عمومیمطالب کسب و کار

بهترین زمان اسکراب صورت چه موقع استفاده کنیم؟

امروزه بسیاری از مردم نگران پوستی نرم، شاداب و شاداب هستند سلول های پوست همیشه در چرخه تولیدمثلی خود هستند و در طی این فرآیند برخی از سلول های مرده پوست روی پوست جمع می شوند.

این سلول های مرده به همراه رسوبات طبیعی روغن، گرد و غبار و ذرات آلودگی موجود در هوا و ذرات محصولات آرایشی و بهداشتی که روی پوست باقی می مانند، منافذ پوست را می بندند و تنفس را برای پوست دشوار می کنند و گاهی اوقات باعث جوش و التهاب پوست می شوند. آنها می آیند.

برای اینکه پوست انسان شادابی و طراوت خود را حفظ کند، باید سلول های مرده و ناخالصی ها از لایه های بالایی پاک شود و سلول های جدید و تازه روی سطح پوست باقی بماند. یکی از روش های لایه برداری پوست استفاده از لایه برداری است.

اسکراب چیست؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، در طول روز مقداری سلول های مرده و کثیفی روی پوست باقی می مانند و منافذ پوست را مسدود می کنند. لایه برداری به حذف این آلودگی ها از روی پوست کمک می کند و پوست را نرم و صاف می کند. اسکراب اساسا راهی برای تمیز کردن و لایه برداری پوست است. اسکراب ها در سبک های مختلفی وجود دارند. اما به خصوص می توان گفت که کرم یا ژل حاوی ذرات ریز شن مانندی است که به پوست شما احساس نرمی و جوانی می دهد. این نواحی سلول های مرده و آلودگی ها را از بین می برند و پوستی شاداب و جوان را نشان می دهند. اسکراب ها برای مرطوب کننده، آبرسانی، روغن های مغذی، درمان های ضد آکنه و به طور کلی محصولات طبیعی پوست عالی هستند. قسمت‌های اسکراب گاهی طبیعی هستند، مثلاً می‌توان آن‌ها را از پوست گردو، مقداری نمک، شکر، دانه‌های میوه و غیره تهیه کرد. گاهی اوقات از مواد شیمیایی مانند پلی اتیلن ساخته می شوند. ذرات شن مانند داخل اسکراب حاوی مواد مغذی است و در حین استفاده پوست را تغذیه می کند. البته باید توجه داشت که این قسمت ها نباید خیلی خشن و خشن باشند و به پوست آسیب نرسانند. قسمت های اسکراب باید به قدری نرم باشند که اثری روی پوست باقی نگذارند.

متخصصان زیبایی توصیه می کنند که یک یا دو بار در هفته از اسکراب صورت استفاده کنید. اسکراب صورت به خصوص برای کسانی که مرتب آرایش می کنند و روزانه از قابلمه ها و تابه های کرم استفاده می کنند ضروری است.

انواع اسکراب صورت

انواع مختلفی از اسکراب ها وجود دارد و می توان آنها را به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. معمولا این محصولات خانگی یا آماده هستند. امروزه با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان انواع و اقسام دستورالعمل های ساخت اسکراب خانگی را پیدا کرد اما لازم به ذکر است که فقط از دستورالعمل های علمی و معتبر استفاده می شود تا آسیبی به پوست وارد نشود. اسکراب های خانگی به دو دسته خوراکی و غیر خوراکی تقسیم می شوند.

همچنین امروزه تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی برای هر نوع پوست اسکراب های مختلفی طراحی کرده اند که به راحتی قابل خریداری است. انتخاب بهترین اسکراب صورت برای هر فرد منحصر به فرد است زیرا هر نوع پوست به اسکراب خاصی نیاز دارد. به طور معمول، پوست انسان دارای یکی از پنج بیماری زیر است:

1) پوست حساس ممکن است بعد از اصلاح دچار سوزش یا خارش شود.

۲) پوست معمولی شفاف و حساس نیست.

3) پوست خشک، پوسته پوسته، خشن و خارش دار.

4) پوست چرب، براق و چرب است.

5) پوست مختلط در برخی نواحی خشک و در برخی دیگر چرب است.

به افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می شود بدون مشورت با متخصص از لایه بردارها استفاده نکنند. همچنین انتخاب لایه بردار و اسکراب مناسب برای پوست های خشک باید بسیار با دقت انجام شود.

اسکراب صورت مخصوص پوست های چرب

پوست انسان برای حفظ خاصیت ارتجاعی به روغن های طبیعی نیاز دارد. روغن مورد نیاز پوست توسط غدد زیر پوست تولید می شود و سپس از طریق تعریق از بدن خارج می شود و به سطح پوست مالیده می شود. گاهی اوقات این غدد اضافه وزن دارند و بیش از نیاز پوست چربی تولید می کنند. اگر فردی پوست چرب داشته باشد به این معنی است که مقداری روغن اضافی روی پوست او ترشح می شود که سطحی چرب و براق ایجاد می کند. در این صورت چربی اضافی روی پوست باعث بسته شدن و بزرگ شدن منافذ روی صورت می شود. انواع آکنه، جوش های سرسیاه، جوش، قرمزی و انواع آکنه زمانی اتفاق می افتد که از پوست چرب مراقبت نشود. مراقبت از پوست چرب کار آسانی نیست و باید از آن مراقبت کرد. در واقع این پوست چرب نیست که باعث آکنه و جوش می شود. در عوض، این مشکلات ناشی از عدم مراقبت از پوست چرب است. یکی از راه های درمان و مراقبت از پوست چرب استفاده از اسکراب مناسب است. بهترین راه برای کنترل پوست چرب این است که اسکراب مناسب پوست چرب خود را پیدا کنید. همچنین لازم است مطمئن شوید که اسکراب مورد نظر واقعاً روی پوست تأثیر دارد. امروزه اکثر برندهای معروف لوازم آرایشی انواع محصولات صورت را برای پوست های چرب یا آکنه به فروش می رسانند. بسیاری از این برندها در محصولات مراقبت از پوست تخصص دارند و به شکل مناسب برای درمان تعریق و آکنه و کاهش چربی اضافی مورد بررسی قرار می گیرند.

روش صحیح استفاده از لایه بردار

همانطور که قبلا ذکر شد، مهمترین نکته انتخاب بهترین اسکراب است. البته بهترین محصول همیشه گران ترین محصول نیست، بلکه مناسب ترین محصول برای پوست همه است. در حال حاضر برندهای مختلف ایرانی و خارجی اسکراب های مختلفی را برای انواع پوست به فروش می رسانند. گاهی اوقات فرد مجبور است از چندین نوع اسکراب استفاده کند تا مناسب ترین آنها را برای پوست خود پیدا کند. اما نتیجه این گزینه بسیار ارزشمند است و باعث ایجاد پوستی جوان و شفاف می شود.

بهتر است از برس در حالت عادی استفاده کنید. برای مثال می توان بسته به نوع پوست و تاثیر برس مورد استفاده، یک تا سه روز در هفته به این کار اختصاص داد. توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از لایه بردارها و اسکراب ها می تواند به پوست آسیب برساند.

برای استفاده از برس ابتدا باید صورت خود را کاملا بشویید و مطمئن شوید که هیچ گونه آرایش یا کثیفی روی پوست وجود ندارد، سپس زمانی که پوست هنوز کمی مرطوب است، آن را به آرامی پاک کنید. پاک کننده را به دور چشم نمالید و از ماساژ دادن و حرکت دادن ملایم دست ها روی پوست خودداری کنید. در واقع پیشانی، بینی و چانه نواحی مهمی هستند که می توان به آرامی ماساژ داد.

در این مرحله باید طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی اسکراب چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید اسکراب ناخالصی های پوست را از بین ببرد و پوست را با مواد مغذی خودش تغذیه کند. سپس اسکراب را با دقت با آب بشویید و مطمئن شوید که تمام مواد نیز از روی پوست پاک شده است. برای شستن صورت بهتر است از آب سرد استفاده کنید، منافذ پوست را کاهش می دهد. پس از شستشو پوستی نرم، شاداب و شفاف خواهید داشت. با یک حوله تمیز و نرم پوست را به آرامی لمس کنید. حتما بعد از خشک شدن صورت از محصولاتی که هر روز برای محافظت از پوست استفاده می کنید مانند مرطوب کننده ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود.

نتیجه

برای خرید کرم اسکراب کلینیک حتما از فروشگاه های معتبر مانند موراشین تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا