بین الملل

هشدار بورل درباره احتمال انحلال اتحادیه اروپا

بورل با تاکید بر لزوم اتخاذ یک سیاست مهاجرتی مشترک از سوی همه اعضای اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد که اعضای این اتحادیه تاکنون بر سر مساله مهاجرت به اجماع دست نیافته‌اند.

وی افزود: علیرغم ایجاد یک مرز مشترک خارجی، اعضای اتحادیه اروپا همچنان در مورد چگونگی مدیریت موثر جریان‌های مهاجرتی به درون این اتحادیه اختلاف نظر دارند.

بورل این اختلاف را ناشی از اختلافات عمیق فرهنگی و سیاسی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست و گفت: برخی از اعضای اتحادیه اروپا در خصوص پذیرش مهاجران مقاومت کرده و مانند ژاپن رفتار می‌کنند و می‌گویند ما نمی‌خواهیم افراد خارجی و مهاجر را بپذیریم و با آنها مخلوط شویم و می‌خواهیم خلوص نژادی خود را حفظ کنیم.

وی با یادآوری این موضوع که رشد جمعیتی اروپا راکد است و جمعیت سالخورده آن به شدت نیاز به تکمیل نیروی کار دارد، تاکید کرد: ما رشد جمعیتی پائینی داریم و به همین دلیل به مهاجر نیاز داشته تا از نظر نیروی انسانی با مشکل مواجه نشویم.

بورل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حالی که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند اسپانیا، سابقه طولانی در استقبال و ادغام مهاجران در جوامع خود دارند، برخی دیگر در برابر این امر مقاومت می‌کنند.

۳۱۱۳۱۱

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا