مطالب کسب و کار

طرز تهیه خرما خمیر پیچ + سریع آسان و خانگی

طرز تهیه خرما خمیر پیچ + سریع آسان و خانگی

به نقل از argankhorma برخی از مواد غذایی را به شکل های مختلفی برای استفاده بهتر تهیه می کنند. خمیر خرما و محصولی است که به روش صنعتی و خانگی نیز تولید می شود.

طرز تهیه خمیر خرما خانگی و نکات کلیدی آن را هر شخص با روش و سلیقه خود انجام می دهد اما ما روش کلی که آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه خمیر خرما خانگی بسیار ساده و آسان است و هر فردی که به آن علاقه دارد می تواند آن را به راحتی در منزل درست کند و برای این کار نیاز به وسیله یا دستگاه خاصی ندارد.

خرما کبکاب تازه: شما با امکانات ساده ای که در منزل دارید نیز می توانید شروع به درست کردن آن کنید. برای شروع کار ابتدا نیاز به مواد اولیه یعنی خرما دارید که باید از نوع درجه یک باشد و خرابی در آن وجود نداشته باشد چون در مزه ی نهایی خمیر خرما تاثیر بدی می گذارد.

خرمایی را که آماده کرده اید ابتدا بشورید و آن را کلاهک گیری کنید و سپس پوسته ی آن را جدا کنید برای پوسته گیری راحت تر می توانید از آب ولرم استفاده کنید تا سریع تر جدا شود.

سپس هسته های داخل آن را بیرون بیاورید. بعد از جدا کردن مواد اضافه خرما شما گوشته ی خالص آن را در اختیار دارید. حالا باید آن را کاملاً خرد و له کنید برای این کار می توانید از دستگاه مخلوط کن استفاده کنید و اگر آن را در دسترس ندارید به کمک یک گوشت کوب دستی آن را به خوبی له کنید تا بافتی منسجم مانند خمیر به خودش بگیرد.

خرما خاصویی با کیفیت: توجه کنید که اگر به صورت دستی آن را میکس می کنید، به خوبی و با حوصله این کار را انجام دهید. حالا خمیر خرما حاضر شده است در آخر کار شما می توانید به دلخواه از موادی مانند کنجد، پسته، گردو و یا سایر مغزها در آن استفاده کنید تا خمیر خرمای شما خوشمزه تر و خوش طعم تر شود.

خمیر خرما خانگی مزیتی که دارد این است که از نظر سلامتی کاملاً سالم و بدون استفاده از مواد نگهدارنده تهیه شده و ضرری برای سلامتی ندارد، چون مواد اصلی آن که خرما می باشد کاملاً طبیعی و ارگانیک است. شما می توانید آن را به راحتی در یخچال نگهداری کنید و به عنوان میان وعده همراه با خوردن چای از آن استفاده کنید.

خمیر خرما خانگی جایگزین بسیار خوبی به جای استفاده از قند، شیرینی و شکلاتهای مصنوعی است و فوایدی که در آن وجود دارد بیشمار است. پیشنهاد می کنم شما خانم های خانه دار عزیزی که به‌ سلامتی خود اهمیت می دهید همین امروز این محصول را که طرز تهیه آسانی دارد در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه خمیر خرما 

محصولاتی هستند که می توان برای افزایش ماندگاری آنها را به شکل خمیر درآورد. خرما محصولی است که طرز تهیه آن به دو روش خانگی و صنعتی انجام می شود این محصول را می توان با خرماهایی مانند کبکاب، شاهانی، مضافتی و غیره درست کرد. طرز تهیه خمیر خرما خانگی در عنوان بالا توضیح داده شد اما روش صنعتی که خمیر خرما با آن تهیه می شود دارای مراحلی است که شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

در روش صنعتی خرماهای سالم را آماده و پاکسازی می کنند و بعد از جدا کردن مواد اضافه آنها را داخل دستگاه های مخصوص میکس می کنند تا حالت نیمه جامد به خود بگیرد و سپس با حفظ میزان مشخصی از رطوبت در آن محصول را به شکل همگن درمی آورند.

سپس بعد از مرحله ی پاستوریزاسیون آن را با استفاده از دستگاه های مخصوص به شکل کاملاً بهداشتی بسته بندی می کنند تا به شکل ایمن و سالم به دست مشتری برسد. برخی از برندهای تولیدکننده خمیر خرما آن را به شکل مخصوصی بسته بندی می کنند و برای صادرات آن را ارسال می کنند.

این محصول به عنوان یک ماده غذایی مفید در تهیه‌ برخی از شیرینی ها به عنوان چاشنی و مارمالاد کاربرد دارد و در صنایع غذایی در پخت کیک، شکلات سازی و تولید کلوچه از آن استفاده می کنند و باعث تولید محصولات سالم می شود که مشتریان به این دلیل خرید آنها را نسبت به محصولاتی که شیرین کننده های مصنوعی در آن وجود دارد ترجیح می دهند مثلاً از خمیر خرما در تهیه‌ نان خرمایی کرمانشاه استفاده می کنند که به عنوان سوغاتی محبوب شناخته شده است.

استفاده از خمیر خرما روشی آسان برای استفاده از خرما در پخت انواع غذاها و شیرینیجات است. نکته ای که در فرآوری خمیر خرما اهمیت دارد رعایت بهداشت و پاکسازی آن از هرگونه مواد زاید است که باید به آن توجه کنید.

 خمیر خرما در مشهد

خانم های خانه داری که در جنوب کشور به خرما دسترسی زیادی دارند اقدام به تهیه خمیر خرما خانگی می کنند چون از فواید موجود در این محصول آگاهی دارند. البته استفاده از خمیر خرما خانگی از زمانهای قدیم در سایر شهرها همچون مشهد، تهران، اصفهان و غیره به عنوان یک میان وعده ی سالم و مقوی مورد استفاده قرار می گرفت و هنوز هم به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در بین مردم شناخته می شود و استفاده از آن رایج است.

امروزه افرادی هستند که با وجود این محصول فوق العاده عالی و بی نظیر به هیچ عنوان حاضر نیستند که شیرینیجات مصنوعی را خریداری کنند و ترجیح می دهند که خمیر خرما را خود در خانه و با روشهایی که از بهداشت آن اطمینان دارند تهیه کنند.

خمیر خرما خانگی مزیتی که دارد این است که در تولید آن هیچگونه مواد نگهدارنده استفاده نشده و ضرری برای بدن ندارد. به همین دلیل برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند و هوس خوردن مواد شیرین می کنند بسیار مناسب است چون قند موجود در آن طبیعی است و به راحتی از بین می رود و همچنین مادران آن را به عنوان میان وعده کودکان خود درست می کنند که تاثیر خوبی در رشد سالم آنها دارد.

امروزه این محصول به علت گرایش مردم به مواد غذایی سالم و ارگانیک بسیار پرطرفدار شده است. چون مردم از مضرات شیرین کننده های پر ضرری که در بازار وجود دارد آگاه هستند و فروش این محصول در حجم عمده به صورت صنعتی افزایش پدا کرده است.

فروشندگان خمیر خرما صنعتی نیز از طریق فضای مجازی اقدام به معرفی محصولات خود می کنند تا بتوانند آن را به مشتریان داخلی و خارجی معرفی کنند با این اطمینان که این محصول در شرایط کاملاً بهداشتی تولید شده و آن را از طریق سایتهای فروش معتبر مانند این مجموعه به فروش می رسانند، برای خرد و ثبت سفارشات خود با ما در ارتباط باشید

دکمه بازگشت به بالا