جناب وزیر، بیمارستان مقاوم 9 ریشتری به چه درد می خورد؟

آقای وزیر همین که می فرمایید ریشتر معلوم است که شما یک پزشک یا یک پیمانکار باید باشید نه یک مهندس !
چقدر خوب می شد هر کس در رشته خود اگر تازه با سهمیه‌های ازدواج و فرزندآوری و … یا با تقلب (بیشتر از ۱۰۰۰ پرونده) یا از دانشگاه های غیر درست و حسابی که پول بده و دکتر بشو و …خلاصه با تمام این مسائل مدرک داشت و آنوقت در رشته‌اش آنهم بعد از ۲۰ سال سابقه مفید حداقل در رسته ! حرف می زد.
زیبنده یک وزیر ایران ۷۰۰۰ ساله نیست که در موضوعی اظهار نظر کند که نه ابتدایی ترین دانش را درباره آن دارد و نه تشخیص اینکه آنهایی که به او این جمله را گفته‌اند درکی از مطلب نداشته و ندارند و فقط پولهای غمرانی ملت را زده و رفته‌اند شاید هم، هم اکنون ونکوور کانادا، آب و هوایش مثل تهران است !!!

اقای وزیر، آسیب پذیری تابع کمیت فیزیکی ریشتر در زلزله نیست. و تازه اگر بود مطمئنا شما حسی از زلزله ۹ به اصطلاع غلط خودتان ریشتر ندارید، در خشکی عملا یعنی کن فیکون !

لیست ساختمانهای نا ایمن که دادستان محترم به حق تقدیم ملت شریف برای آگاهی مردم ارایه نمودند، ایمنی در برابر آتش سوزی است نه زلزله !!! از حوصله بنده خارج است چندباره مطالب را بنویسم اگر علاقمند بودید بدانید زلزله، ریشتر و آسیب پذیری چیست به مقاله اول در زیر و درباره این بیمارستان “سوپر من” هم به مقاله دوم در زیر مراجعه بفرمایید. در ضمن اشتباه نکنم در مقاله دوم درخواست داده‌ام اگر کسی از طرف یا کسانی در قالب چند تیم از مشاوران و پیمانکاران بیمارستان و حتی دانشمندان علم حاضر از طرف بیمارستان حاضر باشند ! بنده بتنهایی حاضرم در یک جلسه روشن سازی برای تعیین وضعیت این بیمارستان شرکت کنم. والسلام

مقالات یاد شده در متن مقاله:

‏https://www.khabaronline.ir/news/1625503/مبالغه-هم-می-کنید-درست-مبالغه-کنید

‏https://www.khabaronline.ir/news/1555378/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخریب-می-شود

‏https://www.khabaronline.ir/news/1590313/سوء-مدیریت-۳%DB%B0-ساله-و-مساله-بیمارستان-های-آسیب-پذیر-تهران-در-زلزله

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، مهندسی زلزله و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا