اقتصادیمطالب کسب و کار

طراحی و ساخت آبنما، فواره، حوض و برکه

ساختفضای سبز ، آبنماها  جهت ایجاد یک فضایی زیبا و آرام بخش ساخته می شدند  و اکثر آبنماها در فضاهای بیرونی کار می شدند . امروزه استفاده از انواع آبنماها در داخل منازل و فضای داخلی نیز امکان پذیر است . ساخت انواع آبنماها در اندازه و اشکال مختلف و هماهنگ با شرایط محیطی ساخته می شوند.

شرکت سورن بام با تیم متخصص در طراحی و کارشناسان مجرب خود در زمینه طراحی و ساخت انواع آبنماها و معماری پایدار نیز فعالیت می نماید . هم چنین در ساخت انواع ، پرگولا ، دیوار سبز و طراحی و اجرای  ، ، برکه ، چشمه های مصنوعی  و نیز فعالیت دارد.

ساخت آبنما فضای سبز و انواع آبنماها  :

آبنما سنگی صخره ای را بیشتر در محوطه باغ ، ویلا حیاط و رستوران ها اجرا می نمایند و با ایجاد آن می توانیم حس طبیعت را به مخاطبین القا کنیم .

از جنس شیشه می باشد و آب توسط پمپ از بالا به سمت پایین حرکت می کند .در انتها در مخزن پایین آبنما ریخته می شود و دوباره به چرخش در می آید . این نوع آبنما بیشتر در محیط های اداری ، داخل رستوران ها ، لابی هتل ها و ساختمان ها و…  اجرا می گردد.

در این نوع آبنما به نحوی کار می کند که هوا با فشار به آب وارد می شود و باعث می شود حباب ایجاد شود . آبنماها را می توانیم با استفاده از نورپردازی های رنگی جلوه زیبایی به آن بدهیم که کاربرد آن بیشتر در منازل ،  تالار ها ، هتل ها و.. می باشد.

آبنما آبشاری مانند آبشار عمل کرده و از بالا به صورت آبشار آب به سمت پایین سرازیر می شود و به داخل حوض ریخته می شود موارد کاربری آن عبارتند از  بوستان ها ، حیاط هتل ها و..  آبنمای آبشاری در مجتمع های بزرگ بیشتر کاربرد دارد  .

این آبنما ها به اشکال مختلف قابل اجرا می باشد و در فضا های داخلی و خارجی نیز کاربرد دارند آبنما مدرن را می توان در مال های بزرگ استفاده کرد  .

این نوع آبنماها همراه با موزیک بوده و از این نوع آبنماها برای مساجد و مکان های مذهبی نمی توان استفاده کرد و بیشتر در فضای محوطه باغ و ویلا و ..  مورد استفاده قرار می گیرند .

این نوع آبنما بیشتر در میدان های شهری و هم چنین در محوطه باغ و تالارها قابل اجرا می باشند آب به صورت فواره ای از پایین به سمت بالا پرتاب می شود و در آخر در حوضچه های تعبیه شده در قسمت پایین آنها ریخته می شود موارد استفاده آن در میادین  اصلی شهر ها کاربرد دارد .

آبنماها می توانند با المان هایی نظیر دیوار سبز و قلوه سنگ ترکیب شوند و نمای زیبایی را در محیط ایجاد کنند ، و برای جلوه بخشیدن ها در شب از نورپردازی نیز استفاده می کنیم.

مواردی که در ساخت آبنما فضای سبز در نظر گرفته می شوند عبارتند از :

  • آبنماها در زیر درخت ها ساخته نشوند زیرا فضولات پرندگان و حشرات ریز باعث آلودگی آب می شوند و موجب گرفتگی فیلتر و خروجی پمپ می شود .
  • آبنماها نباید در مسیر باد قرار گیرند زیرا باد موجب اختلال در نظم و ریزش آب  می شود .
  • عمق آبنما باید طوری در نظر گرفته شوند که در مصرف آب صرفه چویی شود .
  • آبنماها نباید در کنار شومینه تعبیه شوند .

کاربرد آبنما در چه فضایی امکان پذیر است :

  • ویلا
  • محوطه سازی باغ
  • ویلا ، باغچه
  • حیاط های بزرگ و کوچک
  •  

محوطه رستوران ،اضافه کردن یک فضای آبی، می‌تواند باغ شما را متحول کند. زمزمه‌ی آب و ریزش آبشار، سطحی از آرامش را به شما هدیه می‌کند و رقص آب و بازی نور در یک آبنما می‌تواند باغ شما را از زیبا به فوق‌العاده تبدیل کند.

کاشت گل، پرورش سبزیجات، کاشت یک یا دو درخت، همه‌ی این‌ها آرامش‌بخش هستند. اما نشستن کنار یک آبشار، فواره یا حوض بعد از کار می‌تواند آرامش را به سطح ذن برساند.

اضافه کردن به باغ شما ممکن است کار سخت و گرانی به نظر برسد. اما می‌توانید بدون صرف بودجه‌ی خیلی زیاد یا ساخت و ساز وحشتناک، یک آبشار، حوض یا فواره‌ی زیبا در باغتان ایجاد کنید.

در این پست، ایده‌هایی را برای طراحی برکه و آبنما برای باغ و فضای باز با شما به اشتراک می‌گذاریم تا به شما الهام ببخشد تا برکه و آبنمای خودتان را بسازید.

  1. برکه‌ی مربعی جذاب با جامپینگ جت

خیلی از ما انتظار دیدن جت‌ها را فقط در داخل جکوزی‌ها داریم. اما این تنها جایی نیست که می‌توانید جامپینگ جت‌ها در آن پیدا کنید.

طراحی برکه با جامپینگ جت

حوض آب در بالا دارای چهار جت آب است که به گونه‌ای تنظیم شده اند که جلوه‌ی خاصی ایجاد می‌کنند. گل‌ها و سنگ‌ها این اثر را تکمیل می‌کنند.

  1. آبشارهای کریستالی روی دیوار آجری

در اینجا طرح خیال‌انگیز دیگری برای شما داریم: آبشارهای کریستالی. این یکی از جالب‌ترین طرح‌ها است زیرا جادویی به نظر می‌رسد. چه کسی یک کمی جادو دوست ندارد؟

طراحی برکه با آبشار

آب در حال سقوط با چراغ‌های پنهان در حوض برق می‌زند. این یک طرح فوق‌العاده ساده است که اجازه می‌دهد نمایی منحصر به فرد داشته باشید.

  1. مدرن

طرفدار حال و هوای روستایی نیستید؟ مشکلی نیست. عناصر طراحی مدرن بسیاری وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در طراحی برکه و آبنما پیاده‌سازی کرد. به خطوط تمیز و هندسی و متریال‌های براق فکر کنید.

طراحی مدرن آبنما و برکه

آیا چیزی که به دنبالش هستید مدرن و به‌روز است؟ پس شما به دنبال چیزی با یک پوشش تمیز و یک پالت رنگ ساده هستید.

در نمونه‌ی بالا، از سه عدد نازل کرتین به صورت توکار استفاده شده است.

https://berke.ir/طراحی-و-ساخت-آبنما،-فواره،-حوض-و-برکه/منبع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا