استان هامطالب کسب و کار

بچه ها را در کیش کجا ببریم؟

از جمله تفریحات کیش برای کودکان می‌توان به شهربازی هایلند مجهز به انواع بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های خلاقانه اشاره کرد که فرزندان شما را برای ساعت‌ها سرگرم و غرق هیجان می‌کند. پارک آبی، پارک دلفین‌ها، کشتی‌سواری همچون کشتی آکواریوم کیش و… نیز جذابیت زیادی برای کودکان دارند. علاوه بر این، کودکان از تفریحات رایگانی مانند ماسه‌بازی در ساحل، تماشای ماهی‌ها در اسکله تفریحی یا ساحل مرجان و همین طور بازی در محوطه‌های بازی مخصوص کودکان در پارک‌های ساحلی لذت خواهند برد. در ادامه می‌توانید درباره برای کودکان اطلاعات بیشتری به دست آورید.

در کیش با کودکان کجا بریم:

تم پارک سنتر کیش (کمبو تم پارک) یکی از جدیدترین جاهای دیدنی جزیره برای کودکان است که فعالیت خود را از پنجم فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. این مرکز تفریحات و سرگرمی شامل دو بخش ژوراسیک پارک (دراگون پارک دایناسورها) و مجیک پارک (پارک جادویی کیش) می‌شود. در ژوراسیک پارک شاهد ماکت دایناسورها و موجودات ماقبل تاریخ خواهید بود که به‌خاطر قابلیت حرکت، تولید صدا و دود و آتش، بسیار واقعی به نظر می‌رسند. جالب‌ترین دایناسوری که نگاه بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند، دایناسوری گیاه‌خوار با ارتفاع ۶ متر است.

مجیک پارک یک پارک خطای دیدی است که برای بازدید از آن باید حدود یک ساعت زمان بگذارید. این بخش از یک اتاق جادویی تشکیل شده است که با نقاشی‌های سه‌بعدی متفاوت و جذاب، محلی عالی برای ثبت عکس‌های جالب است؛ گویی که در آن لوکیشن خاص هستید! سپس به بخش آینه‌ها بروید که به‌واسطه وجود آینه‌های تودرتو و تعاملی (اینتراکتیو) کودکان و نوجوانان را به وجد می‌آورد. اتاق سلفی روم، اتاقی تک‌رنگ است که می‌توان عکس‌های سلفی فوق‌العاده‌ای در آن گرفت. در اتاق خواب دیواری می‌توانید در حالت ایستاده‌ عکس بگیرید؛ اما در عکس این طور به نظر می‌آید که در تختخواب خوابیده‌اید. برخی افراد نیز به‌سراغ اتاق وارونه می‌روند؛ جایی که با خطای دید به شما القا می‌کند که روی سقف یا دیوار ایستاده‌اید. اگر به اتاق پرسپکتیو بروید، تصویر افراد همراهتان بسیار کوچک‌تر از شما می‌شود.

امکان عکاسی از برخی از بخش‌های تم پارک سنتر بلامانع است؛ اما تعدادی از آیتم‌ها انحصاری هستند و فقط عکاس مجموعه مجوز عکاسی از آن‌ها را دارد که در ازای پرداخت هزینه می‌توانید این لحظات به‌یادماندنی را ثبت کنید.

پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌های کیش که در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان اولین پارک دلفین خاورمیانه به بهره‌برداری رسید، علاوه بر دلفین‌ها محل زندگی گراز دریایی، شیر دریایی، گربه دریایی و… است. این مجموعه شامل دلفیناریوم، باغ پرندگان، آمفی‌تئاتر و تونل آکواریوم آب شور می‌شود. دلفین شو یا دلفیناریوم به نمایش رقص، ورزش، نقاشی و بازی دلفین‌ها اختصاص دارد. ضمن اینکه می‌توانید شاهد شنا و بازی مربیان با دلفین‌ها باشید. از دیگر بخش‌های مفرح پارک دلفین‌ها می‌توان به کلاسیک شو اشاره کرد که با حرکات نمایشی، بازی با نور، موسیقی شاد، شعبده‌بازی و غیره توسط کمدین‌های کیش لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی کیش، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی روباز ایران و تنها پارک آبی روباز کیش برای بانوان است که انتخابی عالی برای تفریح کودکان و بزرگسالان به حساب می‌آید. در این پارک می‌توانید با برج آبی پیچالوپ لذت سقوط آزاد با سرعتی زیاد را تجربه کنید. در ادامه به‌سراغ دینگل پارک آبی کیش بروید که شامل سواری با تیوب دونفره می‌شود و پس از عبور از شیبی تند، به استخر پرتاب خواهید شد. برای مسابقه‌ای پرهیجان و متفاوت از رالی راید استفاده کنید که آغاز آن با سرخوردن روی سرسره‌ها شروع می‌شود و در نهایت هر کسی زودتر به پایین راید برسد، برنده خواهد بود.

شهربازی هایلند کیش

شهربازی سرپوشیده هایلند کیش که در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد، از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌های جزیره به حساب می‌آید که بیش از ۵۰ بازی‌ و سرگرمی متنوعی برای همه گروه‌های سنی دارد. بازی‌های مهیج شهربازی شامل سینمای هفت‌بعدی، شبیه‌ساز تیراندازی، اتاق لیزر، شبیه‌ساز پرواز، شبیه‌ساز ترن هوایی، تیراندازی الکترونیکی، بازی‌های واقعیت مجازی، هاکی، بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی، مینی‌گلف و بولینگ و غیره می‌شود. بازی‌هایی مانند چرخ‌وفلک، ماشین‌بازی، بازی آتش‌نشان، سافت پلی، بازی‌های فکری و خلاقیت کودکان، دستگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای جایزه‌دار و غیره نیز برای کودکان زیر ۱۰ سال در نظر گرفته شده است تا همراه با بزرگ‌ترها لحظات مهیج و شادی را سپری کنند.

کشتی‌ های آکواریوم

از انواع کشتی‌های آکواریوم کیش می‌توان به کشتی آکواریوم گردشگر (دور شیشه‌ای) اشاره کرد که جزو عمیق‌ترین کشتی‌های آکواریوم در خاورمیانه است. همچنین می‌توانید کشتی آکواریوم تیکا کیش (کف شیشه‌ای) را برای گردش در آب‌های خلیج فارس انتخاب کنید. این کشتی‌ها مسافتی را طی می‌کنند تا به منطقه‌ای برسند که ماهی‌ها و مرجان‌های بیشتری وجود دارد و راهنما توضیحات لازم راجع به ماهی‌ها و کشتی آکواریوم کیش را به شما ارائه می‌کند. هنگام تماشای جانوران دریایی می‌توانید از موسیقی زنده (به‌جز در ایام رحلت و شهادت) لذت ببرید که شامل دی‌جی و خواننده روی عرشه کشتی می‌شود.

کشتی‌ های تفریحی کیش

برای دو ساعت گشت‌وگذار هیجان‌انگیز روی آب‌های خلیج فارس، بلیط کشتی‌های تفریحی کیش را رزرو کنید که علاوه بر موسیقی زنده، شما را با استندآپ کمدی، قرعه‌کشی و اهدای جایزه حسابی سرگرم می‌کنند. در نهایت نیز لذت صرف یک وعده غذای عالی روی دریا نصیبتان خواهد شد. معمولا گشت دریایی به‌صورت شبانه در سانس‌های مختلف برگزار می‌شود؛ اما در بعضی ایام سال سانس‌های روز نیز وجود دارد. کشتی‌های تفریحی فعال در جزیره شامل کشتی تفریحی اوستا کیش (معروف‌ترین کشتی جزیره)، کشتی تفریحی تاپ تورز کیش (مجلل‌ترین کشتی تفریحی و تنها کشتی اقیانوس‌پیمای جزیره)، کشتی تفریحی کارینا (از جدیدترین کشتی‌های تفریحی جزیره)، کشتی آرتمیس پلاس، کشتی تفریحی دنا و کشتی رویای دریا می‌شود.

تله کابین کیش

تله‌کابین کیش (تله‌کابین میکامال) که در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح شد،  جزو بهترین و جذاب‌ترین تفریحات غیرآبی کیش و تفریحی مناسب برای خانواده‌های دارای کودک محسوب می‌شود. در این محل ۲۰ کابین با گنجایش هشت نفر برای هر کابین وجود دارد که مجهز به تهویه (چهار پنجره و فن سقفی) در فصول مختلف سال، پخش موسیقی و صندلی راحت هستند. از آنجا که کابین‌ها کولر ندارند، باید در ماه‌های گرم سال این موضوع را در نظر بگیرید تا گرمای هوا آزارتان ندهد.

پارک برفی کیش

پارک برفی کیش یا پارک برفی پنگوئن نخستین پارک برفی ایران است که به‌طور رسمی در فروردین ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد. این پارک برفی که از جدیدترین تفریحات غیرآبی کیش محسوب می‌شود، امکان تیوب‌سواری در سرسره اصلی، سورتمه‌سواری در راید مخصوص سورتمه، ساخت آدم‌برفی و برف‌بازی را در بخش پینگو فان برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. علاوه بر تفریحات برفی در پینگو فان می‌توانید از تیراندازی، بدن‌سازی، بیلیارد، گیم‌ نت، بازی‌های واقعت مجازی و غیره استفاده کنید. برای هیجان بیشتر به‌سراغ ، پل معلق و یخ‌نوردی بروید؛ هرچند برای هر یک از این بخش‌ها باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید.

پاراسل کیش

پاراسل جزو مهیج‌ترین  محسوب می‌شود که قابل استفاده برای آقایان و بانوان است. برای انجام این تفریح شما توسط چتری که با طناب به یک قایق موتوری وصل است و در حالی که قایق چتر را به جلو می‌کشد، برای ۶ تا هفت دقیقه در آسمان پرواز می‌کنید. در طول پرواز روی آب‌های نیلگون خلیج فارس در ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ متری و حداکثر ۷۰ متری شاهد چشم‌انداز زیبای سواحل و جزیره کیش خواهید بود. حدود ۴۵ دقیقه قایق‌سواری نیز در انتظارتان است.

پارک سافاری کیش

در کنار تفریحات دریایی کیش می‌توانید از ۲۵ تفریح مهیج در پارک سافاری نهایت استفاده را ببرید. در ابتدا سافاری با تویاتا لندکروز را امتحان کنید که با هفت کیلومتر مسیرهای ویژه و صعب‌العبور قطعا جذابیت زیادی برای کودکان دارد. برای کودکان بالای پنج سال باید بلیط تهیه کنید و کودکان زیر پنج سال با تعهد والدین مجاز به سوارشدن به خودروهای آفرود هستند. کارتینگ سافاری کیش که برای کودکان ۱۰ سال به بالا مناسب است، پیستی به طول ۷۵۰ متر دارد که امکان پنج دور در آن مهیا است. استفاده از این پیست نیازی به گواهینامه رانندگی ندارد و آقایان و بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال باید حتما یکی از والدین حضور داشته باشند.

گشت در جزیره کیش

یکی دیگر از روش‌های گردش در جزیره، استفاده از اتوبوس دو طبقه روباز است که امکان بازدید از جاهای دیدنی کیش را در مدت‌زمان حدود چهار ساعت در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیاری از گردشگران از حضور در طبقه دوم لذت می‌برند؛ هرچند برخی افراد طبقه همکف را ترجیح می‌دهند که مسقف و مجهز به سیستم خنک‌کننده و تهویه است. در هر صورت با خرید بلیط می‌توانید از هر دو طبقه استفاده کنید. در برخی ایام سال امکان گردش با این اتوبوس‌های قرمزرنگ در دو سانس صبح و عصر وجود دارد؛ هرچند گاهی اوقات فقط سانس عصر و در ماه‌های گرم فقط گشت شبانه ارائه می‌شود.

سواحل کیش

سواحل جزیره از بهترین جاهای تفریحی کیش برای کودکان هستند که بازدید از آن‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد. کمتر کودکی پیدا می‌شود که به آب‌بازی، بازی با شن و ماسه‌های ساحل علاقه نداشته باشد و از آن لذت نبرد. بی‌شک دویدن روی شن‌های ساحل هر کودکی را به وجد می‌آورد و لحظاتی به‌یادماندنی را برایش رقم می‌زند.

پارک شهر کیش

پارک شهر یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی خانواده‌ها برای تفریح کودکان محسوب می‌شود. در این پارک، دو زمین بازی مختص کودکان احداث شده است که با انواع بازی‌ها نظیر تاپ، سرسره‌های کوچک ‌و بزرگ و… برای ساعاتی آن‌ها را سرگرم می‌کند. کف زمین‌های بازی مجهز به چمن مصنوعی است و در نزدیکی آن‌‌ها سرویس بهداشتی قرار دارد. پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت، جاده سلامتی، فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، کافی شاپ، میدان گل و غیره سایر بخش‌های پارک شهر را تشکیل می‌دهند.

 

دکمه بازگشت به بالا