عمومی

مزایده واگذاری دو کلوپ تفریحات دریایی با رعایت آیین نامه مالی مناطق آزاد

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم گفت: مزایده واگذاری دو کلوپ غواصی و تفریحات دریایی در ساحل سیمرغ با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی مناطق آزاد و دستورالعمل‌های موجود انجام شد.

مزایده واگذاری دو کلوپ تفریحات دریایی با رعایت آیین نامه مالی مناطق آزادبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش با اشاره به برگزاری مزایده دو کلوپ غواصی و تفریحات دریایی در ساحل سیمرغ کیش، گفت: بالا بودن قیمت پایه مزایده اصلی‌ترین گلایه فعالان حوزه تفریحات دریایی است.

فعالان حوزه تفریحات دریایی کیش اعلام کردند: مبلغ پایه مزایده یک کلوپ را ۱۳۰ و کلوپ دیگر را ۱۸۰ میلیون تومان کارشناسی شد.

مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش گفت: متقاضیان مبلغ ۵۵٠ میلیون تومان را در مزایده پیشنهاد دادند.

باستان و نظری از کلوپداران کیش نیز کاهش زمان قرارداد کلوپ‌های تفریحات دریایی از ۲۱ به ۱۰، ۵ و هم اکنون به یک سال، افزایش تعرفه تفریحات دریایی و افزایش مبلغ پایه مزایده کلوپ‌های دریایی را مهمترین چالش‌های این حوزه برشمردند.

سعید پورزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صداوسیما در خصوص این موضوع، گفت: برگزاری مزایده در حوزه اختیارات شرکت عمران، آب و خدمات کیش است.

روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات نیز پاسخگویی را به عزیزاله فرضی پور سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم واگذار کرد.

عزیزاله فرضی پور نیز در خصوص انجام مزایده واگذاری دو کلوپ غواصی و تفریحات دریایی در ساحل سیمرغ جزیره کیش گفت: بهره برداران قبلی این دو کلوپ به تعهدات مالی و پرداخت اجاره‌های دو مجموعه عمل نکردند و پس از ارسال تذکر و اخطار‌های معاونت ورزش و تفریحات سالم و معاونت حقوقی شرکت عمران، آب و خدمات و فرصت‌هایی که در اختیار آن‌ها برای پرداخت معوقات گذاشته شد برای جلوگیری از تضییع بیت المال و حقوق سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش بوسیله مراجع قضایی تخلیه دو کلوپ انجام شد.

وی تصریح کرد: برای واگذاری آن‌ها از طریق مزایده با رعایت آیین نامه مالی  و معاملاتی مناطق آزاد و در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود، اسناد مزایده آماده و با انجام فراخوان عمومی و فروش پاکات و اسناد مزایده و بازگشایی پاکات در کمیسیون معاملات شرکت عمران، آب و خدمات کیش، برندگان مزایده مشخص شدند.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم گفت: پس از گذراندن فرایند اداری نسبت به انعقاد قرارداد با بهره برداران جدید اقدام خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش به ویژه در فصول گرم سال تفریحات دریایی است و اگر این بخش به علت تورم و افزایش قیمت‌ها خسارت ببیند قطعاً صنعت گردشگری کیش آسیب خواهد دید.

دکمه بازگشت به بالا