عمومیمطالب کسب و کار

معایب ابزارآلات برقی

امروزه ابزار های موجود در بازار از تنوع زیادی برخوردار می باشند و همانطور که می دانید در 2 نوع شارژی و برقی عرضه می شوند. اما پس از ورود عرضه ابزارهای شارژی به بازار، افرادی که قصد خرید ابزارهای مختلف داشتند با یک سوال بزرگ مواجه شدند و آن هم این بود که ابزار برقی بهتر است یا ابزار شارژی؟ به طور کلی هم محصولات برقی و هم محصولات شارژی دارای تنوع بسیاری هستند و شاهد عرضه انواع مختلف دریل، اره، دستگاه بوکس و غیره هم از نوع برقی و هم از نوع شارژی به بازار هستیم.

اما با وجود راحتی ار با ابزار های شارژی، آیا آن ها می توانند از پس نیاز های کاربران بر بیایند یا ارزش خرید آن ها نسبت به ابزار آلات برقی کمتر است؟ در این مقاله از قصد داریم کاربرد ابزار های برقی و شارژی را بایکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک گزینه بهترین برای خرید می باشد. اگر قصد خرید ابزار آلات دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مزایای ابزار شارژی

برای آنکه بتوانید به پرسش بالا به درستی پاسخ دهید، بهتر است مزایا و معایب ابزارهای شارژی و ابزارهای برقی را بشناسید تا در نهایت با در نظر گرفتن ، ابزاری خوب و مناسب خریداری کنید. در این قسمت به برخی از مزایای مهم ابزارهای شارژی اشاره خواهیم نمود:

وجود باتری قابل شارژ

برای تولید اغلب ابزارهای شارژی موجود در بازار از باتری لیتیوم یون استفاده شده است که توانایی نگهداری مقدار زیادی شارژ را دارا است. اگر بتوانید به درستی از این باتری‌ها نگهداری کنید، انرژی این باتری‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. علاوه بر این وزن این باتری‌ها زیاد نیست و منجر به افزایش وزن ابزار شما نمی‌شود. کار تعویض یا نصب این باتری‌ها بر روی ابزارهای شارژی به راحتی انجام می‌شود و شما درگیر پیچیدگی ‌های نصب یا تعویض نخواهید شد. وجود باتری مهم ترین مزیت این نوع ابزارهاست و شما را از دسترسی به برق بی نیاز می کند تا در شرایط عدم دسترسی به پریز بتوانید از ابزار استفاده کنید.

موتورهای براش لس

باتری‌های لیتیوم یونی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند از یک سری باگ برخوردار بودند و توانایی افزایش عملکرد ابزار را نداشتند. اما باتری‌های لیتیوم یونی جدید عرضه شده به بازار، بهبودهای زیادی پیدا کرده اند و به دلیل قدرت خوب و مناسبی که دارند می‌توانند اقدام به تامین انرژی مورد نیاز موتورهای براش لس کنند. در نتیجه امروزه شاهد استفاده از موتورهای براش لس در ابزارهای شارژی مختلف هستیم.

استفاده از این موتور ها و باتری‌های لیتیوم یونی جدید در ابزارهای شارژی سبب شده تا طول عمر این دستگاه‌ها افزایش پیدا کند و عملکرد آنها نسبت به گذشته با بهبود چشمگیری مواجه شود. به نحوی که در برخی از ابزارها توان و عملکرد ابزار را می‌توانیم مشابه نمونه‌های برقی آنها معرفی کنیم. با وجود اینکه موتورهای براش لس تنها در تعداد محدودی از ابزارها استفاده شده‌اند، اما به دلیل استقبال خوبی که از ابزارهایی که دارای این موتور هستند از سوی مشتریان صورت پذیرفته، تولید کنندگان در تلاشند تا ابزارهای مختلفی را با استفاده از این موتورها تولید کنند.

قابل حمل بودن

یکی از مزایای اصلی ابزارهای شارژی این است که این ابزارها نیاز به اتصال دائم به منابع برق را ندارند و به دلیل اینکه بی سیم هستند آن ها را می توانید در جاهای مختلف مورد استفاده قرار دهید و محدودیتی در این زمینه برای آن ها وجود ندارد. این موضوع علی الخصوص در مواقعی که نیاز است شما امور محوله خود را در فضاهایی تنگ و باریک انجام دهید، اجازه عملکرد آزادانه و بهتری به شما می‌دهد و خیال شما از بابت موضوعاتی مثل گره خوردن سیم نیز می‌تواند راحت باشد. بنابراین آن دسته از افراد که به طور مکرر در محل کار خود جابجا می‌شوند بهتر است ابزارهای شارژی را برای رفع نیازشان خریداری نمایند.

معایب ابزارهای شارژی

در این قسمت به برخی از معایب مهم ابزارهای شارژی اشاره خواهیم نمود:

عمر باتری

شارژی بودن این ابزار ها همیشه هم مناسب نیست؛ برخی از موارد کاری نیازمند ساعات طولانی کار با ابزار هستند و ابزار های شارژی در بهترین حالت چند ساعت بیشتر شارژدهی نخواهند داشت. جدا از این اگر شما فراموش کنید ابزار شارژی خود را شارژ کنید عملا نمی توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر این، حتی بهترین باتری‌های موجود در بازار نیز پس از مدتی استفاده خراب و فرسوده می‌شوند. بنابراین حتی اگر شما از ابزارهای شارژی خود به شکل صحیح استفاده کنید، پس از گذشت مدت زمانی مشخص متوجه افت انرژی باتری و نهایتاً ضعف در عملکرد ابزار خود خواهید شد. این موضوع در مواقعی که باتری به صورت بد نگهداری گردد خیلی زودتر اتفاق می‌افتد.

مدت زمان انبارداری و نگهداری

چنانچه شما از ابزارهای شارژی خود برای چند وقت استفاده نکنید، باتری آن کم کم خراب شده و به مرور دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین باید هر چند وقت یه بار حتی اگر نیازی به استفاده از این ابزارها ندارید، ابزارهای فوق را روشن نموده و اجازه دهید باتری آن کمی کار کند تا دچار فساد نشود. این امر در صورتی است که اگر شما چند سال هم از ابزارهای برقی استفاده نکنید، هیچ مشکلی در بخش‌های مختلف آنها به وجود نخواهد آمد. در نتیجه اگر فکر می‌کنید در سال فقط یکی دو بار نیاز به استفاده از ابزار دارید، بهتر است از خرید ابزارهای شارژی پیشگیری به عمل بیاورید.

هزینه تعمیر و نگهداری

متاسفانه هزینه تعمیر و نگهداری ابزارهای شارژی نسبتا بالا بوده و برای تعمیر این ابزارها باید مبلغ بیشتری هزینه کنید. البته در صورت نگهداری درست از این ابزار ها می‌توانید برای یک تایم طولانی بدون نیاز به تعمیر از ابزارهای خود استفاده کنید.

سنگین و حجیم بودن

ابزارهای شارژی موجود در بازار به دلیل اینکه نسبت به ابزارهای برقی متعلقات اضافی بیشتری مثل باتری دارند از وزن بیشتر و حجم بزرگتری برخوردار هستند. علاوه بر این اگر نیاز به داشتن یک ابزار با قدرت بیشتر داشته باشید، مجبور به خرید ابزارهایی با باتری بزرگتر و سنگین‌تر خواهید شد که این موضوع می‌تواند در استفاده طولانی مدت از این ابزارها برای شما آزاردهنده شود و در حمل و جابجایی این ابزارها در طول روز بیشتر خسته خواهید شد.

مزایای ابزارهای  برقی

در این بخش به بررسی مزایای ابزارهای برقی خواهیم پرداخت:

منبع برق مطمئن

از جمله مزیت‌های مهم ابزارهای برقی می‌توان به وجود منبع تغذیه با ثبات و مطمئن در این ابزارها اشاره نمود. این امر سبب شده تا انرژی این دستگاه ها به انرژی باتری محدود نشود و عملکرد دستگاه در طول مدت زمانی که سالم است درست مثل روز اول و با همان قدرت اولیه باشد. به طور کلی گشتاور ابزارهای برقی به نسبت ابزارهای شارژی مشابه بیشتر است. این موضوع به این معنی است که ابزارهایی که به گشتاور بیشتری احتیاج دارند، نمی‌توانند به صورت شارژی تولید شوند و یا نوع شارژی این ابزارها از عملکرد مناسبی برخوردار نخواهد بود.

جهت مشاوره رایگان در مورد اجاره هیلتی غرب تهران تماس بگیرید تا بهترین دستگاه را به شما معرفی کنیم

زمان آماده به کار بیشتر

از آنجایی که ابزارهای شارژی برای کار کردن به انرژی باتری متکی هستند، مدت زمان کار کردن در آنها به باتری وابسته می‌باشد. ولی بزارهای برقی دارای این محدودیت‌ها نیستند و می‌توانید از آنها به صورت مداوم استفاده نمایید. در نتیجه در محیط‌هایی نظیر کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی که به طور مداوم از ابزارآلات استفاده می‌شود، بهتر است ابزارهای برقی به خاطر سهولت در استفاده و عدم وجود محدودیت به کار گرفته شود.

معایب ابزارهای برقی

در این بخش به بررسی معایب ابزارهای برقی خواهیم پرداخت:

وجود محدودیت در جابجایی

از جمله معایب اصلی ابزارهای برقی می‌توان به وجود محدودیت در جابجایی این ابزارها اشاره نمود؛ به دلیل اینکه این ابزارها برای کار کردن نیاز به انرژی برق دارند، بنابراین شعاع عملکرد آن ها با محدودیت بسیار زیادی مواجه است و نمی ‌توانید به راحتی این ابزارها را در مکان‌های مختلف جابجا کنید. علاوه بر این به دلیل کشیده شدن سیم بر روی زمین ممکن است سایر کارگران موجود در محیط کار به صورت سهوی اقدام به بریدن یا پاره کردن سیم این ابزارها نمایند و منجر به آسیب رسیدن به ابزار شوند.

مشکل تامین انرژی

شما برای تامین انرژی ابزارهای برقی در مکان‌های دور افتاده که دسترسی به برق ندارند به مشکل بر می‌خورید و شاید اصلاً نتوانید دستگاه خود را روشن کنید. اما اگر ابزارهای شارژی را به مکان‌های دور افتاده حمل کنید، چون دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از باتری داخلی تامین می‌کند، به راحتی می‌توانید شروع به انجام کارهای مختلف خود در آن محیط ها نمایید.

با وجود اینکه ما به طور کامل مزایا و معایب ابزارهای برقی و شارژی را برای شما بازگو کردیم، ممکن است هنوز نتوانسته باشید تشخیص دهید که بهتر است کدام یک از این ابزارها را برای خرید انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قرار است از ابزار خود برای مصارف خانگی و غیر سنگین استفاده کنید، بهتر است ابزارهای نوع شارژی را برای خرید انتخاب نمایید. علاوه بر این در مشاغلی نظیر نجاری که با قطعات چوبی ظریف و کوچک کار می‌کنند، استفاده از ابزارهای شارژی توصیه می‌شود. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که برخی ابزارها و تجهیزات مثل اره افقی بر و دریل چکشی جزو ابزارهای پرقدرت بوده و بهتر است نوع برقی آنها چه در مصارف خانگی و چه در مصارف صنعتی خریداری گردد.

به طور کلی شما باید شرایط محل کار خود و نوع کارکرد مورد انتظارتان را مشخص نموده و به تناسب آن اقدام به خرید ابزار مناسب نمایید. مثلاً اگر فکر می‌کنید معمولا پروژه های شما در مکان های دور افتاده و محروم از برق است، بی‌شک باید ابزارهای شارژی را برای خرید انتخاب نمایید. یا اگر فکر می‌کنید کارهایی که شما انجام می‌دهید جزو کارهای سنگین می‌باشد، بهتر است سراغ خرید ابزارهای شارژی نروید. چرا که انرژی این دستگاه‌ها به باتری متکی است. اما ابزارهای برقی در این خصوص می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

جمع بندی

در این مقاله پس از بررسی مجزای مزایا و معایب ابزارهای شارژی و برقی سعی کردیم تا به بهترین شکل ممکن به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب برای خرید ابزار مناسب را داشته باشید. یک نکته مهم که در خصوص خرید این ابزارها وجود دارد این است که شما باید انتخابتان را از بین برندهای معتبر انجام دهید و هم برای خرید ابزار شارژی و هم ابزار برقی سراغ خرید برندهای متفرقه نروید. ممکن است قیمت‌های پایین این برندها شما را وسوسه کند. اما همیشه این موضوع را در خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی بی‌علت نیست.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده در بالا به نظر شما ابزار برقی بهتر است یا ابزار شارژی؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ با در میان گذاشتن نظرات خود در بخش کامنت می‌توانید به کاربران کمک کنید تا به این پرسش اساسییکی از سوالاتی که ممکن است هنگام خرید ابزار مختلف برای شما پیش آمده باشد این است که ابزار برقی بهتر است یا شارژی؟ بحث در مورد برتری‌ها و نقطه ضعف‌های ابزارآلات شارژی و برقی از زمانی ورود ابزار شارژی به بازار تاکنون ادامه دارد.

واقعیت این است که جواب قاطعی برای این پرسش وجود ندارد. هر یک از این نوع ابزارها برای افراد و مصارف خاصی مناسب هستند. با اطلاع از نقاط قوت و ضعف ابزارآلات برقی و شارژی شما می‌توانید تصمیم بهتری در مورد خرید مناسب‌ترین گزینه برای خود بگیرید. در ادامه سعی کرده‌ایم به تفاوت‌های ابزار شارژی و برقی بپردازیم تا با آگاهی بیشتری برای خرید آنها اقدام کنید.

تاریخچه ابزار شارژی

با اینکه اولین در سال 1961 معرفی شد، اما ابزارهای شارژی در 20 تا 30 سال گذشته بیشتر رواج پیدا کرده‌اند. اختراع این ابزار کاربردی در جهان تأثیر انکارناپذیری داشت. یکی از اولین نمونه‌های ابزار شارژی، نوعی از پیچ گوشتی بود که شرکت بلک اند دکر برای ناسا به منظور استفاده در مأموریت‌های فضایی ساخت.

از آن زمان تاکنون، فناوری ساخت ابزار شارژی به صورت خیره‌کننده‌ای پیشرفت داشته است. به گونه‌ای که امروزه طیف وسیعی از ابزارآلات مانند ، مینی فرز، اره، میخکوب، ، پولیش و … به صورت شارژی نیز تولید می‌شوند.

با اینکه قوی‌ترین ابزارها، مانند و ها، هنوز به طور عمده برقی هستند، اما به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه فناوری ساخت باتری‌ها، فهرست ابزارهای شارژی سنگین در حال افزایش است. با پیشرفت فناوری باتری، اکنون بسیاری از تولیدکنندگان روی ساخت ابزارهای شارژی تمرکز کرده‌اند. امروزه فناوری باعث شده است که ابزار شارژی قدرتی برابر یا در برخی موارد بیشتر از ابزار برقی داشته باشند.

فناوری باتری قدرتمند

تقریباً تمام ابزارهای برقی موجود در بازار با لیتیم یون کار می‌کنند. این باتری‌ها انرژی زیادی را در خود نگه می‌دارند. اگر به درستی از آنها نگهداری شود، با گذشت زمان این انرژی کاهش نمی‌یابد. این ابزار وزن سبکی داشته و دست شما را خسته نمی‌کنند. تعویض سریع و نصب آسان باتری یکی دیگر از مزیت‌هایی است که می‌تواند تجربه استفاده شما از ابزار شارژی را دلچسب‌تر کند.

موتورهای براشلس

همان طور که می‌دانید باتری‌های لیتیوم یون به مدت چندین ده است که در بازار وجود دارند، اما نسخه‌های اولیه آنها مشکلاتی داشته و عملکرد ابزار را چندان افزایش نمی‌دادند؛ اما اخیراً فناوری بهبود یافته و موتورهای براشلس در انواع ابزار شارژی به کار می‌روند. باتری‌های لیتیوم یون جدید و پیشرفته همراه با موتورهای براشلس ابزارهایی با عمر طولانی، عملکرد مناسب و دوام زیاد ایجاد کرده‌اند که می‌توانند با ابزارهای برقی رقابت کنند. امروزه همه ابزارها موتور براشلس ندارند، اما تولیدکنندگان سخت در تلاش هستند که تا حد ممکن از موتورهای براشلس در محصولات خود استفاده کنند.

قابل حمل بودن

از آنجا که این ابزارها سیم نداشته و نیازمند اتصال دائم به منبع برق نیستند، قابلیت حمل بیشتری دارند. وقتی روی چندین پروژه یا در فضاهای تنگ و باریک کار می‌کنید، ابزار شارژی به شما اجازه مانور و حرکت آزادانه می‌دهند. با استفاده از این نوع ابزار، بدون اینکه نگران گره خوردن سیم‌ها باشید می‌توانید به کار خود ادامه دهید. ویژگی قابل حمل بودن یک مزیت مهم است؛ مخصوصاً برای کارگران و پیمانکارانی که نیاز به جابجایی مکرر در محل کار خود دارند.

معایب ابزار شارژی

عمر باتری

حتی انرژی بهترین باتری‌ها نیز محدود بوده و پس از تعداد ساعت مشخصی به اتمام می‌رسد. به عنوان مثال اگر کارگری فراموش کند بعد از شیفت کاری خود باتری را شارژ کند، کارگران شیفت کاری بعد دچار مشکل خواهند شد.لازم به ذکر است که هم‌زمان با کاهش انرژی باتری، عملکرد ابزار شارژی نیز کاهش می‌یابد. درنتیجه انرژی ابزار شما در پایان شیفت کاری کاهش می‌یابد.

حجیم و سنگین بودن

زمانی که باتری به ابزار متصل می‌شود وزن و حجم آن افزایش می‌یابد. اگرچه بیشتر باتری‌های لیتیوم یون سبک هستند اما وزن آنها به نوع ابزار و ولتاژ و انرژی موردنیازشان بستگی دارد. اگر ابزار شما نیاز به قدرت بیشتری داشته باشد، باتری آن بزرگ‌تر و سنگین‌تر خواهد بود. ابزارآلات شارژی سنگین، همچنان قابل حمل هستند، اما استفاده از آنها در طول روز باعث ایجاد خستگی می‌شود.

مزایای ابزار برقی

منبع برق مطمئن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ابزار برقی این است که همواره به یک منبع تغذیه با ثبات و مطمئن متصل هستند؛ بنابراین هیچ‌گاه انرژی آنها تمام نشده و عملکردشان مانند ابزار شارژی محدود به انرژی باتری نیست. ابزارهای برقی همیشه گشتاور بیشتری نسبت به ابزارهای شارژی با عملکرد مشابه دارند. این بدان معنی است که ابزارهایی که نیاز به گشتاور بیشتری دارند نمی‌توانند نوع شارژی داشته باشند؛ و یا اینکه نوع شارژی آنها برای آن کار موردنظر مناسب نیست.

زمان آماده به کار بیشتر

مدت‌زمان کار کردن ابزارهای شارژی بسته به شرکت تولیدکننده، نوع باتری و انرژی موردنیاز ابزار متفاوت است؛ اما ابزارهای برقی می‌توانند به صورت پیوسته و مدام کار کنند؛ بنابراین، ابزار برقی برای کارگاه‌ها و محیط‌های صنعتی که برای مدت طولانی و به صورت مداوم از ابزارآلات استفاده می‌کنند، مناسب‌تر است.

معایب ابزار برقی

درست است که ابزار برقی متصل به یک منبع انرژی ثابت است، اما محدودیت‌های زیادی برای جابجایی آن وجود دارد. عملکرد ابزار برقی سیم‌دار کاملا وابسته به محل قرارگیری پریز و منبع برق است. حتی در صورت استفاده از سیم سیار، باز هم در مواردی که کار شما تا حد زیادی به جابجایی و تغییر مکان نیاز دارد، استفاده از ابزار برقی محدودیت‌های زیادی را ایجاد می‌کند. همچنین هنگام استفاده از ابزارهای برقی سیم‌دار خطر گیر کردن پا و افتادن بر روی زمین وجود دارد. علاوه بر این، احتمال بریدن و قطع شدن سیم با تیغه ابزارآلات برشی نیز وجود دارد.

ابزار شارژی یا برقی: کدام گزینه بهتر است؟

شما با مزایا و معایب ابزارهای برقی و شارژی آشنا شدید؛ اما ممکن است هنوز ندانید که کدام یک را باید خریداری کنید. در درجه اول، اگر ابزار را برای مصارف خانگی استفاده کرده و به ندرت کارهای سنگین انجام می‌دهید، بهتر است ابزارهای شارژی تهیه کنید. همچنین اگر نجار هستید و معمولاً با قطعات چوبی بزرگ و ضخیم کار نکرده و نیازی به برش و سوراخ‌کاری‌های بزرگ ندارید، به شما ابزار شارژی را توصیه می‌کنیم. اگر به فکر خرید تجهیزاتی مثل اره افقی بر و هستید ما به شما انواع برقی آنها را توصیه می‌کنیم؛ زیرا چنین ابزارهای پرقدرتی می‌توانند عمر باتری‌ها را کاهش می‌دهند.

نکته دیگری که در انتخاب نوع ابزار باید در نظر بگیرید این است که آیا بیشتر اوقات را در کارگاه خود می‌گذرانید یا در محیط‌های مختلفی کار می‌کنید که لزوما دسترسی به منبع برق هم ندارند؟ در مورد حالت اول، به ترجیح شما بستگی دارد و هر دو نوع ابزار را می‌توانید انتخاب کنید. در مورد حالت دوم، ابزار شارژی گزینه بهتری است؛ زیرا شما را از سرو کار داشتن با سیم‌های اضافه و دنبال پریز برق گشتن نجات می‌دهد. با این اوصاف، برای کارهای سنگین همچنان توصیه می‌کنیم از ابزارهای برقی استفاده کنید.

سوالات متداول

باتری ابزار شارژی چند نوع دارد؟

معمولا ابزار قدیمی‌تر از نوع نیکل کادمیوم و باتری ابزار جدید از نوع لیتیوم یون است که در این بین، باتری‌های لیتیوم یونی مزایای بیشتری دارند.

بهترین برند ابزار شارژی چیست؟مزایا و معایب استفاده از ابزارهای برقی و دستی

هر صاحب خانه با تعداد قابل توجهی از تعمیرات مواجه خواهد شد. و هر بار که گاراژ شما خراب می شود یا لوله کشی شما نشت می کند، می تواند هزینه زیادی بابت آوردن یک متخصص ایجاد کند. بنابراین دانستن مهارت های اولیه بسیار مهم است. شما می توانید می توانید عیب یابی کنید. برای انجام تعمیرات و پروژه های خانگی موفق، به و برقی نیاز دارید. دانستن مزایا و معایب ابزارهای دستی و برقی باعث می شود تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است.

بنابراین در این مقاله به مزایا و معایب هر ابزار می پردازیم و عنوان می کنیم استفاده صحیح از ابزار چه مزایایی خواهد داشت. ما همچنین چندین نکته ایمنی را مطرح خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

ابزار دستی چیست؟

ابزارهای دستی، درست همانند نام خود، به صورت دستی با دست کار می کنند. نیازی به استفاده از موتور یا برق ندارد. استفاده از این ابزارها بسیار آسان و آسان است. و علیرغم اینکه قدمت آن به دوران ابتدایی باز می گردد، این ابزارها هنوز موثر هستند.

چکش، آچار، چاقو، اره از نمونه های کلاسیک ابزار دستی هستند. هر صاحب خانه اغلب این موارد را در جعبه ابزار خود ذخیره می کند.

ابزارهای برقی چیست؟

با استفاده از موتور و برق کار می کنند. همچنین ممکن است برای عملکرد به باتری نیاز داشته باشد. در نهایت، ابزارهای برقی نیاز به منبع نیرو دارند تا بتوانند کار کنند.

نمونه هایی از ابزارهای برقی که معمولاً در تعمیرات خانگی استفاده می شوند عبارتند از: پیچ گوشتی برقی، اره برقی، اره نواری و آچار ضربه ای.

مزایا و معایب ابزارهای دستی

یک راست بریم سر اصل مطلب. در زیر به مزایا و معایب ابزار دستی اشاره شده است.

چرا باید از ابزار دستی استفاده کنید؟

  • از آنجایی که می توانید این ابزارها را با دست کنترل کنید،  ابزارهای دستی  دقت بیشتری را ارائه می دهند.  شما کنترل بیشتری روی سرعت حرکت آن دارید.
  • از آنجایی که آنها به صورت دستی کار می کنند، نیازی به برق ندارند . بنابراین اگر خاموشی وجود داشته باشد، همچنان می توانید از آنها استفاده کنید.
  • از آنجایی که ابزارهای دستی دارای قطعات متحرک کمتری هستند، برای ما آسان هستند . ابزارهای دستی پیچیده نیستند و برای استفاده از آنها نیازی به دفترچه راهنما ندارید.
  • قطعات متحرک کمتر به این معنی است که خطر آسیب کمتری به ابزار وجود دارد. از این رو، ابزارهای دستی در مقایسه با ابزارهای برقی دوام بیشتری دارند.
  • ابزارهای دستی فشرده و سبک هستند. بنابراین  حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر آسان تر است.

و معایب چیست؟

  • نیاز به مهارت دارد.  دستکاری ابزار دستی به دانش و مهارت کاربر بستگی دارد. بنابراین اگر نمی دانید چگونه از آنها استفاده کنید، نتیجه ممکن است چندان مطلوب نباشد.
  • این ابزار ها بازده کمتری دارند . استفاده از ابزارهای دستی در مقایسه با ابزارهای برقی ممکن است زمان بر باشد.
  • می تواند انرژی شما را بگیرد. به غیر از خوردن بخشی از وقتتان، ابزارهای دستی می توانند انرژی شما را تخلیه کنند. شما از نظر فیزیکی این ابزارها را دستکاری می کنید، بنابراین انرژی خود را با استفاده از آنها صرف خواهید کرد. شما باید با دستان خود نیرو وارد کنید. این را با دوره طولانی کار ترکیب کنید. واقعاً می تواند خسته کننده باشد.

مزایا و معایب ابزارهای برقی

ابزارهای برقی به ویژه در خانه های مدرن محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. و در اینجا دلایل

چرا باید از ابزارهای برقی استفاده کنید

  • ابزارهای برقی می توانند کارهای پیچیده ای انجام دهند. از آنجایی که ابزارهای برقی از قطعات متحرک زیادی تشکیل شده اند، می توانند کارهای سخت و پیچیده را به راحتی انجام دهند. و برخی از ابزارهای برقی مانند جک چکش دستی ندارند.
  • می تواند کار را سریعتر انجام دهد.  برخلاف ابزارهای دستی، با ابزارهای برقی می توانید تعمیرات و پروژه ها را راحت تر و سریعتر انجام دهید. شما حتی به افراد زیادی برای کار در گاراژ خود نیاز ندارید.
  • هیچ مهارت خاصی لازم نیست . شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه با ابزار کار کنید، که در مقایسه با یادگیری یک مهارت جدید در تعمیر آسان تر است.
  • انرژی شما را تخلیه نمی کند. شما نیازی به استفاده از زور ندارید و این ابزار تقریباً این کار را برای شما انجام می دهد. بنابراین، مانند ابزار دستی شما را خسته نمی کند.

و اینها معایب است.

  • بیشتر مستعد خرابی هستند. از آنجایی که ابزارهای برقی دارای قطعات متحرک زیادی هستند، پیچیدگی بیشتری دارند. و هرچه پیچیده تر باشد، احتمال آسیب دیدن آن بیشتر می شود. بنابراین ممکن است در مقایسه با ابزارهای دستی دوام کمتری داشته باشند.
  • تعمیر و نگهداری بالا. دارای قطعات متحرک زیادی است که باید به طور مرتب روغن کاری شوند و تمیز شوند. در غیر این صورت، ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد و از کار بیفتد. پس باید برای نگهداری از این ابزارها وقت بگذارید.
  • خطر آسیب بیشتر وجود دارد.  ابزارهای برقی سریعتر و قدرتمندتر هستند. بنابراین برای جلوگیری از تصادفات و صدمات باید با آنها به درستی رفتار کنید.
  •  آنها می توانند به صورت حساب های آب و برق شما اضافه کنند.  ابزارهای برقی بسیار کارآمد هستند زیرا از قدرت استفاده می کنند. اما اگر اغلب از آنها استفاده کرده اید، متوجه افزایش قبوض آب و برق خود خواهید شد. متناوباً، اگر خاموشی وجود داشته باشد، نمی‌توانید از آنها استفاده کنید مگر اینکه ژنراتور داشته باشید.

نحوه استفاده ایمن از ابزار دستی و ابزار برقی

اگرچه ابزارهای برقی خطر آسیب بیشتری دارند، اما هنگام استفاده از آنها باید احتیاط کنید. و حتی اگر ابزارهای دستی خطر کمتری داشته باشند، باز هم باید در سمت امن اشتباه کنید.

و در اینجا چند نکته برای نگه داشتن انگشتان روی دستان شما وجود دارد.

  • هنگام کار همیشه از وسایل محافظ استفاده کنید. در صورت نیاز باید شامل دستکش، عینک، چکمه، کلاه ایمنی و ماسک باشد.
  • یک جعبه کمک های اولیه دم دست داشته باشید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی به یکی نیاز خواهید داشت.
  • هنگام کار با ابزار برقی، مطمئن شوید که دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کرده اید . و مطمئن شوید که می توانید به درستی با ابزار کار کنید. و اگر شک دارید یا عدم اطمینان وجود دارد، از آنها استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده از ابزارهای دستی، مطمئن شوید که در هر کاری که می خواهید انجام دهید، مهارت دارید.

سخن نهایی

هر دو ابزار برقی و دستی در بسیاری از تعمیرات و پروژه های خانگی و روزمره ضروری هستند. دانستن روش صحیح استفاده از آنها به شما کمک می کند تا تعمیر خود را سریع و ایمن به پایان برسانید. همچنین، به اقدامات پیشگیرانه ای که هنگام استفاده از ابزارهای برقی باید در نظر بگیرید، توجه داشته باشید. این ابزارها واقعا می توانند سریع و قدرتمند باشند، بنابراین هرگز آن ها را ساده نگیرید .و حتی اگر کنترل بیشتری بر ابزارهای دستی دارید، از خود راضی نباشید. مطمئن شوید که در کاری که می خواهید انجام دهید مهارت کافی دارید. همچنین اگر به مطالعه در زمینه ابزار آلات علاقه دارید مقاله را از دست ندهید.

 

بهترین ابزارآلات شارژی موجود در بازار متعلق به برندهایی مانند بوش، شپخ، دیوالت، ماکیتا، ریوبی، هیلتی، درمل، میلواکی، متابو و بلک اند دکر است.

خود پاسخ داده و ابزاری متناسب با نوع عملکردشان خریداری نمایند.

 

دکمه بازگشت به بالا