علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

بهترین زمان مصرف قرص بن فیت ایکس مارت

بن فیت یکی از محصولات تخصصی برای استخوان و مفاصل است که حاوی چند ماده مغذی از جمله کلسیم، ویتامین D، کلسیم، منیزیم و زینک است.

قرص بن فیت می‌تواند برای بهبود سلامت استخوان‌ها و افزایش استحکام آن‌ها، پیشگیری از پوکی استخوان، حفظ عملکرد طبیعی مفاصل و عضلات و … مفید باشد.

The best time to take Benfit X-Mart tablets

بن فیت ایکس مارت چیست؟

پوکی استخوان یک بیماری شایع در سراسر جهان است. بر اساس گزارش بنیاد بین المللی پوکی استخوان، تخمین زده می‌شود که 200 میلیون نفر به پوکی استخوان مبتلا هستند و انتظار می‌رود با افزایش میانگین سنی جمعیت جهان، این تعداد افزایش یابد.

پوکی استخوان با تراکم استخوان کم و تحلیل بافت استخوانی مشخص می‌شود که منجر به افزایش شکنندگی و حساسیت به شکستگی می‌شود. در درجه اول افراد مسن، به ویژه زنان یائسه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما می‌تواند در مردان و افراد جوان تر نیز رخ دهد.

حفظ سلامت استخوان برای جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش خطر شکستگی بسیار مهم است. استخوان‌های قوی حمایت ساختاری می‌کنند، از اندام‌های حیاتی محافظت می‌کنند و امکان تحرک و فعالیت بدنی را فراهم می‌کنند.

پوکی استخوان می تواند منجر به شکستگی، به ویژه در ستون فقرات، لگن و مچ دست شود. شکستگی ها می‌توانند باعث درد شدید، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی شوند. در موارد شدید، شکستگی ممکن است به جراحی و توانبخشی طولانی مدت نیاز داشته باشد.

چندین راهکار برای حفظ و ارتقا سلامت استخوان و مفاصل وجود دارد:

ورزش‌های تحمل وزن: انجام تمرینات تحمل وزن مانند پیاده روی، دویدن، رقصیدن یا وزنه برداری می‌تواند به بهبود تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک کند. بهتر است که برنامه ورزشی مطابق با نیازها و توانایی‌های فردی خود داشته باشید.

اجتناب از سیگار و مصرف زیاد الکل: سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل با کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر شکستگی مرتبط است. ترک سیگار و محدود کردن مصرف الکل می‌تواند به بهبود سلامت استخوان کمک کند.

رژیم غذایی متعادل: یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاهای غنی از مواد مغذی باشد برای سلامت کلی استخوان ضروری است. این شامل مصرف پروتئین کافی، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم است.

دریافت کافی کلسیم و ویتامین D: کلسیم برای ساخت و حفظ استخوان‌های قوی ضروری است، در حالی که ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند. منابع غذایی خوب کلسیم شامل محصولات لبنی، سبزیجات برگدار و غذاهای غنی شده است. همچنین، روش اصلی برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در برابر نور آفتاب است.

در صورت عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز، مصرف مکمل‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. قرص بن فیت (Bone Fit) یکی از مکمل‌های مناسب برای حفظ سلامت استخوان و مفاصل است. این مکمل حاوی برخی از مهم‌ترین مواد مغذی دخیل در بافت‌های اندام‌های حرکتی ما می‌باشد.

قرص بن فیت به صورت قوطی‌های 60 عددی تحت برند ایکس مارت و توسط شرکت داروسازی نیکان فارمد مهر در ایران طراحی و تولید می‌شود.

ترکیبات قرص بن فیت

کلسیم 

کلسیم نقش مهمی در سلامت استخوان و مفاصل، به ویژه در پیشگیری و کنترل پوکی استخوان دارد. مصرف کافی کلسیم برای ساخت و حفظ استخوان های قوی در طول زندگی ضروری است.

کلسیم ماده معدنی اصلی بافت‌های استخوان و دندان است و در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف از جمله عملکرد عضلانی، انتقال عصبی و لخته شدن خون نقش دارد. هنگامی که بدن کلسیم کافی از رژیم غذایی دریافت نمی‌کند، ممکن است کلسیم را از استخوان‌ها جذب کند که در طول زمان منجر به تحلیل رفتن استخوان شود.

کلسیم برای حفظ تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی حیاتی است. مصرف کافی کلسیم، همراه با سایر مواد مغذی استخوان ساز، کمک می‌کند تا بدن مواد لازم برای بازسازی و ترمیم استخوان‌ها را داشته باشد. اهمیت دریافت کلسیم برای افرادی که در معرض خطر بیشتر پوکی استخوان هستند، مانند زنان یائسه و افراد مسن، بیشتر است.

مصرف روزانه توصیه شده کلسیم بسته به سن، جنس و مرحله زندگی متفاوت است. برای بزرگسالان 19 تا 50 ساله، مقدار توصیه شده روزانه حدود 1000 میلی گرم است، در حالی که برای بزرگسالان بالای 50 سال، به 1200 میلی گرم افزایش می یابد.

کلسیم موجود در مکمل‌ها به فرم‌های مختلفی از جمله سیتراته یا کربناته است. سیترات کلسیم راحت تر از کربنات کلسیم جذب می شود، آن را می توان با معده خالی مصرف کرد و توسط افرادی که داروهای کاهش اسید معده مصرف می‌کنند، راحت تر جذب می شود.

قرص بن فیت حاوی 400 میلی گرم کلسیم به صورت سیتراته در هر عدد است.

ویتامین D

ویتامین D یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان و مفاصل است. ویتامین D مسئول تنظیم سطح کلسیم و فسفر در بدن است که برای حفظ استخوان های قوی حیاتی هستند. این ویتامین به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را از رژیم غذایی جذب کند و آن را در ماتریکس استخوان قرار دهد.

یکی از وظایف اصلی ویتامین D افزایش جذب کلسیم از روده است. بدون ویتامین D کافی، بدن ممکن است برای جذب کلسیم دچار مشکل شود، حتی اگر فرد به اندازه کافی غذاهای غنی از کلسیم مصرف کند. این می‌تواند منجر به کاهش سطح کلسیم در خون شود و در نتیجه بدن کلسیم را از استخوان‌ها بیرون بکشد تا سطح کلسیم خون را در حد طبیعی نگه دارد. با گذشت زمان، این می تواند به از دست دادن استخوان کمک کند و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

ویتامین D علاوه بر نقشی که در جذب کلسیم دارد، در تنظیم بازسازی و چرخش استخوان نیز نقش دارد. این ویتامین به حفظ تعادل بین تحلیل (تجزیه) استخوان و تشکیل استخوان کمک می کند، که برای حفظ تراکم و استحکام استخوان ضروری است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید منبع مهم ویتامین D است، زیرا پوست وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید قرار می گیرد، ویتامین D تولید می کند. با این حال، عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، زمان سال، استفاده از ضدآفتاب و رنگدانه‌های پوست می‌توانند بر توانایی بدن در تولید ویتامین D کافی تنها از نور خورشید تأثیر بگذارند.

میزان توصیه شده مصرف روزانه ویتامین D بسته به سن، جنس و عوامل دیگر متفاوت است. برای اکثر بزرگسالان، مصرف روزانه توصیه شده حدود 600-800 واحد بین المللی در روز است.

قرص Bone Fit در هر عدد 200 واحد ویتامین دی دارد.

منیزیم 

منیزیم یک ماده معدنی حیاتی است که نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان و مفاصل دارد. در کنار کلسیم و ویتامین D، منیزیم در تشکیل و حفظ بافت استخوانی سالم نقش دارد. این ماده معدنی با تسهیل جذب و استفاده از کلسیم در بدن به تنظیم متابولیسم کلسیم کمک می‌کند. منیزیم همچنین در فعال شدن ویتامین D که برای جذب مناسب کلسیم ضروری است، نقش دارد. علاوه بر این، منیزیم به تولید کلاژن، پروتئینی ضروری برای حفظ یکپارچگی و استحکام بافت‌های همبند، از جمله مفاصل و استخوان‌ها، کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده اند که کمبود منیزیم ممکن است با کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر پوکی استخوان همراه باشد. سطوح ناکافی منیزیم می‌تواند تعادل بین تشکیل و جذب استخوان را مختل کند و منجر به تحلیل رفتن استخوان شود. بنابراین مصرف کافی منیزیم برای حفظ سلامت بهینه استخوان و کاهش خطر شکستگی بسیار مهم است.

منیزیم می‌تواند به کاهش التهاب و افزایش تحرک مفاصل کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که منیزیم دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش درد و سفتی مفاصل هنگام بیماری‌هایی مانند آرتریت کمک کند. منیزیم همچنین در آرامش عضلات نقش دارد که می تواند در کاهش تنش عضلانی و حمایت از عملکرد مفاصل موثر باشد.

مکمل بن فیت در هر قرص 167 میلی گرم منیزیم اکساید دارد.

زینک 

زینک یک ماده معدنی ضروری است که عملکردهای مختلفی دارد. زینک در فرآیندهای مختلف مربوط به متابولیسم استخوان، از جمله تشکیل استخوان، معدنی سازی و بازسازی آن نقش دارد. زینک یک جز کلیدی از چندین آنزیمی است که در متابولیسم استخوان نقش دارند. زینک به تحریک سلول‌های استخوان‌ساز به نام استئوبلاست کمک می‌کند و از تولید کلاژن، پروتئین ساختاری که استحکام و انعطاف‌پذیری استخوان‌ها و مفاصل را فراهم می‌کند، حمایت می‌کند. مصرف کافی زینک برای رشد و تکامل مناسب استخوان بسیار مهم است و می تواند به کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند.

زینک علاوه بر نقشی که در سلامت استخوان دارد، به سلامت مفاصل نیز کمک می‌کند. این ماده مغذی دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب مفاصل و درد مرتبط با شرایطی مانند آرتریت کمک کند. زینک از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و به تنظیم پاسخ های ایمنی کمک می‌کند که می تواند در کنترل اختلالات مفصلی خود ایمنی مفید باشد. علاوه بر این، روی در تولید بافت های همبند، مانند غضروف نقش دارد.

هر قرص بن فیت ایکس مارت 5 میلی گرم زینک به فرم اکساید دارد.

بن فیت ایکس مارت برای چیست؟

قرص بن فیت یک محصول ویژه برای استخوان و مفاصل است. برخی از خواص قرص بن فیت ایکس مارت عبارتند از:

  • حفظ و ارتقا سلامت و استحکام استخوان‌ها
  • کمک به تامین مواد مغذی استخوان ساز
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • کمک به حفظ عملکرد مفاصل و عضلات
  • کاهش گرفتگی و کرامپ عضلانی
  • قابل استفاده در افرادی با مشکلات گوارشی و سنگ کلیه به علت فرم سیترات کلسیم

نحوه مصرف قرص بون فیت ایکس مارت

مقدار مصرف قرص بن فیت ایکس مارت می‌تواند با توجه به سن، جنس، وضعیت سلامت شما، رژیم غذایی، مقدار مورد نیاز و … متفاوت باشد. لذا، بهتر است برای تعیین دوز با یک پزشک با متخصص تغذیه مشورت کنید.

اما، به طور کلی توصیه می‌شود که روزانه دو قرص بون فیت مصرف شود.

بهترین زمان مصرف قرص بن فیت ایکس مارت بعد از وعده‌های غذایی اصلی است؛ زیرا با معده پر بهتر جذب می‌شود.

عوارض قرص بنفیت ایکس مارت

در صورت مصرف مقادیر توصیه شده، عوارض قرص Bone Fit به ندرت رخ می‌دهد. مصرف بیش از مقادیر مجاز ممکن است منجر به عوارض گوارشی مثل یبوست و نفخ شود. در موارد بسیار نادر، مسمومیت با کلسیم سیترات می‌تواند سبب افزایش سطح کلسیم خون (هایپرکلسمی) شود.

قرص بن فیت ایکس مارت در بارداری و شیردهی صرفا با تجویز پزشک مجاز است.

در صورتی که از آنتی بیوتیک‌ها مصرف می‌کنید، قبل از استفاده از مکمل بن فیت ایکس مارت با پزشک و یا داروساز مشورت کنید. برای جلوگیری از تداخل، این داروهای آنتی بیوتیکی را حداقل 2 ساعت قبل یا 4 تا 6 ساعت بعد از قرص کلسیم ایکس مارت بن فیت مصرف کنید.

خرید قرص بن فیت ایکس مارت

برای خرید اینترنتی قرص بن فیت، داروخانه آنلاین داروکده یکی از بهترین مراکز برای تهیه آن است. برای این منظور، کافی است پس از ثبت سفارش از طریق همین صفحه از داروخانه انلاین داروکده ، قرص بن فیت را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

برای خرید حضوری قرص بن فیت، داروخانه مرکزی جمالزاده واقع در مرکز تهران آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان در تمام روزهای کاری است.

دکمه بازگشت به بالا