عمومیمطالب کسب و کار

کاربرد نمای سنگی ساختمان

موارد کاربرد سنگ ها در طراحی ساختمان

کف ساختمان و پلکان

سنگی که برای پلکان و کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد در معرض سایش و ضربه خواهد بود، بنابراین باید بسیار سخت باشد و از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشد. سنگ کف ساختمان باید قابل برش در یک جهت باشد. سنگ های رسوبی و دگرگون این مزیت را دارا هستند. علاوه بر آن سنگ کف و پلکان به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی باید تخلخل کمی داشته باشند تا در اثر شستشو با مواد شوینده و ریختن مواد اسیدی یا بازی روی آن نفوذناپذیر بوده و آسیب نبیند. از جمله سنگ هایی که برای کف و پلکان مناسب می باشند، می توان سنگ های مرمریت و گرانیت را نام برد.

پوشش دیوارهای داخل ساختمان

استفاده از  سنگ سفید برای دیوار داخلی ساختمان ظاهری بسیار باشکوه و خنک به آن می بخشد. اصولاً از سنگ برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی، ساختمان های اداری، فروشگاه ها، سالن های غذاخوری و … استفاده می شود. سنگی که برای دیوار به کار می رود باید ظاهری زیبا و سطحی جلاخورده داشته باشد. علاوه بر آن تخلخل آن کم باشد تا در اثر شستشو با مواد شوینده آسیب نبیند و مقاومت آن کم نشود.

مزایای کاربرد سنگ در ساختمان

از جمله مزایای بکار بردن سنگ در محیط‌های اداری می توان موارد زیر را نام برد :

  • استفاده از سنگ در نمای ساختمان‌های تجاری باعث افزایش اعتبار ادارات و سازمان‌ها می‌شود.-
  • عایق حرارتی بودن سنگ‌ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • سنگ‌ها عایق صوتی بوده و باعث ایجاد آرامش در محیط‌های اداری و سازمانی خواهد شد.
  • به کار بردن این سنگ‌ها در ساختمان باعث زیباتر شدن دکوراسیون ساختمان شما می‌گردد.

کاربرد سنگ در ساختمان

  • کف ساختمان

سنگ‌هایی که به عنوان کفپوش در ساختمان‌های اداری و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد همواره در معرض ضربه و سایش است به همین دلیل باید مستحکم بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش داشته باشد. این سنگ‌ها باید قابل برش بوده تا بتوان آن را به همه حالت‌ها درآورد. از آن جا که سنگ‌های موجود در کف ساختمان امکان ایجاد لکه و آلودگی وجود دارد باید از سنگ‌های قابل شستشو برای کف استفاده شود.

  • دیوارهای ساختمان

دیوارهای ساختمان تاثیر زیادی بر روی زیبایی و نمای ساختمان دارد و سنگ‌ها یکی از عناصری هستند که بسیار زیبا بوده و برای دیوارها بسیار مناسب می‌باشند. سنگ‌ها معمولا برای پوشش دیوارهای اداری، مسکونی، تجاری، حمام، سرویس بهداشتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های به کار رفته در دیوارها جلا خورده بوده و به راحتی می‌توان آن را شست.

  • نماکاری ساختمان

سنگ‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر هر گونه شرایط جوی دارند، مناسب‌ترین گزینه برای نماهای ساختمان به شمار می‌روند. با استفاده از سنگ‌ها در نماهای داخلی و خارجی ساختمان‌های اداری و سازمان‌ها می‌توان اعتباری بصری آن را افزایش داده و نمایی بسیار شکیل را به ساختمان بخشید.

دکمه بازگشت به بالا