عمومیمطالب کسب و کار

هزینه ماشین کراس اوور در دبی

تاریخچه خودرو کراس اوور

خودروهای کراس اوور امروزه محبوبیت زیادی برای خود کسب کرده‌اند. خودرور سازان بزرگ نیز طرح و مدل‌های مختلفی از آن را تولید می‌کنند. حمل و نقل راحت و با هزینه کم‌تر از مزایای اجاره خودرو کراس اوور در دبی است. پیدایش خودروهای کراس اوور در بازار ماشین‌ها به سال 1980 بر می‌گردد. خودرو AMC ایگل ساخت شرکت امریکن موتور سر آغازی برای تولید خودروهای کراس اوور بود. از ویژگی‌های این خودرو می توان به ارتفاع بیش‌تر آن به نسبت خودرو‌های سواری اشاره کرد. سیستم انتقال نیروی AMC ایگل نیز مجهز به 4 چرخ متحرک بود.

تا سال 1994 لفظ کراس اوور برای این نسل جدید از خودروها وجود نداشت. با ورود خودرو تویوتا RAV4 به بازار جهانی خودرو، این دسته بندی جدید ایجاد شد. از این رو می‌توان تویوتا راوفور را به عنوان نقطه عطفی در تولید و طراحی خودروها به شمار آورد.

معرفی خودرو کراس اوور

خودروهای کراس اوور که به صورت مخفف به صورت CUV (Crossover Utility Vehicle) هم شناخته می‌شوند. خودروهای CUV به عنوان ماشین‌های دورگه نیز نامیده می‌شود. دلیل این نام گذاری به این صورت است که ویژگی‌هایی مابین دو کلاس مختلف از خودروها را دارند. کراس اوور به عنوان پیوند بین خودروهای سواری و شاسی بلند به حساب می‌آید.

ارتفاع بیش‌تر از سطح زمین این خودروها نقطه مشابهی با خودروهای SUV است. در مقابل پلت فرم خودروهای CUV با خودروهای سواری شباهت زیادی دارد. خودورهای کراس اوور به طور معمول باربند تزئینی به نام روف رک نیز دارند.

مهم‌ترین نقطه تمایز بین خودروهای کراس اوور و شاسی بلند، در ساختار پلت فرم آن‌هاست. خودروهای کراس اوور شاسی یکپارچه با بدنه دارند. ساختار مونوکوک پلت فرم، وزن کم‌تر و هزینه تولید پایین‌تری را به ارمغان می‌آورد. ساختار پلت فرم در خودروهای شاسی بلند، مشابه با خودروهای سنگین و نیمه سنگین است. در این خودروها ساختار شاسی از بدنه مستقل است. وجود این حالت باعث افزایش استحکام و قدرت در این ماشین‌ها می‌شود.

وجود ضربه گیر پلاستیکی نیز در برخی از انواع کراس اوورها دیده می‌شود. این ضربه گیرها به طور معمول در زیر سپر، درب‌ها و اطراف گلگیرها دیده می‌شوند. دلیل وجود این بخش‌های پلاستیکی برای افزایش امنیت است. با وجود این ضربه گیرها احتمال آسیب به بدنه خارجی خودرو کم‌تر می‌شود.

خودرو‌های کارکرده در بازه قیمتی ۷ تا ۱۰ هزار دلار

مشهورترین پلتفرم خرید و فروش خودرو‌های کارکرده در امارات، ارزان‌ترین پیشنهادش یک تویوتا کمری مدل ۲۰۱۱ است. این سدان یک موتور ۲۳۶۲ سی سی با توان ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۱۸ نیوتن متر دارد. قیمت این خودرو نیز با کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر، ۲۵ هزار و ۵۰۰ درهم معادل ۶ هزار و ۹۷۰ دلار اعلام شده است.

پیشنهاد بعدی یک مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ است که ۳۲ هزار و ۵۰۰ درهم قیمت خورده است و معادل ۸ هزار و ۸۸۳ دلار است. کارکرد آن نیز ۸۹ هزار کیلومتر اعلام شده است. این سدان یک پیشرانه دو لیتری اسکای اکتیو با توان تولید قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار دارد. مدل صفر کیلومتر آن نیز در زمان عرضه ۲۰ هزار و ۸۶۵ دلار قیمت داشت.

سومین پیشنهاد خرید نیز یک کیا پگاس مدل ۲۰۲۰ با ۷۴ هزار کیلومتر کارکرد است. قیمت اعلام شده نیز حدود ۳۷ هزار درهم معادل ۱۰ هزار دلار است. کیا پگاس به یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر MPI با ۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر مجهز است.

کیا اسپورتیج یک خودروی کامپکت کراس‌اوور اس‌یووی (کامپکت اس‌یووی تا سال ۲۰۰۴) است که از سال ۱۹۹۳ تاکنون توسط شرکت کره‌ای کیا موتورز تولید می‌شود. فوت گشتاور قیمت ها از 24090 دلار آمریکا شروع می شود که حدود 88500 درهم است.

  1. فورد اج

فورد اج (Ford Edge) خودرویی است که از سال ۲۰۰۶ تاکنون در کانادا تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، خودرو محور جلو و خودرو چهار چرخ محرک بوده‌است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت خودکار است. قیمت ها از 32250 دلار شروع می شود.

  1. لندروور دیسکاوری
  2. فورد اکسپلورر

فورد اکسپلورر خودروی اس‌یووی آمریکایی، محصول شرکت خودروسازی فورد است و از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید می‌شود. این خودرو از سال ۲۰۱۱ شاهد تغییرات بسیاری بوده و چهره‌ایی مدرن و پیشرفته به خود گرفته است و یک کراس اوور بزرگ نامیده می شود. قیمت ها از 32675 دلار شروع می شود.

  1. تویوتا لندکروز
  2. جیپ رانگلر
  3. میتسوبیشی پاجرو
  4. نیسان پاترول

نیسان پاترول، یک خودروی شاسی‌بلند دو دیفرانسیل (چهارچرخ متحرک) ساخت شرکت نیسان ژاپن است. در سال ۱۹۵۱ نخستین سری از خودروهای دو دیفرانسیل (چهارچرخ متحرک) و بیابان‌گرد کمپانی نیسان به‌نام پاترول، معرفی شد. در سال ۱۹۸۰، تجهیزات لوکس بسیاری بر این خودرو افزوده شد، به‌طوری‌که از آن زمان به بعد، امیر خان تنها یک خودرو بیابانی و کوهستانی نیست بلکه خودرویی است در چندین مدل برای سلایق مختلف.

برای اولین بار امیر خان دو گونه ۵ در و ۳ در، شاسی‌بلند عرضه شد، و این تغییرات و تنوع همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و به‌کارگیری آن در ساخت پاترول باعث شده که این خودرو به شهرت دست پیدا کند تا جایی که بکن جیپ در کشورهایی چون انگلستان، آلمان، اسپانیا و بلژیک اقدام به برپایی خط تولید آن نمود. نیسان بکن جیپ آمریکا تاکنون در شش نسل مختلف تولید شده‌است و در سال ۲۰۱۰ آخرین نسل آن یعنی نسل ششم نیسان بکن جیپ امریکا توسط شرکت نیسان معرفی گردید. قیمت ها از 199900 درهم (54426 دلار آمریکا) شروع می شود.

پیشنهاد‌های ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دلاری

ارزان‌ترین پیشنهاد از سوی سایت دبی کارز یک هیوندای سوناتا SE مدل ۲۰۱۸ است که ۱۰ هزار و ۱۱۳ دلار فروخته می‌شود. این سدان ۶۰ هزار دلار کارکرد دارد و به یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری مجهز به GDI پاشش مستقیم سوخت تجهیز شده است.   این مدل جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دارد که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کیا اپتیما مدل ۲۰۱۹ با کارکرد ۴۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر پیشنهاد دیگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین در امارات است. این سدان نیز ۳۷ هزار درهم و در حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. پیشرانه این کیا اپتیما یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر است.

دیگر پیشنهاد دبی کارز، هیوندای کُنا مدل ۲۰۱۸  است که با ۳۶ هزار کیلومتر کارکرد، ۳۹ هزار درهم معادل ۱۰ هزار و ۶۶۰ دلار فروخته می‌شود. این کراس اوور که از یک پیشرانه ۱ لیتری توربوی برخوردار است قادر به تولید قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخار است. البته یک دستگاه هیوندای کُنا مدل ۲۰۱۸ نیز وجود دارد که با ۳۴ هزار کارکرد ۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار قابل خرید است.

اما جذاب‌ترین پیشنهاد فروشندگان اماراتی، هیوندای توسان ۲۰۱۸ چهارچرخ متحرک با ۵۲ هزار کیلومتر کارکرد است. آن‌ها برای این کراس اوور پر طرفدار قیمت ۴۳ هزار و ۵۰۰ درهم معادل ۱۱ هزار و ۷۵۶ دلار پیشنهاد کرده اند. هیوندای توسان ۲۰۱۸ از یک پیشرانه قدرتمند ۲.۴ لیتری برخوردار است.

دکمه بازگشت به بالا