علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

در فتوشاپ چگونه فارسی تایپ کنیم؟

همانطور که می دانید که شرکت ادوبی محصولات خود را در نسخه های مختلف و با پشتیبانی ها متغیر وارد بازار می کند و این بار در آخرین نسخه این محصولات با فتوشاپ 2020 نیز آشنا شدیم که چندی پیش نیز قابلیت را برای شما عزیزان در سایت ترنج گراف فراهم کردیم. اکثر کاربران فارسی زبان در هنگام استفاده از فتوشاپ مشکل فارسی نویسی دارند و امروز با و یا در خدمت شما هستیم همراه ما باشید. همچنین می توانید جهت سفارش طراحی کارت ویزیت لایه باز مانند کارت ویزیت موبایل فروشی با ما تماس بگیرید.

چگونه در فتوشاپ فارسی تایپ کنم؟

اگر شما در هنگام تایپ فارسی در فتوشاپ CC دچار مشکل هستید و با جدا تایپ شدن حروف و برعکس شدن متن مواجه می شوید کافیست مراحل زیر را در فتوشاپ خود طی کنید تا مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کنید.

برای فعال کردن حالت تایپ فارسی اول منوی Edit را باز کنید. بعد از قسمت preferences، type را کلیک کنید. خب، حالا یک پنجره برای شما باز می‌شود.

به همین سادگی! از حالا به بعد میتوانید بدون مشکل از تایپ فارسی در فتوشاپ لذت ببرید. ادامه مطلب را بخوانید شاید مشکلات زیر را نیز داشتید! همراه ما باشید.

فارسی‌نویسی اعداد

اگر هنگام تایپ اعداد با فونت‌های ایران‌ یکان، ایران‌ سنس و… با مشکل مواجه شدید و اعداد به‌ صورت انگلیسی نمایش داده شد؛ مراحل زیر را طی کنید تا همه چیز درست شود.

قرار گرفتن نقطه در اول جمله

تمام!

چگونه مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که می خواهید داخل برنامه فتوشاپ به زبان فارسی تایپ کنید می بینید کلمات به صورت جدا جدا تایپ می شوند. مشکل فارسی نویسی در برنامه های تحت ویندوز به سادگی قابل حل هستند. در این مقاله از میزبان فا مگ قصد داریم به طریقه حل کردن مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ بپردازیم تا بتوانید به صورت حرفه ای و بدون مشکلاتی مثل بهم ریختگی حروف، جدا جدا نوشته شدن کاراکترها و… به فعالیت های خود بپردازید.

روش حل مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ

به صورت کلی برای رفع مشکل جدا جدا نوشته شدن حروف یا برعکس نوشته شدن حروف عبارت های فارسی روش های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

    مراجعه به منوی Edit و تغییر تنظیمات Type

    فعالسازی Middle Eastern features از طریق منوها

    تغییر تنطیمات پنل پاراگراف

    بررسی راست چین و چپ چین بودن عبارات

    حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ با برنامه های جانبی

1- حل مشکلات شکسته نوشته شدن کلمات فارسی در فتوشاپ

برای حل این مشکل کافیست برنامه فتوشاپ را باز کنید و از منوی Edit روی گزینه Preferences و سپس روی قسمت Type کلیک کنید.

صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما باز می شود. در صفحه باز شده از قسمت Choose Text Engine Options با توجه به توضیحات زیر یکی از گزینه ها را انتخاب کنید:

    در فتوشاپ ورژن 2021 گزینه World-Ready Layout

    در فتوشاپ نسخه 2020 گزینه World-Ready Layout

    در فتوشاپ نسخه 2019 گزینه Middle Eastern and South Asian

سپس برنامه فتوشاپ را به طور کامل بسته و دوباره باز کنید و شروع به تایپ فارسی کنید. اگر مشکل شما باز هم حل نشد می توانید بقیه تنظیمات خود را مطابق با راه حل های بعدی پیکربندی کنید.

2- غیر فعال بودن middle eastern features در فتوشاپ 2020

گاها به دلیل غیرفعال بودن گزینه غیر فعال بودن middle eastern features در فتوشاپ با مشکل جدانویسی در فتوشاپ و شکسته بودن حروف یا حتی وجود فاصله بین حروف و اعداد مواجه خواهیم شد. برای حل مشکل جدانویسی در فتوشاپ می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

    به منوی type مراجعه کنید.

    روی گزینه Language Options کلیک کنید.

    گزینه Middle Eastern features را فعال نمایید.

نکته مهم: این تغییرات بر روی فعالیت های کنونی اجرا نمی شود و فقط شامل کارهای بعدی شما می شود. برای این منظور فایل خود را ذخیره نموده، یکبار برنامه فتوشاپ را بسته و مجددا باز کنید.

گاهی اوغات گزینه عنوان شده غیرفعال است، علت خاموش بودن گزینه middle eastern features در فتوشاپ این است که هیچ فایلی انتخاب نشده. در پنجره فتوشاپ روی یکی از فایل هایی که باز کرده اید یا بخشی که قصد اعمال تغییرات روی آن دارید کلیک نموده و مجددا به منوی type مراجعه کنید.

با انجام اینکار مشکل تایپ در فتوشاپ رفع می گردد و با خیال راحت می توانید به تولید محتوا با زبان فارسی بپردازید.

3- حل مشکل تایپ در فتوشاپ با پنل پاراگراف

یکی از سریع ترین و بهترین روش ها برای حل چالش هایی مثل مشکل برعکس نوشتن اعداد در فتوشاپ یا مشکل جدانویسی حروف این است که در راستای فعالسازی Middle Eastern features و گزینه World-Ready Layout اقدام کنید. برای این منظور می بایست:

    در پنل paragraph روی آیکون کلیک کنید. (اگر این پنل را در محیط فتوشاپ مشاهده نمی کنید به منوی window مرجعه و روی گزینه paragraph  کلیک کنید.)

    در کادر باز شده مشابه تصویر زیر گزینه های Middle Eastern features و World-Ready Layout را انتخاب کنید به گونه ای در کنار هر کدام تیک ساه رنگ مشاهده شود.

دقت داشته باشید قبل از اعمال تغییرات حتما می بایست پنجره مربوط به تصویری که قصد ویرایش آن را دارید انتخاب شده باشد.

4- برعکس نوشته شدن متن در فتوشاپ

گاهی اوقات ممکن است تمامی تنظیمات متن فتوشاپ و پیکربندی ها به درستی صورتت گرفته باشد اما یک اشتباه کوچک باعث بهم ریختگی حروف شد. در پایان باید بررسی کنید که جهت نوشتن متن از چپ به راست یا خیر. در متون فارسی باید محتوا از راست به چپ نوشته شود در صورتی که جهت متن به درستی انتخاب نشده باشد موقع تایپ، حروف به صورت بر عکس و جدا جدا نوشته خواهند شد.

پیشنهاد می کنیم به واسطه راهنمای زیر جهت متن فتوشاپ را نیز بررسی کنید. در اغلب موارد انتخاب چیدمان غلط موچب جدا نوشته شدن حروف فارسی می شود.

دقت داشته باشید برنامه های جانبی نیز وجود دارند که می توانید به واسطه آن ها متون خود را تولید و در محیط فتوشاپ قرار دهید.

5- حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ با برنامه های جانبی

اگر باز هم این روش برای شما جواب نداد می توانید متن خود را در برنامه های دیگری مثل نرم افزارهای زیر نوشته و سپس در فتوشاپ قرار دهید:

    برنامه notepad

    برنامه word از مجموعه office (در راهنمای آموزش رایگان ورد این نرم افزار را رایگان بیاموزید.)

    wordpad

این روش آخرین گزینه برای افرادی است که با مشکل تایپ در فتوشاپ دست و پنجه نرم می کنند.

مشکلات متداول در خصوص بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ

  • آیا آپدیت کردن فتوشاپ بر روی این موضوع تاثیر دارد؟

اصولا  هر برنامه ای که آپدیت میشود قابلیت ها و امکاناتی را در بر می گیرد که کاربری آن ساده تر خواهد شد. از طرفی مشکلات و باگ های قبلی نیز رفع می شوند. پس همیشه آپدیت باشید.

  • گزینه More features در سیستم من فعال نیست.

اگه مراحل را از اول و به ترتیب انجام دهید این گزینه فعال خواهد شد.

  • با تکنیک های ذکر شده مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ حل نشد.

در صورتی که موارد مذکور را اعمال نمودید یکبار برنامه را ببنید و مجددا آن را اجرا نمایید تا شاهد تغییرات باشید.

  • آیا راه حل دیگری برای رفع مشکل تکه تکه نوشتن فارسی در فتوشاپ هست؟

    تنها با تکنیک های فوق می توانید نسبت به فعال سازی تایپ فارسی در فتوشاپ اقدام نمایید. در آخرین مرحله در صورتی که این روش ها پاسخگوی مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ نبود می توانید متون را در برنامه های دیگری نوشته و سپس آن ها را کپی کرده، در محیط فتوشاپ درج نمایید.

  • مشکل برعکس نوشتن اعداد در فتوشاپ را چگونه حل کنیم؟

اصولا راهکار شماره 3 و 4 سریع ترین و بهترین روش حل مشکل جدانویسی در فتوشاپ هستند.

  • دلیل غیر فعال بودن middle eastern features در فتوشاپ چیست؟

احتمالا هیچ لایه یا کادر فعالی در محیط فتوشاپ ندارید. کافیست روی لایه مورد نظر کلیک کنید.

در این مقاله آموزشی سعی کردیم مشکلات تایپ در فتوشاپ مثل بهم ریختگی حروف، برعکس نوشته شدن اعداد و کلمات، فعال نبودن تایپ فارسی و… را بررسی کنیم و در نهایت راه حلی برای رفع تمام آن ها ارائه نماییم. آیا شما هم مشکل تایپ در فتوشاپ را تجربه کردید؟ آیا این مقاله در حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ به شما کمک کرده؟ کدام روش برای شما مفید بود؟ اگر راه دیگری می شناسید مطرح کنید!

منبع: ترنج گراف

دکمه بازگشت به بالا