عمومیمطالب کسب و کار

برای کنسرت چه لباسی بپوشیم؟

کنسرت، یکی از رویدادهایی است که برای هر فردی، به‌خصوص نسل جوان، حداقل یک بار رخ داده؛ درست است که در شرایط فعلی و در بحبوحه پاندمی کرونا، کنسرت‌ها نیز مانند بسیاری دیگر از رویدادها مجازی شده‌اند، اما مسلما دیر یا زود، شرایط به حالت سابق برگشته و کنسرت‌ها نیز از سر گرفته می‌شوند.

لباس مناسب کنسرت

حتما بارها با خودتان فکر کرده‌اید که کنسرت، یک رویداد رسمی است یا غیررسمی. برای رفتن به کنسرت، باید لباسی فرمال پوشید یا کژوآل.؛ خب، در پاسخ باید بگوییم که کنسرت، رویدادی رسمی محسوب نمی‌شود و باید برای داشتن استایلی متناسب، به پوشش کژوآل روی بیاورید؛ اما نکته مهم اینجاست که کنسرت‌ها، همگی به یک شکل نیستند و هرکدام، شرایط و حال‌وهوای مخصوص به خودشان را دارند؛ مثلا حال‌وهوای یک کنسرت راک یا متال، به‌هیچ عنوان با کنسرت سنتی و کلاسیک همخوانی ندارد؛ بنابراین پیشنهادات متنوعی در این میان وجود دارد. با ما همراه باشید.

برای رفتن به کنسرت، کژوآل بپوشید

به‌طور کلی، لباس مناسب کنسرت، لباس‌هایی هستند که استایل کژوآل یا نسبتا کژوآل را تشکیل بدهند. شما قرار است چندین ساعت برروی صندلی‌هایی بنشینید، که شاید حتی راحت نباشند؛ یا بسته به نوع کنسرت، ممکن است حتی هیجان‌زده شوید، بایستید و بالا و پایین بپرید؛ بنابراین لباس‌های تنگ، کوتاه، لباس‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند، کفش‌های پاشنه‌بلند و… مناسب چنین حال‌وهوایی نیستند.

لباس‌های راحت بپوشید. اگر علاقه‌ای به چنین استایلی ندارید، نیازی نیست حتما اسپرت بپوشید. یک شلوار راسته یا دامن فون نسبتا گشاد، مانتوی جلوباز راحت، کفش پاشنه‌تخت یا نهایتا پاشنه سه‌سانتی که تنگ نباشد و پایتان را نزند، روسری یا شالی که به‌خوبی روی سرتان بماند، سر نخورد و هرلحظه تذکر دریافت نکنید یا مجبور نباشید برای جلوگیری از این اتفاق، درمیان حال‌وهوای شاد یا آرامتان، یک دستتان به شال یا روسریتان باشد (مثلا از روسری یا شال ساتن دوری کنید)به‌طور کلی، استایل جین، یکی از پرطرفدارترین استایل‌ها برای رفتن به کنسرت است؛ چیزی که خودتان هم احتمالا بارها در کنسرت‌ها مشاهده کرده‌اید.

لباس مناسب زنانه برای کنسرت

بهترین پیشنهاد ما برای شما یک پیراهن بلند چهارخانه به‌عنوان مانتو، یک شلوار جین تیره راحت (شلوار جین اسکینی باعث می‌شود نتوانید خوب تحرک داشته باشید)، یک اسنیکرز و یک شال تک‌رنگ ساده است؛ البته این تنها پیشنهاد ممکن نیست و می‌توانید هرکدام از آیتم‌ها را با رعایت اصولی که گفته شد، عوض کنید؛

مثلا کفش کالج را با شلوار کتان یا نخی ست کنید یا کلا به‌جای مانتو یا پیراهن چهارخانه، یک سرهمی یا سارافون و تیشرت زیبا و راحت را با شلوار جین و کتانی بپوشید یا در فصل تابستان، دامن کلوش و تونیکی تا روی باسن را با صندل بندی راحت ست کنید.

اگر لباس راحت برای کنسرت ندارید بهتر است به خرید بروید. مثلا استایل مانتو کتی و دامن و یک شال سبک بسیار راحت و دلپذیر است. اگر ندارید می توانید با خرید دامن زنانه یک کت هم رنگ آن نیز بخرید تا در عکس های کنسرت بدرخشید.

لباس مناسب مردانه برای کنسرت

قواعدی که درمورد راحتی استایل گفتیم، برای آقایان نیز صدق می‌کند؛ آقایان می‌توانند با یک کت تک جین و یک شلوار جین راحت، در استایل دبل‌جین خود خوش بدرخشند و با یک تیشرت و اسنیکرز سفید، استایلشان را تکمیل کنند. نیازی به بستن کمربند نیست، اما اگر برای اندازه کردن شلوارتان از کمربند استفاده می‌کنید، بهتر است که از مدل‌های غیررسمی، مثل پارچه‌ای، حصیری و… استفاده کنید.

لباس مناسب کنسرت سنتی

بیایید از کنسرت سنتی خودمان شروع کنیم؛ مسلما طرفداران کنسرت سنتی، روحیه‌ای سنتی‌‎پسند نیز دارند. این نوع افراد معمولا به لباس‌هایی با طرح‌های محلی، که پر از رنگ‌ولعاب شاد هستند، لباس‌هایی با طراحی‌های ایرانی، مثل تکه‎‌دوزی، بلوچی‌دوزی، گلدوزی و… و نیز لباس‌هایی به سبک مینیمال، که ساده و عاری از تجمل و درعین حال راحت هستند، علاقه دارند؛

بنابراین شما می‌توانید برای رفتن به یک کنسرت سنتی، لباس‌هایی پوشید که چند وقتیست درمیان اهل هنر، باب شده است؛ مانتوهای کنفی یا نخی نسبتا گشاد برای خانم‌ها که گلدوزی نیز دارند؛ شال‌های به‌اصطلاح هنرمندی و کفش‌های سنتی شبیه به گالش؛ آقایان هم می‌توانند بلوز و شلوارهای کنفی یا کتانی طرحدار بپوشند یا لباس‌هایی که با خط خوش، شعری برروی آن‌ها خطاطی شده است.

لباس مناسب کنسرت پاپ

کنسرت پاپ، معمولا با حال‌وهوای شاد همراه است. همانطور که این نوع موسیقی، قواعد دست‌وپاگیر کمتری دارد و متنوع است، لباس‌هایی ه در کنسرت‌ها می‌پوشید نیز می‌تواند راحت‌تر و بی‌قاعده‌تر باشد. اگر کنسرت در تابستان و در یک شهر ساحلی برگزار می‌شود، حال‌وهوای تابستانی و ساحلی خود را حفظ کنید؛

مثلا از لباس‌های موسوم به هاوایی، مثل مانتو و پیراهن گلدار و رنگی با رنگ‌های سبز و نارنجی و… استفاده کنید. کلاه را فراموش نکنید؛ اگر کنسرت در فضای باز برگزار می‌شود، کلاه‌های حصیری یا پانامایی، انتخاب‌های جذابی، هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان محسوب می‌شوند. به‌طور کلی، استفاده از رنگ‌های شاد و پارچه‌های طرحدار را در دستور کار خود قرار دهید.

لباس مناسب کنسرت راک

کنسرت راک، سرشار از هیجان و شور است و افرادی که به این نوع موسیقی علاقه دارند، معمولا افرادی درونگرا هستند که در موقعیت‌های خاص، قصد بروز دادن احساسات و هیجان خود را دارند و چه جایی مناسب‌تر از کنسرت گروه محبوبشان؟ جالب است بدانید که راک، خودش نوعی استایل است که در دهه ۵۰میلادی، به‌شدت درمیان قشر عظیمی از جوانان باب شد.

این نوع پوشش، درواقع اعتراضی به اوضاع سیاسی و اجتماعی آن دوره بود. از المان‌های مهم این استایل می‌توان به کاپشن و شلوار چرم،  شلوارهای جین زخمی، تیشرت‌های طرحدار، اکسسوری‌های خاصی مثل زنجیر و انگشترهای بزرگ با طرح اسکلت و… و همینطور رنگ مشکی اشاره کرد. اگر علاقه ندارید که کاملا شبیه به استایل راک، لباس بپوشید، می‌توانید در استایلتان، از رنگ مشکی و اکسسوری‌های زیاد استفاده کنید.

اما مانتوهای جلو بسته نوار دوزی شده با شلوار همجنس استایلی متفاوت و مناسب کنسرت به شما می‌دهد. مانتوهای گلدار به همراه شال هایی با جنس الیاف از استایل های هنری و هماهنگ با این مکان ها است. یکی از گزینه های پیشنهادی ما به شما پوشیدن انواع سارفون با جنس های نخ، الیاف و لینن است. این سارفون ها را می‌توان با شومیزی که در یک طیف رنگی هستند، ست کنید. پیراهن های جلو بسته یا جلو باز سوزن دوزی شده از زیباترین لباس های مناسب برای کنسرت سنتی است. یک از لباس های مناسب کنسرت زنانه پوشیدن سنتی می‌باشد.

برای کنسرت چی ببریم؟

یکی از تدابیر لازم جهت تفریح و رفتن به مکان های هنری مانند انواع کنسرت، داشتن اطلاعات لازم در مورد شرایط مکانی آن می‌باشد. کنسرت و اجرای زنده یکی از تفریحاتی است که انسان را سرزنده و پرانرژی می‌کند. برای اینکه شب خاطره ای و به یاد ماندنی داشته باشید بهتر است برخی نکات را رعایت کنید. یکی از این نکات گرفتن بلیط و دانستن دقیق ساعت شروع و پایان کنسرت است. سعی کنید نیم ساعت قبل از شروع کنسرت در محل حضور داشته باشید. قبل از شروع کنسرت، موبایل خود را در حالت سایلنت قرار دهید.

می‌توانید یک بطری آب در صورت تشنه شدن با خود همراه داشته باشید. اگر قصد بردن خوراکی و تنقلات را دارید بهتر است خوراکی ها بی سرو صدا و کم دردسر ببرید. بردن و شکستن تخمه در این مکان ها ممنوع می‌باشد. اگر جز افرادی هستید که عادت به کشیدن سیگار دارید، بردن سیگار در این مکان ها ممنوع است. بردن نوزادان و اطفال به کنسرت که موجب مزاحمت و سر و صدا می‌شود، کار درستی نیست. رفت و آمد و بلند شدن در هنگام اجرا نیز ایجاد مزاحمت برای دیگران است. پوشیدن لباس گرم یا پوشیدن زیر لباس، برای فصل زمستان مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا