عمومیمطالب کسب و کار

مقایسه دزدگیر های مدرن و قدیمی

پیشرفته ترین دزدگیر منزل چیست؟

با توجه به افزایش سرقت، اهمیت استفاده از سیستم‌های حفاظتی مانند از قبل بیشتر شده است. این گونه سیستم‌ها نقش مهمی را در جلوگیری از سرقت ایفا می‌کنند. تولید دزدگیرهای منزل از سالیان قبل آغاز شده و انواع زیادی با کارکردهای متفاوت تولید شده است. دزدگیرهای اولیه چندان پیشرفته نبودند و با پخش صدای آژیر جهت ترساندن سارق استفاده می شدند. بدین صورت که با ورود غیر مجاز به محل نصب دزدگیر، سنسورها تحریک می‌شدند و آژیر به صدا در می‌آمد. با گذشت زمان و تغییر نیاز کاربران و برای ایجاد امنیت بیشتر، پیشرفته ترین دزدگیر خانه هوشمند طراحی شدند که علاوه بر پخش صدای آژیر با مالک دستگاه تماس گرفته و پیامک ارسال می‌کنند.

پیشرفته‌ترین دزدگیرهای اماکن مدل‌های سیم کارتی هستند که داخل پنل مرکزی یک عدد سیم کارت اعتباری یا دائمی قرار می‌گیرد. تعدادی شماره تماس (تلفن همراه یا خط ثابت) در حافظه دزدگیر توسط مالک ذخیره می‌گردد و به محض فعال شدن دزدگیر منزل به تمامی آن شماره‌ها به ترتیب شماره حافظه، ارتباط تماسی و پیامی برقرار می‌شود و مالک را از وقوع حادثه مطلع می‌سازد.

علاوه بر این موضوع دزدگیر سیم کارتی اماکن امکانات دیگری در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. در این مقاله قصد داریم شما را با پیشرفته‌ترین دزدگیر منزل خارجی و ایرانی آشنا کنیم و بگوییم این دزدگیرها چه خصوصیاتی دارند. همچنین شما می توانید بخشی از پاسخ سوال را در پیدا کنید.

آشنایی با پیشرفته‌ترین دزدگیر منزل خارجی

با توجه به تحریم‌ها در ایران و اقتصاد ناپایدار موجود، دزدگیرهای خارجی بسیار کمی در ایران یافت می‌شوند. دزدگیر اصل و غیر تقلبی از برندهای معتبری خارجی بسیار گران قیمت است. علاوه بر این خدمات آنها به دلیل پیدا نشدن قطعات اصلی با مشکل مواجه خواهید شد. تنها برندی که در این سال‌ها وارد ایران می‌شود و خدمات آن با مشکل روبرو نیست دزدگیر منزل پارادوکس کانادا است. اما به دلیل قیمت بالا این محصول، از آن بیشتر در اماکن دولتی، بانک‌ها و موزه‌ها استفاده می‌شود.

برند پارادوکس هم دارای تنوعی بسیار در تولید دزدگیر اماکن است اما پیشرفته ترین دزدگیر منزل این برند مدل ماژولان پارادوکس است. ماژولان دارای پنل سیم کارتی و تلفن شهری است که امکان نصب دو سیم کارت با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۰ شماره را دارد. دزدگیر پارادوکس بالاترین تعداد زون برای اتصال به سنسورهای بیسیم را دارد.

با داشتن ۶۴ عدد زون بیسیم قادر خواهید بود ۶۴ سنسور بیسیم را مستقیم روی پنل ست کنید و تک به تک این سنسورها را در اپلیکیشن نامگذاری و مدیریت کنید. دزدگیر منزل ماژوان پارادوکس دارای پیشرفته‌ترین سیستم کدگذاری است که امکان نفوذ و هک را به هر شکل غیر ممکن می‌کند. پارادوکس بهترین گزینه امنیتی موجود در بازار است. دزدگیر پارادوکس دارای نرم‌افزار مدیریت insite gold است که باعث ایجاد ارتباط بین پنل دزدگیر و دوربین‌های تحت شبکه می‌شود و باعث ایجاد مدیریت یکپارچه در آنها می شود.

پیشرفته‌ترین دزدگیر منزل ایرانی

پیشرفته ترین دزدگیر منزل ایرانی را می توان برند معتبرترین و مدرن فایروال دانست. آخرین و جدیدترین مدل دزدگیر فایروال مدل f10 است. پنل F10 مجهز به تلفن کننده سیم کارت و خط تلفن ثابت است. دزدگیر منزل F10 بالاترین تعداد زون و رله را در بین تمامی دزدگیرهای منزل ایرانی دارد. وجود ۸ زون بیسیم و با سیم باعث می‌شود تا ۸ سنسور را مستقیماً مدیریت و نامگذاری کنید و هر زون را به ۵ حالت مختلف تنظیم کرد. وجود هفت رله خارجی این امکان را به شما می‌دهد تا ۷ وسیله برقی داخل محیط خود را به کمک اپلیکیشن روشن و خاموش کنید.

دزدگیر اماکن F10 فایروال دارای نمایشگر فارسی، سخنگوی فارسی به همراه منوی کاربردی بسیار راحت وآسان است. وجود یک ال‌سی‌دی بر روی دستگاه باعث می‌شود به راحتی به تنظیمات دسترسی داشته باشید و تغییرات را بر روی آن مشاهده کنید.

 دزدگیر منزل فایروال کامل‌ترین گزارش‌ها را برای کاربر ارسال می‌کند. مانند:

  • قطع تلفن شهری
  • قطع برق شهری
  • ضعیف شدن ولتاژ باتری
  • میزان شارژ سیم کارت
  • کم شدن آنتن دهی سیم کارت
  • تحریک شدن کدامین سنسور
  • فعال و غیر فعال شدن دزدگیر با اعلام شماره ریموت کنترل
  • دزدگیر اماکن تلفن کننده خط تلفن ثابت

یکی از فناوری های پرکاربرد و مهمی که در انواع دزدگیرهای اماکن به وجود آمده است، تلفن کننده خودکار در این سیستم ها می باشد. با این امکان، می توان شماره هایی را که به آنها اعتماد دارید به صورت پیش فرض وارد سیستم نموده تا در هنگام وقوع خطر، سیستم به صورت اتوماتیک پس از اعلام هشدار، با آنها تماس بگیرد. علاوه بر آن این دزدگیرها امکان تماس با پلیس و پخش پیغام صوتی از پیش ضبط شده را داشته و بدین طریق امکان حضور به موقع پلیس در محل حادثه وجود خواهد داشت.

اما برای استفاده از این دزدگیرها باید محل مورد نظر از خط تلفن ثابت برخوردار باشد تا در هنگام نصب دزدگیر، با استفاده از یک کابل، دزدگیر را به تلفن مورد نظر وصل نمود. اما ایرادی که در این نوع از سیستم ها وجود دارد، امکان قطع کردن کابل تلفن توسط سارق می باشد که در این صورت ارتباط دزدگیر به طور کلی قطع خواهد شد.

مزایا

با تماس تلفنی شما را متوجه اعلام سرقت می نماید

معایب

از راه دور امکان کنترل و تنظیم دستگاه وجود ندارد

  • دزدگیر اماکن سیم کارتی

با توجه به مشکلاتی که در دزدگیرهای تلفن کننده با خط تلفن ثابت وجود داشت، شرکت های سازنده تصمیم گرفتند تا سیستمی را طراحی کنند که نیازی به استفاده از کابل تلفن نداشته و دزدگیر با استفاده از یک سیم کارت قادر به تلفن کردن به شماره های مورد نظر باشد.

با نصب این سیستم ها در مکان های مختلف، در صورتی که سرقتی رخ دهد، دزدگیر به صورت خودکار پس از اعلام هشدار، شروع به زنگ زدن و ارسال پیامک به شماره های ذخیره شده در برنامه سیستم نموده و از این طریق به آگاه کردن سایر افراد مانند مالک یا نگهبان ساختمان می پردازد. برای این که این سیستم به درستی عمل کند باید سیم کارت را به اندازه کافی شارژ نمایید تا قادر به تماس با شماره های موجود باشد.

دزدگیرهای اماکن سیم کارتی را از مدرن ترین سیستم های امنیتی می دانند که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و می تواند تا حد زیادی جلوی سرقت و ورود افراد متجاوز را به مکان های مختلف مانند ساختمان های مسکونی، مغازه ها و ادارات مختلف بگیرد.

مزایا

با تماس تلفنی شما را متوجه اعلام سرقت می نماید

از راه دور امکان کنترل و تنظیم دستگاه را دارد

معایب

ندارد

دکمه بازگشت به بالا