عمومیمطالب کسب و کار

چرا از ژل شست و شوی صورت استفاده کنم؟

ژل شستشوی صورت یکی از بهترین انتخاب ها برای مراقبت و سلامت پوست شماست. آلودگی های محیط روی پوست ما هم تأثیر می گذارد و نیاز به ماده ای برای شستشوی پوست را بیش از پیش می کند. به خصوص برای پاک کردن آرایش و رفع آسیب های ناشی از آن بهتر است از محصولاتی مثل ژل شستشوی صورت استفاده کنیم. اما ژل شستشوی صورت چیست؟ چه کاربردی دارد؟ ژل شستشوی صورت یا فیس واش مناسب پوست ما و نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت چگونه است؟ با سیندخت همراه باشید تا به پرسش های شما درباره ژل شستشوی صورت پاسخ دهیم و باهم ژل شستشوی صورت را بررسی کنیم.

چرا از ژل شستشو صورت استفاده کنیم؟

ژل شستشو صورت ویتابلا  محصولی مراقبتی و بهداشتی است برای پاک کردن عمیق پوست! ژل شستشوی صورت با ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین علاوه بر ترمیم و تقویت پوست به پاک کردن پوست از آلودگی ها کمک می کند و به طور عمیق، ‌موجب پاکسازی پوست می شود. آلودگی های روی پوست به طور کامل با آب برطرف نمی شود و برای پاکسازی لایه های مرده پوست به شوینده ای نیاز است که بتواند به خوبی پوست را تمیز کند. ضمن اینکه حاوی ویتامین ها و مواد مورد نیاز پوست باشد و به جوانی و شادابی پوست کمک کند. ژل شستشوی صورت بهترین گزینه برای پاک کردن پوست صورت است.

شوینده صورت چیست؟

بهتر است در ابتدا با شوینده صورت آشنا شوید. از آنجایی که آب به تنهایی قادر به تمیز‌کردن پوست نیست، برای این کار باید از یک شوینده صورت استفاده کرد. اگر تا الان از صابون برای شستن صورت استفاده می‌کنید، باید بدانید صابون‌ها محصولات مناسبی برای صورت نیستند. با استفاده از صابون ممکن است در ابتدا حس تمیزی داشته باشید، ولی باید بدانید که صابون چربی مفید پوست را از بین می‌برد و پوست شما را به مرور خشک و چروک خواهد کرد. شوینده صورت یک محصول مراقبت از پوست است که بدون آسیب به بافت پوست ،برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی، آرایش و سایر آلودگی‌ها از سطح پوست طراحی شده است. کرم ضد آفتاب ویتابلا ایتالیایی با بافتی بسیار نرم و سبک .

انواع شوینده صورت

شوینده‌های صورت به شکل‌های گوناگونی در بازار وجود دارند. بنابراین برای انتخاب شوینده مناسب بهتر است با انواع آن آشنا شوید و بدانید هر کدام برای چه نوع پوستی مناسب هستند. شوینده کرمی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، شوینده کرمی بافت غلیظ و کرم مانند دارد. دراین مدل شوینده مرطوب‌کننده به کار رفته و برای همین استفاده از آن برای افرادی با پوست خشک و حساس بسیار مناسب است. شوینده کرمی، پوست را بدون از بین‌بردن روغن‌های طبیعی آن به طور کامل تمیز می‌کند. شوینده روغنی شوینده‌های روغنی برای پاک‌کردن بخشی از آرایش و آلودگی‌هایی که در چربی حل می‌شوند بسیار مناسب است. شاید این‌طور به نظر برسد که این شوینده برای پوست چرب مناسب نیست.

فوم شستشوی صورت شوینده‌های فومی که به آنها فوم شستشوی صورت می‌گویند، بین پاک کننده‌های ژلی و کرمی قرار می‌گیرند. این ویژگی آنها را برای انواع پوست‌های مختلط عالی می کند. مواد این شوینده‌ها هنگام استفاده به یک کف غلیظ و حجیم تبدیل می‌شود. قدرت پاک‌کنندگی چربی فوم‌ها به اندازه ژل شستشوی صورت است. اگر بعد از یک روز طولانی چند لایه آرایش دارید یا چند بار ضدآفتاب خود را تمدید کردید، یک فوم شستشو تنها چیزی است که برای تمیزی پوست به آن احتیاج دارید.

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

اگر در طول روز آرایش کرده‌اید، ابتدا آرایشتان را به وسیله یک محصول آرایش پاک‌کن مثل «میسلار واتر» پاک کنید. سپس مقداری از ژل را روی انگشتان خود بریزید و روی پوست بمالید. پوست خود را به صورت دورانی ماساژ دهید تا تمامی قسمت‌های پوست به آن آغشته شود. پس از چند دقیقه که تمام آلودگی‌ها را در خود حل کرد، صورتتان را آبکشی کنید. برای خشک‌کردن صورت از یک حوله نرم و کاملا تمیز استفاده کرده و با ضربات آرام، صورتتان را خشک کنید. به هیچ عنوان حوله را روی سطح پوست نکشید. این کار باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود.

پاکسازی اهمیت ژل شستشوی صورت در مرحله اول، به دلیل پاک‌کردن و تمیز‌کردن صورت بدون آسیب به آن است. ژل شستشو تمام آلودگی‌ها، روغن اضافه و کثیفی‌ها را از بین می‌برد. وقتی پوست تمیز باشد، دیگر خبری از جوش نخواهد بود. ژل شستشوی صورت، منافذ را باز می‌کند و کثیفی و چربی اضافی را که باعث تحریک پوست می‌شوند را از بین می‌برد. در نهایت باعث تعادل آب و چربی پوست می‌شود.

مبارزه با آکنه یکی دیگر از فواید ژل شستشوی صورت، جلوگیری از تشکیل آکنه است. این شوینده به طور مستقیم باکتری‌های باقی‌مانده روی پوست و منافذ را به کلی از بین می‌برد. باکتری‌ها عامل به وجود‌آمدن آکنه هستند. در نتیجه پوست شما آکنه‌ای نخواهد داشت. با توجه به این مزیت، ژل شستشو برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب هستند.

شفافیت پوست غدد ریز زیر پوست برای محافظت از پوست در برابر خطرات دنیای بیرون، روغنی به نام سبوم تولید می کنند. این غدد از فولیکول‌های مو در داخل پوست به عنوان یک مسیر استفاده می کنند و به این چربی اجازه می دهند تا به سطح پوست برسد تا مانعی برای جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها یا سایرعوامل مضرباشد. ژل شستشو به دلیل فرمولاسیونی که دارد، این چربی مفید را حفظ می‌کند و فقط چربی‌های اضافه را از بین می‌برد. ژل شستشو با این کار به حفظ شفافیت پوست کمک می‌کند.

لایه‌ برداری بعضی از ژل‌های شستشوی صورت به دلیل دارا بودن دانه‌هایی مثل خاک رس، خاصیت لایه‌برداری دارند. هنگامی که صورت خود را با ژل میشویید تا آلودگی‌ها را از بین ببرید، دانه‌های خاک رس روی پوست شما حرکت می‌کنند تا لایه‌های مرده سطح پوست را از بین ببرند. لایه‌برداری باعث شفافیت پوست و آماده‌سازی آن برای اثربخشی بیشتر محصولات مراقبتی می‌شود.این دانه‌ها همچنین باعث تحریک گردش خون می‌شوند و به شما حس آرامش می‌دهند.

حفظ رطوبت پوست یکی دیگر از فواید ژل شستشوی صورت، کمک به حفظ رطوبت پوست شماست. همانطور که گفتیم این شوینده بر پایه آب ساخته شده است. بنابراین احتمال خشک‌شدن پوست پس از استفاده از آن کاهش می‌یابد. در ترکیبات بعضی از ژل‌ها مرطوب‌کننده استفاده شده که به آبرسانی پوست کمک می‌کند. ژل‌ها به دلیل بافت سبکی که دارند برای پوست‌های حساس هم مناسب هستند. آن‌ها قرمزی و تحریک‌پذیری پوست را کاهش می‌دهند.

سخن آخر

امروزه محصولات بهداشتی دکتر بیز تنوع زیادی دارند. برای انتخاب درست یک محصول از بین نمونه‌های مشابه آن، نیاز داریم تا با ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا شویم. ما در این مقاله در مورد مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای در رابطه با این موضوع دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا