علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

بهترین کرم ترک پوستی

عمده دلایل ایجاد ترک‌های پوستی

در بسیاری از مواردی طبیعی است، اما بهترین گزینه، جلوگیری از وقوع آن است و در برخی موارد نیز استفاده از محصولات درمانی برای ترمیم آن است. مواردی مانند بارداری، چاقی یا لاغری سریع، عدم رسیدگی به بهداشت کف پا و… از جمله شایع‌ترین دلایل ایجاد ترک در پوست است که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

ترک ناشی از بارداری پوست شکم

بانوان در هنگام بارداری با تغییرات ناگهانی هورمونی و رشد سریع اعضای بدن به ویژه در ناحیه‌ی شکم، پهلو و ران‌ها می‌شوند. در این هنگام پوست به سرعت قادر به رشد نبوده و در نتیجه بافت آن دچار کشیدگی و ترک خواهد شد.

ترک ناشی از چاقی و لاغری

افراد در زمان تغییر وزن شدید چه در رژیم لاغری و چه در رژیم چاقی با کشیدگی و یا شل شدگی پوست مواجه می‌شوند و در صورتیکه پوست رطوبت و الاستیسیته کافی را برای تغییر حجم ناگهانی بدن دارا نباشد، این امر سبب بروز ترک خواهد شد.

ترک‌های پوستی پا و دست

این نوع از ترک عمدتا به دلیل خشکی پوست، وارد آمدن فشار بیش از حد ناشی از کفش نامناسب و یا ایستادن مداوم، کمبود ویتامین و یا ژنتیک بوجود آمده و در صورتیکه به موقع در جهت درمان اقدام نشود، آلودگی‌ها از طریق ترک‌های پوستی وارد بدن شده و سبب ایجاد عفونت و درد خواهند شد.

بهترین روش‌های جلوگیری از ترک پوست

همانطور که می‌دانید پوست بدن ما از 3 لایه اصلی ساخته شده و هنگامیکه بدن با سرعت بیشتری نسبت به پوست رشد می‌کند، فیبرهای کلاژن و الاستین دچار پارگی می شوند! چرا که قادر به هماهنگی با تغییرات سریع بدن نیستند. به عنوان مثل هنگام بارداری، بلوغ یا تغییر وزن شدید و… پوست بیش از حد کشیده شده و الیاف بافت همبند در لایه‌های میانی پوست بیش از ظرفیت تحت فشار قرار می‌گیرند و خاصیت کشسانی پوست از دست رفته و ترک پوستی عمیق بوجود می‌آید.

تفاوت کرم ترمیم‌کننده و کرم ضد ترک پوست

غالبا ترکیبات کرم ترمیم کننده و بهترین کرم ضد ترک پوست شباهت زیادی به یکدیگر داشته و هر 2 نوع این محصولات با تغذیه رسانی و آبرسانی به پوست در جهت رفع آسیب دیدگی برمی‌آیند. اما کرم ترمیم کننده معمولا جهت از بین بردن جای زخم، بخیه، اسکار و… بکار رفته و محصولات ضد ترک علاوه بر برطرف کردن ترک‌های پوستی قادر به پیشگیری از آن نیز می‌باشند.

بدین معنی که شما پیش از بروز ترک بر ری پوست خود به عنوان مثال از ماه‌های ابتدایی دوران بارداری، حین رژیم غذایی و حین تمرینات شدید ورزشی می‌توانید مصرف بهترین کرم ضد ترک را آغاز نموده تا دچار آستریا نگردید و سلامت و یکدستی پوست خود را از دست ندهید.

ویژگی‌های قویترین کرم ضد ترک

با بررسی متخصصین تیم تاچ هلث، بهترین و قویترین کرم ضد ترک می‌بایست دارای ویژگی‌های ذیل باشد:

  • دارای فرمولاسیون غنی از عصاره‌ها، روغن‌های طبیعی و ویتامین‌ها باشد. بویژه روغن یا عصاره‌ی میموزا، شی باتر، موم زنبور عسل و ویتامین E.
  • سبب تحریک کلاژن سازی گردد.
  • خاصیت افزایش الاستیسیته و قوام پوست را دارا باشد.
  • آبرسان و مرطوب کننده قوی باشد.
  • ضد حساسیت و ترجیحا فاقد الکل و پارابن باشد.
  • دارای جذب سریع و بافت سبک و غیر چرب باشد.

بهترین مارک کرم ضد ترک خارجی

کمپانی‌های خارجی همواره با بهره‌گیری از مواد اولیه‌ی باکیفیت و جدید‌ترین متد روز دنیا قادر به تولید محصولات مراقبتی پوست بوده و مرغوب‌ترین کرم‌های ضد ترک را روانه‌ی بازار نموده‌اند. خصوصا محصولات آمریکایی و فرانسوی از کیفیت ویژه‌ای برخوردارند که از این بین می‌توان به برندهای کیلز، موستلا و پالمرز اشاره نمود.

بهترین مارک کرم ضد ترک ایرانی

طبق بررسی و نظرات کاربران، در دهه‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی با تکیه بر دانش و تکنولوژی و بر اساس ساختار پوست افراد ایرانی و شرایط آب و هوایی کشور، توانسته‌اند نسبت به ساخت محصولات ضد ترک بسیار باکیفیت و موثر اقدام نموده و در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند. از جمله بهترین کرم های ضد ترک ایرانی می‌توان به برندهای هیدرودرم، نئودرم، ژنوبایوتیک و… اشاره کرد. شما هم اکنون می‌توانید بهترین کرم ضد ترک ایرانی را در لیست سایت تاچ هلث ملاحظه نمایید.

روش‌های خانگی جلوگیری و رفع ترک پوست

به خاطر داشته باشید که بهترین درمان، پیشگیری است و چنانچه همواره مراقب تغذیه و آبرسانی به پوست خود باشید هرگز به عارضه‌های ناخوشایند دچار نخواهید شد. اماشما با انجام امور خلاقانه و هوشمندانه می‌توانید به سادگی از بروز ترک بر روی پوست خود جلوگیری نموده و یا در صورت ابتلا به این عارضه آن را در منزل درمان نمایید. طریقه مصرف کرم سفت کننده گاتیو به شرح زیر است:

  1. ژل آلوئه‌ورا + 5 عدد کپسول ویتامین A + 10 عدد کپسول ویتامین E را به خوبی مخلوط کنید. ترکیب را روی پوست ماساژ داده و تا 2 ساعت پوست را نشویید.
  2. روغن کرچک را کمی گرم نموده و هر روز بر روی ترک‌ها ماساژ دهید.
  3. روغن بادام شیرین + کره‌ی کاائو را به میزان مساوی مخلوط نموده و روزانه 2 مرتبه بر روی ترک‌ها به مدت 15 دقیقه ماساز دهید.

مدت زمان اثرگذاری کرم‌های ضد ترک پوست

بسته به نوع پوست، میزان خشکی و آسیب دیدگی، عمق و طول ترک و روش استفاده از محصولات مدت اثرگذاری می‌تواند متغیر باشد. اما در حالت کلی مدت زمان اثرگذاری بهترین کرم ضد ترک بین 2 تا 6 ماه می‌باشد.

خرید بهترین کرم ضد ترک

همانطور که می‌دانید خواص کرم روشن کننده گاتیو به همان میزان که می‌تواند موثر واقع گردد در صورت مصرف محصول نامرغوب می‌تواند برای سلامتی ما خطر آفرین بوده و سبب هدر رفت پول و وقت شما گردد. بنابراین می‌بایست پیش از انتخاب تمامی جوانب را بررسی نموده تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید. ما در تیم تاچ هلث لست کاملی از بهترین محصولات ضد ترک موجود در بازار را در اختیار شما قررار داده و با معرفی فروشندگان اینترنتی معتبر نظیر دیجی کالا و… شما را در خریدی ایمن، راحت و بصرفه یاری نموده‌ایم.

بهترین روش استفاده از کرم ضد ترک

پیش از استفاده از هرگونه محصول مراقبتی پوست خصوصا کرم های ضد ترک، ترمیم کننده و یا می‌بایست موضع مدنظر را به خوبی با شوینده‌ی ملایم و آب ولرم شسته و خشک نمایید. پس از آن طبق دستور پزشک و معمولا 2 الی 4 مرتبه در طول شبانه‌روز می‌توانید میزان کافی از کرم را بر روی پوست به آرامی و بصورت دورانی ماساژ داده و تا جذب کامل این عمل را ادامه دهید.

سوالات متداول

آیا ترک پاشنه پا خطرناک است؟

در صورت رسیدگی دیر هنگام و افزایش عمق ترک، فرد مبتلا دچار دردهای شدید شده و پوست توانایی حفاظت از بدن در برابر باکتری‌ها را نخواهد داشت و در نتیجه احتمال بروز عفونت بسیار بالا خواهد رفت. ار سویی جلوه‌ زیبای پوست نیز از دست می‌رود.

چه کسانی در معرض ابتلا به ترک پوستی هستند؟

سابقه خانوادگی و ژنتیک

بیماری‌های مزمن، مصرف بعضی داروها

افراد مبتلا به اگزما، خشکی پوست، پسوریازیس

خانم‌های باردار

افراد تحت رزیم‌های چاقی یا لاغری

نوجوانان در سن بلوغ

آیا ماساژ به رفع ترک پوستی کمک می‌کند؟

ماساژ به تقویت جریان خون و گردش خون در بافت‌های آسیب دیده کمک نموده و می‌تواند به عنوان مکمل درمانی د- ترک های پوستی، رگه های فرو رفته یا خطوط رنگی روی پوست شما هستند. آنها در دوران بارداری به دلیل گشاد شدن و کشیدگی پوست و همچنین در نتیجه افزایش و کاهش وزن رایج هستند.

– استرچ مارک های تازه معمولاً قرمز رنگ هستند و درمان آنها راحت تر است اما استرچ مارک های سفید قدیمی تر هستند و درمان آنها دشوارتر است.

– ترک پوستی بسیار رایج و کاملا طبیعی هستند.

– هیچ درمان خانگی یا کلینیکی کاملا اثر گذار وجود ندارد، با این وجود درمان‌های موضعی می‌توانند به هیدراتاسیون پوست کمک کرده و فرآیندهای بهبودی پوست شما را تقویت کنند.

– برای درمان‌های موضعی و همچنین برای روش‌های پزشکی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود چه درمانی مؤثرتر است و کدام روش به چه کسانی بیشتر کمک می‌کند.

جدیدترین روش درمان ترک های پوستی

ترک پوست که در انگلیسی به آن “استرچ مارک” می گویند، زمانی اتفاق می افتد که پوست شما به سرعت به دلیل رشد یا افزایش وزن، تغییر شکل می دهد. هر کسی بدون در نظر گرفتن جنسیت ممکن است دچار ترک پوستی شود. احتمال ابتلا به ترک های پوستی در دوران حاملگی و بلوغ افزایش می یابد.

در ابتدا، خطوط ترک، به صورت خطوط نازک قرمز یا بنفش با بافتی متفاوت از پوست اطراف ظاهر می شوند. اکثر ترک‌ها به مرور زمان خود به خود محو می‌شوند و ممکن است پس از محو شدن کمتر دیده شوند. ترک های محو شده معمولاً از نظر رنگ، روشن تر از پوست اطراف و کمی براق هستند که مانند یک اسکار به نظر می رسند.

تحقیقات نشان می دهند که حداقل تا امروز هیچ ماده ای برای درمان ترک پوستی وجود ندارد. اما برخی از درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش ظاهر ترک‌ها و به محو شدن سریع‌تر آن‌ها کمک کنند. ترک های پوستی جدیدتر به احتمال زیاد بهتر به درمان پاسخ می دهند.

افرادی که دچار نواسانات وزنی و به هر دلیل دچار استرچ مارك ترک پوستی روی پوست خود می شوند. می توانند از کرم ترک پوستی گاتیو با قیمت مناسب با فرمول فوق العاده قوی استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا