عمومیمطالب کسب و کار

نصب و راه اندازی سختی گیر با بدنه فایبرگلاس FRP

فیلتر فایبرگلاس (FRP)

یا در دهه های اخیر در صنعت آب و فاضلاب بسیار محبوب گردیده اند. برتری فیلترهای فایبرگلاس (FRP) نسبت به فیلترهای فلزی و استلنس استیل در وزن کم آنها، قیمت مناسب و عدم زنگ زدن یا خوردگی بدنه آنها می باشد. به نحوی که بعضاً در سایزهای کوچک (6×13) تا متوسط (62×21) توسط یک یا دو نفر کارگر به راحتی قابل حمل، نصب و راه اندازی می باشد. از معایب فیلترهای FRP می توان به احتمال شکست بدنه در هنگام حمل و نصب، بر اثر برخورد اجسام نوک تیز یا سنگین اشاره نمود. از دیگر مشکلات فیلترهای فایبرگلاس (FRP)، تخلیه و تعویض رزین، یا موجود در آنها بود که در نسل جدید این فیلترها با تعبیه دریچه بازدید (Manhole and Handhole) در کنار یا پایین فیلتر، این مشکل برطرف گردیده است.

دستگاه سختی گیر رزینی از نوع Frp

های رزینی مونتاژ شده در شرکت زادآب همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و همچنین استفاده از این نوع در محیط های با و در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب و سرما و گرما توصیه نمی شود

زیرا امکان ترکیدی دستگاه وجود دارد در مکان های باز استفاده از ساخت زادآب از جنس آهن (فولاد مبارکه) و یا آهن سفید (گالوانیزه) می باشد توصیه می شود که در مقابل فشار، نور خوشید، سرما مقاوم تر است و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه سختی گیر Frp دارد.

که در شرکت زادآب برای اولین بار در ایران طراحی و ساخت می گردد از نوع فلزی و از جنس گالوانیزه و فولاد مبارکه می باشد.

به نقل از frpinstitute.org لایه درونی این فیلترها از مواد کامپوزیتی ساخته می شود و سپس مشابه آنچه در گچ گرفتن اعضای شکسته بدن صورت میگیرد، روی پارچه فیلتر فایبر گلاس پوسته بیرونی با رزین اپوکسی صمغ مانند مستحکم می گردد.

یا نیز عملاً مشابه فیلترهای FRP بوده و به راحتی در دماهای بالا نیز کارایی دارند. فیلترهای FRP و فیلترهای GRP می توانند به راحتی به عنوان ، ، فیلتر رزینی یا به کار گرفته شوند. شرکت ابنیه پایدار سبز این فیلترها را در سه دسته فیلترهای FRP با سایز کوچک و متوسط، فیلترهای FRP با سایز متوسط و بزرگ و فیلترهای FRP استخری (که معمولاً قطری زیاد و ارتفاعی کم دارند) تقسیم بندی نموده است.

فیلترهای FRP می توانند جهت مصارف شرب و غذایی دارای گواهی NSF باشند.

فشار کاری این فیلترها می تواند 6 بار، 10 بار و یا بیشتر بر اساس نیاز مشتری تعیین و طراحی گردد. همچنین این فیلترها از دمای 5 تا 160 درجه سانتی گراد کاراریی دارند. بدنه فیلترهای FRP در مقابل یخ زدگی بایستی محافظت گردد.

بایستی توجه داشت که نحوه کارکرد فیلترهای FRP کاملا مشابه نحوه کارکرد همان فیلتر با جنس استنلس استیل یا می باشد و صرفاً جنس بدنه و بعضاً قطر بدنه ممکن است متفاوت باشد. در شکلهای زیر ارائه گشته است.

فیلترهای استخری فایبرگلاس با مارکهای سوییم (Swim)، هایوارد (Hayward)، پیورکس تریتون (Purex Triton) آسترال پول (Astral Pool) و… قابل ارائه می باشد.

پرشروسل FRP جهت ممبرانهای RO با مارکهای کدلاین (codeline)، ویتک (VETEC)، ماکسی پیور (Maxi Pure)، نویی (NOYI)، مارک Canature Hua Yu، رونیکس (Runxin) و… قابل ارائه می باشد.

فیلترهای FRP سایز کوچک تا متوسط

فیلترهای FRP سایز متوسط تا بزرگ

در این سایز از فیلترها امکان ساخت بر مبنای سفارشی مشتری وجود داشته و در برخی سایزهای پرکاربرد پیش ساخته، دریچه های بازدید دستی (Handhole) و دریچه بازدید نفر رو (Manhole) تعبیه شده است.

سختی گیر آب

شیر های مورد استفاده در این نوع ها همانند آن می باشد طرح frp در مقایسه با نوع اصلی مقاوم تر و قابل اعتماد تر است چرا که دیگر محدودیت جا نسبت به مدل آن را ندارد.

و همچنین در مقابل تابش نور خورشید نیز ترکیدگی ایجاد نمی شود و چون رنگ اپوکسی کلتار و میو که از نوع خوراکی می باشد استفاده می شود و همچنین در صورت نیاز می توان از رزین های فود گرید استفاده کرد که در صنایع غذایی و آرایش بهداشتی کاربرد دارد .

 از آب یک روند مهم است، زیرا در خانوار و شرکت ها در طول این روند کاهش می یابد. وقتی آب سخت است، می تواند لوله را ببندد و صابون به راحتی در آن کف نمی کند.

می تواند از این اثرات منفی جلوگیری کند. باعث افزایش خطر رسوبات آهکی در سیستم های آب خانگی می شود. با توجه به افزایش میزان آهک، لوله مسدود شده و کارایی دیگهای بخار و مخازن داغ کاهش می یابد. این باعث افزایش هزینه های آب در حدود پانزده تا بیست درصد می شود.

عمل ی از آب به معنای گسترش عمر دستگاه خانگی، مانند ماشین لباسشویی، و طول عمر خطوط لوله است.

از اثرات منفی رسوبات، اثرات مخرب بر ماشین آلات خانگی، مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرف شویی است. همچنین به بهبود کار و طول عمر بیشتر سیستم های حرارت خورشیدی، واحدهای تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از برنامه های مبتنی بر آب کمک می کند.

سختی گیر frp

ابعاد سختی گیر رزینی FRP

اندازه مخزن های اف آر پی دستگاه های رزینی در سایز های مختلف و استاندارد تعریف شده می باشد. عموما مخزن های ساخت کشور چین می باشند که جدول آن قرار داده خواهد شد.

جهت اطلاع ازاز مقاله مربوطه استفاده نمایید.

مخزن سختی گیر Frp

مخازن سختی گیر رزینی از نوع FRP

مخزن از نوع فایبرگلاس می باشد

انواع-شیر-FRP

شیر سختی گیر رزینی FRP

در رزینی frp از دو نوع شیر و شیر تمام اتوماتیک استفاده می شود.

جزئیات شیر های

شیر سختی گیر اتوماتیک

شیر تمام اتوماتیک ۵ وضعیت : سرویس، بکواش یا شستشوی معکوس ،احیا ،پر شدن منبع نمک و شست و شوی سریع است.

از نوع شیر های است که پس از نصب بر روی مخازن Frp نیاز به اپراتوری و اپراتوری ندارد و با توجه به زمان یا دبی آب عبوری تمام مراحل را به صورت تمام اتوماتیک انجام می دهد.

شیر تمام اتوماتیک یا از بالای مخزن نصب می گردد یا به صورت کنار نصب می گردد.

مشخصات فنی شیر سختی گیر اتوماتیک

شیر نیمه اتوماتیک سختی گیر

این نوع از شیرها همانند دارای ۳ و ۵ وضعیت می باشند با این تفاوت که عمل تغییر وضعیت شیر با اپراتور انجام می شود.

با از گذشت زمان و کارکرد در دچار مشکلاتی می گردند که این مشکلات شامل کاهش دبی آب، عدم مکیدن نمک از مخزن ، سختی بالا در آب با وجود نرم کردن آب می باشد.

برای محاسبه tds آب از دستگاه استفاده می کنند و برای از استفاده می شود.

 

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.
دکمه بازگشت به بالا