عمومیمطالب کسب و کار

ترکیب جوش شیرین و سرکه برای بوی فاضلاب

رفع بوی بد فاضلاب کار پیچیده ای نمی باشد و با امتحان چند روش ساده و خانگی به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

لوله بازکنی برچسب تهران که یکی از معتبرترین سایت های ارائه خدمات لوله بازکنی و از بین بردن بوی فاضلاب می باشد، در ادامه چند روش استاندارد خانگی و آسانی را به شما آموزش داده است. چنانچه با انجام این روش ها باز هم مشکل رفع نشد، در نهایت روشی تضمینی برای آن ذکر شده است. بنابراین اگر از این مشکل رنج می برید حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

A combination of baking soda and vinegar for the smell of sewage

در ادامه خواهید خواند:

  • رفع بوی بد فاضلاب با روش های ساده و خانگی
  • علت بوی فاضلاب در خانه
  • علت بوی فاضلاب در توالت
  • علت بوی فاضلاب در آشپزخانه
  • علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی
  • رفع بوی فاضلاب در خانه به صورت تضمینی

رفع بوی بد فاضلاب با روش های ساده و خانگی

راه از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه چندان سخت نیست. به نوعی با کمترین هزینه شما می توانید برای از بین بردن بوی بد فاضلاب خانه اقدام کنید. توجه داشته باشید که تمامی این روش ها ممکن است دفعه اول جواب ندهد و باید چندین بار آن را تکرار کنید. بنابراین نا امید نشوید.

رایج ترین و ساده ترین روش های رفع بوی بد فاضلاب در خانه موارد زیر می باشند:

  • استفاده از جوش شیرین
    • جوش شیرین و سرکه
    • جوش شیرین، نمک، یخ و لیمو
  • رفع بوی بد چاه فاضلاب با مخمر نان
  • استفاده از محلول رفع بوی بد فاضلاب
  • تماس با لوله بازکن پیروزی

رفع بوی بد فاضلاب با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از تاثیرگذارترین مواد در رفع بوی بد فاضلاب، رفع بوی بد توالت ایرانی و… می باشد. جوش شیرین خاصیتی اسیدی دارد و تمامی مواد و پسماندهایی که در لوله فاضلاب گیر کرده اند را حل می کند. به جرئت می توان گفت که جوش شیرین ماده ای قدرتمند در روش های خانگی برای رفع بوی بد چاه فاضلاب می باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر در کنار جوش شیرین می توان از مواد دیگری هم استفاده کرد که در ادامه طرز تهیه و به کار بردن آنها جهت از بین بردن بوی بد فاضلاب را به طور کامل توضیح داده ایم.

جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه یکی از قویترین مواد در از بین بردن بوی فاضلاب می باشد. برای استفاده از این محلول کافیست موارد زیر را قدم به قدم طی کنید:

  • به مقدار یک فنجان از این دو مواد را با یکدیگر ترکیب کنید؛
  • سپس فوری آن را درون لوله فاضلاب مورد نظر بریزید؛
  • بهتر است این عمل شب انجام شود و بگذارید تا صبح گرفتگی ها را به خوبی در خود حل کند؛
  • سپس آب جوش را به آرامی درون لوله فاضلاب بریزید تا باقی مانده های رسوب را از بین ببرد؛
  • چنانچه بار اول جواب نگرفتید دوباره این عمل را تکرار کنید. توجه داشته باشید که بیش از دو بار از این روش برای رفع بوی فاضلاب خانه استفاده نکنید؛ زیرا باعث بدتر شدن مشکل شما می شود.

جوش شیرین، نمک، یخ و لیمو

ترکیب جوش شیرین، نمک، یخ و لیمو نیز از موثرترین راه های از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه می باشند. برای استفاده از این روش کافیست مراحل زیر را به خوبی طی کنید:

  • ابتدا به مقدار مساوی نمک و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید؛
  • سپس آن را درون لوله فاضلاب مد نظر بریزید؛
  • آب ولرم را به آنها اضافه کرده و درون لوله بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید؛
  • مقدای تکه یخ و لیمو را روی لوله فاضلاب بگذارید و صبر کنید تا آب شوند.

لیمو باعث خوشبو شدن لوله فاضلاب و نمک و جوش شیرین باعث از بین رفتن رسوب ها می شوند.

رفع بوی بد فاضلاب با مخمر نان

استفاده از مخمر نان برای رفع بوی بد فاضلاب و رفع بوی بد دستشویی بسیار تاثیر گذار است. کافیست مخمر نان را با یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و بگذارید مخمر در آب حل شود. سپس این ترکیب را درون لوله فاضلاب بریزید. بهتر است این کار را شب انجام داده و بگذارید تا صبح این ترکیب واکنش های خود را انجام دهد.

استفاده از محلول لوله بازکن برای رفع بوی بد فاضلاب

یکی از ساده ترین راه هایی که معمولا اکثر افراد آن را به کار می برند، استفاده از محلول رفع بوی بد فاضلاب است. برای استفاده از این محلول باید بسیار محتاطانه عمل کنید؛ زیرا به توصیه متخصصین لوله بازکنی تهران استفاده زیاد از محلول رفع بوی بد فاضلاب باعث پوسیدگی و خراب شدن لوله ها می شود. یکی از دیگر نکات مهم استفاده از این محلول، استفاده از برندهای معتبر است.

تماس با لوله بازکن پیروزی برچسب

“بالا زدن چاه فاضلاب و پیچیدن بوی نامطبوع زننده آن در همه جای محیط ممکن است در هر ساعت از شبانه روزی اتفاق افتد که بسیار آزار دهنده است. برچسب با توجه به این موضوع در محدوده پیروزی تهران ماهرترین متخصصین لوله بازکنی پیروزی را پوشش داده است تا فوری خود را به محل رسانده و با بهترین تجهیزات مشکل را برطرف کنند. برای ثبت درخواست کافیست با شماره تلفن لوله بازکنی خیابان پیروزی در برچسب تماس بگیرید.”

علت بوی فاضلاب در خانه

چه در خانه های نوساز و چه قدیمی انتشار بوی بد فاضلاب همه را آزار می دهد و در صورت بی توجهی به این امر در آینده ای نه چندان دور مشکلاتی را ایجاد میکند. بنابراین جهت رفع بوی بد فاضلاب ساختمان اولین قدم اصلی پیدا کردن علت آن است. یکی از اصلی ترین علت بوی بد فاضلاب در خانه، گرفتگی های لوله و چاه فاضلاب می باشد.

به طور کلی از رایج ترین علت های بوی بد فاضلاب در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتشار گازهای سپتیک فاضلاب
  • وجد پسماند های غذایی در لوله
  • پر شدن چاه فاضلاب و نشت آن
  • خشک بودن شتر گلویی لوله

علت بوی فاضلاب در آشپزخانه، حمام و… هر کدام دلایل مختلفی دارد که مورد بررسی قرار گرفته است. برای رفع بوی بد فاضلاب هم می توانید از روش های گفته شده کمک بگیرید.

گازهای سپتیک فاضلاب

گازهای سپیتک فاضلاب از ترکیباتی همچون متان، دی اکسید کربن، آمونیاک، نیتروژن، هیدروژن و سولفید هیدروژن تولید می شوند. این ترکیب در اثر تجزیه شدن فضولات و پسماندهای داخل لوله و چاه فاضلاب توسط باکتری های هوازی ایجاد می شود. استفاده از زانویی یا شتر گلویی دلیل جلوگیری از انتشار این گاز و در نهایت باعث رفع بوی بد فاضلاب است.

پسماندهای مواد غذایی در لوله

با شستن ظروف در سینک ظرفشویی، روغن ها و مانده های مواد غذایی وارد لوله سینک و آشپزخانه می شوند. در صورت جلوگیری نکردن از ورود آنها و یا نریختن آب جوش، در گذر زمان این مواد در لوله فاسد شده و بوی بد فاضلاب در منزل پخش می شود.

چنانچه این مشکل به وجود آمد جهت رفع آن باید با یک فنر لوله بازکنی این پسماندها را خارج کرد. بهترین کار کمک گرفتن از لوله بازکن ماهر پیروزی در سایت برچسب می باشد. متخصصین لوله بازکنی پیروزی برچسب در تمامی این محدوده ها و با داشتن پیشرفته ترین تجهیزات انواع گرفتگی ها را رفع می کنند. کافیست در هر ساعت از شبانه روزی با آنها تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

پر شدن چاه فاضلاب و نشت آن

یکی از دلایل بوی بد فاضلاب، پر شدن چاه فاضلاب است. توجه به این امر بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است در مدت کوتاهی باعث نشتی زمین شود. زمانی که چاه پر می شود گازهای سپتیک که در اعماق چاه بوده اند بالا می آیند و بوی به شدت زننده ای را ایجاد می کنند. بنابراین در صورت مواجه شدن با این مشکل فوری دست به کار شده و برای رفع بوی بد فاضلاب، تخلیه چاه و ترمیم آن اقدام کنید.

خشک بودن شتر گلویی لوله

آب موجود در شتر گلویی گازهای سپتیک را در خود حل می کند که یکی از روش های رفع بوی بد فاضلاب می باشد. بنابراین باید همیشه حواسمان باشد که شتر گلویی خشک نباشد.

وجود مشکل در لوله کشی و مهندسی غیر استاندارد باعث می شود تا شتر گلویی خشک شود. در صورت وجود بوی بد فاضلاب در اطراف شتر گلویی باید لوله کشی را حتما بررسی کرد.

علت بوی فاضلاب در آشپزخانه

وجود بوی بد فاضلاب در آشپزخانه به دو علت ایجاد می شود:

  • رسوب گرفتگی و بسته شدن لوله فاضلاب کف آشپزخانه
  • وجود پسماندها و مواد غذایی در لوله سینک ظرفشویی

جهت رفع بوی بد فاضلاب در آشپزخانه باید تشخیص دهید ابتدا مشکل در کدام یک از این دو مورد است. چنانچه مشکل از لوله های کف آشپزخانه باشد، باید برای رفع گرفتگی لوله سينك ظرفشويي از فنر لوله بازکنی استفاده کنید و اگر از لوله سینک ظرفشویی است باید آن را باز و تمیز نمایید..

همه چیز درباره بازکردن لوله با جوش شیرین

این ماده که در بسیاری از خانه ها یافت می شود، یکی از قوی ترین لوله بازکن های خانگی است. روش باز كردن لوله فاضلاب با جوش شيرين از راهکارهایی است که برای گرفتگی هایی مثل گرفتگی لوله ظرفشویی بسیار نتیجه می دهد. شما می توانید با استفاده از این ماده، خودتان لوله بازکن شوید! از جمله علت های رایج گرفتگی لوله فاضلاب می توان به ریخته شدن پسماند مواد غذایی، چربی ها و روغن، مو و… به داخل چاه اشاره نمود. این مواد به مرور زمان باعث گرفتگی لوله می شوند.

شاید برای باز كردن لوله با جوش شیرین خوب باشد با ترکیب خود جوش شیرین ابتدا آشنا شویم. جوش شیرین همان بیکربنات سدیم است که پودری قلیایی با کمی خاصیت اسیدی محسوب شده و به خوبی می تواند چربی ها را در خود حل کند، به همین دلیل است که می تواند روش مناسبی برای لوله بازکنی باشد. جالب است بدانید که جوش شیرین کاربردهای دیگری هم دارد و می توان از آن برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و از بین بردن بوی بد آن استفاده کرد. حتی استفاده های خوراکی این ماده قلیایی در کیک ها و نان ها به عنوان حجم دهنده هم اتفاق می افتد.

نحوه باز كردن لوله فاضلاب با جوش شیرین

ریختن جوش شیرین در چاه فاضلاب، یک روش خانگی رایج برای باز کردن لوله می باشد و مخصوصا در رفع گرفتگی سینک و از بین بردن بوی بد آشپزخانه کاربرد دارد. برای تاثیرگذاری بیشتر باید جوش شیرین را با برخی مواد ترکیب کنید که در ادامه ترکیبات روش باز كردن لوله فاضلاب با جوش شیرین را بیان کردیم.

بازکردن لوله با جوش شیرین و سرکه

بهتر است در روش لوله بازکنی با جوش شیرین، از سرکه نیز استفاده نمایید. سرکه یک ماده اسیدی رقیق است که ترکیب آن با جوش شیرین، واکنشی را ایجاد می کند که باعث می شود چربی ها را در خود حل کند.

پیش از شروع کار دقت کنید که داخل لوله و سینک، خالی از آب باشد؛ در غیر این صورت عمل لوله بازکنی موفقیت آمیز پیش نخواهد رفت.
نحوه باز كردن لوله با جوش شیرین و سرکه به این صورت است که ابتدا یک فنجان از هر دو ماده را با هم ترکیب کرده، سپس آن ها را داخل لوله فاضلاب بریزید و مدتی صبر کنید تا این محلول کاملا در گرفتگی ها نفوذ کند (هر چقدر مدت زمان بیشتری صبر کنید، مثلا صبح تا شب، تاثیر شویندگی و نفوذ محلول بیشتر خواهد شد). بعد از اینکه محلول به خوبی در عمق گرفتگی ها نفوذ کرد، آب جوش را به آرامی داخل سینک و لوله ریخته تا گرفتگی ها کاملا از بین بروند.

باز کردن سینک با جوش شیرین و سرکه همواره بهترین راه چاره برای رفع این مشکل بوده است. برای نتیجه بهتر این عمل را شب انجام دهید و بگذارید تا صبح بماند. یکی دیگر از راه های ساده برای بازکردن لوله مراجعه به سایت لوله بازکنی غرب تهران است.

 

دکمه بازگشت به بالا