حوادث

کشف شبکه کارت‌های بانکی جعلی و اجاره‌ای ۲۰۰ نفره در تهران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت خبر داد:

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ روز شنبه در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد افرادی در قالب چند تیم چند نفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش کاریابی و استخدام شرکت‌های اینترنتی می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، این مقام انتظامی ادامه داد: موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با ردگیری‌های دقیق سایبری یک شبکه بزرگ ۲۰۰ نفره که در خصوص اجاره کارت‌های بانکی تحت پوشش شرکت‌های کاریابی در سراسر کشور فعالیت داشته را شناسایی کردند.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات گسترده و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شدند و با محرز شدن هویت آن‌ها برای پلیس، پس از تشریفات قضایی مجرمین در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شبکه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجاره‌ی کارت بانکی در سراسر کشور است، اظهارداشت: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود معترف شده و کارت‌های بانکی افراد را با تبلیغات دروغین و وعده استخدام اینترنتی و حقوق بالا اجاره و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط بندی از آن‌ها استفاده می‌کردیم.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌گردد ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل قبول نیست.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا کننده و میلیونر شدن یک شبه توسط سودجویان را نخورند.

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا