علمی و پزشکی

تهیه سند راهبردی «گردشگری سلامت»

عضو شورای‌عالی نظام‌پزشکی از تهیه سند راهبردی گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش نازک نارنجی، علی دباغ در این باره گفت: کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران و همچنین تعرفه خدمات پزشکی نسبت به دنیا و حتی کشورهای منطقه یک مزیت و فرصت طلایی محسوب می‌شود و آورده بسیار خوبی را برای ما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که بر اساس آمار و ارقام موجود ۷۰ درصد از این تخت‌ها به طور متوسط اشغال است افزود: تقریباً ۴۵ هزار تخت خالی داریم ، اگر متوسط اقامت بیمار در تخت را پنج‌روز در نظر بگیریم هر تخت قابلیت پذیرش ۸۰ تا ۹۰ بیمار را در سال دارد بدون اینکه بخواهیم تخت و امکانات قابل‌توجهی را اضافه کنیم.

عضو شورای‌عالی نظام‌پزشکی، گردشگری سلامت را در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر دانست و در عین حال گفت: هر بیمار می‌تواند برای کشور ما یک مبلّغ باشد.

عضوشورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه سند راهبردی گردشگری سلامت در حال تهیه است گفت: وزارتخانه‌های بهداشت،  میراث و گردشگری و امور خارجه و سایر نهادهای ذی‌ربط باید به یک‌زبان مشترک برسند و این زبان مشترک را در قالب اهداف عددی مطرح کنند.

وی تبلیغات مناسب در خارج از کشور و تنظیم زیرساخت‌های نرم‌افزاری در داخل را دو موضوع مهم در رونق حوزه گردشگری سلامت برشمرد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا