عمومیمطالب کسب و کار

2 تا از پرطرفدارترین المان های فضای سبز

محوطه سازی و فضای سبز، امر اصلی و کلیدی در طراحی و زیبا سازی نمای یک ساختمان است. همانطور که می دانید اولین نگاه یک فرد به ساختمان شما که می تواند باعث جلب توجه او شود، نمای بیرونی ساختمان است. به غیر از زیبا سازی نما، محوطه سازی ارزش های بسیار بالایی در سرمایه گذاری دارد و علاوه بر افزایش ارزش ملک، سبب فروش راحت تر ملک شما می شود.

به صورت کلی محوطه سازی یا لند اسکیپ از ترکیب المان های متعدد و جذاب تشکیل می شود که مهم ترین المان های آن را می توان به دیوار سبز، آلاچیق، آبنما، چمن، گل و گیاه، فلاور باکس و قلوه سنگ و… اشاره کرد. شما می توانید از این المان ها هم در فضای داخلی خانه، هم در فضای خارجی خانه خود استفاده کنید و محدودیتی در اجرای آنها ندارید. البته در انتخاب سبک و اندازه المان ها باید بسیار توجه داشته باشید تا هرگز دچار مشکلات نشوید. در این مقاله به بررسی جزئیات، مزایا و معایب و نکات محبوب ترین المان های داخلی و خارجی ساختمان می پردازیم، حتما تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

آلاچیق، محبوب ترین المان خارجی محوطه سازی

آلاچیق، محبوب ترین پر طرفدار ترین المان فضای خارجی است که در طرح ها و سبک های متفاوت طراحی و ساخته می شود. طراحی آلاچیق یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین امر های محوطه سازی و فضای سبز است. طراحی آلاچیق به 2 سبک مدرن و سنتی تقسیم می شود. علاوه بر سبک طراحی، آلاچیق ها از انواع متفاوتی بهره می برند. دسته بندی انواع آلاچیق ها را می توان به آلاچیق چوبی، آلاچیق حصیری، آلاچیق سنگی، آلاچیق بتنی، آلاچیق فلزی، آلاچیق شیشه ای، آلاچیق پارچه ای و… اشاره کرد که پر استفاده ترین نوع آنها آلاچیق چوبی و سنگی و فلزی است.

این دسته از آلاچیق ها به دلیل استحکام و مقاومت بالای خود بسیار در فضا های عمومی و پر تردد ماننده پارک ها مشاهده می شود. به صورت کالی آلاچیق ها یک سایبان جذاب هستند که باعث می شود تا افراد تجربه جدیدی از دورهمی و مهمانی های خود کسب کنند. آلاچیق های چوبی نسبت به دیگر سبک های پر طرفدار ماننده آلاچیق فلزی، سنگی و بتنی از قیمت پایین تری برخوردار است اما استحکام و مقاومت آلاچیق چوبی نسبت به دیگر سبک ها کمتر است.

یکی از جذاب ترین طراحی های آلاچیق چوبی را می توان به طراحی یک کلبه کوچک و جذاب در محوطه اشاره کرد. در طراحی داخلی این کلبه های کوچک چوبی می توانید نشیمن، اتاق، سرویس بهداشتی، آتشدان و آبنما کار کنید و دکوراسیون کلبه خود را جذاب و جذاب تر کنید. همچنین طراحی آلاچیق ها مدل های متفاوتی دارد که این مدل ها عبارت اند از: آلاچیق چوبی گرد، آلاچیق کنجی، آلاچیق شش گوشه، آلاچیق هشت گوشه، آلاچیق بسته هستند.

در اجرای آلاچیق چوبی ممکن است که به مشکلاتی برخورد کنید و این مشکلات را معایب آلاچیق چوبی نام گذاری کنید. اما هر یک از معایب آلاچیق چوبی راه کار هایی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. یکی از مشکلات این سازه، تهاجم حشرات موذی و مزاحم است که برای رفع این مشکل می توان از موادی به عنوان روکش چوب استفاده می شود و چوب را در برابر تهاجم حشرات مزاحم و حتی حریق محافظ می کند. علاوه بر آن استفاده از رزین ها برای افزایش طول عمر این سازه بسیار موثر و تاثیر گذار است.

دیوار سبز، پرطرفدار ترین المان داخلی در دکوراسیون خانگی

دیوار سبز یا Green Wall یک باغ سبز عمودی است که کاملا مستقل بر روی دیوار اجرا می شود. دیوار های سبز را می توان هم در فضای داخلی هم فضای خارجی اجرا کنید. دیوار سبز در 2 نوع طبیعی و مصنوعی اجرا می شود که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. اجرای دیوار سبز مزایای بی شماری دارد که از اصلی ترین این مزایا می توان به ایجاد نمایی جذاب در فضا، ایجاد طراوت و رطوبت در فضا، ایجاد هوای پاک، خنک سازی هوا و… اشاره کرد.

علاوه بر این مزایا، اجرای دیوار سبز مزایایی جداگانه برای افراد دارد که مهم ترین آنها عبارت اند از: کاهش استرس و اضطراب، سلامت روح و روان، افزایش تمرکز و… هستند. به صورت کلی دیوار سبز سبب پیوند طبیعت با فضای سرد و بی روح شهری می شود. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در انتخاب گیاهان دیوار سبز باید در نظر بگیرید، شرایط آب و هوایی و اقلیمی است. برای انتخاب گیاهان دیوار سبز خارجی می توانید از گیاهانی با مقاومت بالا استفاده کنید تا در برابر وزش باد اتفاقی برای آنها بوجود نیاید.

گیاهانی ماننده هدرا، پاپیتال، رزماری و لاوان گیاهانی هستند که می توانید در اجرای دیوار سبز طبیعی خارجی استفاده کنید. همچنین در انتخاب گیاهان دیوار سبز داخلی می توانید از گیاهان رونده آپارتمانی و گیاهان ظریف تر استفاده کنید. پتوس، افوربیا، سرخس و کدوناته گیاهانی هستند که می توان از آنها در دیوار سبز داخلی استفاده کرد. از دیوار سبز می توانید در فضاهایی ماننده لابی هتل، رستوران، کافه، ادارات، استخر ها، منازل، فرودگاه ها و فروشگاه ها و… اجرا کنید و تجربه جدیدی از دیوار خود کسب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی 2 تا از برترین و بهترین المان های فضای سبز پرداختیم و مزایا و نکات هر یک را به صورت ویژه بررسی کردیم. اجرای صحیح هر یک از المان های بالا دیگر موجب بروز مشکلات نمی شود. اجرای دیوار سبز در خانه یا محل کار شما باعث می شود تا فضای خود را با طبیعت پیوند بزنید و در فضای سرد و بی روح شهری، تکه ای از طبیعت را اجرا کنید و طراوت را به فضای خود هدیه دهید. علاوه بر آن اجرای آلاچیق باعث می شود تا برای برگذاری مهمانی ها یا دورهمی های کوچک خود، فضایی جدید را تجربه کنید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از 13 سال سابقه فعال در حوزه محوطه سازی و فضای سبز امروزه به بهترین و معتبر ترین شرکت فعال در حوزه فضای سبز با بهره بری از مهندسین و متخصصین با تجربه و با استفاده از بهترین متریال با کمترین هزینه آماده همکاری با شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و از بخش مشاوره رایگان سایت استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا