فرهنگ و هنرمطالب کسب و کار

آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم؟

پوشاک از جمله نیاز های اساسی انسان به شمار می آید زیرا لباس بدن را در مقابل گرما و سرما حفظ می کند و همچنین معیار زیبایی نیز به شمار می آید،  همچنین پوشاک از بدن انسان در مقابل آسیب و زخم نیز محافظت می نماید.  از دیگر کاربرد های پوشاک در برخی کشور های اسلامی می توان به حفظ حجاب و حیا و هویت بخشی نیز اشاره کرد. روحیه تنوع طلبی و رقابت جویی انسان باعث شده است که مردم همواره به دنبال پوشاک جدید و زیبا تری باشند و حتی با خلاقیت خود طرح های جدید را برای پوشاک خلق کنند از این رو حرفه طراحی لباس به وجود آمد تا افراد طرح های مورد علاقه خود را بر روی کاغذ ترسیم نمایند و به تولید برسانند.

نقاشی یکی از هنر های تجسمی پر طرفدار دنیای امروز است به طوری که علاقمندان این رشته به صورت روز افزون در حال افزایش هستند.  هدف از این هنر ترسیم و به تصویر کشیدن یک منظره،  فرد یا تجسم ذهنی است به طوری که نقاش با استفاده از طراحی خود می تواند آنچه در ذهن دارد را به بیننده منتقل کند پس می توان گفت نقاشی یکی از روش های بیان احساسات است و برای انتقال پیام نیز به کار می رود. در این مقاله تلاش می شود تا اطلاعاتی درباره هنر نقاشی و طراحی و دوخت به مخاطب ارائه شود و توضیحاتی درباره کاربرد حرفه نقاشی در طراحی لباس نیز داده شود.

تاریخچه نقاشی

نقطه شروع این هنر به دوران باستان باز می گردد به طوری که انسان های اولیه برای برقراری ارتباط با همنوعان خود نقاشی هایی را بر روی دیوار غار ها ترسیم می کردند که قدیمی ترین آن ها 4000 سال قدمت دارد و در غرب اروپا یافت شده است.  البته مبدا و ریشه هنر نقاشی را متعلق به ایرانیان می دانند به طوری که این هنر برای اولین بار در دوران قاجار مورد استفاده قرار گرفت و پس از به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.
قدمت برخی نقاشی های داخل غار یافت شده در استان فارس به 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

اولین رنگ های نقاشی از طبیعت به دست می آمده است اما در حال حاضر رنگ های نقاشی به صورت شرکتی و مصنوعی تهیه و تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند.

آموزشگاه فنان دوره هایی را در زمینه آموزش طراحی و نقاشی ارائه می کند که با شرکت در آن می توانید این حرفه را به صورت اصولی فرا بگیرید.

برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس ها:
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۱۰
۰۹۱۹۹۷۸۸۱۳۹
۰۹۱۹۰۹۷۸۱۳۶

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس به معنای تجسم و ساختن طرح پوشاک نو آورانه و جدید است به طوری که در هیچ جای جهان نمونه مشابه آن یافت نشود.  افراد مشغول در این رشته لباس هایی را طراحی می نمایند و سپس آن را برای تولید به بازار عرضه می کنند همچنین لازم به ذکر است که نوع لباس طراحی شده باید متناسب با نوع فرهنگ و علایق مردم آن کشور باشد تا مورد توجه و پسند عموم قرار بگیرد.

طراحی لباس از شغل های پر درآمد دنیای امروز به شمار می آید و در همه نقاط جهان از جمله کشور ایران مورد توجه واقع شده است،  همچنین این حرفه موجب افزایش اعتماد به نفس و خود باوری در افراد می شود و خلاقیت و نوآوری را در افراد تقویت می کند.

برای شرکت در کلاس های آموزشی موسسه فنان و کلاس طراحی لباس در شیراز با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس ها:
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۱۰
۰۹۱۹۹۷۸۸۱۳۹
۰۹۱۹۰۹۷۸۱۳۶

مهارت های لازم جهت طراحی لباس

برای فعالیت حرفه ای و اصولی در این رشته و کسب درآمد بالا نیاز است که مهارت هایی را در خود تقویت کنید که از جمله این مهارت ها می توان به داشتن خلاقیت بالا،  دقت به جزئیات،  توانایی تجسم ذهنی،  آشنایی با خیاطی و دوخت و همچنین توانایی طراحی و نقاشی اشاره کرد.

داشتن خلاقیت بالا

خلاقیت بالا از جمله مهم ترین مهارت هایی است که برای طراحی یک لباس خوب نیاز دارید زیرا طراحی و تولید یک لباس نوآورانه و متناسب با علایق مردم موجب می شود که طرفداران زیادی را به خود جلب کند و فروش بالایی داشته باشد.

دقت به جزئیات

دقت به جزئیات نیز یکی از مهارت های کلیدی در طراحی یک لباس خوب به شمار می رود زیرا در تهیه و تولید انواع پوشاک باید به کوچک ترین جزئیات از جمله تزئینات کوچک روی لباس و همچنین موقعیت دکمه ها و اتصالات توجه ویژه نمود تا لباس زیبا را خلق کرد.

توانایی تجسم ذهنی

توانایی تجسم ذهنی به این معنا است که خیاط باید بتواند لباس مورد نظر خود را با جزئیات کامل و اندازه های دقیق در ذهن خود مجسم کند و سپس به تولید و تهیه آن بپردازد.  برای تقویت قدرت تجسم ذهنی لازم است که برای هر کدام از ایده های خود ارزش قائل شوید زیرا حتی کوچک ترین و کم ارزش ترین ایده ها هم می توانند مفید باشد پس سعی کنید ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورید و از آن ها نگذرید.

آشنایی با خیاطی و دوخت

یک طراح لباس نیاز دارد که مهارت طراحی و دوخت را در خود تقویت نماید و پس از طراحی اولیه تلاش کند تا نمونه ابتدایی پوشاک را تهیه نماید و طرح خود را آزمایش کند،  این کار کمک می کند تا عیب و ایرادات کار مشخص شود و طراح می تواند برای رفع آن ها اقدام نماید.

توانایی طراحی و نقاشی

ارتباط نقاشی و طراحی لباس موضوع اصلی این مقاله است،  لازم است بدانید که این مهارت یکی از اصلی ترین توانایی های مورد نیاز یک طراح لباس به شمار می‌ رود و نیاز است که فرد در ابتدای آموزش این مهارت را در خود تقویت کند بتواند طرح های اولیه بدن انسان،  چهره و لباس را به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار رسم نماید.

سخن پایانی

آموزشگاه فنان کلاس هایی را در زمینه نقاشی و طراحی لباس بر گذار می کند که با شرکت در آن ها می توانید این هنر را به صورت اصولی و حرفه ای فرا بگیرید و مدرک معتبر دریافت کنید.  افراد علاقمند می توانند برای کسب اطلاعات در این زمینه و ثبت نام در کلاس های آموزشی موسسه با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایند.

دکمه بازگشت به بالا