علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

چرا پوست صورت شوره میزند

رسیدگیهای لازم برای صورتهای مبتلا به شوره

استفاده از شامپوهای ضد شوره بر روی قسمت‌‌‌‌هایی از پوست صورت که شوره می‌کند یکی از راه‌حل‌هایی است که برای برطرف نمودن شوره صورت پیشنهاد می‌شود، لازم به ذکر است که در استفاده از شامپو ضد شوره بر روی صورت باید توجه داشت که این شامپو به داخل چشم، بینی و دهان وارد نشود. لوسیون‌های مرطوب‌کننده پوست نیز گزینه مناسبی برای محافظت پوست صورت در مقابل شوره به حساب می‌آیند. برای درمان شوره ی صورت اغلب از محصولات موضعی که حاوی اسیدسالیسیلیک و هیدروکورتیزون هستند استفاده می شود. از بین بردن چربی اضافی سطح پوست و پاک کردن پوست صورت از سلول های مرده نکته ی بسیار مهمی می باشد که با استفاده از شوینده و تونرهای تخصصی قابل انجام می باشد کرم پودر لاکچری کوین و پمادهای ساخته شده از گوگرد نیز در بعضی شرایط خاص تجویز می شوند و متناسب با علائم، شدت بیماری و شرایط عمومی فرد مبتلا می توان از کرم های ضدقارچ، داروهای خوراکی و کورتیکواستروئیدها نیز استفاده نمود.

رفع پوسته شدن صورت

کرم دور چشم لاکچری کوین :شوره صورت عارضه رایجی است و با این حساب از دوستان و آشنایان خود که به این عارضه پوستی مبتلا هستند نیز می‌توانید راهنمایی بگیرید. جالب است بدانید شوره صورت،‌ عارضه‌ای ارثی است و در نتیجه احتمال مبتلا بودن چند نفر در یک خانواده به این عارضه وجود دارد، به این ترتیب تجربه‌‌های اعضای فامیل هم می‌تواند چراغ راه شما برای بر طرف کردن شوره صورت باشد.

اگر هم دست بر قضا تنها شما یک نفر در خانواده از شوره صورت رنج می‌برید، برای درمان این عارضه از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید. نکته‌ای که در این‌جا مهم به نظر می‌رسد این است که شوره صورت، یا سایر عارضه‌های پوستی را جدی بگیرید چرا که ممکن است این عارضه‌ بیانگر حضور بیماری‌های جدی‌تری در بدن شما باشد. تشخیص این امر کار راحتی نیست و تنها از عهده پزشک متخصص برمی‌آید.

برای خرید کرم شب لاکچری کوین لطفا کلیک کنید .رهایی یافتن از خشکی پوست هم به برطرف کردن شوره صورت کمک می‌کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از ترکیبات لایه‌بردار پوست که سلول‌های مرده را از بین می‌برند استفاده کنید. در این میان اگر ابرو یا پوست پلک‌های شما نیز پوسته پوسته می‌شوند، در حین لایه‌برداری حتما چشم‌ها را ببندید. اگر هم در ناحیه رویش سبیل شاهد شوره پوست هستید، در فرآیند لایه‌برداری باید دهان بسته باشد. برای از بین بردن پوست خشک این نواحی حساس، از یک مسواک نرم هم می‌توانید استفاده کنید.

تمیز نگه داشتن پوست صورت هم یکی دیگر از راه‌‌های خلاصی از شر شوره صورت است. بد نیست برای شستن پوست ناحیه ابرو و چشم‌ها از شامپوهای کودکان که چشم را نمی‌سوزانند استفاده کنید. همان‌‌گونه که اشاره شد، بیشتر شامپوهای ضد شوره سر را برای برطرف کردن شوره‌های صورت نیز می‌توان به کار گرفت. متاسفانه شوره پوست صورت از آن دسته عارضه‌های مزمنی است که به این راحتی‌ها از شر آن خلاص نخواهید شد و در صورت توقف درمان، شاهد بازگشت شوره صورت خواهید بود.

روشهای خانگی طبیعی برای رفع پوسته شدن صورت

در کنار شیوه‌های شیمیایی که برای درمان شوره پوست صورت به آنها اشاره کردیم، روش‌های خانگی طبیعی هم برای مقابله با این عارضه پوستی وجود دارد که بد نیست به این موارد هم اشاره کنیم. یکی از بهترین درمان‌‌ها برای شوره پوست است، این روغن را به راحتی می‌توانید با لوسیون‌های پوستی یا شامپوها ترکیب کنید. در بین درمان‌های طبیعی شوره پوست صورت، به سرکه هم باید اشاره کرد، سرکه در درمان‌‌های مختلف قارچی موثر است و گفته می‌شود که میزان pH پوست و مو را متعادل می‌کند.

مراقبتهای پس از لایهبرداری

به این نکته توجه کنید که پس از استفاده از این شیوه‌های طبیعی و شیمیایی حتما پس از شستن پوست، از لوسیون‌‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در این شرایط پوست صورت بسیار حساس می‌شود و در استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده نیز دقت کنید تا محصولی انتخاب شود که مناسب پوست‌های حساس باشد. در این زمینه‌ لوسیون‌هایی با ترکیب آلوئه‌ورا یا کره‌کاکائو انتخاب‌های مناسبی برای پوست حساس هستند.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که شوره پوست صورت، عارضه‌ای رایج است و در نتیجه اگر شما هم تجربه‌ای در برطرف کردن این عارضه‌ پوستی دارید، آن‌را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید

دلایل ایجاد شوره صورت

پوست شما به طور معمول در معرض عناصر محیطی که می تواند سبب تحریک و آسیب به پوست شود قرار دارد. این عناصر عبارتند از خورشید، باد، گرما، خشکی و رطوبت بیش از حد. شوره صورت همچنین می تواند به علت یک بیماری در جای دیگری از پوست، ایجاد شود که این نوع پوسته پوسته شدن اغلب با خارش همراه است. شرایطی که ممکن است موجب شوره صورت شود عبارتند از:

  • واکنش های آلرژیک
  • اختلالات سیستم ایمنی
  • سرطان و درمان سرطان
  • بیماری های ژنتیکی: از جمله یک اختلال پوستی نادر به نام سندرم پوست اندازی acral که باعث پوسته پوسته شدن بدون درد در سطحی ترین لایه پوست می شود.
  • نوعی بیماری قارچی در انگشتان پای ورزشکاران
  • درماتیت آتوپیک ( )
  • درماتیت تماسی
  • لنفوم پوستی سلول های T
  • خارش در سوار کاران
  • بیماری کاوازاکی: بیماری کاوازاکی بیماری است که باعث التهاب عروق در سراسر بدن به خصوص عروق کرونرقلب می‌شود. بیماری کاوازاکی یکی از علل عمده بیماری قلبی در دوران کودکی می باشد.
  • عوارض جانبی دارو
  • پمفیگوس: از بیماری‌های نادر پوستی، با علت نقص در سیستم ایمنی بدن محسوب شده، پوست و غشاهای مخاطی را در بر می گیرد.
  • : بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. با علائم: لکه‌های قرمز روی پوست، نقاط کوچک پوسته پوسته شده، پوست خشک و ترک خورد، خارش و سوزش خود را نشان می دهد.
  • عفونت قارچی (بدن)
  • عفونت قارچی (پوست سر)
  • تب مخملک
  • درماتیت سبوره ای: نوعی التهاب پوست است که اغلب مزمن و عودکننده است و بیشتر در پوست سر و صورت دیده می‌شود. درماتیت سبورئیک معمولاً با شوره سر همراه است.
  • عفونت استاف
  • سندرم استیونز جانسون: بیماری نادر در پوست و مخاط بدن است که بر اثر عفونت یا داروهای آلرژی‌زا ایجاد می‌شود.
  • سندرم شوک توکسیک: نوعى مسمومیت حاد و تهدیدکننده حیات است که با تب، افت فشار، اختلال عملکرد در چندین ارگان و پوسته‌ریزى در ابتداى دوره نقاهت مشخص مى‌شود.

تشخیص شوره صورت

در بیشتر بیماران هیچ نیازی به انجام آزمایش های خون، ادرار یا حساسیت نیست. در موارد نادری که این بیماری مزمن شده و به درمان جواب نمی دهد، نمونه برداری از پوست (بیوپسی) یا سایر تست های آزمایشگاهی برای رد کردن احتمال سایر بیماری ها ممکن است ضرورت پیدا کند.

مراقبت های شوره صورت

  • دوش کوتاه با آب ولرم: محدود کردن دوش یا حمام بین 5-10 دقیقه می تواند به جلوگیری از خشک شدن بیشتر پوست کمک کند. همچنین سعی کنید به جای آب داغ از آب گرم یا ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ به سرعت چربی پوست را می گیرد.
  • آب زیادی بنوشید: نوشیدن آب کافی هر روز می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست کمک کند. نوشیدن آب زیاد به ویژه برای جلوگیری از کم آبی در افراد مبتلا به آفتاب سوختگی، بسیار مهم است.
  • از مرطوب کننده هوا استفاده کنید: از یک رطوبت ساز هوا به ویژه اتاقی که بیشترین زمان خود را در آن می گذرانید استفاده نمایید. همچنین از نشستن مستقیم در مقابل منبع گرما، مانند آتش یا بخاری و شومینه خودداری نمایید.
  • نوشیدن شیر: شیر می تواند التهابات را تسکین دهد. یک رژیم غذایی شامل شیر می تواند باعث درمان پوسته پوسته شدن پوست شود.
  • در معرض آفتاب شدید یا باد و هوی خشک قرار نگیرید و حتی الامکان صورت خود را برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست (skin scaling) بپوشانید.
  • از پوشاندن صورت با کرم های آرایشی سنگین اجتناب کنید. این کار نه تنها پوسته ریزی صورت شما را پنهان نمی کند، بلکه ظاهر نامناسبی نیز به آن می بخشد.
  • از جدا کردن پوسته ها از صورت اجتناب کنید.
  • از مصرف محصولات بهداشتی و آرایشی حاوی الکل و عطر اجتناب کنید.
  • برای تمیز کردن صورت از شوینده های ملایم استفاده کنید.
  • برای خشک کردن صورت از یک حوله نرم استفاده کنید.
  • کمبود امگا ۳ و ویتامین E می تواند زمینه خشک شدن پوست را فراهم کند. پس از غذاهای حاوی امگا ۳ و ویتامین E بیشتر استفاده کنید.

در صورت ابتلا به شوره ی صورت می توانید در کنار روند درمان تخصصی پس از علت یابی، از کرم های مراقبتی که معمولا حاوی آلوئه ورا و روغن های طبیعی مفید مانند روغن نارگیل هستند نیز برای کاهش علائم پوستی خود استفاده کنید. البته نباید از روغن های طبیعی به صورت مستقیم و بدون مشورت با پزشک بر روی پوست استفاده کرد؛ زیرا احتمال بروز علائم آلرژیک افزایش می یابد.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده ی منظم از مرطوب کننده های مناسب، تونرهای مرغوب، ورزش کردن و دوری از استرس نیز نقش مهمی بر کنترل علائم شوره ی صورت داشته و از بروز مجدد علائم این بیماری نیز جلوگیری می کنند.

امروزه حجم کم موها یا تاسی به دلیل به یکی از دغدغه های اساسی افراد در مورد ظاهرشان بدل شده است. اگر چه در برخی موارد انواع روشهای درمانی برای ریزش مو ممکن است موثر نباشد؛ ولی در اغلب موارد، استفاده از شیوه های جدید درمانی از قبیل مصرف داروهایی مانند و ، و بکارگیری روشهایی مانند مزوتراپی، پی آر پی، هیر فیلر و … می‌تواند موجب رضایت افراد از افزایش موهایشان باشد. اگر شما هم با ریزش مو مواجه هستید؛ می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان، از مناسب ترین و بهترین روش درمانی استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا