توان به آن اعتماد کرد؛ همچنین این تحلیل باید دقیق باشد؛ زیرا دسته بندی مشتریان قرار است بر اساس این اطلاعات صورت گیرد. از دیگر ویژگی های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان می توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از آن راحت است و احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد. بدیهی است که اگر کار با این نرم افزار سخت و مبهم باشد، کاربران برای استفاده از آن رغبتی نخواهند داشت.
نرم افزار باشگاه مشتریان شرکت نرم افزاران یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی شده در این زمینه است که با داشتن تمامی ویژگی های بالا جایگاه بالایی در لیست بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان ایران دارد. این نرم افزار با ویژگی های خود باعث توسعه تعاملات شما با مشتریان وفادارتان خواهد شد.
معیار های انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان
در این بخش از مقاله قصد داریم مهم ترین نکاتی که در انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید مد نظر داشته باشید، را بررسی کنیم. امیدواریم هنگام انتخاب حتماً از این نکات بهره بگیرید و آنها را در نظر داشته باشید.
اولین معیاری که باید هنگام انتخاب به آن توجه کنید، شفافیت و دقت است. این دو معیار مهم نتیجه تلاش شما در امر وفادار کردن مشتریان را رقم خواهد زد. حتماً به این دو معیار دقت کنید که در پیشبرد اهدافتان به مشکل بر نخورید.
دیگر معیار های انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان قابلیت شخصی سازی است. بدون شک این معیار یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان کسب و کار خواهد بود. اینکه بتوانید نرم افزار را طبق نیاز و سلیقه شخصی خود تغییر دهید، ویژگی بسیار مهمی به شمار می رود که باید آن را در نظر داشته باشید.
آموزش و پشتیبانی دیگر معیارهایی است که باید در انتخاب به آن توجه کنید. اینکه نحوه استفاده از نرم افزار به شما آموزش داده شود، به شما کمک خواهد کرد که نحوه استفاده درست از نرم افزار را یاد بگیرید و بهتر بتوانید اهداف خود را پیش ببرید.
پشتیبانی هم معیاری است که باید هنگام انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان آن را مدنظر قرار داد. ممکن است هنگام کار با نرم افزار دچار اشکالات فنی شوید که در این صورت پشتیبانی باید پاسخگو باشد.
معرفی برترین بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان جهان
جالب است بدانید بسیاری از برندهای معروف دنیا از تکنیک باشگاه مشتریان برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده می کنند. آن ها با این کار انگیزه مشتریان خود را برای خرید دوباره از برندشان افزایش می دهند. عجیب نیست که برندهای خارجی در حفظ مشتریان خود و وفادار کردن آن ها بسیار موفق عمل کرده اند؛ به طور مثال برند استارباکس را در نظر بگیرید و به مشتریان وفادار آن در سراسر دنیا فکر کنید.
مطمئناً پشت این مشتری های وفادار تکنیک هایی است که باعث می شود آنها استارباکس را به هر برند دیگری ترجیح دهند. این همان چیزی است که باید از بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان بخواهید؛ مشتریانی که شما را به رقیبانتان ترجیح می دهند. همان طور که گفتیم برندهای بسیار زیادی در سراسر دنیا از تکنیک باشگاه مشتریان استفاده می کنند. اما این تکنیک بدون استفاده از نرم افزار مناسب در این زمینه کاربردی نخواهد داشت. لیست زیر تعدادی از بهترین نرم افزارهای باشگاه مشتریان در جهان است:
- Giftbit
- LoyalZoo
- The Loyalty Box
- Loyalty Gator
- FiveStars
- Clover
- Thanx
- Belly
- Tapmango
- Kangaroo Rewards
- LoyaltyLion
- Zinrelo
در بررسی این نرم افزارهای معتبر و محبوب، مشخص شد که در چند ویژگی با یکدیگر شباهت دارند. اول اینکه در استفاده از آنها احتیاجی نبود که در هر بار مراجعه کارت کشیده شود؛ در عوض اطلاعات کارت آن ها برای ورود مجددشان به باشگاه ذخیره می شود.
دوم اینکه پاداش ها و جوایز را باتوجه به نیازهای کسب و کار در نظر می گیرند. توجه به اینکه در آینده کسب و کارتان اهمیت بسیار بالایی دارد؛ همچنین این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان هم محسوب می شود.
بهترین سناریوی باشگاه مشتریان (برنامه وفاداری) کدام است؟
سناریوی باشگاه مشتریان و نحوه اجرای باشگاه مشتریان کاملا به کسب وکار شما بستگی دارد، در مقاله راه اندازی باشگاه مشتریان بصورت کامل شرح داده شده است که پیاده سازی باشگاه مشتریان در یک بیزینس به چه فاکتورهایی بستگی دارد. بنابراین اگر به دنبال بهترین سناریوی باشگاه مشتریان هستید پیشنهاد می شود به نکات زیر توجه کنید :
- 1. از مشاوره کسانی که بیشترین تجربه را در طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب وکارهای مختلف داشته اند استفاده کنید، این مشاوره ها معمولا رایگان است و به شما کمک می کند تا از بهترین روش ها برای پیاده سازی باشگاه مشتریان خود بهره مند شوید. این مورد در راهنمای خرید باشگاه مشتریان بصورت کامل تشریح شده است.
- 2. از نمونه های موفق باشگاه مشتریان در ایران الگوبرداری کنید اما طرح باشگاه مشتریان آنها را کپی نکنید، طرح باشگاه مشتریان شما باید منحصربه فرد باشد.
- 3. نمونه های موفق باشگاه مشتریان در دنیا را در زمینه کسب وکار خود بررسی کنید و برنامه های وفاداری آنها را بومی سازی کنید.
بعد از آنکه سناریوی باشگاه مشتریان شما مشخص شد، حالا باید به دنبال بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باشید که بتواند شما را در پیاده سازی برنامه وفاداری کسب وکارتان به بهترین شکل ممکن یاری کند. توجه داشته باشید که باید بدنبال شرکت ارائه دهنده خدمات باشگاه مشتریانی باشید که نرم افزار آن بصورت کامل منطبق با برنامه وفاداری شما باشد و یا امکان طراحی اختصاصی باشگاه مشتریان را با توجه به کسب وکار شما داشته باشد.
با توجه به سناریوی باشگاه مشتریان شما و برنامه ای که برای وفادارسازی مشتریان خود دارید، بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان متناسب با کسب وکار شما باید دارای خصوصیاتی باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
خصوصیات بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان (سامانه وفاداری) کدام است ؟
باشگاه مشتریان شما بصورت مستقیم با اعتبار و آبروی شما در ارتباط است و پس از راه اندازی باشگاه مشتریان به راحتی نمی توان آن را تغییر داد، همانطور که اجرای درست سیستم باشگاه مشتریان، وفاداری مشتریان و افزایش فروش را برای شما به ارمغان می آورد، نتیجه انتخاب غلط نرم افزار باشگاه مشتریان و یا اجرای نادرست آن نیز بی اعتمادی مشتریان و کاهش محبوبیت برند را به دنبال خواهد داشت.
پس پیش از بررسی امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان باید به نکاتی توجه کنید که بسیاری از صاحبان کسب وکار آن را نادیده می گیرند و پس از پیاده سازی باشگاه مشتریان، همین بی توجهی مشکلات بزرگی را برای آنها به وجود آورده است. تاکید می کنیم که توجه به این نکات مهمترین بخش انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان برای شماست.
1. بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید اتوماتیک باشد
در یک نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه ای، بسیاری از کارها باید بصورت اتوماتیک انجام شود و مواردی که باید بصورت دستی انجام شود نیز باید به گونه ای باشد که در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
- پروسه عضویت و ثبت اطلاعات مشتری باید به سرعت انجام شود و این امکان وجود داشته باشد که بتوان اطلاعات ثبتی مشتری را کم و زیاد کرد
- ثبت تراکنش برای مشتری نیز باید در مدت زمانی کوتاهی انجام شود، این نکته را در نظر بگیرید که در زمان شلوغی و پیک کاری خود ثبت تراکنش در باشگاه مشتریان چقدر از شما وقت خواهد گرفت. پروسه عضویت و ثبت تراکنش اگر خیلی طولانی شود مشتری را کلافه می کند و باعث می شود به قول معروف مشتری عطای آن را به لقایش ببخشد.
- تمام آفرهایی که تعریف کرده اید باید بصورت اتوماتیک توسط سیستم باشگاه مشتریان تشخیص داده شود و بصورت خودکار به مشتری تعلق بگیرد. به عنوان مثال فرض کنید می خواهید برای تمام مشتری هایی که بیشتر از 10 بار از شما خرید می کنند، از بار یازدهم 5% اعتبار بیشتر درنظر بگیرید. سیستم باشگاه مشتریان باید این مشتریان را بصورت خودکار در زمان خرید تشخیص دهد و این اعتبار بیشتر را به بصورت اتوماتیک در کارت باشگاه مشتریان آنها شارژ کند.
- پیامک های عضویت، ثبت تراکنش، تعلق گرفتن آفری خاص، تبریک سالروز تولد، اعتبار هدیه صادر شده و سایر پیامک هایی که برای مشتری ارسال می شود باید خودکار و توسط سیستم ارسال شود.
2. بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید هوشمند باشد
فرض کنید در طول 6 ماه پس از راه اندازی باشگاه مشتریان خود در سیستم 30 مدل آفر تعریف کرده اید و قرار است این آفرها به مشتری های مختلف تعلق بگیرد. ما 5 مدل از این آفرها را به عنوان نمونه در زیر لیست کرده ایم :
- برای مراجعات بیشتر از 10 ، مشتری 5% اعتبار بیشتر بگیرد
- برای خریدهای بیشتر از 500 هزار تومان، مشتری 10% تخفیف نقدی بگیرد
- برای سالروز تولد، مشتری 20% اعتبار بیشتر بگیرد
- اگر مشتری عضو گروه مشتریان نقره ای بود، 15% بیشتر اعتبار بگیرد
- اگر مشتری از گروه کالایی خاصی خرید کرد، 7% تخفیف نقدی بگیرد
حالا فرض کنید در یک خرید بطور تصادفی هر 5 آفر بالا به یک مشتری تعلق بگیرد (قرار نیست شما پس از راه اندازی باشگاه مشتریان ورشکست شوید !!!) ، باشگاه مشتریان حرفه ای باید بتواند همه آفرهایی که به مشتری تعلق می گیرد را شناسایی کند و آفری را که بیشترین نفع را برای مشتری دارد به او اختصاص دهد، همینطور باید بتواند اطلاعات کاملی از این آفر ها در اختیار شما قراردهد. هوشمند بودن بزرگترین هنر یک باشگاه مشتریان حرفه ای است.
استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار باشگاه مشتریان این امکان را به شما می دهد که برنامه شما در تمام بخش ها مانند یک مغز متفکر عمل کند و حتی بهترین پیشنهادها را بر اساس تحلیل رفتار مشتری برای تعریف آفرها و کمپین های تبلیغاتی به شما بدهد.
3. بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید انعطاف پذیر و قابل توسعه باشد
یک باشگاه مشتریان حرفه ای باید بر اساس نیازهای کسب وکار شما و مشتریانتان طراحی و پیاده سازی شود. تعریف سیاست های مختلف وفاداری مانند میزان اعتبار مشتری، نحوه امتیازدهی به مشتریان، سیاست های تخفیفی، مدل تشویق مشتری و سیاست پاداش ها، کیفیت و کمیت تعریف مدل های مختلف آفرها و کمپین های تبلیغاتی، ایجاد و راه اندازی جشنواره ها و قرعه کشی ها و … باید قابلیت تغییر و شخصی سازی شدن داشته باشد.
همچنین نیازهای شما به مرور زمان و پیشرفت کسب وکارتان و یا به دلیل تغییر شرایط ممکن است تغییر کند. شرکت های باشگاه مشتریان که از برنامه های آماده برای ارائه خدمات باشگاه مشتریان استفاده میکنند معمولا قادر به شخصیسازی باشگاه مشتریان نیستند و در این زمینه محدودیتهای بسیاری دارند.
محدودیت در اعمال تغییرات و اضافهکردن بخشهایی به برنامه، شخصیسازی کردن اپلیکیشن باشگاه مشتریان، یکپارچهسازی باشگاه مشتریان و ارتباط بین نرم افزار باشگاه مشتریان و سایر نرمافزارها مانند نرمافزار صندوق و بسیاری از نیازهای آینده ممکن است شما را با چالش های جدی روبرو کند. پس توسعهپذیر بودن نرمافزار باشگاه مشتریان یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نرمافزار باشگاه مشتریان است.
4. بهترین باشگاه مشتریان گزارشاتی کامل و تحلیلی ارائه می دهد.
حتما به این نکته دقت کنید که گزارشات باشگاه مشتریان نباید صرفا فهرستی از آمار فروش و یا مشتری باشد (این گزارشات را که از نرم افزار حسابداری هم می شود استخراج کرد !!! )، یک باشگاه مشتریان حرفه ای باید گزارشی تحلیلی و در عین حال قابل درک از رفتار مشتری ارائه دهد تا بتوان بر اساس آن برای تعریف آفرها و تشویق هر مشتری بر اساس تحلیل رفتار خودش تصمیم گیری کرد. در نرم افزارهایی که از هوش تجاری در آنها استفاده شده است،
5. بهترین باشگاه مشتریان باید مبتنی بر بازخورد خود مشتری باشد.
بهترین بازخورد را خود مشتریان به شما می دهند، زمانی به اهمیت این موضوع پی میبرید که بدانید 89% از مشتریان بدون اینکه دلیل نارضایتی خود را بگویند شما را ترک می کنند و دیگر از شما خرید نمی کنند. نظرسنجی در قالب فرم های آماده و یا بر روی سایت و اپلیکیشن تاثیر بسیار کمی دارد چرا که در ایران مشتری اعتماد خود را به این نوع نظر سنجی ها از دست داده است.
” نظرسنجی فقط باید توسط نیروی متخصص و بصورت مکالمه تلفنی مستقیم با مشتری انجام شود “
در این صورت، مشتری علاوه بر اینکه احساس می کند برای او احترام و اهمیت ویژه ای قائل شده اید، به این نظرسنجی اعتماد کرده و بهترین نظرات خود را در اختیار شما خواهد گذاشت. نظر سنجی باید بر اساس نوع کسب وکار شما و در مورد قیمت، کیفیت و نوع برخورد باشد و در یک باشگاه مشتریان ایده آل نتایج این نظرسنجی باید بصورت آماری، دقیق، قابل درک و قابل تحلیل (گرافیکی) نمایش داده شود.