عمومیمطالب کسب و کار

برای نرم شدن موهای رنگ شده چه کنیم

همه ما می دانیم که رنگ مو تاثیر چشم گیری در تغییر چهره دارد و به همین دلیل بسیاری از خانم ها حتی آقایان از رنگ مو برای زیبایی بیشتر چهره خود استفاده می کنند؛ با این حال باید بدانید رنگ مو باعث تضعیف تارهای مو و حساس شدن موهایتان می شود و برای پیشگیری از آسیب رسیدن به موهایتان باید از روش های مراقبتی مثل استفاده از شامپو حاوی کافئین و عصاره جنسینگ را در پیش بگیرید. یکی دیگر از مشکلاتی که با استفاده مداوم از رنگ مو در موهای هر فرد ایجاد می شود، خشکی و بدحالتی موها است. در ادامه این مطلب به بهترین راهکار برای نرم کردن موی رنگ شده می پردازیم با ما همراه باشید.

چطور از موی رنگ شده نگهداری کنیم؟

اگر موهای خود را به صورت مرتب رنگ می کنید، به احتمال صد در صد موهایتان خشک، آسیب دیده و شکننده شده است. برای شستن موهای خود از شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده استفاده کنید تا رنگ موی شما ثابت بماند و موی شما آسیب نبیند. اغلب مواد موجود در رنگ مو شیمیایی هستند و به همین دلیل با استفاده مرتب از این نوع محصول، موهایتان با گذشت زمان رطوبت خود را از دست می دهد و خشک خواهد شد. با این حال می توانید با مراقبت درست و با روش های زیر به خوبی از موهایتان مراقبت کنید.

استفاده از ابزار حرارتی را کاهش دهید.

یکی از بدترین روش هایی که می تواند در حق موهای رنگ شده انجام دهید، اتو و سشوار کشیدن مداوم موها است. موها معمولا بعد از رنگ کردن بسیار حساس و شکننده می شوند و و در همین حین استفاده از وسایل حرارتی می تواند وضعیت موها را بدتر کند.

سعی کنید قبل استفاده از سشوار از محصولات مراقبتی همچون لوسیون مو استفاده کنید تا بتوانید بتوانید از موهایتان در برابر آسیب جلوگیری کنید. تا حد امکان اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی خشک شود و اگر عجله دارید و نمی توانید منتظر بمانید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شود، می توانید برای خشک کردن سریع موهایتان، از سشوار با فاصله استاندارد استفاده کنید.

نوک موهای خود را کوتاه کنید.

یکی دیگر از بهترین روش ها برای حفظ سلامتی موها، کوتاه کردن منظم موها است. لازم نیست که تمامی ساقه موهایتان را کوتاه کنید و بهتر است تنها نوک موهایتان را کوتاه نمایید. پیشنهاد می کنیم کوتاهی موهایتان را ماه ی یکبار انجام دهید و تا از هرگونه مشکلات مو مانند موخوره و تارهای شکسته شکسته پیشگیری شود. اگر موهای بلندی دارید و کوتاه کردن نوک موهاتان برایتان دشوار است، می توانید برای کوتاهی موهایتان به آرایشگاه مراجعه کنید.

از سرم مو استفاده کنید.

یکی از بهترین و کاربردی ترین محصولاتی که برای نرم کردن موهای رنگ شده می توانید استفاده کنید، سرم مو است. فرمولاسیون سرم مو بدین گونه است که با تاثیر مستقیمی که روی فولیکول مو دارد باعث ترمیم موهای آسیب دیده می گردد و با تقویت لایه خارجی مو به نرم شوندگی و لطافت موها کمک می کند. در ساختار سرم مو از انواع روغن های آبرسان استفاده می شود و با رطوبت دهی و آبرسانی به موها باعث حفظ سلامیت، شادابی و لطافت موها می گردد. برای تهیه سرم مو می توانید به روی کلمه کلیک کنید و در آن صفحه سرم مو مورد نیاز خود را تهیه نماید.

موهای خود را کمتر شامپو بزنید.

بسیاری از افراد هستند که با خود احساس می کنند شستن منظم موها با شامپو می تواند به پاکیزگی و رعایت بهداشت کمک کند، اما باید بدانید شستشوی مداوم موها نه تنها باعث کاهش رنگ موهایتان می شود، بلکه باعث خشکی و وزی موها نیز می شود. بخار آب و استفاده مرتب از شامپو دو دلیل مهم برای خشکی موها هستند و می توانند با باز کردن بافت فولیکول مو دهیدراته شدن و موخوره شود.

محبوب ترین مارک رنگ مو کدام است؟

همانطور که در مطلب بالا گفتیم، انتخاب رنگ مو با کیفیت با مارک معتبر می تواند در حفظ سلامت موها بسیار تاثیر داشته باشد. یکی از بهترین مارک های رنگ مو که امروزه طرفداران خاص خود را دارد، برند بیول است. این مارک در تولید رنگ موهای برند خود از ترکیبات با کیفیت استفاده می کند و پس از استفاده موها خشک و بدحالت نمی شوند.

می توانید برای خرید رنگ مو بیول اصل در انواع رنگ های محبوب و پرطرفدار را از فروشگاه اینترنتی پاپیون مارکت تهیه نمایید. تغییر چشمگیری که رنگ های بیول در ظاهر ایجاد می کنند، طرفداران زیادی را هر سال به خود جذب می کند و در سراسر جهان این محصول جزو معتبر ترین برندهای رنگ مو شناخته می شود.

نکات کلیدی برای نرم کردن موهای رنگ شده !

یکی از بهترین راه ها برای نرم کردن موهای رنگ شده استفاده از نرم کننده است. رنگ مو معمولا پس از استفاده، موها را حساس و شکننده می کند، بنابراین بسیار مهم است که از یک نرم کننده قوی و مناسب پس از استفاده از شامپو فری سولفات بیز ،برای موهای رنگ شده استفاده کنید. فرمولاسیون نرم کننده به گونه ای است که برای مدت طولانی موها را نرم نگه می دارد و از ساقه موها محافظت می کند.

مواد بکار رفته در ساختار نرم کننده به گونه ای است که مواد مورد نیاز برای تقویت و ترمیم موهای رنگ شده را فراهم می سازد و به آبرسانی موهایتان کمک خواهد کرد. اگر موهایتان چرب است و آن را رنگ کرده اید، توصیه می کنیم از نرم کننده های مناسب موهای چرب و رنگ شده استفاده کنید.

کاربردهای مهم ماسک مو برای بعد از رنگ شدن موها

ماسک مو یکی دیگر از بهترین روش ها برای نرم کردن موهای رنگ شده است. ترکیبات ماسک مو به گونه ای است که تارهای مو آسیب دیده را تغذیه کرده و با تقویت فولیکول مو به تقویت و ترمیم آن کمک می کند. سعی کنید از ماسک مو مناسب موهای رنگ شده با مارک معتبر استفاده کنید. ماسک مو 2 در 1 موهای رنگ شده گلیس یکی از بهترین ماسک موها شناخته می شود که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

این محصول مناسب برای موهای رنگ شده و آسیب دیده طراحی شده است و حاوی مواد مغذی و مورد نیاز برای موها فرموله شده است. همچنین این محصول سبب افزایش نرمی و لطافت موهای خشک شده می شود و خشکی موها را درمان می کند. از دیگر مزایایی که این ماسک برای موهای رنگ شده دارد این است که از وز شدن و ایجاد الکتریسیته در موهای بلند جلوگیری به عمل می آورد و کیفیت شانه پذیری مو ها را آسان میکند.

نکات مهم برای رنگ کردن مو

۱. قبل از رنگ کردن مو؛ از ژل حاوی پروتئین استفاده کنید

موهای رنگ شده، مستعد آسیب و شکنندگی است. با تقویت مو و کاهش خشکی آن قبل از رنگ آمیزی، رنگدانه بیشتر به تارهای موی شما می‌چسبد. هرچه موهای شما سالم‌تر باشد، رنگ بهتری به خود می‌گیرد. پس تا آنجا که می‌توانید موهای خود را پروتئین تراپی کنید.

۲. از شامپوی ساخته شده برای موهای رنگ شده استفاده کنید

پس از رنگ کردن موهای خود، فقط از پاک کننده‌ها و شامپوهای حالت دهنده بدون سولفات استفاده کنید. سولفات‌ها رطوبت مو را از بین می‌برند و آن را شکننده و خشک می‌کنند. هنگامی که مو خشک است، رنگدانه اضافه شده به موهای شما می‌تواند باعث محو شدن رنگ موی شما شود.

۳. موهای خود را کمتر بشویید

پس از رنگ کردن، نباید بیش از ۲ تا ۳ بار در هفته موهای خود را بشویید. هنگامی که موهای خود را می‌شویید، روغن‌های محافظ را از فولیکول موی شما پاک می‌شود. حفظ روغن‌های طبیعی در موهای شما عمری کلیدی برای درخشان و براق نگه داشتن موهای شماست. روغن‌هایی که پوست سر شما تولید می‌کند نیز به جلوگیری از شکنندگی و خشکی موهایتان کمک می‌کند.

۴. استفاده از شامپو بنفش یا شامپو آبی (رنگ‌ساژها) برای تعادل رنگ

اگر موهایتان به طور طبیعی قهوه‌ای، مشکی یا قرمز بوده و حال موهایتان را با دکلره نقره‌ای، پلاتینیوم یا بلوند کرده‌اید، شامپوی بنفش می‌تواند به از بین بردن زردی یا بد رنگی موهای شما کمک کند. پس به دنبال شامپوهای بدون سولفات باشید که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند. لازم نیست هر بار که موهای خود را می شویید از این شامپوهای بنفش استفاده کنید، فقط یک یا دو هفته یکبار کافی است

۵. دمای دوش را کم کنید (آب سرد یا ولرم)

فقط از آب سرد یا ولرم برای شستن و آبکشی موهایتان، بیشتر روی ریشه و پوست سر استفاده کنید. این به مهر و موم شدن کوتیکول و حفظ رنگ در موهای رنگ شده شما کمک می‌کند. هنگامی که موهای خود را با آب داغ می‌شویید، رنگ با سرعت بیشتری از روی موهای شما پاک می‌شود.

۶. از نرم کننده یا تقویت کننده مو استفاده کنید

محافظت از فولیکول‌های مو با نرم‌کننده‌ و تقویت کننده‌های آن، محو شدن رنگ موی شما را به تاخیر می‌اندازد. حتما به دنبال نرم کننده های ساخته شده برای موهای رنگ شده باشید.

۷. موها را به طور طبیعی خشک کنید

گرما دشمن موهای سالم است. استفاده از سشوار برای خشک کردن موها می‌تواند باعث آسیب، ترک خوردن و شکننده شدن موها شود. موهایی که شکننده هستند می‌توانند رنگدانه رنگ را از فولیکول خارج کنند. در صورت امکان، موهای خود را با حوله خشک کنید و بگذارید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.

۸. با موهای خیس به رختخواب نروید

قبل از رفتن به رختخواب زمان کافی را برای خشک شدن بگذارید. موهای خیس هنگام خواب می‌تواند منجر به شکستگی و آسیب آن شود. اگر موهایتان بلند است و وقت ندارید موهایتان را خشک کنید، آن ها را ببافید، اما آن‌ها را به دم اسبی یا کش نکشید. این کار باعث می‌شود تا مو تحت فشار قرار گیرد و باعث شکستن مو در طول شب هنگام چرخش در خواب شود.

۹. نور خورشید می تواند موهای رنگ شده را سریع‌تر محو کند

از اشعه ماوراء بنفش و نور بیش از حد خورشید روی موهای رنگ شده خود اجتناب کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی زیر نور خورشید باشید، از کلاه یا پوشش سر دیگری استفاده کنید تا از آسیب اشعه خورشید به موهایتان جلوگیری کنید. نور خورشید باعث خشک شدن و شکستن مو می‌شود.

۱۰. به جای نرم کننده از ماسک مو استفاده کنید

هفته‌ای یکبار از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این‌ها می‌توانند به بازگرداندن محافظت طبیعی فولیکول مو کمک کنند. حتما از ماسک‌هایی استفاده کنید که سولفات ندارند. معمولاً می‌توانید موهای خود را با این ماسک‌ها، مرطوب نگاه دارید. محصول ماسک مو را بمالید، موهای خود را زیر دوش قرار دهید و قبل از اینکه ماسک را آبکشی کنید، به مدت ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید.

دکمه بازگشت به بالا