عمومی

لزوم کار تبیینی و برخورد با هنجار شکنان در موضوع عفاف و حجاب

خطیب جمعه قم گفت: در موضوع عفاف و حجاب در کنار برخورد با هنجارشکنان باید کار تبیینی نیز در جامعه و خانواده‌ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،آیت الله سید محمد سعیدی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به ضرورت حفظ عفاف و پوشش اسلامی در جامعه گفت: عفاف و حجاب و پوشش اسلامی اصل شرعی، مسلم و خدشه ناپذیر اسلام است و این موضوع در قرآن کریم و روایات اهل بیت آمده و اجرا آن لازم و ضروری است.

خطیب جمعه قم رعایت عفاف و حجاب را یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود:جامعه اسلامی را بدون عفاف و حجاب نمی‌توان پذیرفت و پوشش از شاخصه‌های جامعه سالم محسوب می‌شود و اسلام نیز منادی جامعه سالم است .

وی حجاب را یکی از مولفه اهای جامعه امن داشت و گفت: این موضوع ذیل مباحث امنیت اخلاقی مطرح است و ایستادگی جانانه جوانان مانند جوان سبزواری در دفاع از عفاف و جامعه پاک و نشانی از غیرت دینی نیز است .

خطیب جمعه قم با بیان اینکه خانواده سالم و امن به عنوان هسته اصلی جامعه اسلامی به حساب می‌آید گفت: عفاف و حجاب باید ذیل خانواده مورد توجه قرار بگیرد و خانواده‌ها در تربیت خود باید به عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای داشته باشند .

امام جمعه قم با بیان اینکه مرجعیت فکری و رفتاری برخی از خانواده‌ها محتوی تولیدی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است گفت: این شبکه‌ها و فضای مجازی تحت سیطره و کنترل مستقیم و غیر مستقیم صهیونیست‌ها قرار دارد و دشمن انگیزه ایجاد فساد در جامعه را دارد که با وجود رهبر انقلاب و مردم کشورمان دشمنان این خواب را به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: در موضوع عفاف و حجاب نگاه مسئولان از نظر فکری و حرکتی در عمل باید با اهداف نظام هماهنگ باشد و هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه خود در موضوع امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب مبحث و موضوعی را خلاف موضع نظامن مططرح نماید.

آیت الله سعیدی به اهمیت برخورد با هنجارشکنان در جامعه اشاره کرد و افزود: در این موضوع در کنار کار تبیینی باید با هنجار شکنان هم قاطعانه برخورد شود و این برخورد خود بستر ساز کار تبیینی و بازدارانه در جامعه است.

وی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز گفت: در این حملات تعداد زیادی از زنان و کودکان و فرماندهان فلسطینی مجروح و شهید شدند و این حملات با پاسخ جریان مقاومت همراه شد و باید تا محو کامل رژیم صهیونیستی این حملات ادامنمه یابد، زیرا در مواجه با متجاوزان تنها زبان زور جوابگو است.

وی با گرامیداشت یکم ذی القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) که روز دختر نامگذاری شده است گفت: ایشان یکی از امامزادگان برجسته درکشورمان هستند و به این منظور روز دختر نامگذاری شده تا الگو و سرمشق برای دختران جامعه اسلامی باشد.

خطیب جمعه قم به آغاز دهه کرامت که با میلاد حضرت معصومه آغاز می‌شود اشاره کرد و گفت: این دهه با تکریم وتجلیل امامزادگان ادامه می‌یابد و به ۱۱ ذی القعده که میلاد باسعادت امام رضا (ع) ختم می‌شود که دهه جشن و شادمانی مومنان و عاشقان اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است.

خطیب جمعه قم روز جهانی هلال احمر را گرامی داشت واز خدمات و کمک‌های جمعیت هلال احمر کشورمان به زلزله زدگان کشور‌های ترکیه و سوریه قدردانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا