عمومیمطالب کسب و کار

لیبل شیشه ای، بهترین بسته بندی برای محصولات غذایی

لیبل شیشه ای یا شفاف (Transparent Sticker) از انواع پرکاربرد برچسب ها است. لیبل شیشه ای دارای دو نوع خوانا و ناخوانا هستند و معمولا برای چسباندن روی شیشه استفاده می شوند. چاپ لیبل به صورت خوانا مانع از دیده شدن محتویات پشت یا داخل شیشه نمی شوند و معمولا روی ظروف شیشه ای چسبانده می شوند اما لیبل های ناخوانا مانعی برای دیده شده آن سوی شیشه هستند و برای برچسب روی شیشه اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند که باید از داخل به آن چسبانده شود.

همچنین از لیبل شیشه ای ناخوانا برای لیبل بطری های آب معدنی و برچسب پلمپ نیز استفاده می شود. این لیبل ها دارای انواع مستطیلی، گرد، مربعی و بیضی شکل هستند. به طور کلی برچسب های لیبل شیشه ای دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت، استحکام و کیفیت بالایی هستند و دارای چسبندگی مناسبی برای چسبیدن به سطوح هستند. امروزه انواع مختلفی از این برچسب ها در رنگ و اندازه متفاوت چاپ می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع لیبل میتوانید مطلب چاپ لیبل که یکی از خدمات اصلی مجموعه لمون پک است را مطالعه کنید.

لیبل شیشه ای – شفاف

اگر در نظر دارید لیبلی تهیه کنید که بدون آنکه تداخلی در نمایش محصول شما به وجود بیاورد برند شما را معرفی کند، قطعا بهترین انتخاب لیبل شیشه ای یا لیبل شفاف است. امروزه به موجب همین خصوصیت بسیار پرکاربرد بوده و در اکثر کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ لیبل شیشه ای به علت آنکه کاربرد اصلی آن بر روی شیشه و انواع سطوح شفاف است به همین منظور به دو صورت خوانا و ناخوانا تولید می شود.

لیبل شیشه ای خوانا

این نوع لیبل شیشه ای قبل از چسباندن قابل خواندن است و برای مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که ما بخواهیم لیبل خود را بر روی شیشه و به سمت بیرون قرار دهیم، در این صورت نوشته به شکل خوانا قابل دیدن می باشد مانند فروشگاه هایی که بر روی درب یا بیرون شیشه های خود برچسبی را میخواهند نصب کنند.

لیبل شیشه ای ناخوانا

در حالتی که بخواهید لیبل را از داخل بر روی شیشه یا سطح صاف قرار دهید که از بیرون قابل خواندن باشد، باید از لیبل شیشه ای نا خوانا استفاده کرد که در حالت معمولی قابل خواندن نیست و بعد نصب به راحتی از بیرون قابل رویت می باشد، همانند برچسب مطرف سوخت خودرو یا معاینه فنی که از داخل بر روی شیشه اتومبیل قرار می گیرد. چاپ طرح روی لیبل ناخوانا برعکس بوده و به همین این نام روی آن گذاشته شده است.

انواع چاپ روی لیبل شیشه ای

امروزه چاپ لیبل شیشه ای به روش های متفاوتی صورت می گیرد ولی رایج ترین آن ها دو روش چاپ دیجیتال و چاپ آفست می باشد که به طور معمول از این دو روش برای چاپ لیبل شیشه ای استفاده میکنند. با توجه به تفاوت هایی که دارند اما تنها موردی که موجب ترجیح هر یک به دیگری می شود تعداد چاپ و مدت زمان مد نظر خریدار می باشد.

چاپ افست

در روش چاپ افست تیراژ بایستی حداقل بالاتر 500 عدد باشد و اگر نیاز شما کمتر از این باشد، این روش برای شما کاربرد ندارد. در چاپ آفست با وجود کیفیت بالاتر و هزینه کمتر نسبت به چاپ دیجیتال مدت زمان طولانی تری را صرف تولید لیبل می شود.

چاپ دیجیتال

این روش برخلاف روش آفست برای چاپ لیبل برای تیراژ کمتر از 500 عدد کاربرد دارد که سرعت چاپ لیبل در چاپ دیجیتال به مراتب بالاتر و مناسب افرادی می باشد که نیاز به چاپ در حداقل زمان ممکن را دارند.

ویژگی های لیبل شیشه ای

همانطور که میدانید شاخص ترین ویژگی لیبل شیشه ای شفاف و بی رنگ بودن آن است اما خصوصیات بیشتری دارد که به چند مورد آن می پردازیم تا هر چه بیشتر با این محصول جذاب آشنا شوید.

  • چسبندگی بالا: اکثرا در بین عموم مردم این لیبل ها به قدرت چسبندگی بالایی که دارند معروف می باشند و باعث استفاده زیاد از این لیبل در کسب و کار های مختلف شده است.
  • استحکام: از آنجاکه به طورکلی بر روی شیشه قرار می گیرند از استقامت بالایی در مقابل رطوبت و همچنین خیس شدن برخوردارند.
  • نمایش محصول: یکی از مصارف لیبل شیشه ای صنایع مواد غذایی و همچنین محصولات دارویی میباشد. به موجب این امر بتوانند اعتماد اولیه ای از اصل بودن جنسی که در اختیار مشتریان خود قرار می دهند بدست بیاورند، همانند شیشه نوشیدنی ها و شیشه عسل.

انواع برش لیبل شیشه ای

لیبل شیشه ای اصولا به چهار حالت اصلی که بیشتر از موارد دیگر بین عموم مردم محبوب است تولید و ارائه می شود. مجموعه لمون نیز هر 4 شکلی که امکان چاپ این لیبل وجود دارد، در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می گیرد که به شرح زیر است.

چاپ لیبل شیشه ای برش دور صاف

پر کاربرد ترین نوع برش می باشد که در اکثر موارد از این روش استفاده می شود که در کنار سادگی از زیبایی خاصی بر خوردار است.

چاپ لیبل شیشه ای برش دایره ای

لیبل شیشه ای گرد بعد از برش دور صاف، پر کاربرد ترین روش برش به حساب می آید که اگر دقت داشته باشید روزانه در سطوح مختلفی این نوع لیبل ها را مشاهده خواهد کرد.

چاپ لیبل شیشه ای برش اختصاصی

این برش تماما سایز و اندازه در اختیار مشتری می باشد و محدودیتی در تولید طرح وجود ندارد و همه چیز طبق خواست مشتری انجام می گیرد.

چاپ لیبل شیشه ای برش DVD

این لیبل ها برای پوشاندن سطح CD و DVD به کار می روند.

سفارش چاپ و تولید لیبل شیشه ای

در تولید لیبل های شیشه ای نیز محدودیت چندانی وجود ندارد و با رعایت حداقل ابعاد (4.5*8.5 سانتی متر) میتوانید لیبل مد نظر خود را طراحی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تماس با مشاوران ما و بهره مندی از مشاوره تخصصی رایگان با طراحان مجموعه لمون پک بهترین برچسب و لیبل شیشه ای را برای محصول خود تولید و چاپ کنید.

منبع: https://www.lemonpack.ir/%da%86%d8%a7%d9%be-%d9%84%db%8c%d8%a8%d9%84-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%db%8c/

دکمه بازگشت به بالا