علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

پروتز سينه اشكي بهتر است یا گرد؟

اگر قصد انجام پروتز سینه را دارید، احتمالاً بین کاشت قطره اشکی و ایمپلنت گرد تصمیم می گیرید. اما قطعا از خود خواهید پرسید که پروتز اشکی بهتر است یا گرد برای خوش فرم کردن سینه ها. شما با کمک دکتر هادی آمالی، می توانید ایمپلنت مناسبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه به فیزیک طبیعی شما کمک می کند و در عین حال ظاهر دلخواه شما را به دست می آورد. لذا تصمیم گرفتیم تا در این مقاله برای شما در مورد پروتز اشکی و گرد توضیحاتی بدهیم. پس پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اشکال پروتز سینه

هر دو ایمپلنت گرد و قطره ای دارای طیف منحصربفردی از مزایای خود هستند، اما انتخاب نهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • آناتومی قفسه سینه
  • مقدار بافت طبیعی سینه
  • موقعیت و شکل بافت
  • نوع بدن و ترکیب
  • موقعیت نوک پستان
  • برش و فاصله بین سینه ها
  • میزان افتادگی سینه

پروتز سینه اشکی

پروتز قطره اشکی به گونه ای شکل می گیرند که با خط طبیعی سینه مطابقت داشته باشد، حجم کمتری در بالا و بیشتر در پایین وجود دارد. پروتز سینه اشکی که از شکل آناتومیک‌ تر مدل‌ سازی شده‌اند، می‌توانند با سالین یا سیلیکون پر شوند و به دلیل نیاز به نگه داشتن یک شکل خاص، سفت‌ تر از ایمپلنت‌ های گرد هستند.

ایمپلنت های قطره اشکی توسط کسانی که خواهان بهبودی ظریف تر هستند، بدون پری متمایز بالای قفسه سینه که از ایمپلنت های گرد بدست می آید، ترجیح داده می شود. وقتی صحبت از ایمپلنت های گرد در مقابل قطره اشک برای جراحی بازسازی سینه می شود، مدل قطره اشکی ترجیح داده می شود زیرا شکل آناتومیک آنها نتایج بسیار طبیعی تری ارائه می دهد.

پروتز سینه گرد

همانطور که از نام آن پیداست، ایمپلنت‌های گرد ظاهری کامل و گرد و شکاف بیشتر ایجاد می‌کنند. ایمپلنت‌ های گرد پر از سیلیکون یا سالین، زیبایی‌ شناسی را تقویت می‌کنند و با حجم دادن به سینه‌های پایینی و بالایی، ظاهر شیک‌تری را ایجاد می‌کنند. ایمپلنت‌ های گرد بر اساس خواسته‌ های بیمار از نظر قطر و برجستگی متفاوت هستند و برای آن‌هایی کمترین افتادگی را دارند و می خواهند نوک پستان  در قسمت مرکزی باشد، بهترین گزینه هستند.

برای زیبایی پروتز اشکی بهتر است یا گرد؟

در حالی که این به شکل فردی بدن بستگی دارد، ایمپلنت های قطره اشکی به دلیل شکل آناتومیکی و عدم برجستگی در قسمت بالای قفسه سینه طبیعی تر به نظر می رسند. با این حال، ایمپلنت‌های قطره‌ای به دلیل ژل ثابت در حالت صاف، به همان شکل باقی می‌مانند، در حالی که ایمپلنت‌های گرد به طور یکنواخت در سراسر قفسه سینه به‌طور طبیعی‌تر توزیع می‌شوند.

اگر از خود می‌پرسید آیا ایمپلنت‌های گرد می‌توانند طبیعی به نظر برسند؟ پاسخ این است که بله، به شرط اینکه اندازه آنها به اندازه کافی متناسب با تناسب بدن شما باشد. برای مطالعه بیشتر در مورد سایز پروتز سینه بر رویمتن لینک داده شده کلیک کنید. ماندگاری ایمپلنت بیشتر به آرایش آنها مربوط می شود نه شکل آنها. در حالی که ایمپلنت های قطره اشکی خطر بیشتری برای پیچ خوردن و ایجاد ظاهر نامتعادل دارند، اما خود ایمپلنت ها هنوز برای مدت طولانی دوام خواهند داشت.

موقعیت برش پروتز سینه اشکی و گرد

به طور کلی برش ترجیحی زیر سینه و گاهی در اطراف هاله/ نوک پستان است. تجربه گسترده نشان داده است که قابل اطمینان ترین نتایج از مشاهده داخل برش و دیدن بافت ها و عضلات مختلف در حین قرار دادن ایمپلنت حاصل می شود.

نحوه انتخاب هر کدام بر چه اساسی است؟

انتخابی که انجام می دهید به نتیجه دلخواه شما بستگی دارد. آیا می خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، سینه های پرتر داشته باشید یا ظاهر و اندازه سینه خود را کاملاً تغییر دهید؟ هنگامی که شما درک قوی از انگیزه های خود دارید، می توان این موضوع را برای کمک به تعیین شکل ایمپلنت مورد استفاده در نظر گرفت. در نهایت، نتیجه عمل بزرگ کردن سینه به تخصص و تجربه جراح شما بستگی دارد. انتخاب یک جراح بسیار آموزش دیده مانند دکتر هادی آمالی، اطمینان حاصل می کند که ایمپلنت شما نیازهای شما را برآورده می کند و در عین حال با آناتومی بدن شما سازگار است.

پروتز سینه اشکی مناسب چه کسانی است و چقدر هزینه دارد؟

پروتز سینه در جهت اصلاح پستان ها بوده و بر هر دو جانب زیبایی و درمانی تاثیرگذار است. از انواع عمل های پروتز سینه می توان پروتز سینه اشکی و پروتز سینه گرد و … را نام برد. در مواردی مثل سرطان سینه میتوان این عمل را درمانی دانست و قطعا باید توسط بهترین جراحان انجام شود.

در جراحی پروتز سینه از پروتز های سیلیکونی و یا چربی برخی نواحی بدن استفاده می شود. خوشبختانه نتایج پروتز پستان بسیار رضایت بخش می باشد. جراحی پروتز سینه در مدت زمانی کوتاه و با بیهوشی عمومی انجام می شود. در ادامه بیشتر درباره پروتز سینه مدل اشکی، تفاوت پروتز سینه گرد و اشکی، هزینه پروتز سینه اشکی و… خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

پروتز سینه مدل اشکی چیست؟

پروتز سینه مدل اشکی به دلیل این که به فرم طبیعی سینه نزدیک تر است محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان جراحی پروتز سینه دارد. عموما پزشکان تاکید دارند که پیش از انجام عمل پروتز سینه حتما باید یک جلسه مشاوره انجام شود. در طی این جلسه مشاوره نوع پروتز سینه نیز مشخص می شود. نوع و جنس پروتز سینه اشکی بر اساس بافت سینه و پهنای سینه انتخاب خواهد شد. در هنگام جراحی سینه مدل اشکی پزشک جراح در نواحی زیربغل، اطراف نوک پستان و چین زیر سینه چند برش ایجاد کرده و پروتز سینه را در جای مناسب قرار می دهد.

پروتز سینه مدل اشکی به گونه ای باید در سینه ها قرار گیرد که به مرور زمان جا به جا نشود و در جای خود ثابت باقی بماند. بعد از جایگذاری پروتز در سینه پزشک جراح محل برش ها را بخیه زده و عمل به پایان می رسد. زمان جراحی پروتز سینه اشکی به طور میانگین یک الی دو ساعت خواهد بود. بعد از گذشت چند روز از عمل می توانید محل پانسمان ها را باز کرده و نتیجه را ببینید. البته این مرحله حتما باید تحت نظر و صلاحدید پزشک انجام شود.

تفاوت پروتز سینه اشکی و سینه گرد

همانطور که پیش تر گفتیم پروتزهای سینه از لحاظ ظاهری به دو نوع پروتز سینه اشکی و پروتز سینه گرد تقسیم می شوند. در پروتز سینه مدل اشکی ظاهر سینه ها به فرم اشک هستند و در قسمت پایینی آن برجستگی بیشتری وجود دارد. در پروتز سینه گرد فرم سینه به صورت گرد و برآمده است. بنابراین مهم ترین تفاوت پروتز سینه اشکی و سینه گرد در شکل ظاهری آنها است. دومین تفاوت آنها در جنس پروتز می باشد.

عموما جنس پروتز سینه مدل اشکی از نوع سیلیکونی می باشد اما در نوع سینه گرد محدودیتی وجود ندارد. نکته ای که در خصوص پروتز سینه مدل اشکی وجود دارد این است که در پروتز سینه اشکی باید دقت داشته باشید که پروتز دچار چرخش نشود چرا که شکل ظاهری سینه نامطلوب خواهد شد و برای ترمیم آن نیاز به عمل جراحی مجدد خواهد بود. در حالی که برای پروتز سینه گرد این مشکل وجود ندار. علاوه بر این ویژگی مثبت سینه های گرد به نسبت پروتز سینه مدل اشکی آن است که در مدل گرد سینه ها بزرگ تر و برآمده تر می باشد.

برای افرادی که مایل هستند سینه های بزرگ و برآمده داشته باشند مدل گرد و برای کسانی که خواهان سینه های طبیعی و با ظاهر مطلوب و نرمال تری هستند پروتز سینه مدل اشکی توصیه می شود. توصیه پزشکان نیز برای افرادی که سینه های تخت و بدون شکل و بافت هستند استفاده از پروتز سینه مدل اشکی است اما برای افرادی که سینه های نرم و بدون مشکل هستند استفاده از مدل گرد توصیه می شود.

جمع بندی

در حالی که به طور گسترده شناخته شده است که ایمپلنت های سینه در اندازه ها و پرکننده های مختلف (سالین یا سیلیکون) هستند، کمتر شناخته شده است که ایمپلنت ها ممکن است گرد و همچنین شکل باشند. شما می توانید با توجه به نتیجه‌ دلخواه و مشورت با جراح قابل اعتماد، پروتز اشکی و گرد مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی اینکه پروتز اشکی بهتر است یا گردپرداختیم حال اگر تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه دارید می توانید با تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا