عمومیمطالب کسب و کار

کاشت ابروی طبیعی چیست و چقدر هزینه دارد؟

آیا قصد دارید کاشت ابرو انجام دهید؟ علاقه مند هستید در مورد آن اطلاعات بیشتر و مفیدی کسب کنید؟ ما در این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اهمیت نحوه کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش بسیار ظریف و هنرمندانه است که در آن ابرو به ‏طور خاص برای هر فردی طراحی می ‏گردد. از طرفی زاویه رویش مو در ابرو بسیار مهم است و با زاویه رویش مو در سر خیلی تفاوت دارد. در هر نقطه از ابرو زاویه رویش هم نسبت به سطح پوست و هم نسبت به مکان قرارگیری آن متفاوت می‏ باشد. خواب و جهت کاشت ابرو باید کاملا رعایت شود تا پس از بلند شدن و رشد ابروها بصورت نامنظم و عمود بر روی پوست قرار نگیرد. زاویه و جهت رویش موها در ناحیه ابرو به سه بخش مختلف تاج، تنه و دم تقسیم می شود. به همین دلیل این عمل به دقت و تجربه بالایی نیاز دارد.

مزایای کاشت ابرو

کاشت ابروی طبیعی، رضایتمندی فرد را به بهترین شکل ممکن تأمین می‏ کند و در زمان و هزینه صرفه‏ جویی می ‏کند. از همه مهم‏تر اعتماد به نفس شخص و آرامش خاطر وی به دلیل رضایت از چهره خویش افزایش می ‏یابد.

کاشت ابروی طبیعی برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ابروی طبیعی روشی بی‏ خطر و مطمئن برای کسانی می‏ باشد که به دلایل مختلف ابروهایشان از بین رفته و یا آسیب دیده‏ است، مانند افرادی که دارای اسکار یا شکستگی هستند، یا مدل ابروهای طبیعی ‏شان متناسب و ایده‏ آل نبوده کاندید خوبی برای این عمل می‏ باشند.

کاشت ابرو یک راهکار مؤثر برای جایگزینی ابرو یا اصلاح بخش‌های کوچک از موهای از بین رفته است که به خاطر برداشتن بیش از حد موی ابرو، اثرات ناشی از زخم‌ها، یا مسائل ژنتیک در افراد مشاهده می‌شود. برای کاشت ابروی طبیعی از همان تکنیک‌های مشابه استفاده می‌شود.

توصیه به افرادی که قبلا از روش های دیگر استفاده کرده اند

کسانی که قبلا از روش هایی مانند تاتو، هاشور، میکروپیگمنتیشن و … استفاده کرده اند؛ می توانند در زمان کاشت، کادر ابروها را به شکلی انتخاب کنند که تمام ناحیه زیرین را بپوشاند.

بهتر است چه زمانی برای پاک کردن تاتوی ابروی خود اقدام کنیم؟

در صورتی که مدل تاتوی ابروی خود را نمی پسندید و مایل به تغییر فرم آن هستید توصیه می کنیم ابتدا کاشت ابرو را انجام دهید و سپس برای روش های پاک کردن تاتو اقدام نمایید. زیرا روش های لیزری و یا لایه برداری جهت ریموو ابرو به پوست این ناحیه آسیب می رسانند و مدت زمان بهبود آن چند ماه طول می کشد و باید چندین جلسه متوالی انجام شود در نتیجه عمل کاشت ابرو ناخواسته به تعویق می افتد.

تفاوت کاشت ابرو در خانم ها و آقایان

کاشت ابرو هم برای خانم ها و هم برای آقایان انجام می شود. نکته که اهمیت دارد این است که در کاشت ابروی خانم ها کادر صاف و خط دار برای زیبایی چهره مدنظر است اما برای آقایان با کمی ضخامت، پراکندگی و نامنظم کاشت انجام می شود تا حالت طبیعی و چهره مردانه حفظ شود.

سن مناسب

معمولا کاشت ابرو برای افراد بین 18 تا 25 سال انجام نمی شود مگر در موارد خاصی که فرد با تایید پزشک نیاز به انجام آن داشته باشد.

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو با استفاده از موی طبیعی خود شخص و با ظاهری کاملا طبیعی انجام می‏ گیرد. الگوی کاشت ابروی طبیعی با توجه به سلیقه و نظر فرد و همچنین فرم صورت و سن وی توسط پزشک متخصص پوست تعیین می‏ شود، و پس از آن مراحل عمل تحت بی‏ حسی موضعی و بدون ناراحتی انجام می ‏شود. در این می توانید با فرم صورت خود و کادر ابروی متناسب با آن آشنا شوید.

روش کاشت ابرو

در کلینیک آتریسا کاشت ابرو به روش FUT انجام می گردد. در این روش یک نوار باریک از بانک موی فرد (پشت سر) برداشته می‏ شود و به واسطه این برش پشت سر بخیه می خورد. بعد از مراحل جداسازی و کات زدن، موها در ناحیه کادر ابرو کاشته می شوند. پس از دو هفته بخیه کشیده می شود و جای آن کاملا بهبود می یابد.

نحوه استفاده از بانک کاشت ابرو

از آنجایی که موهای مورد نیاز برای کاشت ابرو از ناحیه سر گرفته می‌شوند، یک شکاف کوچک در سر ایجاد می‌شود تا به این ترتیب بتوان یک بخش کوچک از موهای سر را از قسمت عقب برداشته و سپس این موها را در زیر میکروسکوپ به پیازهای موی مجزا تفکیک کرد. باید توجه داشت که پیازهای مو به صورت تک تک در قسمت ابرو کاشته می‌شوند تا به این ترتیب بتوان یک ظاهر کاملاً طبیعی برای ابرو ایجاد کرد.

میزان زمان برداشت فولیکول

حدوداً یک چهارم زمان عمل برای برداشت فولیکول ‏های مو صرف می‏ شود.

تعداد گرافت ‏ها

تعداد گرافت ‏های برداشت‏ شده بسته به مدل و تراکم ابرو برای هر فرد متفاوت است معمولاً 1000 الی 1300 ریشه‏ مو برای هردو ابرو برداشته می‏ شود.

اهمیت نحوه ایجاد شکاف محل قرار دادن موها

به‌وسیله سوزن مخصوص، صدها شکاف خیلی کوچک با دقت فراوان در ناحیه ابرو ایجاد می ‏شود. قطر این منافذ باید خیلی کوچک انتخاب شود، اگر منافذ بزرگ باشد، خروجی موهای ابرو حالت ضخیم و غیرطبیعی پیدا می‏ کند. محل قرار دادن موهای کاشته‏ شده باید خیلی نزدیک بهم و بسیار پرتراکم باشد به‏ طوری که پوست زیر موهای ابرو دیده نشود.در این جلسه درمانی معمولاً بین 300 تا 500 پیوند به هر یک از ابروها زده می‌شود.

مدت زمان عمل

کاشت ابرو یک عمل سرپایی بوده که با بی‏‏ حسی موضعی و در یک جلسه انجام می ‏‏شود و در نتیجه نیازی به بستری ‏شدن ندارد. زمان لازم برای این کار معمولاً 5 الی 6 ساعت است. متقاضی به راحتی می‏ تواند مدل ابروی دلخواه خود را طراحی کند و این عمل  بر اساس آن طرح انجام می‏ گیرد. تمام تلاش ما این است که آسایش و آرامش مراجعه کننده در این مدت زمانی حفظ شود و پذیرایی کامل (صبحانه، ناهار و میان وعده) در محیط اتاق VIP انجام می شود.

ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش موهای کاشته‏ شده طبیعی است زیرا مانند کاشت مو در ناحیه سر، گرافت‏ های مو در ناحیه ‏ی ابرو، طی چند هفته بعد از کاشت شروع به ریزش می‏ کنند.

مشابه کاشت مو، اکثر موی کاشته شده در ابرو در ادامه در طول یک دوره تلوژن می‌ریزد و سپس رشد آن پس از گذشت حدود ۳ تا ۴ ماه به حالت عادی باز می ‏گردد. پس از ۶ ماه ۵۰ تا ۶۰ درصد نتایج نهایی حاصل از کاشت ابرو قابل مشاهده است و نتایج کامل این درمان معمولاً در حدود ۹ تا ۱۲ ماه ایجاد می‌شود.

ترمیم کاشت ابرو

نیاز به ترمیم ابروی شما بعد از گذشت 6 الی 9 ماه مشخص می شود. زیرا موهای کاشته شده از مناطقی به جز ابرو برداشته شده و قدرت رشد موها به دلیل جا به جایی کاهش یافته و نتیجه بعد از گذشت این زمان مشخص می شود. معمولا توصیه ما بر این است که در این زمان ابروهای کاشته شده را توسط روش هایی مثل مزوتراپی تقویت کنیم تا نیاز به ترمیم پیش نیاید. مزوتراپی از سه هفته بعد از کاشت ابرو شروع می شود و بصورت هفتگی در 4 جلسه انجام می گردد.

توصیه های بعد از کاشت ابرو

  • تماس مستقیم دست با ابروهای کاشته ‏شده در چند روز اول پس از جراحی ممنوع است.
  • نواحی اطراف ابرو و چشم با آب مستقیم شسته نشود.
  • به مدت یک هفته آرایش در این نواحی انجام نگیرد.
  • پس از کاشت ابروی طبیعی از پماد آنتی‏ بیوتیک برای محافظت در مقابل عفونت استفاده ‏شود.
  • شست‏ وشوی معمولی صورت، یک هفته بعد از کاشت امکان پذیر می باشد.
  • ابروهای کاشته شده را می‏ توان رنگ کرد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.
  • موی استفاده شده در کاشت ابرو از بانک موی سر فرد تهیه می ‏شود و با در نظر گرفتن این نکته که موی ابرو دائما در حال رشد نیست و برعکس موی سر، بعد از زمان کوتاهی رشدش متوقف می ‏گردد باید مرتبا توسط فرد کوتاه و تمیز شود.

عوارض بعد از کاشت ابرو :

  • عمل جراحی کاشت ابرو یک عمل جراحی محدود است و به همین خاطر عوارض آن بسیار کم و ناچیز است. اگر این عمل تحت نظر متخصص پوست و مو انجام شود، مشکل خاصی بوجود نمی‏ آید.
  • در صورتی که این کار توسط افراد نا آگاه و غیرمتخصص انجام گیرد، امکان ایجاد عفونت در محل یا جهت و خواب نامناسب رویش موهای کاشته‏ شده وجود دارد. در صورت بروز این مشکلات ترمیم ابروها بسیار مشکل می ‏باشد. در نتیجه اکیداً توصیه می ‏شود که در انتخاب متخصص پوست و موی خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.
  • در کاشت ابرو تزریق ماده بی حسی تا حدودی دردناک است، زیرا ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است.
  • واکنش بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. در بعضی موارد ممکن است هیچ گونه ورم و کبودی پیش نیاید. در صورتی که این حالت ایجاد شود ورم اطراف چشم‌ها که به نسبت زودگذر است و معمولاً به سرعت با گذشت یک شب از عمل جراحی از بین می‌رود.
  • پس از عمل کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود، اما همواره امکان مشاهده سایر عوارض محدود نیز در ارتباط با این عمل جراحی وجود دارد.

کاشت ابروی موفق

آنچه در یک کاشت ابروی موفق و حرفه ‏ای حائز اهمیت است، تراکم بالا و نحوه‏ خواب مناسب موهای کاشته شده می‏ باشد.

مزایای کاشت ابرو در کلینیک آتریسا

ویژگی های اصلی یک مرکز معتبر برای کاشت ابرو داشتن نمونه کارهای زیاد و تیم حرفه ای و شناخته شده آن می باشد. کلینیک آتریسا با سربلندی و افتخار از این ویژگی ها نیز عبور کرده و با پشتیبانی و پیگیری مراجعه کنندگان عزیز حتی ماه ها پس از کاشت ابرو سعی بر ارائه با کیفیت ترین خدمات در این زمینه را دارد.

از دیگر مزایای کاشت ابرو در آتریسا می توانیم به تضمینی بودن آن اشاره کنیم. قبل از تصمیم گیری و اقدام به انجام این عمل کارشناسان حرفه ای ما به شما مشاوره می دهند و تمامی موارد و نکات لازم را به شما توضیح می دهند. روزانه در شعب مختلف ما، تیم های حرفه ای در اتاق عمل ها مشغول به انجام عمل کاشت هستند بنابراین می توانید با رعایت پروتکل ها به داخل اتاق عمل ها تشریف ببرید و از نزدیک کیفیت و نحوه کاشت را مشاهده نمایید. همچنین مراجعه کنندگان عزیزی که کاشت ابرو انجام داده اند را ببینید و با آن ها صحبت کنید تا با آگاهی کامل بهترین تصمیم را بگیرید.

ما در آتریسا با بیش از 200 نمونه کاشت ابرو سعی بر این داریم که عمل کاشت ابرو را برای مراجعه کنندگان تبدیل به بهترین تجربه آن ها از یک روش زیبایی تبدیل کنیم.

ابروها به‌عنوان یکی از جزئیات مهم صورت، روی ویژگی‌های زیبایی افراد تأثیر فراوانی دارند. به همین دلیل، علاقه‌مندی به داشتن ابروهای ضخیم، کشیده و زیبا، این روزها بسیار پر طرفدار شده است. باتوجه به این علاقه و تمایل، فرآیند کاشت ابرو به عنوان یک روش مؤثر برای بهبود شکل و ظاهر ابروها، به صورت گسترده‌ای در جهان پذیرفته شده است.

در این مقاله، به بررسی مزایا، فنون و روش‌های مختلف پرداخته می‌شود. هدف اصلی این مقاله، ارائه اطلاعات جامعی درباره کاشت ابرو و اهمیت آن در بهبود ظاهر و جذابیت صورت است. برای این منظور، در ادامه به توضیح مراحل اصلی کاشت ابرو، نکاتی در مورد انتخاب روش مناسب، مراقبت‌های پس از عمل و نتایج قابل دستیابی پس از کاشت ابرو می‌پردازیم.

اگر شما نیز به دنبال روشی مؤثر و ایمن برای بهبود ابروهای خود هستید و تمایل به داشتن یک ظاهر جذاب و جذابتر دارید، این مقاله می‌تواند به عنوان راهنمایی کامل و کارآمد برای شما عمل کند. با مطالعه این مقاله، با اصول اساسی کاشت ابرو آشنا شده و تصمیم درستی را برای انتخاب بهترین روش بر اساس نیازهای خودتان خواهید گرفت.

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو یک روش دائمی است که برای ایجاد حجم و شکل مطلوب در ابروها استفاده می‌شود. در روش کاشت ابروی طبیعی، موهایی که از مناطق دیگر از سر یا لبه‌های گوش برداشت می‌شوند، در قسمت‌های خالی ابروها کاشته می‌شوند. بنابراین، می‌توان کاشت ابرو را معادل کاشت موها در ناحیه ابروها در نظر گرفت.

با توجه به اینکه همه اجزای موردنیاز برای رشد موها در کاشت ابرو انتقال داده می‌شود، نتایج حاصل از این روش به طور کامل دائمی و همیشگی هستند. موهای کاشته شده در ابروها به شکل طبیعی رشد می‌کنند و به همین دلیل، بیمار پس از کاشت ابرو نیازی به کوتاه کردن و تنظیم ابروهای خود ندارد.

مزایای کاشت ابرو شامل ایجاد شکل منحصر به فرد و طبیعی، افزایش ضخامت و حجم ابروها، پوشش قسمت‌های خالی و بهبود کامل ظاهر ابروها است. این روش، نتایج طولانی مدت و دائمی دارد و می‌تواند به طور مؤثری جذابیت و جمال صورت را تقویت کند.

مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابروی طبیعی عبارتند از:

  • مشاوره و طراحی : در این مرحله، شما با یک متخصص زیبایی مشورت می‌کنید تا شکل و سبک موردنظر برای ابروهایتان را مشخص کند. با توجه به ویژگی‌های صورت شما، شکل صورت و سبک مورد علاقه شما، شکل نهایی ابرو طراحی می‌شود.
  • آماده‌سازی و تزریق بی حسی : قبل از انجام عمل، نیاز است که منطقه ابرو به دقت ضد عفونی شود. سپس ناحیه برداشت یا بانک مو ضدعفونی شده و بوسیله تزریق بی حسی موضعی، بی حس می‌شود.
  • برداشت گرافت های مو : بعد از تزریق بی حسی موضعی، جراح اقدام به برداشت مو از ناحیه بانک موی شما می‌کند. در این مرحله با توجه به روش انتخابی ممکن است برداشت به روش نواری یا تک گرافت باشد.
  • کاشت ابروها : در این مرحله، متخصص زیبایی با استفاده از ابزارهای خاص و تکنیک‌های دقیق، موهای طبیعی را یک به یک در محل‌های خالی ابروها کاشت می‌کند. این عمل باید با دقت بالا و هماهنگی با رشته موهای طبیعی انجام شود تا نتیجه طبیعی و به‌طوری که تشخیص دادن آن به چشم معمولی سخت باشد، به‌دست آید.
  • مراقبت پس از عمل : بعد از انجام کاشت ابرو، مراقبت و نگهداری صحیح ضروری است. این شامل استفاده از دارو و محصولات مراقبتی معرفی شده توسط متخصص، اجتناب از لمس و دست‌کاری زیاد به ابروها، و رعایت دستورات مراقبتی در طول دوره بهبودی می‌شود.

 مراقبت‌های مهم بعد از کاشت ابرو

بعد از اتمام کاشت ابرو، کلینیک بروشوری که تمامی موارد مراقبت و نحوه نگهداری از گرافت‌های تازه کاشته در آن درج شده است را به شما تحویل می‌دهد. این موارد شامل محدودیت‌هایی درمورد نحوه شستشوی صورت، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین اجتناب از لمس و دست‌کاری زیاد ابروها می‌شود.

مراقبت از زخم‌ها

پس از کاشت ابرو، ممکن است زخم‌های کوچکی در محل کاشت ایجاد شود. برای جلوگیری از عفونت و بهبود سریع زخم‌ها، باید دستورات مربوط به پاک کردن و مراقبت از آنها را رعایت کنید. این شامل استفاده از محصولات ضدعفونی کننده و پانسمان‌های مراقبتی معرفی شده توسط متخصص می‌شود.

کشیدن بخیه‌ها

درصورتی که از روش برداشت نواری کاشت ابرو انجام داده‌اید، حتماً در زمان مقرر(معمولاً 2 هفته بعد از کاشت) جهت کشیدن بخیه‌ها به کلینیک مراجعه کنید.

 محافظت از ابروها در مقابل نور خورشید

اشعه مضر موجود در نور خورشید به فولیکول‌های کاشته شده آسیب می‌زند. بنابراین، باید از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید خودداری کنید. از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی با شیشه‌های بزرگ استفاده کنید تا ابروها را از اشعه مستقیم محافظت کنید.

اجتناب از دست زدن و خارش ابروها

اگر در محل کاشت ابرو احساس خارش دارید، باید از خاراندن این محل خودداری کنید. خاراندن می‌تواند منجر به آسیب و سست شدن فولیکول‌های تازه کاشته شده شود. درصورت لزوم، می‌توانید از داروهای ضد حساسیت مانند سیتریزین با مشاوره پزشک استفاده کنید.

نحوه شستشو ابروها

درطول دوره بهبودی بعد از کاشت ابرو، باید به دستورات مربوط به شستشوی محل زخم و ابرو پایبند باشید. در ابتدا، استفاده از آب ممنوع است و بهتر است از دستمال مرطوب برای پاک کردن صورت استفاده کنید. پس از گذشت چند روز، معمولاً مجاز به استفاده از آب برای شستشوی صورت خود هستید. با این حال، باید ابروها را با آرامش شستشو داده و از اعمال فشار به آنها خودداری کنید تا ابروهای کاشته شده سست نشوند.

استفاده از شامپو و صابون بچه می‌تواند بهترین گزینه برای شستشوی صورت باشد زیرا این محصولات برای پوست و موهای حساس طراحی شده‌اند.

 مراقبت‌های مهم پس از کاشت ابروی طبیعی برای حفظ نتایج مطلوب و بهبودی سریع‌تر بسیار اهمیت دارند. پیروی از دستورات متخصص و مراقبت مناسب به شما کمک خواهد کرد تا نتیجه دلکاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ کاندیدای مناسب برای عمل کاشتن ابرو چه کسانی هستند؟ کاشت ابروی طبیعی با چه روش‌هایی قابل انجام است؟ مهم‌ترین مزیت‌های کاشت ابرو به صورت طبیعی چیست؟

این‌ها بخشی از سوالاتی است که بیماران قبل از اقدام به جراحی کاشت ابرو در ذهن خود دارند و به دنبال پاسخ به آن‌ها هستند. برای پاسخ به تمامی این پرسش‌ها و برطرف کردن ابهامات خود در مورد کاشتن ابرو با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت ابرو یکی از روش‌های دائمی برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها می‌باشد. در روش کاشت ابروی طبیعی موها از نواحی اطراف سر و یا کناره‌های گوش برداشته می‌شود و در قسمت ابروها کاشته می‌شوند. در واقع کاشت ابرو هایپرنجرال مانند کاشت مو است و می‌توان آن را با عنوان کاشت مو در ناحیه ابروها نیز در نظر گرفت.

از آنجایی که تمامی ارگان‌های مورد نیاز برای رشد تار موها در این روش منتقل می‌گردد، از این رو می‌توان گفت که نتایج به دست آمده از کاشت ابرو کاملا دائمی و همیشگی است. موهای ابرو کاملا شبیه به موهای طبیعی رشد پیدا می‌کنند و به همین دلیل پس از کاشت ابرو بیمار احتیاج به کوتاهی و اصلاح ابروهای خود دارد.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ابرو می‌تواند برای تمامی افرادی که تمایل دارند تا ابروهایی پرپشت و خوش حالت داشته باشند مناسب می‌باشد، به صورت کلی می‌توان گفت که ابرو کاشتن طبیعی برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که به صورت مادرزادی از ابروی نازک و کم پشت برخوردارند.
  • افرادی که بنا به دلایل مختلف مانند بیماری ابروهای آن‌ها ریخته است.
  • برخی از افراد ابروهایی کم حالت یا نامتقارن دارند که می‌توانند این عمل را انجام بدهند.
  • خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو و یا هاشور زده‌اند و از ظاهر و حالت غیرطبیعی آن راضی نیستند.
  • افرادی که به دلیل شکستگی و یا سوختگی ابروهای خود را از دست داده‌اند کاندید مناسبی هستند.

کاشت ابرو چگونه صورت می‌گیرد؟ (مراحل کاشت ابرو)

نحوه ی کاشت ابروی طبیعی به صورت زیر است:

۱طراحی ابرو

در این مرحله، از بیمار خواسته می‌شود تا درخواست‌ها و شکل ابروی دلخواه خود را ترسیم کند و به صورت کامل در مورد خواسته‌های خود از ظاهر ابرو توضیح دهد. در نهایت پزشک با بررسی شکل و فرم مورد نظر بیمار و برطرف سازی ایرادهای آن و همچنین فرم دهی و تقارن سازی آن‌ها طرح نهایی را برای عمل آماده می‌سازد.


۲شناسایی گرافت‌ها

موهای مورد نیاز برای کاشت ابرو طبیعی معمولا از ناحیه اطراف سر و یا قسمت پشت گوش برداشته می‌شود که به آن بانک مو گفته می‌شود. در صورتی که ابروها دارای موهای ضخیم‌تری باشند (ابروهای مردانه) برای کاشت از ناحیه پشت سر و یا پشت گوش که دارای موهایی ضخیم‌تر و چندتایی است استفاده می‌شود.
اما برای کاشت ابروی خانم‌ها که دارای موهایی نازک‌تر در ابروی خود هستند از قسمت پشت گوش و پایین گردن که دارای موهایی ظریف‌تر، کوتاه‌تر و با واحدهای فولیکولی تک تار می‌باشد استفاده می‌گردد.


۳برداشت گرافت‌ها

پس از بی حسی ناحیه مورد نظر با کمک روش‌های FIT و یا سایر روش‌ها گرافت‌ها بدون درد و خونریزی برداشت می‌گردد. پس از انجام این عمل نیز جای زخم‌ها به دلیل اینکه بسیار کوچک هستند به سرعت بهبود می‌یابد و دردی در آن ناحیه احساس نخواهید کرد.

۴کاشت گرافت‌ها

پس از استخراج گرافت‌ها، توسط تیم درمانی و زیر میکروسکوپ گرافت‌های مورد نظر کاملا آماده سازی می‌گردند و در نهایت به جراح ارائه داده می‌شوند. ناحیه ابروها نیز با مواد بی حسی موضعی کاملا بی‌حس می‌گردد و سپس با کمک تیغ‌های جراحی سوراخ‌هایی بر روی طرح از پیش تعیین شده ایجاد می‌شود و گرافت‌ها درون آن قرار می‌گیرد.
در این مرحله پزشک با مهارت و تبحری که در این زمینه به دست آورده است بایستی به جهت رشد موها و همچنین زاویه آن‌ها نسبت به پوست دقت کافی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است بیمار با نتیجه‌ای غیرطبیعی مواجه گردد. در ادامه می‌توانید تصاویر کاشت ابرو را مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

مهم‌ترین مزایای کاشت ابرو چیست؟

از مزایای کاشت ابروی طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت دهی و فرم دهی به ابروهای بدون فرم
  • پرپشت شدن ابروهای با کاشت طبیعی ابرو
  • تقارن‌سازی برای ابروهایی که نامتقارن هستند.
  • رسیدن به ابروهایی پرپشت برای افرادی که بر اثر بیماری ابروهای خود را از دست داده‌اند.
  • داشتن ابروهایی طبیعی و زیبا برای کسانی که بر اثر سوختگی بخشی و یا کل ابروی خود را از دست داده‌اند.
  • برعکس روش‌های تاتو و یا هاشور که موقتی هستند این تکنیک کاملا ماندگار و دائمی می‌باشد.

به صورت کلی افراد با داشتن ابروهایی خوش حالت و خوش فرم و همچنین پرپشت می‌توانند به چهره‌ای زیباتر و جذاب‌تر دست پیدا کنند.

انواع روش‌ های کاشت ابروی طبیعی

روش‌های جدید و به روز برای انجام کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند که برای هر کدام از این روش‌ها متفاوت است. در ادامه روش‌های مدل کاشت ابرو طبیعی آورده شده است:

روش کاشت نواری (FUT)

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت ابروی طبیعی تکنیک FUT می‎‌باشد که در گذشته کاربرد بسیاری در این زمینه داشته است. با اینکه روش کاشت نواری یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو است اما نمی‌تواند تکنیک مناسبی برای کاشت ابروها باشد.
معمولا عمل کاشتن ابرو با کمک این تکنیک حالت طبیعی ابروها را از دست می‌دهد و فرمی وز شده به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این موارد در روش FUT نیاز به ایجاد برش و زدن بخیه دارد که به همین دلیل دوران نقاهت آن نیز طولانی‌تر می‌گردد. در زیر نمونه‌ای از عکس کاشت ابرو قبل و بعد آورده شده است.

روش غیر جراحی (FUE)

روش FUE یک روش برداشت غیرنواری و کاشت ابرو بدون جراحی می‌باشد که می‌توان از آن هم برای خانم‌ها و برای آقایان استفاده کرد. این روش به این صورت است که، تارهای مو از ناحیه پشت سر که تراکم بیشتر دارند برداشته می‌شوند، زیرا موهای این قسمت شباهت بیشتری به موهای طبیعی ابرو دارند.
تکنیک FUE یک روش کاملا سبک نسبت به سایر روش‌های کاشت ابرو است و به همین علت دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تری نیز دارد. پس از اتمام جراحی جای هیچ زخمی بر روی ابروها باقی نخواهد ماند و فرد می‌تواند پس از آن به راحتی کارهای روزمره خود را انجام بدهد.

روش SUT

امروزه بیشتر از روش‌های مبتنی بر SUT مانند FIT، Micro FIT و Super FUE برای عمل کاشت طبیعی ابرو استفاده می‌گردد. در این روش‌ها جراح با کمک تکنیک‌های مختلفی برای برداشت فولیکول و یا کاشت موها استفاده می‌کند به صورتی که در هیچ کدام از این روش‌ها هیچ جای برش، بخیه، زخم و یا خونریزی مشاهده نمی‌گردد.
نتایج به دست آمده با کمک این تکنیک‌ها بسیار طبیعی هستند و ماندگاری آن نیز کاملا دائمی می‌باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

انتخاب روش مناسب برای کاشت ابروی طبیعی به نظر پزشک بستگی دارد و تعیین آن پس از جلسه مشاوره و انجام معاینات لازم صورت می‌گیرد. در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیبات چهره و صورت و نظر بیمار طرح و فرم مورد نظر برای کاشت ابرو انتخاب می‌گردد. پس از انجام این کار روش مناسب برای جراحی نیز توسط پزشک و با بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد. کاشت ابرو دائمی در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر زیادی دارد.

کاشت ابرو چند ساعت طول می‌کشد؟

عمل کاشتن ابرو با استفاده از موهای سر در حدود ۴ الی ۵ ساعت زمان می‌برد که تقریبا می‌توان گفت نیمی از زمان گفته شده برای برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه مناسب سر طی می‌شود و مابقی آن برای کاشتن ابرو با کمک موهای استخراج شده نیز طول می‌کشد.

البته باید بگوییم که مدت زمان کاشت ابرو به متد انتخابی که توسط پزشک متخصص انتخاب می‌گردد نیز بستگی دارد. در روش‌هایی که برداشتن فولیکول‌ها سریع‌تر رخ می‌دهد به طور قطع فرایند انجام این عمل نیز سریع تر طی می‌گردد.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

فیلم کاشت ابروی دائمی

در ادامه می‌توانید فیلم واقعی از کاشت طبیعی ابرو به صورت دائمی را مشاهده نمایید:

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

آیا کاشت ابرو درد دارد؟ درد کاشت ابرو چقدر است؟

عمل کاشتن ابروی طبیعی بدون بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد و تنها توسط بی حسی موضعی و با استفاده از داروهای رایج مانند لیدوکایین این کار انجام می‌پذیرد. در زمان کاشت ابرو و در همان ابتدا با کمک سرنگ‌های بسیار ظریف برای تزریق بی‌حسی به ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود.
پس از اینکه بی حسی به اندازه مورد نیاز تزریق شد و تاثیر آن کاملا بررسی گردید عمل جراحی برای کاشتن ابروها آغاز می‌شود.
در زمان تزریق سرنگ ممکن است فرد احساس بسیار کمی در خصوص درد آن نیز داشته باشد که این نیز در حدی است که از انتظار فرد کمتر می‌باشد. پس از آن، فرد در حین عمل هیچ گونه احساس دردی نخواهد داشت و در صورتی که عمر لیدوکایین با گذشت زمان از بین برود، پس از چند ساعت ناحیه مورد نظر دوباره با لیدوکایین بی حس می‌شود.

از آنجایی که با بی حسی تنها گیرنده‌های درد بلوک می‌شوند ممکن است فرد در طی جراحی احساس کشش و یا فشار در ناحیه سر و یا ابروی خود داشته باشند.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

اقدامات قبل کاشت ابرو دائمی

رعایت یک سری از موارد قبل کاشت‌ابرو الزامی است که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • در هنگام شستن صورت به هیچ عنوان به صورت خود و محل کاشت ابرو دست نزنید.
  • از پماد و کر‌های تجویز شده توسط پزشک طبق دستور آن استفاده کنید.
  • در هنگام خوابیدن و استراحت سعی کنید سر خود را بالاتر از بدن نگه دارید.
  • سعی کنید بعد عمل کاشت ابرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • بعد از ابرو کاشتن به مدت چند روز سر خود را به پایین خم نکنید.
  • چند روز بعد کاشت ابرو به هیچ عنوان فعالیت سنگین ورزشی انجام ندهید.

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو چیست؟

در دوره نقاهت کاشت ابرو نیاز است تا نکاتی را به عنوان مراقبت از ابروی کاشته شده رعایت کنید که این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • پانسمان قرار گرفته بر روی بانک مو و ناحیه کاشت ابرو به مدت دو روز باید باقی بماند که در این مدت نیاز به تعویض و تمیز نگه داشتن آن می‌باشد.
  • پس از اینکه پانسمان در قسمت بانک مو توسط پزشک برداشته شد، این ناحیه را با احتیاط کامل بشویید.
  • پزشک برای شما مایع مخصوصی را تجویز می‌کند که هر ۲ الی ۳ ساعت بایستی آن را بر روی ابروهای خود اسپری نمایید.
  • لخته‌های خونی و یا پوسته‌هایی که بعد از جراحی بر روی ابرو ایجاد شده است را دستکاری نکنید تا خود به خود بهبود یابد.
  • برای کاهش تورم و التهاب می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. توجه کنید کمپرس را بیشتر از ۲۰ دقیقه بر روی ابروها نگذارید.
  • بعد دو روز از زمان کاشت ابرو می‌توانید حمام کنید.
  • در حمام طوری دوش بگیرید که آب به طور مستقیم روی ابروی شما تماس نداشته باشد.
  • ده روز بعد کاشت ابرو می‌توانید بخیه‌های پشت سر را بکشید.
  • دارو و پمادهای تجویز شده توسط پزشک را به طور مرتب استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکی تا چند ماه بعد کاشت ابرو پرهیز کنید.
  • از برداشتن ابروهای کاشته شده قبل ۱۵ ماه به طور جدی خودداری کنید.

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه زمانی قابل مشاهده است؟

حدود ۴ الی ۶ هفته بعد کاشت ابرو، موهای آن به طور طبیعی رشد خواهد کرد. معمولا در هفته‌های اول بعد کاشت، موی ابرو دچار ریزش شده که کاملا طبیعی است و مشکلی ندارد. به طور کلی بعد گذشت حدود ۱۰ ماه از کاشت ابرو دائمی می‌توانید نتایج کامل آن را مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

کاشت ابرو قبل از بارداری و یا کاشت ابرو بعد از بارداری؟ کدام بهتر است؟

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوره ها در بانوان می‌باشد که در تکامل و رشد فرزند می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. از این رو احتیاط در این بازه زمانی از مهم ترین مسائل برای داشتن بارداری بی نقص و مطمئن می‌باشد. حال یکی از سوالات مهم در این بخش این است که آیا کاشت ابرو در دوران بارداری امکان پذیر است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید چنین بگوییم که، در روند کاشت مو و یا ابرو به دلیل استفاده از مقداری کم از داروی بی‌حس کننده و ترکیبی از سرم نمکی با داروی اپی نفرین هیچ ضرری به بدن فرد یا جنین وارد نمی‌شود. اما در برخی موارد ممکن است اپی نفرین موجب افزایش ضربان قلب مادر یا جنین گردد.
در واقع بسیاری از عمل‌ها مانند کاشت ابرو توسط پزشکان در دوران بارداری برای خانم‌ها ممنوع اعلام شده است که این نیز به دلیل ایجاد استرس روحی و یا جسمی در دوران بارداری می‌باشد که می‌تواند برای جنین خطرآفرین باشد.

از این رو بهتر است کاشت ابرو را به زمان قبل و یا بعد از دوران بارداری موکول کنید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر کودک شما از شیر مادر تغذیه می‌کند بایستی به مدت چند روز از اینکار ممانعت کنید و غذایی جایگزین برای فرزند خود انتخاب نمایید، یا اینکه عمل خود را به بعد از دوران شیردهی موکول نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

مهمترین خطرات و عوارض کاشت ابرو چیست؟

از عوارض عمومی بعد از عمل کاشتن ابرو می‌توان به قرمزی، تورم، التهاب، خارش و یا حتی کبودی در آن ناحیه اشاره کرد که کاملا طبیعی است و با گذشت مدت زمانی در حدود چند روز از بین خواهد رفت و برطرف می‌گردد. البته این در صورتی است که بیمار توسط یک پزشک معتبر و ماهر در این زمینه جراحی خود را انجام داده باشد.

اگر عمل کاشت ابرو در مراکز نامعتبر انجام گیرد باعث می‌شود تا مشکلاتی برای فرد رخ دهد، که از خطرات کاشت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تقارن در ابروها
  • رشد نامناسب موها
  • تفاوت در رنگ موها
  • عدم رشد کامل گرافت‌ها
  • نرسیدن به نتیجه دلخواه
  • عفونت در ناحیه کاشت و یا استخراج گرافت‌ها

در نتیجه بهتر است برای انجام کاشت ابروی خود نهایت دقت را در انتخاب پزشک متخصص و یا کلینیک معتبر داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان خدمات کاشت ابرو با مشاوران پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

تصاویر قبل و بعد کاشت ابرو

در ادامه می‌توانید عکس کاشت ابرو طبیعی را مشاهده کنید:

سوالات متداول در مورد کاشت ابرو

۱آیا کاشت ابرو روی تاتو ممکن است؟

بله، این کار کاملا امکان پذیر است و حتی توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود که در ابتدا تاتو و یا هاشور بزنند و بعد برای کاشت ابرو اقدام کنند. این نیز به دلیل این است که، برخی از گرافت‌های کاشته شده ممکن است زنده نمانند و تعدادی از آن‌ها از دست برود و با این کار می‌توان فواصل کوچک خالی بین تارهای مو را پر تر نشان داد.

۲آیا کاشت ابرو روی اسکار جای آن را  از بین می‌برد؟

در صورتی که فولیکول‌های مناسب برای کاشت بر روی اسکار و یا جای زخم‌هایی که رشد ابروها در آن از بین رفته است کاشته شود، باعث می‌گردد تا پس از گذشت مدت زمانی رشد طبیعی ابروها شکل بگیرد و دیگر ریزش مو اتفاق نیوفتد.

۳کاشت ابرو در چند جلسه انجام می‌شود؟

تعداد جلسات کاشت ابرو به مهارت پزشک و مدل کاشت ابرو ارتباط دارد ولی به طور کلی با توجه به کوچک بودن ناحیه مد نظر، کاشت ابرو در یک جلسه انجام می‌شود.

۴آیا بعد کاشت ابرو می‌توان از استخر و سونا استفاده کرد؟

بهتر است در روزهای اول از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید و زمانی که زخم‌های محل کاشت ابرو به طور کامل بهبود یافت می‌توانید به استخر بروید.

۵گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو از کدام قسمت بدن برداشته می‌شود؟

با توجه به شرایط و نوع جنس موی هر فرد محل برداشت گرافت می‌تواند متفاوت باشد ولی در بیشتر افراد گرافت لازم برای پیوند از بانک موی پشت سر برداشته می‌شود.

۶آیا امکان رنگ کردن ابرو و اصلاح کردن آن بعد کاشت وجود دارد؟

بله، بعد گذشت چند ماه و رویش مجدد ابروها، اصلاح کردن ابرو و رنگ کردن آن مانعی ندارد. ولی دقت داشته باشید که برداشتن ابروها قبل ۱۵ ماه به هیچ عنوان نباید انجام شود.

منابع: ،

خواه را بدست آورید.

عوارض کاشت ابرو

  • تورم: پس از جراحی، ممکن است در منطقه کاشت ابرو تورم ایجاد شود که تدریجاً کاهش می‌یابد.
  • احساس درد و حساسیت: برخی افراد ممکن است پس از کاشت ابرو احساس درد، تحریک یا حساسیت در منطقه کاشت را تجربه کنند. این عارضه معمولاً به‌طور موقت است و به تدریج بهبود می‌یابد.
  • خارش: برخی از افراد ممکن است بعد از کاشت ابرو خارش در منطقه کاشت را تجربه کنند. این مسئله نیازمند توجه و مراقبت می‌باشد و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضدحساسیتی داشته باشد.
  • عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت و مراقبت مناسب، خطر عفونت در منطقه کاشت ابرو وجود دارد. استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی پس از جراحی مهم است.
  •  عوارض جانبی داروها: مصرف برخی داروها مانند ضدالتهاب‌ها و ضدبیوتیک‌ها پس از کاشت ابرو ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را ایجاد کند.
  • نارسایی پیوند: در موارد نادر، ممکن است پیوند ابرو کاشته شده عدم پیوند داشته باشد و نتایج دلخواه را ندهد. در این صورت، نیاز به رفع مشکل و دوباره کاشت ابرو وجود دارد.

برای جلوگیری یا کاهش این عوارض، مهم است که دستورات پس از عمل را به دقت رعایت کنید و با پزشک خود درمورد هرگونه نگرانی یا سؤالی مشورت کنید.

هزینه کاشت ابرو

باتوجه به اینکه کاشت ابرو یک فرآیند تخصصی و حساس است و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد، لذا هزینه کاشت ابرو ممکن است بسیار متفاوت باشد، به علت پیچیدگی و تخصصی بودن این فرآیند. بنابراین، در انتخاب پزشک خود باید دقت کنید.

در حدود 12 تا 15 میلیون تومان تخمین زده می‌شود، اما این مبلغ تقریبی است و بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر و هزینه کاشت ابرو با یک کلینیک معتبر پوست و مو تماس بگیرید و با مشاوره یک پزشک متخصص، بهترین روش و هزینه مناسب برای کاشت ابرو را مطلع شوید.

دکمه بازگشت به بالا