عمومیمطالب کسب و کار

 ادمین شبکه چه کار می کند؟

در حالت کلی برای استخدام به عنوان ادمین حرفه ای شبکه چه به شکل پاره وقت و چه بصورت فول تایم می بایست آن شخص دارای تسلط بر تحلیل، طراحی، توسعه، نگھداری و پشتیبانی شبکه اینترنت و اینترانت و سیستم های کامپیوتری و تجهیزات سرور و دستگاه های سوئیچینگ و روتینگ و مودم های زیرساخت IT و فناوری اطلاعات یک شرکت یا سازمان باشد.

تفاوت بین مدیر شبکه و مهندس شبکه در چیست ؟ - بلاگ

برای استخدام شدن به عنوان ادمین شبکه های کامپیوتری به صورت پاره وقت و یا فول تایم داشتن تخصص های زیر لازم است تا با استفاده از آن ها بتوانید به راحتی از عهده مسئولیت های خود بر آمده و نظر کارفرما را نسبت به همکاری طولانی مدت با شما و یا ارتقای شغلی جلب نمایید.

یک ادمین دورکار شبکه پاره وقت یا سرپرست فنی مقیم شبکه کامپیوتر فول تایم باید مسلط به فرآیند بیشتر شدن افزونگی در موردهایی از قبیل سرورھا، ھارد دیسک ھا، سوئیچ ھای اصلی، تجھیزات حیاتی و سرورھای اصلی برای کم کردن Down Time با حداقل زمان ممکن باشد تا مدت زمان پایین بودن سرویسها و قطعی شبکه را به کمترین حد قابل قبول کاهش دهد.

نیروی ادمین شبکه های کامپیوتری حرفه ای در مشاوره، مدیریت و نظارت بر تھیه یا خرید وسایل و تجهیزات شبکه باید تبحر داشته باشد. یک ادمین Network با تسلط به دانش مھندسی مجدد با آپدیت کردن شبکه ھای ارتباطی و به روز رسانی سرویس ھای مرتبط با محوریت مدیر شبکه های کامپیوتر، دارای تخصص در یکپارچگی سیستم ھا و اولویت بندی آن ھا داشته باشد.

دوره ھای آموزشی حرفه ای مربوط به استخدام به عنوان ادمین شبکه کامپیوتر

در هنگام استخدام در موقعیت شغلی ادمین شبکه حرفه ای از شما انتظار می رود تا به برخی از نیازمندیهای تخصصی زیر مسلط بوده و با برخی دیگر نیز آشنایی داشته باشید. دوره آموزش نتورک پلاس ( CompTIA Network+ )  در قالب 36 ساعت آموزش نتورک پلاس (Network+) بدون وقفه ، بصورت کامل مفاهیم و کاربردهای شبکه و تکنولوژی های مرتبط با شبکه را آموزش می دهیم.

چگونه فرصت های شغلی پاره وقت یا فول تایم ادمین شبکه را پیدا کنیم؟

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از سایت معتبر کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز فرصت های شغلی پاره وقت یا فول تایم ادمین شبکه را پیدا کنیم.کارجویان محترم می توانند جهت جستجوی فرصت های شغلی ادمین شبکه در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز از منوی استخدام بر روی زیرمنوی کلیک کرده تا به صفحه جستجوی پیشرفته شغل راه یابند.

متقاضیان کار در فرم جستجو باید فیلد دسته بندی مشاغل را بر روی گزینه مهندسی شبکه، زیرمجموعه ها را بر روی ادمین شبکه و سرویس ها و نوع شغل را یکی از گزینه های تمام وقت یا پاره وقت قرار داده تا بتوانند شغل متناسب با شرایط و تخصص های خود را پیدا کرده و با مشاهده شرح آگهی استخدام رزومه خود را با کلیک بر دکمه ای که در پایین صفحه اطلاعیه استخدامی موجود است برای کارفرمای مربوطه ارسال کنند.

ثبت رزومه متقاضیان کار ادمین شبکه

متقاضیان کار محترم فرصت شغلی ادمین شبکه های کامپیوتری که می خواهند به رزومه کاری خود را برای کارفرمایان مربوطه ارسال کنند لازم است تا ابتدا اقدام به ثبت رزومه شغلی در سایت کاریابی و استخدام کامپیوتر جابز به دو روش اشاره شده در زیر، نمایند.

روش اول ثبت رزومه در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز اینگونه است که افراد جویای شغل ادمین شبکه بدون ثبت نام در سایت و فقط به عنوان بازدیدکننده می توانند از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت رزومه شغلی شوند و در آنجا با پر کردن فرم مربوطه بر روی دکمه ذخیره رزومه کلیک نمایند.

توجه به این مسئله که در این روش درج رزومه، برای هر آگهی استخدام که کارجویان قصد ارسال رزومه به کارفرمای مربوطه را داشته باشند باید یک رزومه جداگانه ایجاد نمود، الزامی می باشد.

روش دوم درج رزومه شغلی کارجویان ادمین شبکه در سایت استخدام و کاریابی آنلاین مشاغل کامپیوتری ComputerJobs بدین ترتیب است که نخست متقاضیان کار باید از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت نام کارجو کلیک کرده تا به عضویت سایت کامپیوتر جابز درآیند.

حالا افراد جویای کار قادر خواهند بود تا مانند شیوه نخست از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کرده و رزومه خود را ثبت کنند. مزیت این روش ثبت رزومه نسبت به روش اول برای متقاضیان کار این است که، کارجو تنها یک رزومه شغلی در سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز ثبت می کند

و امکان ادر جهان امروزی سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی موجب استفاده روزافزون شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک از سیستم‌های کامپیوتری شده که نیاز این شرکت‌ها به یک فرد متخصص جهت طراحی و پیاده‌سازی یک بستر ارتباطی برای ارتباط سیستم‌ها با یکدیگر و دنیای جهانی را طلب می‌کند. بنابراین در این قطار پرسرعت پیشرفت علم و دانش این افراد که با عنوان ادمین شبکه یا مدیر شبکه شناخته می‌شوند، جایگاه بسیار خوبی دارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید طبق اعلام اداره آمار کار (BUREAU OF LABOR STATISTICS) تنها در آمریکا در سال 2021 معادل 333 هزار موقعیت شغلی با رشد 3 درصدی برای مدیر شبکه بوده است.

ما تلاش کرده‌ایم در این مقاله به معرفی ادمین شبکه و تخصص های لازمه ادمین شدن بپردازیم. اگر علاقه به شروع یک حرفه کاری موفق به عنوان یک مدیر شبکه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یک مدیر شبکه های کامپیوتری در حقیقت مسئول برقراری ارتباط بین سیستم‌های مجموعه و نظارت بر کارکرد بی نقص آنها است، چرا که اگر کوچکترین مشکلی برای ارتباط بین حتی دو سیستم پیش بیاید ممکن است زیان‌های جبران ناپذیری را به آن مجموعه تحمیل کند، بنابراین ادمین شبکه در یک مجموعه وظیفه بسیار مهم و قابل توجهی دارد که نیاز به دارا بودن تخصص‌ها و مهارتهای منحصر به فردی می‌باشد.

وظایف مدیر شبکه چیست و چه کاری انجام می دهد؟

حال که یک دید کلی نسبت به مفهوم ادمین شبکه پیدا کرده‌ام، بهتر است که با وظایفش نیز آشنا شویم. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد وظیفه کلی یک ادمین شبکه در یک مجموعه طراحی یک زیر ساخت مناسب و پایدار جهت برقراری ارتباط تمامی سیستم‌ها و دستگاه‌های موجود در شبکه و همچنین به‌روزرسانی سخت‌افزاری و برقراری امنیت شبکه می‌باشد. در ادامه می‌توانید با شرح وظایف مدیر شبکه کامپیوتری بیشتر آشنا شوید.

تخصص ها و مهارت های لازمه ادمین شبکه شدن

ادمین شبکه در کنار تخصص های مربوط به شبکه و سخت‌افزار باید مهارت‌ها و ویژگی‌هایی مانند فن بیان بالا، خلاقیت و قدرت تخیل، علاقه و اشتیاق بالا به پیگیری و یادگیری به‌روزترین دستاوردهای حوزه تکنولوژی را دارا باشد، اما به طور کلی‌تر اگر بخواهیم مهارت های کلیدی ادمین شبکه را نام ببریم به موارد زیر اشاره می‌کنیم :

دانش تخصصی شبکه و IT

همانطور که صریحا به آن اشاره شد، یک ادمین شبکه باید بر حوزه کامپیوتر مانند سخت‌افزار و نرم‌افزار و به ویژه حوزه شبکه و فناوری اطلاعات به صورت تخصصی مسلط باشد. شرکت‌های زیادی دوره‌های مدیر شبکه را ارائه می‌دهند که برخی از آنها شامل:

  • CompTIA A+
  • CompTIA Network+
  • MCSE (به تازگی با دوره‌های جدید Azure Certification توسط مایکروسافت جایگزین شده است)
  • Cisco
  • Mikrotik

خلاقیت و ابتکار عمل در حل مسئله

یک ادمین شبکه در طول حرفه کاری خود، با مشکلات سخت‌افزاری و گاها نرم‌افزاری بسیاری مواجه می‌شود که بعضی ساده و ابتدایی و بعضی پیچیده و غیرقابل‌حل بنظر می‌رسند. یک مدیر شبکه باید در چنین زمان‌هایی بتواند با خونسردی و با تمرکز بالا اقدام به شناسایی مشکل کند و به دنبال راه‌حل بگردد.

از همین رو حل مسائلی که ممکن است به راحتی نتوان پاسخ مناسبی برایشان پیدا کرد، باید بتواند خلاقیت و ابتکارعمل به خرج دهد و راه‌حل‌های جدید و دور از ذهنی پیدا کند و پیش از آن که مشکل پیش‌آمده روند کاری شبکه را مختل کند، آن را برطرف نماید.

داشتن مهارت های فردی و بین فردی

از آن جایی که ادمین شبکه در یک مجموعه مشغول به کار است، توانایی بالا در تعامل و برقراری ارتباط با دیگر کارکنان و کاربران شبکه یک مهارت کلیدی می‌باشد. گاهی اوقات مدیر شبکه نیاز است تا برای بررسی و حل مشکلی با کاربران گفتگو کند و یا همچنین بعضی اوقات یک ادمین شبکه در قالب یک تیم مشغول به کار است که نیاز به تعامل و در ارتباط بودن تمام وقت با باقی افراد تیم است، به همین دلیل داشتن مهارت های فردی و بین فردی و به ویژه قدرت فن‌بیان بالا می‌تواند کمک بزرگی به یک ادمین شبکه کند.

 

دکمه بازگشت به بالا