عمومیمطالب کسب و کار

بهترین تسبیح کهربا

کهربا گوهری آلی است و محصول صمغ درختانی (معمولاً صمغ درخت کاج) است که میلیون ها سال می زیسته اند و به مرور زمان سفت و سخت شده و حالت جامد و فسیلی پیدا کرده است. کلکسیونر ها و دانشمندان علاقه بسیاری به جمع آوری آن دسته از کهرباهایی دارند که درون آنها هزاران نوع گونه گیاهان و یا جانورانی هستند که میلیون ها سال پیش می زیسته و به صورت بسیار زیبایی حفظ گردیده اند. به همین علت این دسته از کهربا ها را کپسول زمان می نامند. اخیراً باستان شناسان قطعاتي از کهربا را يافته اند که در حدود 10 هزار سال قبل از ميلاد به عنوان ابزار زينتي استفاده مي شده است.
ترکیب شیمیایی آن C10H16O، سختی 2 تا2/5 و وزن مخصوص 1/50 تا 1/90 دارد. در گذشته مردم کهربا را به دليل بوي =خوب آن (بوي کاج) حرارت مي دادند تا محيط را خوشبو کنند. کهربا می تواند به رنگ های متفاوتی دیده شود از زرد، نارنجی تا سفید، سبز، قرمز، آبی، قهوه ای و سیاه. علت به وجود آمدن این طیف از رنگ ها به دو عامل بستگی دارد اول وجود حباب در کهربا که در عبور نور اخلال ایجاد می کند و دوم نوع متفاوت درختان که صمغ های متفاوتی را در آن زمان تولید می کردند. اگر چه امروزه رنگ کهربا می تواند بر اثر حرارت و یا نفوذ رنگ در آنها، تغییر نماید.

The best amber rosary

کهربا بعد از گذشت زمان مي تواند اکسيد شده و تغيير رنگ بدهد. براي مثال کهرباي زرد و يا نارنجي به مرور زمان به رنگ قرمز و سپس مشکي تغيير رنگ مي دهد. يکي از جذابيت هاي کهربا وجود ناخالصي هايي همچون مورچه، پشه، مارمولک، قورباغه و… است که در طي ميليون ها سال در آنها محبوس شده است. البته وجود اين گونه حشرات به صورت کامل در کهربا ارزش آن را افزايش مي دهد.

از آنجایی که کهربا همیشه مورد پسند مردم بوده و طرفداران زیادی در دنیای جواهرات دارد، روش هایی وجود دارد تا به طریقی و به دلایل مختلف شبه کهربا تولید شود که این امر باعث ایجاد نا امنی و عدم اطمینان در بین کهربا دوستان می شود. در این مقاله سعی شده است که شما را با چندین نوع شبه کهربا و راه های شناسایی آن ها آشنا سازیم:

کهربای طبیعی معولاً دارای برش های منظم و کامل هندسی دقیق نبوده و در سطح آنها ترک های ریز دیده شده و درون آنها حباب های ریزی مشاهده می شود. در حالیکه در نمونه های بدلی حباب های بزرگ و به تعداد زیاد دیده می شود. در نمونه های طبیعی در قسمت های شفاف می توان رنگ زرد کم رنگ یا پر رنگ، نارنجی، قرمز، قرمز-قهوه ای و یا شیری و در قسمت های تیره کهربا رنگ های سفید، زرد تخم مرغی، نارنجی، قهوه ای و سیاه را مشاهده کرد. از طرف دیگر کهربای طبیعی که هیچ گونه بهسازی بر روی آن انجام نگرفته رنگ قوی تری با هاله رنگ های دیگر که با هم ادغام شده اند را نشان می دهد که در نمونه های بهسازی و بدلی این چنین نیست.

از آنجایی که کهربا ماده آلی است از تراکم کمی برخوردار است و با توجه به سایزش همانند پلاستیک سبک به نظر می رسد در حالیکه در نمونه های بدلی شیشه ای، وزن شیشه نسبت به حجم آن سنگین تر و جلای شیشه ای هم دارد. بعضی از نمونه های پلاستیکی شبه کهربا می تواند دارای وزن حجمی نزدیک به کهربا باشند و به سادگی با کهربای طبیعی اشتباه شود.

در این روش با نوک چاقو در پشت کهربا خط کوچکی کشیده می شود. اگر نمونه خورد شد کهربا است و اگر به صورت نواری جمع شد پلاستیک است و شیشه هم که اصلاً خش بر نمی دارد. در یک لیوان آب حدود 8 تا 10 قاشق چای خوری نمک را حل کرده تا غلظت آب بیشتر شده و سپس کهربا را در آن قرار میگیرد. با توجه به وزن مخصوص کهربا که حدوداً 1/50 تا 1/90 است باید در سطح آب شور که وزن مخصوص آن 1/20 است، شناور شود در حالیکه شیشه و اغلب شبه کهربا ها در آب ته نشین می شوند.

روش ششم: آزمایش شارژ الکترواستاتیکی

نمونه هایی که دارای این خاصیت هستند می توانند اجسامی مانند خرده کاغذ و یا گرد و خاک را به خود جذب کنند. اگر کهربا و پلاستیک بر روی پارچه پشمی و یا ابریشمی سائیده شود خاصیت شارژ منفی را به خود گرفته و می تواند دسته ای از مو یا خرده کاغذ را به خود جذب کند در حالیکه شیشه یا کهربای جوان این خاصیت را ندارند.

در این روش سوزن حرارت داده شده را نزدیک سطح کهربا گرفته تاکمی دود از آن متصاعد شود. اگر بوی صمغ کاج استشمام شد، نمونه کهربا یا کهربای جوان است. اگر چه بوی عطر کهربا قوی تر است. در حالی که نوع بدلی آن بوی پلاستیک می دهد. شیشه نسبت به این حرارت بدون عکس العمل است. لازم به ذکر است که این آزمایش تخریبی است و باید با دقت انجام شود. یک قطره کوچک استون بر روی سطح کهربا قرار می گیرد. اگر بر روی آن تأثیر نداشت نمونه کهربا بوده و اگر سطح آن را کمی حل کرد و حالت چسبندگی پیدا کرد می تواند کهربای جوان و یا پلاستیک باشد.

مشخصات و قیمت تسبیح کهربای اصلی و پودری

در ابتدا قصد داریم خواص و انواع تسبیح کهربا را به شما معرفی کنیم. لذا برای مشاهده لیست قیمت و خرید تسبیح کهربا اصل لهستانی، آلمانی، بولونی، زرد، قرمز و تسبیح آب حیات…  مراجعه کنید. ذکر گفتن یکی از عادات بسیار خوب مسلمانان است که ثواب بسیاری دارد. برای گفتن ذکر معمولا از استفاده می شود. چه بهتر که از یک تسبیح بسیار زیبا با سنگی با خواص بسیار بالا برای ذکر گفتن استفاده کنید.

این روزها دیگر به علت گسترش فروشگاه های اینترنتی بررسی قیمت تسبیح کهربا نیز راحت شده است ولی خرید آنلاین آن نیاز به اعتماد و اعتبار فروشگاه دارد. کهربا در واقع یکی از است که از صمغ فسیل شده درختان ایجاد می شود. و به دلیل جذابیت و زیبایی فراوانی که دارد از آن برای ساختن زیورآلات و جواهرات استفاده می کنند. این سنگ از گذشته تا کنون همواره ارزش بسیاری داشته است. طیف رنگی سنگ کهربا بسیار است و شما آنها را در رنگ های مختلفی مشاهده خواهید کرد.

اما معروف ترین رنگ های سنگ کهربا، سفید، زرد، قرمز و قهوه ای می باشد. رنگ های کمیاب این سنگ معمولا گران تر هستند و به ندرت یافت می شوند. انواع تسبیح های کهربای اصل دانه درشت زرد و قرمز بسیار پر طرفدار بوده که به صورت تسبیح 33 دانه و 101 دانه ساخته می شوند. خواص این نوع تسبیح علاوه بر زیبایی آن ارزش زیادی به آن افزوده است. در ادامه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی ها و خواص تسبیح کهربا

تسبیح کهربا می تواند در اثر مالش الکتریسیته ساکن تولید کند به همین علت به این صورت نامگذاری شده است. این سنگ خواص بسیار خوبی دارد و می تواند از از ایجاد آلرژی جلوگیری کند. همچنین اگر مستعد بروز اگزما هستید، خواص درمانی این سنگ از بروز اگزما و این قبیل التهابات پوستی جلوگیری خواهد کرد. از دیگر خواص تسبیح کهربا این است که این سنگ در درمان برخی از درد ها مانند کمردرد، دندان درد موثر است. همچنین در دست داشتن و استفاده از آن برای کسانی که بیماری تنفسی و آسم نیز دارند توصیه میشود. جواهرمال به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های فروش اینترنتی تسبیح، تسبیح های زیبای از سنگهای قیمتی را به فروش می رساند و نیز در وب سایت آورده شده است.

خرید اینترنتی انواع تسبیح کهربا اصل

ممکن است شما هم جذب خواص و زیبایی سنگ کهربا شده باشید. از آنجایی که بررسی قیمت و خرید تسبیح کهربا اصل لهستانی، آلمانی و بولونی از هر جایی امکانپذیر نبوده. چنانچه قصد خرید آن را دارید از طریق فروشگاه اینترنتی جواهرمال با بیش از 50 سال سابقه و اعتبار میتوانید اقدام کنید. چرا که در جواهرمال جدیدترین مدل های تسبیح را با ضمانت اصالت و تضمین قیمت مشاهده خواهید کرد. انواع مردانه و زنانه و همچنین ارزان در این فروشگاه نیز وجود دارد.

آزمایش نور ماوراءبنفش

کهربا زیر نورماوراءبنفش (UV) از خود نور آبی متصاعد می کند که این عکس العمل در کهربای کدر ضعیف تر می شود. در حالیکه شبه کهربای پلاستیکی هیچ عکس العملی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا