عمومی

اهدای عضو جوان زنجانی ؛ نجات بخش ۴ بیمار

جوان سلطانیه‌ای با اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: جوان سلطانیه‌ای با اهدای عضو به چهار بیمار نیازمند زندگی بخشید و دومین ایثار ماندگار استان در سال جاری را به ثبت رساند.اهدای عضو جوان زنجانی ؛ نجات بخش ۴ بیمار

اماموردی افزود: مرحوم “مهدی یادگاری” ۲۹ ساله ساکن شهر سلطانیه به دلیل تصادف در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان بستری بود که به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود : متاسفانه به دلیل وخامت حال بیمار، تلاش پزشکان و نیرو‌های تلاشگر بیمارستان برای نجات جان او موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او صورت گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت روز گذشته کلیه ها، قلب و کبد اهدا شدد و چهار هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد به همین دلیل پیوند اعضا از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا