عمومیمطالب کسب و کار

بهترین مارک ظرف شویی خارجی

مانند هر وسیله‌ دیگری، تنوع زیادی از ماشین‌های ظرفشویی را در بازار مشاهده می‌کنید. برندهای مختلف چه ایرانی و چه خارجی محصولات مختلفی تولید کرده‌اند که هرکدام آن‌ها ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. با این حال قبل از خرید باید بهترین مارک ماشین ظرفشویی را بنداید. باید با نقاط قوت و ضعف مارک ماشین ظرفشویی مورد نظر خود آشنا شوید. سپس می‌توانید از میان بهترین برندهای ماشین ظرفشویی  مدلی را خریداری کنید. در این مقاله، ما بهترین مارک های ماشین ظرفشویی خارجی و ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

The best foreign dishwasher brand

بهترین برند ماشین ظرفشویی خارجی

خیلی از برندهای نام‌آشنای خارجی، مدل‌های مختلفی از ماشین ظرفشویی با ظرفیت‌های مختلف را تولید کرده‌اند. در صورتی که قصد تهیه‌ی بهترین مارک ماشین ظرفشویی خارجی را دارید، برندهایی که در ادامه معرفی می‌شوند را در نظر داشته باشید. برند دیگر در لیست بهترین مارک ماشین ظرف شویی خارجی، برند کره‌ای ال جی است. از آن‌جا که برندها و لوازم ژاپنی همیشه نوید کیفیت بالا و ماندگاری کالا را می‌دهند، ال جی نیز یکی از برندهای محبوب لوازم برقی است که ماشین ظرفشویی‌های بسیار باکیفیتی تولید کرده است.

بهترین برند ماشین ظرفشویی ایرانی

از آن‌جا که خیلی از برندهای خارجی قیمتی بالاتر از برندهای داخلی دارند، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند سراغ ماشین‌های ظرفشویی با قیمت مناسب‌تر بروند که در عین ارزان بودن، ساختار و عملکرد خوبی هم دارند. در ادامه، نگاهی می‌اندازیم به بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی که محصولات آن‌ها رضایت بالایی میان کاربران داشته است.

جی پلاس

برند جی پلاس یکی از برندهای خوب ایرانی است که با رعایت استانداردهای جهانی، محصولات خوبی مانند ماشین ظرفشویی، ، و … را تولید می‌کند. انواع ماشین‌های ظرف شویی این برند، مجهز به برنامه‌های شستشوی مختلف هستند و با مصرف انرژی پایین و تولید صدای کم، محصولاتی کم‌مصرف و جذاب به حساب می‌آیند.

برای این ماشین‌های ظرفشویی برنامه های مختلف شستشو از جمله شستشوی سریع، شستشوی اقتصادی و شستشوی پرقدرت تعبیه شده است. برای انواع ظروف نیز، از جمله ظرف‌های بلوری، چینی و یا دیگ و قابلمه‌ها، برنامه‌های شستشوی اختصاصی وجود دارد. با این که ظرفیت این دستگاه‌ها اکثرا ۱۴ الی ۱۵ نفره است، با پر کردن نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی نیز قادر خواهید بود آن را روشن کرده و راه بیندازید. همچنین، در صورتی که فرزند کوچک دارید و نگران دست زدن او به ماشین ظرف شویی هستید، بهتر است خیالتان راحت باشد چرا که دستگاه مجهز به قفل کودک است.

پاکشوما

پاکشوما یکی از بهترین برندها در کل خاورمیانه است که ماشین‌های ظرفشویی فوق‌العاده‌ای را تولید کرده است. ماشین‌های ظرفشویی پاکشوما به‌خوبی مدل‌های خارجی کار می‌کنند و دستگاه‌هایی بی‌صدا، با مصرف برق پایین هستند. اکثر ماشین‌های ظرفشویی این برند ظرفیت ۱۵ نفره دارند و مناسب خانه‌های پرجمعیت یا کسانی است که مهمانی‌های زیادی ترتیب می‌دهند و حجم ظرف‌های کثیف همیشه بالا است.

این ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های شستشوی مناسب با انواع ظروف را دارند و حتی از قابلیت شستشوی میوه و سبزیجات هم برخوردارند. قفل کودک تعبیه شده برای این ماشین‌ها، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که کودکان در خانه نیز در صورت دست زدن به دستگاه مشکلی پیدا نخواهند کرد. ماشین ظرفشویی پاکشوما دارای ۳ سبد مختلف برای قرارگیری ظروف مختلف است و به شما اجازه‌ی تنظیم دستگاه برای ۲۴ ساعت را هم می‌دهد.

امرسان

برند امرسان بی‌شک دیگر برند ایرانی است که کیفیت بالای محصولات آن، توانسته آن‌ها را همرده‌ی بهترین برندهای خارجی کند. این برند ماشین‌های ظرفشویی ۱۴ ظرفیتی و ۱۵ ظرفیتی تولید کرده که از نظر قیمتی بسیار پایین‌تر از دیگر برندها بوده و آن را می‌توانیم یک برند اقتصادی در نظر بگیرید. البته مناسب بودن قیمت، منجر به کاهش کیفیت و کارآیی نشده و ویژگی‌های مختلف این ماشین ظرفشویی به‌خوبی دیگر برندها است.

ماشین ظرفشویی امرسان امکاناتی نظیر شستشوی سریع، شستشوی اقتصادی، بخارشوی و همینطور شستشوی ظروف حساس و شکننده را دارد. به کمک برنامه‌هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، امکان شستشو با نصف ظرفیت، تاخیر در شستشو یا سرعت دادن به شستشو نیز وجود دارد. ماشین‌های ظرفشویی امرسان بسیار دستگاه‌های بی‌سروصدایی هستند که مصرف انرژی پایینی نیز دارند.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

در این حالت باید منابع تغذیه دستگاه را بررسی نمایید و از قطع نبودن فیوز، سالم بودن پریز و سلامت سیم دوشاخه مطمئن شوید. حتی پیشنهاد می‌شود که یکبار ماشین ظرفشویی را روشن و خاموش کنید. بهتر است بسته شدن کامل درب ماشین ظرفشویی را نیز بررسی کنید زیرا اگر درب دستگاه بسته نشود، دستگاه روشن نمی‌شود. اگر فکر می‌کنید که ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده و نمی‌تواند به‌خوبی کار کند، موتور دستگاه را بررسی کنید. برای این بررسی بهتر است از تکنسین و افراد ماهر برای تعمیر ظرفشویی بوش کمک بگیرید و خودتان به‌تنهایی کاری را انجام ندهید.

انجام نشدن عمل تخلیه در ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی تخلیه نشدن آب داخل آن است، به‌گونه‌ای که پس از باز کردن درب دستگاه، کف آن پر از آب بوده و تخلیه نشده است. اولین کاری که پیشنهاد می‌شود انجام دهید، روشن کردن دوباره ماشین ظرفشویی است زیرا هنگامی‌که ماشین در اثر قطع برق به صورت ناگهانی خاموش شده است، فرایند شستشو در آن کامل نشده، در نتیجه در کف آن، آب دیده می‌شود پس با راه‌اندازی مجدد دستگاه، چرخه از ابتدا آغاز شده و کامل می‌شود. این کار می‌تواند مشکل را برطرف کند.

گاهی مسیر تخلیه آب با مواد غذایی مسدود شده و مانع از تخلیه مناسب آب می‌شود پس باید این مسیر تمیز شود. ممکن است لوله تخلیه آب به دستگاه وصل نشده باشد در نتیجه مسیری برای تخلیه آب وجود ندارد. شاید هم شلنگ تخلیه به‌خوبی وصل نشده در نتیجه فرایند تخلیه دچار اختلال شده است.

ماندن لکه روی ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی

از مشکلات رایج  ماشین ظرفشویی ماندن لک روی ظرف‌ها است. این لک‌ها، نوعی جرم هستند که روی شیشه رسوب می‌کنند. جالب است بدانید که این اتفاق در گذر زمان رخ می‌دهد و راه‌حل سریعی برای برطرف کردن آن وجود ندارد. این مشکل بیشتر به خاطر سختی آب صورت گرفته و کمتر به دستگاه ظرفشویی ارتباط دارد. می‌دانید که آب سخت دارای املاح معدنی مثل کلسیم، سدیم و منیزیم در خود است. این املاح در آب گرم رسوب می‌کنند و به سطح‌های دیگر مثل شیشه می‌چسبند. راه‌حل آن استفاده از مواد شوینده و افزودنی‌هایی است که مخصوص آب سخت بوده و مانع از بروز این مشکل می‌شوند. پس استفاده از مواد شوینده مناسب در فرایند شستشو ظرف‌های شما تاثیر دارد.

بروز سر و صدای بالای ماشین ظرفشویی

فرایند شستشو همواره با اندکی صدا همراه است اما اگر این صدا بیش از حد نرمال باشد، نیاز به بررسی دارد و بهتر است با بررسی بخش‌های داخلی دستگاه به دنبال علت بروز این سر و صدا باشید. شاید یک بازوی شستشو کج شده و سبب بروز این صداهای غیرعادی شده باشد. واشرهای آب‌بندی و حلقه‌های بلبرینگ از جمله قطعاتی هستند که نیاز به تعویض دارند و ممکن است مشکل مربوط به آن‌ها باشد.اگر با بررسی‌های خود نتوانستید عامل سر و صدا را پیدا کنید، با یک متخصص تعمیرکار تماس بگیرید تا به بررسی پمپ و موتور دستگاه بپردازد.

مواد شوینده به صورت مناسب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد

گاهی مواد شوینده را به داخل دستگاه می‌ریزید اما ماشین ظرفشویی آن را به صورت کامل مورد استفاده قرار نمی‌دهد و سبب بروز مشکل در عملکرد صحیح دستگاه می‌شود. شاید جریان ورودی آب به محفظه نگه‌داری مواد شوینده کافی نیست و نمی‌تواند سبب حل شدن و پخش شدن مناسب مواد شوینده شود. برای بررسی و رفع مشکل بهتر است ابتدا سعی کنید از مواد شوینده کمتری استفاده کنید یا نوع ماده شوینده مورد استفاده خود را به مایع شوینده تغییر دهید، اگر مشکل برطرف نشد، شاید مشکل از محفظه باشد و در فرایند شستشو به صورت کامل باز نشود. گاهی چیدمان نامناسب ظروف سبب می‌شود که در عملکرد محفظه شستشو اختلال ایجاد شود.

طولانی شدن فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی

طولانی شدن فرایند شستشو یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی است که باعث بروز ارور ظرفشویی بوش می شود و به خاطر یکی از موارد زیر صورت می‌گیرد:

  • بسته شدن مسیر گردش آب
  • خراب شدن ترموستات یا المنت دستگاه
  • خرابی سنسورهای ماشین ظرفشویی
  • خراب شدن برد الکترونیکی

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید اکثر برندها، چه ایرانی و چه خارجی، کیفیت و استاندارد جهانی را در ساخت ماشین‌های ظرفشویی را در نظر گرفته‌اند و محصولاتی باکیفیت تولید کرده‌اند. بنابراین اگر سوال برای شما پیش آمده که بهترین برند ماشین ظرفشویی کدام است؟ خوب است نگاهی به مدل‌ها و قیمت‌ها بیندازید و با توجه به سلیقه‌ی خود، و همینطور اندک تفاوت‌هایی که میان آن‌ها وجود دارد تصمیم خود را بگیرید.

سوالات متداول

بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی کدام است؟

جی پلاس یکی از بهترین مارک‌های ماشین ظرفشویی تولید ایران است که مدل‌های مختلف آن مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و کاملا بی‌صدا هستند.

آیا ماشین‌های ظرفشویی قابلیت شستن میوه و سبزیجات هم دارند؟

خیلی از ماشین‌های ظرفشویی ایرانی و خارجی مثل پاکشوما و ال جی، علاوه بر شستن ظروف قابلیت شستشوی میوه و سبزیجات نیز دارند.

دکمه بازگشت به بالا