علمی و پزشکی

شیوع بیماری تنفسی در «شیلی» و فشار بر بخش مراقبت‌های ویژه اطفال

شیلی با شدیدترین شیوع ویروس سینسیشیال تنفسی (RSV) تحت تاثیر قرار گرفته که منجر به مرگ چهار نوزاد و فشار بر ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (ICU) در این کشور شده است.

به گزارش نازک نارنجی به نقل از خبرگزاری رویترز، «یسنیا سانچز»، مادر یکی از نوزادانی که فوت کرده است، گفت که از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب منتظر آمبولانس بوده تا نوزادش را به آی سی یو منتقل کند.

سانچز همچنین گفت که در این ساعات نوزادش دو بار ایست قلبی کرده است.

گزارشی از وزارت بهداشت شیلی نشان داد که میانگین ظرفیت تخت آی سی یو کودکان در این کشور به ۹۴ درصد رسیده است.

وزیر بهداشت شیلی در این باره اظهار کرد: ما با یکی از بزرگترین موارد شیوع ویروس سینسیشیال تنفسی در سال‌های اخیر روبرو هستیم و افزود که کودکان زیر یک سال در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

در همین حال دولت شیلی نیز به دلیل عملکرد ضعیفش در این رابطه مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیماری‌های تنفسی در شیلی در فصل زمستان (شیلی در نیمکره جنوبی زمین واقع است و در حال حاضر فصل زمستان را سپری می کند) به شدت افزایش می یابد و این وضعیت معمولا در «سانتیاگو» به دلیل آلودگی شدید هوا در این شهر، تشدید می‌شود.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تقریبا همه کودکان قبل از دو سالگی به ویروس سینسیشیال تنفسی یا RSV مبتلا می‌شوند. همچنین بیشتر بزرگسالان به نوع خفیف این بیماری دچار می‌شوند.

ویروس سینسیشیال تنفسی برای افرادی که مسن هستند، به بیماری مزمن قلبی یا ریوی مبتلا هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می تواند خطرناک باشد. هرچند پیامد این ویروس می‌تواند به طور ویژه برای نوزادان و کودکان دشوار باشد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا