بین الملل

اردوغان به نخجوان می‌رود – نازک نارنجی

 روند خلع سلاح گروه‌های ارمنی در قره‌باغ کوهستانی و فرآیندهای آتی سیاسی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان عنوان شده است.

کریدور زنگزور که راهی ارتباطی بین ترکیه و جمهوری آذربایجان است نیز موضوع مورد بحث در دیدار بین این دو خواهد بود.

با پایان یافتن عملیات نیروهای نظامی آذربایجان در قره باغ، خلع سلاح نیروهای ارمنی مستقر در منطقه، روند مذاکرات برای ادغام قره‌باغ به آذربایجان و بازگشایی کریدور زنگزور آغاز شده است.

اردوغان، یکی از اصلی‌ترین حامیان علی‌اف در نشست سازمان ملل بر راه اندازی سریع‌تر این کریدور تاکید کرد.

کریدور زنگزور یکی از مهمترین مسیرهای حمل و نقل زمینی است که جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را از طریق ارمنستان به روسیه و ترکیه متصل و زمینه را برای ارتباط آسیا، اروپا و خاورمیانه با یکدیگر فراهم می‌سازد. 

اردوغان و علی اف در ماه ژوئن گفته بودند که می‌خواهند تلاش‌ها را برای باز کردن یک کریدور زمینی که ترکیه را از طریق نخجوان و ارمنستان به قلمرو اصلی آذربایجان متصل می‌کند، افزایش دهند.

311311

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا