عمومی

بیمه باید مستقل از دولت باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای و مدیرکل اقتصادی و دارایی استان اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه اظهار داشت: با کشتاری که اسرائیل علیه مردم غزه انجام داد به ضرر خود عمل کرد و اعتبار خود و حتی آمریکا را از بین برد و در دنیا منفور شدند.

وی به نقش ضعیف و منفعلانه سازمان ملل در وقایع غزه اشاره کرد و گفت: کشورها به سازمان ملل پول می‌دهند تا به کشوری ظلم نشود، اما یک کشور، تصمیم دیگر کشورها را باطل می‌کند و این یک ظلم عمیق جهانی است که باید برچیده شود و کار مقاومت این است که این ظلم را از بین ببرد.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحول صنعت بیمه در کشور به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: درگذشته برخی از علما بر رد بیمه، فتوا می‌دادند و آن را جایز نمی‌دانستند، درحالی‌که امروزه باگذشت زمان مسئله تغییر کرده و ازآنجاکه بیمه قرارداد بین افراد است و هر دو طرف قرارداد، رضایت دارند، لذا اشکالی ندارد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد آرامش و آسودگی روانی ناشی از بیمه کردن صنایع و کارخانجات را سبب انجام کارهای بزرگ در اقتصاد دانست و افزود: اگر یک تاجر، کارخانه خود را بیمه نکند، دچار دلهره است، ولی با بیمه بخشی از خسارت خود را جبران می‌کند و جرأت انجام کارهای بزرگ صنعتی و تجاری را می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه‌گرها نیز آمادگی بیشتری دارند و در تصادفات اکنون زودتر کار فرد را انجام می‌دهند و این کار، کار ارزشمندی است و تنها ارزش آن به دلیل پرداخت پول نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان در توصیه‌ای استفاده از مازاد سرمایه‌های حاصل شده از درآمدهای بیمه‌ای در کمک به ساخت پروژه‌های زیربنایی کشور را یکی از راه‌های مناسب برای درگیر کردن بیمه‌ها در توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و ادامه داد: از نظر اقتصادی بیمه‌ها مازادی نیز دارند، همان گونه که بانک‌ها یک‌سوم سرمایه خود را نگهداری می‌کنند، صنعت بیمه نیز باید همین‌گونه باشد و بخشی از سرمایه اصلی خود را حفظ کند.

وی افزود: این اعتقاد من بوده است که بیمه باید مستقل از دولت باشد و نباید دولتی باشد، لذا سعی کنید استقلال خود را حفظ کرده و بخشی از سرمایه خود را حفظ کنید.

امام‌جمعه اصفهان هم چنین با تأکید بر اشتباه بودن بیمه ساختمان تصریح کرد: قانون مربوط به بیمه ساختمان برای پیش از انقلاب است که تصحیح نشده و اگر قصد دارند کارگران را بیمه کنند، باید از طرف دولت می‌کردند و دولت از سهم نفت و مالیات آنها را بیمه می‌کرد.

وی انتقال نواقص قانونی به نمایندگان مجلس را امری مهم بیان کرد و افزود: هر نقصی که می‌بینید به نحوی آن را به نمایندگان مجلس اطلاع دهید، زیرا مدیران کل و افرادی که در اجرای کار قرار دارند، نواقص قانون را متوجه می‌شوند، لذا این مسائل را بیان کنید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد هم چنین مراعات و مدارا با مردم را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: روایت از پیامبر اکرم (ص) است که می‌فرمایند « بعثت علی مدارات کما بعثت علی الرساله»، یعنی پیامبر (ص) رسالت خود را با مدارای مردم هم سنگ فرموده، لذا باید در بسیاری از مواقع گذشت کرد، البته باید بررسی‌ها را انجام داد، اما درعین‌حال ما نمی‌خواهیم مردم را از خود طرد کنیم.

در ابتدای این دیدار مسئول شورای هماهنگی بیمه‌های استان با اشاره به وضعیت صنعت بیمه در استان اصفهان اظهار داشت: ۲۲ بیمه خصوصی در استان فعالیت می‌کند و در مجموع ۶۹ شعبه، بیمه‌های خصوصی در اصفهان است و با حدود پنج هزار و ۷۲۰ نمایندگی در سطح استان و ۷۸ دفتر کارگزاری وظیفه ذاتی خود را به عمل می‌آورند.

وی افزود: امسال برای صنعت بیمه یک نقطه عطف است، به دلیل آنکه رهبر انقلاب برای اولین‌بار در پیام نوروزی از شاخص‌های صنعت بیمه اعلام رضایت کردند و لذا این مسئله کار را برای ما دشوار و این مسئولیت را سنگین‌تر کرد و هم چنین انرژی و جدیت بیشتری داد.

وی امنیت سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین موارد در عرصه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و ادامه داد: صنعت بیمه خود یکی از مؤلفه‌های اقتصادی است و نقش حمایتگری دارد و در زمینه اشتغال‌زایی نیز یکی از مؤلفه‌ها، صنعت بیمه است و در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در صنعت بیمه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در بخش فروش، صنعت بیمه استان ۱۰ هزار میلیارد تومان تولید حق بیمه داشته و حدود ۶ هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ این میزان درآمد ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه بیشتر شده است و باتوجه‌به سهم جمعیت استان، ضریب نفوذ بیمه در استان اصفهان، ۲ درصد بوده است.

دکمه بازگشت به بالا