علمی و پزشکی

تحلیلگران خبر از افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس می‌دهند

پس‌از معرفی آیفون ۱۴ در سپتامبر ۲۰۲۲، قیمت این محصول در بازارهای اروپایی مثل بریتانیا تا ۱۵۰ پوند و در سایر نواحی اروپا تا ۲۰۰ یورو افزایش یافت اما ایالات‌متحده از این افزایش قیمت در امان بود. اکنون به‌نظر می‌رسد نسل آینده‌ی گوش هوشمند اپل برای مشتریان آمریکایی که قصد خرید مدل پرو مکس را داشته باشند افزایش خواهد یافت.

جف پو از مؤسسه‌ی تحقیقات بین‌المللی فناوری هایتونگ انتظار دارد سری آیفون ۱۵ در ماه آگوست وارد مرحله‌ی تولید انبوه شوند. پو همچنین هشدار داد که مدل پرو مکس این گوشی‌ها احتمالاً با قیمت بیشتر به‌فروش خواهد رسید. درحالی‌که آیفون ۱۴ پرو مکس با برچسب ۱۰۹۹ دلار عرضه شد، پو اعتقاد دارد آیفون ۱۵ درو مکس با قیمتی بالاتر دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

اپل معمولاً امکانات و قابلیت‌های مشابهی در مدل پرو و پرو مکس آیفون ارائه می‌دهد و مهم‌ترین تفاوت این دو نسخه معمولاً ابعاد آن‌ها است. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، انتظار داریم نسل بعدی آیفون پرو مکس از قابلیت‌های انحصاری بهره ببرد که نمونه‌ی آن در مدل پرو وجود نخواهد داشت. به‌عنوان مثال گفته می‌شود آیفون ۱۵ پرو مکس از لنز پریسکوپی جدید استفاده خواهد کرد و شاید همین موضوع باعث افزایش قیمت دستگاه شود.

پو همچنین به آیفون ۱۶ و استفاده از فناوری متالنز اشاره می‌کند. احتمال دارد اپل از تکنولوژی مذکور در حسگر اصلی دوربین آیفون ۲۰۲۴ بهره ببرد و ازطرفی ابعاد سخت‌افزار حسگر فیس آی‌دی را کاهش دهد.

اگرچه پو فقط درمورد آیفون صحبت می‌کند اما تصمیم‌گیری غول فناوری کوپرتینو می‌تواند روی قیمت مدل‌های پرچم‌دار دستگاه‌های اندرویدی نیز تأثیر داشته باشد.

227227

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا