عمومیمطالب کسب و کار

چگونه پنجره دوجداره را باز کنیم

شیشه‌ دو جداره همانطور که از نامش پیداست، دارای دو شیشه مجزا در کنار هم است. البته، مدل‌های 3 الی 4 جداره نیز وجود دارد که برای شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی مناسب هستند. در بین این شیشه‌ها یک فضای خالی وجود دارد که توسط هوا و گاز آرگون پر شده است. معمولاً خرید این شیشه‌ها بسیار جذاب است اما نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره در هنگام شکستن کمی سخت است که برخی را از خرید آن منصرف می‌کند. اما بهتر است به جای منصرف شدن از خرید این پنجره‌های بی‌نظیر، نحوه تعویض آن را یاد بگیرید تا از داشتن آن لذت ببرید.

چگونه پنجره دوجداره را باز کنیم ؟ | فناوری داده پویشگر

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

اگر به خوبی این مطلب را بخوانید، برای نصب پنجره‌های دوجداره خود دیگر نیازی به خبر کردن نصاب نخواهید داشت. برای انجام این‌کار ابتدا زوارها را با یک شیء نوک‌تیز مانند کارتک یا چاقو خارج کنید، سپس زوارها را فشار داده تا از پروفیل خارج شوند.

برای این‌که شیشه ناگهان بر سر شما نیفتد، ابتدا زوارها عمودی و سپس زوارهای افقی را خارج کنید. اکنون با چند ضربه شیشه دوجداره را آزاد و از قاب پنجره خارج کنید. شیشه‌های نو را بر روی پروفیل قرار داده و زوارها را مجددا جایگزین کنید.

نحوه جا انداختن شیشه دوجداره

بعد از درآوردن شیشه دوجداره در مرحله بعد زیرشیشه ها را بر روی پروفیل مرتب می کنیم و طبق تصاویری که در زیر مشاهده می کنید شیشه جدید را در داخل چارچوب قرار داده و سپس زوارها را بر سر جای مشخص خود جا گذاری می کنیم.

سپس باید با چکشی غیر فلزی بر روی زوار ضربه بزنید تا با کمترین آسیب ممکن به زوار شیشه را در سر جای خود قرار دهیم. همچنین برای جا زدن زوارهای عمودی لازم است تا در ابتدا سر و ته زوار را قرار داده و سپس قسمت میانی و وسط آن را جا می زنیم.

طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی

نحوه درآوردن شیشه پنجره دو جداره ریلی بسیار ساده است. نحوه مکانزیم این شیشه‌ها به گونه‌ای است که لت (لنگه) متحرک پنجره بر روی تعدای چرخ قرار دارد و روی آن حرکت می‌کند. برای خارج کردن آن تنها کافیست پرده‌ها را کنار بزنید و با بلند کردن شیشه آن را از پروفیل پنجره درآورید.

ابتدا کمی ریل‌ها را روغن‌کاری کنید تا روان شوند. سپس، شیشه را تا جایی بالا بکشید که چرخ‌های قسمت انتهایی آن از شیار قاب پنجره خارج شوند. اکنون شیشه را به سمتی که چرخ‌ها خارج شده‌اند هل دهید تا کاملا از پروفیل خارج شوند.

نحوه درآوردن پنجره کشویی

اکنون که با نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره ریلی آشنا شدید، بهتر است با نحوه تعویض مدل‌های کشویی نیز آشنا شوید. برای تمیز کردن یا تعویض پنجره‌های کشویی باید آن‌ها را از جای دربیاوریم تا به جاهای خارج از دسترس آن، دسترسی پیدا کنیم.

البته این کار کمی سخت است و نیاز به کمی حوصله دارد. ابتدا نگاهی به پنجره بیاندازید تا دکمه‌ها یا شاسی‌هایی که برای جلوگیری از افتادن آن تعبیه شده‌اند را شناسایی کنید، سپس پیچ‌هایی که در چهارگوش قاب پنجره قرار دارند را شل کنید. داشتن یک لیست قیمت پنجره دوجداره به شما کمک می‌کند تا متناسب با بودجه و نیازتان، پنجره دلخواه خود را خریداری کنید.

اکنون به دنبال یک قطعه لاستیکی (لنگه) در چارچوب فریم کشویی باشید. این لنگه در محل تلاقی شیشه‌ها (جایی که پانل‌های کشویی و ثابت هنگام بسته شدن بایکدیگر هم‌پوشانی دارند) قرار دارد. سپس، پیچ گردگیر را در قسمت بالایی لنگه بازشو آزاد و از آن جدا کنید. حالا، لنگه را بالا کشیده و آن را از روی ریل بیرون بیاورید.

تعویض شیشه پنجره معمولی

همانطور که دیدید نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره آنقدرها هم سخت نبود. اما تعویض شیشه‌های معمولی نیز اصول خاص خودشان را دارند که بهتر است با آن‌ها نیز آشنا شوید. برای این‌کار ابتدا باید نوع فریم آن را تشخیص داد. کافیست پیچ‌هایی که در چهارگوش قاب پنجره وجود دارند را باز کرده و با کمی ضربه به شیشه آن را از جای خود آزاد کرد. اکنون شیشه جدید را درون فریم گذاشته و پیچ‌های شل‌شده را سفت کنید. به همین راحتی!

عوامل موثر در قیمت شیشه‌های دوجداره

اکنون که نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره را آموختید، باید از نیز مطلع شوید تا در هنگام خرید، با دیدی باز وارد فروشگاه شوید. به دلیل نوسانات قیمت شیشه نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت؛ اما عوامل زیادی در تعین قیمت آن موثرند که مهمترین آن‌ها عبارتند از ضخامت شیشه، کیفیت شیشه، میزان گاز آرگون تزریق شده در شیشه، اسپیسر، نوع چسب و غیره که همگی دارای انواع مختلفی هستند.

در وب سایت گروه صنعتی سازوکار می توانید با اطمینان، بهترین کیفیت را بچگونه پنجره دوجداره را باز کنیم ؟ یکی از مزایا و ویژگی های پنجره های UPVC که سبب محبوبیت آن شده است، تنوع بالای انواع بازشو های آن می باشد، که سبب می شود برای هر فضایی با هر سلیقه و شرایطی پنجره ای وجود داشته باشد و حق انتخاب زیادی داریم.

یکی از مزایا و ویژگی های پنجره های UPVC که سبب محبوبیت آن شده است، تنوع بالای انواع بازشو های آن می باشد، که سبب می شود برای هر فضایی با هر سلیقه و شرایطی پنجره ای وجود داشته باشد و حق انتخاب زیادی داریم.

چگونه پنجره دوجداره را باز کنیم و بررسی انواع آن

برای پاسخ به سوال چگونه پنجره دوجداره را باز کنیم ؟ باید بگوییم برای قفل کردن درب دوجداره، یا باز کردن درب قفل شده UPVC روند کار با درب های سنتی و معمول متفاوت است.

پنجره تک حالته و فرانسوی

این نوع پنجره لولایی بوده و فقط یک حالت بازشویی دارند.برای باز کردن پنجره، دستگیره را از قسمت پایین (حالت قفل) حدود ۴۵ درجه به سمت چپ یا راست، بستگی به جهت لنگه بازشو پنجره دارد، بچرخانیم به طوری که دستگیره وسط قرار بگیرد، پنجره باز می شود.برای بستن، دستگیره به سمت پایین باشد، پنجره قفل است.

پنجره دو حالته

چگونه پنجره دوجداره را باز کنیم ؟ این نوع پنجره در دو حالت باز می شود، با توجه به این که دستگیره در ۳ جهت قرار می گیرد.دستگیره پنجره به سمت پایین باشد پنجره قفل است.دستگیره به سمت وسط باشد، پنجره به حالت اول همانند پنجره های تک حالته از سمت راست یا چپ باز می شود.
دستگیره به سمت بالا باشد، پنجره به حالت دوم باز می شود. یعنی پنجره به اندازه ۳۰ سانتی متر از بالا باز می شود و این اندازه بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر قابل تنظیم می باشد.

پنجره کلنگی

بازشو کلنگی به صورت چفت و زبانه بوده و فاقد دستگیره می باشد. باز شدن آن فقط از بالا یا فقط از پایین امکان پذیر است.برای بازشدن پنجره باید ابتدا چفتی پنجره را به سمت پایین کشیده تا چفت از زبانه بیرون آمده و پنجره حدود ۴۰ سانتی متر باز می شود.برای بستن پنجره، لنگه باز شده را در جهت عکس آن هل داده در نتیجه به سمت داخل رفته و در زبانه قرار گرفته و بسته می شود

درب سوئیچی

لنگه درب یو پی ‎وی سی می تواند به سمت داخل و یا به سمت بیرون باز شود. با توجه به سلیقه مشتری و موقعیت مکانی درب تعیین می شود که لنگه درب به سمت داخل و یا بیرون باز شود.برای باز کردن درب داخل بازشو، دستگیره درب را به سمت پایین فشار داده و در به سمت داخل باز می شود.

برای بستن درب داخل باز شو، ابتدا لنگه باز شو در را فشار داده تا درب کیپ شود. سپس دستگیره را به سمت بالا چرخانده تا یراق عمل کرده و درب کاملا بسته شود. در نهایت در صورت لزوم با کلید در را قفل میکنیم.

باز کردن درب بیرون باز شو مشابه با درب داخل باز شو می باشد و دستگیره درب را به سمت پایین فشار داده و در به سمت بیرون باز می شود.
بستن درب بیرون باز شو، مشابه با درب داخل باز شو می باشد، لنگه باز شو در را فشار داده تا درب کیپ شود. سپس دستگیره را به سمت بالا چرخانده تا یراق عمل کرده و درب کاملا بسته شود

حالت بسته بودن درب داخل باز شو

ابتدا لنگه باز شو در را به سمت داخل فشار داده تا درب کیپ شود. سپس دستگیره را به سمت بالا چرخانده تا یراق عمل کرده و درب کاملا بسته شود. ( تا زمانی که دستگیره به سمت بالا چرخانده نشود درب کاملا کیپ نمی شود.) در نهایت در صورت لزوم با کلید در را قفل می کنیم.

حالت باز کردن درب به سمت داخل

در این حالت دستگیره درب را به سمت پایین فشار داده و در به سمت داخل باز می شود.

حالت بسته بودن درب بیرون باز شو

دقیقا مشابه با درب داخل باز شو می باشد.

حالت باز کردن درب به سمت بیرون

دقیقا مشابه با درب داخل باز شو می باشد.

پنجره یو پی وی سی کشویی

دراین نوع باز شو نیز اگر دستگیره رو به پایین باشد پنجره قفل می باشد.

برای باز کردن پنجره کشویی دستگیره را به چپ یا به راست چرخانده به طوری که دستگیره در وسط قرار بگیرد (راست و چپ بودن دستگیره بستگی به جهت لنگه بازشو دارد که در سمت چپ یا راست قرار گرفته باشد) و یراق عمل می کند. درمرحله آخر با کشیدن پنجره درطول محور خود پنجره باز می شود.برای بستن پنجره کشویی لنگه بازشده پنجره را روی ریل در جهت مخالف خود کشیده و سپس دستگیره را نیز به سمت پایین آورده و پنجره قفل می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا