علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

حساسیت به کاندوم نی نی سایت

اگر بعد از اتمام رابطه جنسی دچار خارش مداوم و بی دلیل می شوید، می تواند به خاطر حساسیت به کاندوم باشد. خارش ممکن است بر اثر واکنش حساسیتی به کاندوم یا هر ماده دیگری که در زمان برقراری رابطه جنسی مورد استفاده قرار داده اید، بروز کند. گرچه ممکن است به هر کاندومی حساسیت داشته باشید، اما کاندوم با جنس لاتکس رایج ترین نوع حساسیت زاست.

در اکثر مواقع حساسیت به لاتکس به مرور زمان و بعد از بارها قرار گرفتن در معرض این ماده بروز می کند. به علاوه حساسیت به لاتکس در بین کارمندان بیمارستان ها و مراکز مراقبتی بیشتر است. در ادامه با جزئیات بیشتری به مسئله حساسیت به کاندوم پرداخته می شود.

حساسیت به کاندوم

در موارد حساسیت شدید یک واکنش کلی در بدن یا یک واکنش سیستمیک بروز می کند. خانم ها بیشتر در معرض واکنش حساسیتی سیستمیک هستند. علت حساسیت بیشتر خانم ها به کاندوم این است که غشاهای مخاطی واژن پروتئین های لاتکس را سریعتر از غشاهای آلت تناسلی جذب می کنند.
نشانه های واکنش حساسیتی سیستمیک عبارتند از:

  • کهیر در بخش هایی که با کاندوم تماس نداشتند.
  • التهاب در بخش هایی که با کاندوم تماس نداشتند.
  • آبریزش بینی یا گرفتگی بینی
  • آبریزش چشم
  • خارش گلو
  • گر گرفتن صورت

در موارد نادر حساسیت به کاندوم ممکن است منجر به بروز آنافیلاکسی شود. آنافیلاکسی یک واکنش حساسیتی کشنده است. در صورت بروز هر یک از موارد زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

  • مشکل تنفسی
  • مشکل در بلع
  • التهاب دهان، گلو یا صورت

عوامل به وجود آورنده حساسیت

گاهی اوقات بعضی از افراد هنگام استفاده از کاندوم تاخیری دچار سوزش، خارش، قرمزی و تورم در ناحیه تناسلی خود می‌شوند که این موارد می‌توانند از علائم اصلی حساسیت به کاندوم باشند. اگر شخصی بعد از استفاده دچار حساسیت شود ممکن است که در واقع مشکل از سمت خود شخص نباشد. گاهی اوقات بعضی از تولیدکنندگان ، از مواد اسپرم کش و روان کننده شیمیایی استفاده می کنند که این امر باعث تحریک دستگاه تناسلی و ایجاد خارش و سوزش در ناحیه تناسلی می شود، همچنین خود لاتکس که اکثر کاندوم‌ها از آن تولید می شوند نیز می تواند ایجاد مشکل کند.

از این رو برای رفع این مشکل حتما و حتما باید از و آنتی باکتریال استفاده نمود. این نکته را باید همیشه مد نظر داشته باشید که شرط داشتن یک زندگی سالم و مداوم، داشتن یک رابطه جنسی خوب و سالم است .

چرا حساسیت به کاندوم بروز می‌کند؟

لاتکس طبیعی – که رنگ آن با لاتکس مصنوعی متفاوت است – حاوی پروتئین های زیادی است که گفته می شود منجر به بروز واکنش های حساسیتی می شوند.
اگر به لاتکس حساسیت دارید، سیستم ایمنی این پروتئین ها را به عنوان مهاجم مضر در نظر می گیرد و آنتی بادی هایی برای مقابله با آنها آزاد می کند. این پاسخ ایمنی منجر به خارش، التهاب یا سایر علائم حساسیتی می شود.
گرچه حساسیت به لاتکس رایج ترین نوع حساسیت است، اما احتمال حساسیت داشتن به سایر انواع کاندوم ها نیز وجود دارد. به هرحال واکنش حساسیتی به شکل مشابه بروز می کند، اگر کاندوم مورد استفاده حاوی یک یا چند ترکیب تحریک کننده و حساسیت زا باشد، سیستم ایمنی آنتی بادی هایی را آزاد خواهد کرد که با آن‌ها مقابله کنند. این امر منجر به بروز واکنش حساسیتی موضعی یا کلی در بدن خواهد شد.

بهترین کاندوم‌های ضد حساسیت

انتخاب و خرید کاندوم خوب جهت استفاده در روابط جنسی حتما باید مورد توجه قرار گیرد. درست است که هدف اصلی استفاده از کاندوم، پیشگیری از بارداری است، اما نباید به گونه‌ای باشد که به بدن ما آسیب بزند.

یا ضدحساسیت دارای ویژگی ضد‌میکروب و ضد‌عفونی کنندگی مضاعف برای بدن‌هایی با حساسیت بیشتر است. از این‌رو این کاندوم‌ها با استریل کردن موضع، زمینه را برای هرگونه حساسیت و بیماری از بین می‌برند. همچنین برخی از این کاندوم‌ها دارای اسانس معطر جهت خوشبو کردن بوی بد در حین روابط جنسی نیز هستند. در ادامه به معرفی بهترین‌ کاندوم‌های ضدحساسیت موجود در بازار می‌پردازیم:

کاندوم کدکس مدل Zero Invisible

این کاندوم از لاتکس 100% طبیعی تولید می‌شود؛ بنابراین کاملا ضد حساسیت است و همچنین خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی هم دارد.

این کاندوم دارای روان کننده است و در عین نازکی و تحریک پذیری، مقاومت و ایمنی فوق العاده ای هم دارد.

کاندوم ضدحساسیت شادو مدل SENSITIVE

کاندوم حساس شادو بسیار ظریف و حساس ساخته شده که نازک بودن آن برای افرادی که دوست ندارند از کاندوم استفاده کنند بسیار مناسب است.

در صورت حساسیت به کاندوم چه باید کرد؟

گر چه اکثر کاندوم ها با لاتکس ساخته شده اند، اما جایگزین هایی نیز وجود دارد. در مورد حساسیت خود با پزشک مشورت کنید و بهترین نوع کاندومی را انتخاب کنید که حاوی لاتکس نیست.

سخن پایانی

حساسیت به کاندوم می تواند هم برای مردان و هم برای زنان به وجود بیاید. استفاده از لاتکس و مواد شیمیایی دیگری که در کاندوم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند می تواند عامل به وجود آورنده حساسیت باشند. برای جلوگیری از این مساله می توان از انواع کاندوم ضد حساسیت استفاده کرد.

خبر خوشی برای شما داریم. فروشگاه اینترنتی الو کاندوم همراه با مشاورانی مجرب به شما در خرید و انتخاب کمک می‌کنند، تا لذت تجربه‌ی راحت‌ترین انتخاب از فرشگاه اینترنتی را کسب کنید.

همچنین در صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی الو کاندوم، با شرکت در مسابقه‌ها و اجرای چند قانون ساده برنده‌ی جوایز ارزنده‌ای شوید.

ارسال رایگان سبدهای خرید بالای 150 هزار تومان و بسته بندی محرمانه نیز از ویژگی های کاندوم و سایر محصولات زناشویی از الو کاندوم است. ممکن است حین استفاده از کاندوم خارش و سوزش عجبیی را حس کنید و بعد ببینید که بثوراتی در اطراف واژنتان ایجاد شده. حساسیت به کاندوم یا حساسیت به لاتکس زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به ماده ای بی خطر، مانند یک مهاجم، ویروس یا باکتری واکنش نشان می دهد. به این ترتیب انبوهی از آنتی بادی ها و مواد شیمیایی از جمله آنتی هیستامین ها آزاد می شوند، این روند تا جایی ادامه دارد که باعث پاسخ ایمنی التهابی می شوند. در ادامه می خواهیم در مورد حساسیت به لاتکس (حساسیت به کاندوم) موارد مهمی را برای شما شرح دهیم.

لاتکس چیست؟

آیا حساسیت به کاندوم شایع است؟

اگر بعد از رابطه جنسی با کاندوم دچار خارش مکرر و غیرقابل توضیح هستید، این می تواند نشانه ای از یک واکنش آلرژیک باشد. ممکن است به کاندوم یا هر ماده دیگری مانند که خود یا همسرتان استفاده کرده اید، حساسیت داشته باشید.

اگرچه حساسیت به هر نوع کاندوم امکان پذیر است، حساسیت به لاتکس متداول ترین نوع حساسیت به کاندوم است. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بین 1 تا 6 درصد از افراد حساسیت به کاندوم را تجربه می کنند.

علائم حساسیت به کاندوم چیست؟

در بیشتر موارد، افرادی که به لاتکس یا مواد دیگر حساسیت دارند، یک واکنش موضعی را تجربه می کنند. این بدان معنی است که علائم فقط در مکان هایی ظاهر می شوند که پوست شما با کاندوم تماس مستقیم پیدا کرده است.

علائم حساسیت به کاندوم عبارتند از:

  • خارش
  • سرخی
  • ورم
  • جوش های ریز

در موارد شدید حساسیت به کاندوم، یک واکنش کامل یا سیستمیک امکان پذیر است. زنان مبتلا به حساسیت به کاندوم به احتمال زیاد یک واکنش سیستمیک را تجربه می کنند. این به این دلیل است که غشاهای مخاطی در واژن پروتئین های لاتکس را سریعتر از غشاهای آلت تناسلی مرد جذب می کنند.

علائم واکنش آلرژیک سیستمیک شامل موارد زیر است:

  • کهیرها در مناطقی که با کاندوم تماس ندارند.
  • تورم در مناطقی که با کاندوم تماس ندارند.
  • آبریزش بینی یا احتقان
  • چشمان خیس
  • گلو خارش دار
  • برافروختگی صورت

علت حساسیت به کاندوم چیست؟

لاتکس طبیعی که با لاتکس مصنوعی از نظر رنگ متفاوت است از درخت لاستیک گرفته شده است. شیره این درخت حاوی چندین پروتئین متفاوت است که به عنوان یک ماده آلرژی زا شناخته می شوند.

اگر حساسیت به کاندوم دارید، شما این پروتئین ها را به عنوان مهاجمین مضر اشتباه گرفته و آنتی بادی هایی را برای مقابله با آنها آزاد می کند. این پاسخ ایمنی ممکن است منجر به خارش، التهاب و سایر علائم آلرژی شود.

اگرچه آلرژی به لاتکس مهمترین دلیل حساسیت به کاندوم است، اما اگر کاندوم حاوی مواد بی حسی، انواع رنگ ها و اسانس ها باشد، ممکن است نه به خود لاتکس بلکه به یکی از این موارد حساسیت داشته باشید.

اگر حساسیت به کاندوم داشته باشم چه می توانم بکنم؟

اگرچه بیشتر کاندوم ها با لاتکس ساخته می شوند، گزینه های زیاد دیگری برای شما وجود دارد. درباره آلرژی خود با همسرتان صحبت کنید و بهترین گزینه غیر از کاندوم را برای انتخاب کنید.

کاندوم های ساخته شده از پلی اورتان را انتخاب کنید

کاندوم های پلی اورتان ساخته شده از پلاستیک، به طور موثری از بارداری جلوگیری می کنند و از شما و همسرتان در برابر عفونت های مقاربتی (STI) محافظت می کنند.

پلی اورتان نازک تر از لاتکس است و گرما را به خوبی هدایت می کند، بنابراین حس بدی برای شما ایجاد نمی کند. اما پلی اورتان مانند لاتکس کشش ندارد به همین دلیل، احتمال لغزش یا پاره و سوراخ شدن آنها بیشتر است.

فروشگاه اینترنتی کاندوم بازار بسته بندی کاملا محرمانه و ارسال فوری به سراسر کشور دارد

کاندوم های پلی ایزوپرن را انتخاب کنید

پلی ایزوپرن یک لاستیک مصنوعی است. این ماده گرما را بهتر از لاتکس هدایت می کند که خود می تواند احساس طبیعی تری ایجاد کند. همچنین کشش آن بهتر از پلی اورتان است و کمتر پاره می شوند.

کاندوم های پلی ایزوپرن از STI و بارداری محافظت می کنند و می توان آنها را با روان کننده های بر پایه آب یا سیلیکون استفاده کرد.

حساسیت شما ممکن است به مواد داخل کاندوم باشد نه خود آن

ممکن است انواع اسپرم کش (nonoxynol-9) در کاندوم باشد. از اسپرم کش ها معمولاً در ژل ها، شیاف ها و روان کننده های کاندوم استفاده می شود. Nonoxynol-9 متداول ترین ماده فعال در اسپرم کش است. این ماده باعث حساسیت در برخی از افراد می شود، به خصوص هنگامی زیاد از آن استفاده کنید.

اگرچه اسپرم کش در اکثر کاندوم ها استفاده نمی شود، اما در سراسر دنیا ممنوع نشده است. این بدان معناست که برخی از تولید کنندگان کاندوم ممکن است هنوز اسپرم کش به محصول خود اضافه کنند. حتما برچسب محصصولات را مطالعه کنید.

حساسیت شما حتی می تواند مربوط به روان کننده ای باشد که استفاده می کنید

روان کننده ها برای افزایش لذت جنسی طراحی شده اند، اما حاوی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث حساسیت شوند. این مواد شامل گلیسیرین، پارابن و پروپیلن گلیکول است.

علاوه بر تحریک و خارش، این مواد می توانند باعث رشد بیش از حد باکتری ها شوند. این می تواند منجر به عفونت قارچی یا شود.

چه موقع باید برای حساسیت به کاندوم به دکتر مراجعه کنید؟

اگر علائم حساسیت به کاندوم یا هر چیز دیگری بیش از یک یا دو روز طول کشید یا پس از آزمایش گزینه های دیگر همچنان ادامه داشت و نمی دانید که دقیقا حساسیت شما ناشی از چه چیزی است به پزشک مراجعه کنید. علائم شما ممکن است در نتیجه عفونت یا بیماری زمینه ای دیگر باشد.

پزشک شما را معاینه کرده و آزمایش های تشخیصی را برای بررسی عفونت های مقاربتی و باکتریایی انجام می دهد. بیشتر عفونت های دستگاه تناسلی را می توان با استفاده از برطرف کرد. اما در صورت عدم درمان، برخی از عفونت ها می توانند منجر به عوارض شدیدی مانند ناباروری شوند.

پزشک ممکن است شما را به متخصص آلرژی ارجاع دهد. متخصص آلرژی یک آزمایش پچ برای کمک به شناسایی ماده ای که علائم شما را تحریک می کند، انجام خواهد داد و دقیقا مشخص می شود که شما حساسیت به کاندوم دارید یا نه.

مطالعه بیشتر: walmart

 

 

دکمه بازگشت به بالا