عمومی

۱۵۳ گروه جهادی امر به معروف در کرمان تشکیل شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی شجاع حیدری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: ۱۵۳ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان تشکیل شده که در ۱۸ عرصه فعالیت خود را در حوزه این ۲ فریضه الهی انجام می‌دهند.

شجاعی افزود: هر گروه جهادی از پنج تا هفت نفر تشکیل شده و تصمیم داریم جمعیت ۱۵ هزار نفری را برای انجام امر به معروف و نهی از منکر در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در کرمان ۶۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها، ادارات، اصناف و…تشکیل شده و در تمام شهرستان‌های این استان نیز شورای امر به معروف فعال است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان بیان کرد: فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فعالیت محوری به سمت برنامه محوری رفته است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی، امر به معروف در سه حوزه مردم نسبت به حکومت، مردم نسبت به مردم و حکومت نسبت به مردم تعریف می‌شود.

شجاع حیدری بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر حقی برای مردم نسبت به عملکرد حکومت محسوب می‌شود و هیچ مجموعه‌ای از سیطره این واجب دینی خارج نیست و هیچ فردی حق ندارد در برابر آن مانع ایجاد کند، زیرا جرم حساب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اظهار داشت: هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی و جامعه متعالی» است.

شجاع حیدری تصریح کرد: امر به معروف سیطره وسیعی دارد و ۱۸ عرصه در این زمینه احصا شده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید در سایه قرار گیرد تاکید کرد: نسیم و تراوش این ۲ واجب الهی باید کام انسان‌ها را شیرین کند و نباید در برابر امر به معروف و نهی از منکر جبهه گیری شود، زیرا هدف تقویت، رشد و تعالی انسانی است.

دکمه بازگشت به بالا