۹۷ درصد جامعه هدف کردستان باسواد هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالله رشیدی‌پور ظهر دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ۹۷ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان براساس آمارهای ارائه شده باسواد هستند و در مجموع در حال حاضر کردستان دارای ۳۴ هزار فرد بی‌سواد در این گروه سنی است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی و جذب این تعداد افراد اظهار کرد: باید دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و جذب این افراد پای کار باشند و در این راستا همت گمارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان یادآور شد: سواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این موضوع را نادیده گرفت چرا که سواد به پیشرفت و توسعه کشور و استان منجر می‌شود و باید با افزایش سطح علم و دانایی مردم این پیشرفت‌ها را ارتقا ببخشیم.

رشیدی‌پور یادآور شد: وضعیت کنونی سواد در استان و کشور در مقایسه با قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد کاهش بی‌سوادی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان در چند سال اخیر در حوزه سوادآموزی جهش خوبی داشته است، گفت: اکنون در بسیاری از شاخص‌های این حوزه جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

هاشم ناظمی جلال به وجود مشکلاتی در زمینه زمینه جذب و شناسایی سوادآموزان پرداخت و اضافه کرد: این مشکلات به مباحثی از جمله مسائل فرهنگی و عدم دسترسی به آمار اسمی و مکانی افراد بی‌سواد و کم سواد برمی‌گردد که همت جمعی همه ادارات را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: نبود امنیت شغلی برای آموزش دهندگان از دیگر مشکلات حوزه سوادآموزی است که حدود ۱۰ سال است صادقانه در این حوزه فعالیت می‌کنند و انتظار دارند جذب آموزش و پرورش شوند که امیدواریم این مهم نیز تحقق یابد.

دکمه بازگشت به بالا